Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Urwany katalizator - naprawiać, czy nie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Urwany katalizator - naprawiać, czy nie?

    Witam.
    Posiadam Hondę Civic Hatchback 5d z 2001 r. z silnikiem 1.6 V-TEC 110KM.
    Od jakiegoś czasu dzwonił mi katalizator, jednak nie odczuwałem, żadnych spadków mocy, kopcenia z wydechu, czy innych objawów.
    Ostatnio z racji tego, że mam autko zglebowane przy przejeżdżaniu przez garb uderzyłem w niego podwoziem.
    Od tego czasu z okolicy katalizatora dobiega straszne dzwonienie na wolnych obrotach (bez dodawania gazu, na postoju). Zajrzałem pod spód i widziałem, że w miejscu katalizatora obwiesiła się nieco rura wydechowa.
    Nie miałem jak na razie kiedy wjechać na kanał, ale za niedługo wybieram się do znajomego mechanika na zmianę rozrządu i wtedy obejrzę jak to wygląda. I teraz pytanie jeżeli okaże się, że kat rozwalony to czy lepiej wstawić strumienicę, czy naprawiać kata (może będzie dało się pospawać).
    Z tego co widziałem to strumienica kosztuje ok 60 - 100zł, katalizator znacznie więcej.
    Czy przez taką modyfikację stracę parę KM, czy może wręcz przeciwnie kilka przybędzie?
    Jeżeli to ma jakieś znaczenie to w bliżej nieokreślonej przyszłości planowałem wstawić zamiast środkowego tłumika przelot i sportowy wydech końcowy.
    Jeśli chodzi o lambdę to jestem w stanie sam zlutować emulator sondy (z wykształcenia technik elektronik).

    Ależ mi długi post wyszedł...
    Jeżeli komuś będzie się chciało to czytać, to proszę o odpowiedź
    Było Honda Civic VII EU8 D16V1
    Jest Seat Leon Cupra R310

  • #2
    Ja bym go wywalił Przyrostu ani spadku mocy nie powinieneś odczuć, ja wywaliłem z poprzedniego autka (Nissana Almera N16) i nie odczułem żadnej różnicy w mocy a też wstawiłem strumienice, ale zamiast środkowego, kat był przelotem. Teraz nawet bym w strumienice nie inwestował tylko kawałek rury wspawał.
    Sądy nie emulowałem elektronicznie zrobiłem odsadzenie żeby w głąb nie wchodziła

    Ps. Jeśli potrafisz zrobić emulator elektroniczny fajnie jak byś zrobił manuala dla potomnych, pewnie nie jednemu byś pomógł
    Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

    Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
    sigpic

    Comment


    • #3
      Zobaczymy, czy z tym katem jest tak zle. Chociaz wszyscy sie ogladaja jak stoje na swiatlach - tak dzwoni
      Widzialem, ze na allegro sa strumienice z tulejka do wkrecenia sondy, wiec jezeli to zadziala to nie bede robil emulatora (chociaz jest dosyc prosty, a i plytke tez potrafie sam wyprodukowac w warunkach domowych).
      Gdy mechanik powie, ze kat do niczego to wleci strumienica
      Było Honda Civic VII EU8 D16V1
      Jest Seat Leon Cupra R310

      Comment


      • #4
        Jak nie masz Checka to znaczy ze kat jest sprawny, ale jak dzwoni to pewnie sie w srodku rozlecial i bedzie dzwonil i bedzie juz tylko gorzej. Owszem obudowe mozesz pospawac ale wszystko zalezy od tego jaki jest srodek.

        Co do samej wymiany, mozesz zamiast zwyklej strumienicy wstawic tlumik przelotowy w obudowie katalizatora - ja kupowalem za ~150PLN z wysylka. Plus mozesz sprzedac katalizator i zakup przelotki Ci sie powinien zwrocic...

        Jest jeszcze sprawa sondy... Nie wiem jak jest w VII ale u mnie po wywaleniu kata od razu ladowal CE i trzeba bylo sonde wkrecic w tulejke- jesli bys sie na to decydowal to polecam tulejke kątową - sama sonda jest wtedy dalej od budy - ale jak piszesz ze sobie zlutujesz to cacy

        Co do spadku/przyrostu mocy to jesli katalizator byl - jest mocno juz zapchany to po zastapieniu go przelotka powinien sie wydech odetkac i cos tam poczujesz... Ale szalu nie bedzie.
        The 1st. - EJ9
        The 2nd. - ES7
        The 3rd. - FD7
        The 4th. - CU2
        ------------------------------------------------------------------

        ------------------------------------------------------------------

        Comment


        • #5
          Lepiej sprawdź czy to przypadkiem nie osłona katalizatora dzwoni. U mnie były takie objawy i po prostu zardzewiała osłona. Kolega zadziałał 5 min gumóweczką w kanale i po sprawie (katalizator został).

          Comment

          Working...
          X