Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

dziwne tarcie prze zmianie biegu 1 na dwójkę

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • dziwne tarcie prze zmianie biegu 1 na dwójkę

    Witam,

    Na forum jestem nowy, od niedawna mam Civica 1.4 benz. 2003r. Po wstępnej wymianie filtrów, oleju, rozrządu, napinacza oraz tylnych amortyzatorów, oraz zakupieniu nowych letnich opon, kiedy już chciałem cieszyć się bezawaryjną jazdą okazało się, że przy zmianie biegów przede wszystkim pierwszych dwóch mam dziwne tarcie odczuwane zarówno na gałce biegowej jak i kierownicy przy drobnym skręcaniu. Nie wiem czy to sprzęgło się kończy czy (nie daj Boże) skrzynia biegów pada. Zapachu palonego sprzęgła nie czuć. Tarcia te nie są też słyszane zawsze, najczęściej przy powolnym ruszaniu w korku.
    Podobnie jak koledzy zastanawiam się czy pojechać do ASO gdzie mnie skasują strasznie na kasie czy to może kwestia naciągnięcia jakiejś jednej linki...
    Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to proszę o pomoc

  • #2
    w ASO nie kasują $ po przekroczeniu progu drzwi. Podjedź i poproś o mechanika mającego doświadczenie w skrzyniach biegów, poproś by się przejechał twoim autem, powie Ci co jest grane. Za tę informację - diagnozę nie zapłacisz, a rozważysz naprawę u nich i przy okazji dowiesz się (prócz tego co boli) ile to kosztuje w aso, będziesz miał punkt odniesienia i być może na rynku zrobi ci to ktoś taniej.
    *Proponuję również bliżej zapoznać się z Regulaminem .
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Opcja z ASO to bardzo dobry pomysł. Możesz też rozważyć inny warsztat, ale ja bym wybrał tylko taki, który specjalizuje się w hondach bo problemy ze skrzynią w tej generacji są niestety dosyć powszechne ale za to łatwe do rozpoznania dla obeznanego w temacie.

      Comment


      • #4
        Cześć.
        Trochę ten opis dla mnie niejasny. Rozumiem, że "przy zmianie biegów przede wszystkim pierwszych dwóch mam dziwne tarcie odczuwane zarówno na gałce biegowej jak i kierownicy przy drobnym skręcaniu" są to drgania przenoszone na dźwignię i na kierownicę. Możliwe, że pochodzą od skrzyni, tylko jakie znaczenie ma tu "drobne skręcanie"? Występuje to faktycznie tylko przy zmianie biegów czy też podczas jazdy na tych biegach ? Bo jeśli tylko w chwili ich wrzucania to sprawa raczej tylko z zakresu sprzęgło-skrzynia.
        Jeśli też podczas powolnej jazdy na 2 pierwszych biegach to może sprawa jest mniej skomplikowana niż sądzimy i któryś z przednich hamulców nie odbija ? Najczęściej przy powolnym ruszaniu w korku - tak piszesz.
        Parkując czy stając w korku naciskasz hamulec. Tłoczek dociska klocki, zacisk się ustawia i stoisz. Potem powoli ruszasz. Jeśli robisz to powoli a klocki nadal "kleją do tarczy" to będziesz słyszał szum-chrobot, a w ekstremalnym przypadku czuł drżenie, aż do chwili "uwolnienia tarcz". Zaobserwuj to i opisz może bardziej szczegółowo sekwencję zdarzeń przy których to występuje.
        Pzdr.

        Comment


        • #5
          Faktycznie, opis trochę chaotyczny...
          Pierwszy raz pojawiło się to właśnie w momencie skrętu, kiedy zredukowałem bieg z 3 na 2 i kierownica się prostowała. Wjeżdżałem akurat na sklepowy parking więc powoli na 2 biegu jeździłem i zauważyłem, że przy minimalnych ruchach kierownicy da się słyszeć właśnie takie "chrobotanie". Kiedy przyspieszałem hałas ustępował. Dodatkowo da się odczuć, że kierownica ciężej skręca... no i te drgania na gałce biegowej...
          Dzisiaj "chrobotanie" pojawiło się na prostej drodze przy prędkości 30 km/h (2 bieg).
          Nie pojawia się to zawsze, ale jest bardzo niepokojące. Nie może to być hamulec, zresztą znam dźwięk klejących się klocków i to na pewno nie jest to...

          <syriuszteam> sekwencja wygląda następująco:
          1. Wrzucenie pierwszego biegu
          2. Ruszanie - chrobotanie (na prostej drodze)
          2'. Ruszanie - skręt kierownicą, prostowanie kierownicy - chrobotanie
          lub
          1. Wrzucenie biegu
          2. Ruszanie
          3. Wrzucenie drugiego biegu - powolna jazda i chrobotanie
          3'. Wrzucenie drugiego biegu - rozpędzanie i chrobotanie chwilowe, aż do moment wrzucenia 3 biegu i normalna jazda

          W sobotę podjadę do ASO i posadzę mechanika za kierownicą, chyba że macie jakieś pomysły...

          Comment


          • #6
            Cześć.
            Z opisu przychodzą mi na myśl 2 sprawy. Pierwsza to znana z forum przypadłość jaką są łożyska skrzyni biegów. Tu mechanik z ASO nie powinien mieć wątpliwości bo robili to rutynowo. Honda chciała zaoszczędzić, zrezygnowała z jednego łożyska żeby odchudzić skrzynię i efektem było "sypanie" się kolejnych.
            Inną jeszcze sprawa to "chrobotanie" przy skręcaniu kierownicą i wrażenie oporu przy skręcie. To może świadczyć o dogorywających przegubach zewnętrznych. Sprawdź Sobie to na jakimś placu czy też opisywanym parkingu. Przeguby najczęściej słychać właśnie na skręconych kołach podczas ruszania, kiedy następuje zmiana obciążeń pod nienaturalnym kątem. Zasadą jest to, że prawy przegub słychać wyraźniej przy skręcie w lewo i odwrotnie, lewy przy prawoskręcie. Może być tak, że te przeguby są mocno zużyte i drgania przenoszą się zarówno na układ kierowniczy jak i na skrzynię, stąd to "dwoiste źródło odczuwania" drgań.
            Musisz to sprawdzić relatywnie szybko, bo jeśli tak jest to sytuacja będzie się szybko pogarszać i uszkodzeniu będą ulegać kolejne elementy.
            Na odległość tylko tyle mogę doradzić. Pozdrawiam.

            Ps. Wpisz w wyszukiwarkę Forum np. łożyska skrzyni biegów i poczytaj więcej na ten temat. To samo dotyczy przegubów.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez triken Zobacz posta
              przy zmianie biegów przede wszystkim pierwszych dwóch mam dziwne tarcie odczuwane zarówno na gałce biegowej jak i kierownicy przy drobnym skręcaniu.
              kluczowe słowo to tarcie, i tu wkradła się nadzieja, jak tarcie to nie łożyska bo łożyska to ...chro...

              Zamieszczone przez triken Zobacz posta
              1. Wrzucenie pierwszego biegu
              2. Ruszanie - chrobotanie (na prostej drodze)
              2'. Ruszanie - skręt kierownicą, prostowanie kierownicy - chrobotanie
              lub
              1. Wrzucenie biegu
              2. Ruszanie
              3. Wrzucenie drugiego biegu - powolna jazda i chrobotanie
              3'. Wrzucenie drugiego biegu - rozpędzanie i chrobotanie chwilowe, aż do moment wrzucenia 3 biegu i normalna jazda
              kluczowe słowo to chrobotanie

              i to jest istota problemu - w zasadzie to jest pewne w 100% ach że do wymiany masz łożyska skrzyni biegów.

              Zamieszczone przez triken Zobacz posta
              Nie wiem czy to sprzęgło się kończy czy (nie daj Boże) skrzynia biegów pada.
              niestety - łożyska skrzyni biegów padły.
              Pojedź do ASO z pewnością mechanik to potwierdzi.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Jedyną nadzieją na to, że to nie łożyska skrzyni to fakt, że "nie pojawia się to zawsze, ..." jak to pisze triken. Łożyska słychać by było cały czas bez względu na moment jazdy.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Imhoteb 1981 Zobacz posta
                  Jedyną nadzieją na to, że to nie łożyska skrzyni to fakt, że "nie pojawia się to zawsze, ..." jak to pisze triken. Łożyska słychać by było cały czas bez względu na moment jazdy.
                  Tu się akurat nie zgodzę. U mnie jak się łożyska zaczęły sypać to czasami przy ruszaniu tak jakby "załączało" się trykanie przy prędkości 15-20km/h
                  Od początku obstawiałem na łożyska bo u mnie było dokładnie tak jak opisane. Myślę że to po prostu jest początkowa faza tej awarii i tylko z czasem będzie się pogłębiać.

                  Comment


                  • #10
                    Witam,
                    właśnie wróciłem z ASO, mechanik w ciemno potwierdził Wasze przypuszczenia odnośnie łożysk, jednak cena jaką mi podał zwaliła mnie delikatnie z nóg, bo o ile z 1000 zł się liczyłem o tyle ponad dwa razy tyle mnie powaliło, i wolałem jeszcze pojeździć i popytać innych...
                    Byłem również u jednego gościa, który został mi polecony - były mechanik Hondy - który zaczął jeszcze podejrzewać, że to przekładnia kierownicy... Myślicie, że to możliwe? Spotkał się ktoś z czymś podobnym?

                    Comment


                    • #11
                      Cześć.
                      Możliwe jest w samochodzie wszystko. Tym bardziej, że jak sam pisałeś masz wrażenie większego oporu przy skręcaniu. Natomiast związek z prędkością i przełożeniem jest mniej prawdopodobny.
                      Uszkodzenie przekładni byłoby trwałe i niezależnie absolutnie od przełożenia w skrzyni. Natomiast co do cen części i usług w ASO, opinie na Forum są jednoznaczne : po okresie gwarancji jest to opcja dla bogatych i zdeterminowanych. Oczywiście nie dosłownie i nie w każdym przypadku, ale jako zasada to się sprawdza.
                      W wątkach poświęconych łożyskom w skrzyni znajdziesz ich oznaczenia i kupisz je o wiele taniej. To właśnie ceny części bywają w ASO zbójcze choć i tu są wyjątki.
                      Natomiast nic nie piszesz, czy ten były pracownik Hondy byłby gotów je wymienić i za ile. Bo jeśli tak, to niewątpliwie też będzie to taniej.
                      Pzdr.

                      Comment


                      • #12
                        Triken, a mam jeszcze takie pytanko. Czy przy załączonym silniku, gdy stoisz w miejscu, np. na światłach, na luzie też słyszysz to chrobotanie? Lub gdy lekko przygazujesz?

                        Comment


                        • #13
                          Hej,
                          W miejscu jak stoję nic nie słychać, kiedy gazuje w miejscu też nie. Tylko przy ruszaniu i wolnej jeździe...
                          Miałem w tym tygodniu pojechać do mechanika z Hondy (tego z własnym warsztatem), ale albo on był zajęty, albo ja nie mogłem. Nie wiem czy mi się tylko wydaje, ale ostatnio jakby to wszystko się nieco uspokoiło. Może to przez wilgotność (ostatnio sporo deszczu), a może kwestia przyzwyczajenia... ? Tak czy siak po niedzieli chcę żeby mechanik siadł za kierownicą

                          Comment


                          • #14
                            skrzynia na postoju nie przenosi obciążeń ... nie przenosi! więc niemożliwe jest zatem usłyszeć te łożyska, gazowanie na postoju jest bez sensu.
                            Jak sam zauważyłeś dopiero kiedy przy ruszeniu lub wolnej jeździe obciążenia z wdepnięciem gazu przenoszone są odpowiednie duże siły które powodują naprężenia i tym samym wydobywające się odgłosy. Wilgoć nie ma nic do rzeczy. Poświęć czas na lekturę na forum w kwestii co kupić które i ile łożysk i poszukaj warsztat.
                            Dodam tak, jeśli kupisz łożyska poza aso i zgromadzisz odpowiednie części (nie wiem co tam jeszcze prócz łożysk potrzebne) to weź pod uwagę robociznę w ASO - robocizna w ASO często nie różni się a nawet jest tasza niż w warsztatach poza ASO!!
                            Jeśli różnicą była by w robociźnie nie duża to ja rozważyłbym aso z uwagi na znajomość tematu w tym obszarze.
                            Last edited by rambo7; 02-06-2013, 10:47.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #15
                              No to trochę się uspokoiłem Mam podobne objawy z terkotaniem, a tylko dlatego spytałem o te odgłosy na postoju bo u mnie one występuję od czasu do czasu, niezależnie czy na luzie czy na biegu, czy na wciśniętym sprzęgle czy na wyciśniętym. Poza tym u mnie przy zamkniętych szybach w kabinie tego nie słychać, a dopiero od jakiegoś czasu gdy pogoda dopisuje i można przy otwartych śmigać zauważyłem te dźwięki. W takim razie łożyska chyba mogę wykluczyć i szukać przyczyny terkotania gdzie indziej.

                              Comment

                              Working...
                              X