Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Utrata mocy, dławienie sie...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Utrata mocy, dławienie sie...

    Hmm, a więc od początku .
    Civic EP1 1.4iS - pobór oleju 0.4l/1000km

    Jakoś rok temu, auto na 4 biegu na niskich obrotach lubiło szarpnąć raz - dwa na dłuższej trasie i tyle. Po mieście nic...
    Przez rok tak jeździłem, czasami wyskoczył check z drugiej sondy na której mam emulator - kasowałem i ogień dalej.

    Jakoś 2 miesiace temu odczułem że samochód zaczął zamulać, dawniej 170km/h osiągał bez problemu, wtedy już 160 było wyczynem...
    Trzy tygodnie temu jadąc 400km, utnąłem w korku po przejechaniu 60km autostradą i w tym momencie zaczął sie koszmar.
    Auto strasznie mozolnie sie rozpędzało, wyprzedzenia tira było wyczynem, a prędkość jaką osiągnąłem wynosiła max 120km/h. Zdecydowanie większe spalanie wg. komputera i wg przejechanych kilometrów.
    Do celu dojechałem, podczas drogi wyskoczył check z 4/5 błędami [Wypadanie zapłonu na cyl. 1-4].
    Na powrocie to samo 80-120 i mocno wyczuwalne szarpanie na niższych obrotach (2-2.5k) lecz bez checków. Udało się wrócić do domu. .
    Przez kilka dni dojeżdżałem do pracy, szarpało jak nie wiem - trzeba było mu wiecej dawać gazu.

    Świece były w agonalnym stanie, wsadzone nowe NGK ZFR5J-11. Problem z szarpaniem zażegnany. Ponadto przy ruszaniu wyczuwalnie więcej mocy, lecz przy prędkości 60km/h łapie muła ...

    Honda zarówno wcześniej jak i teraz odpala od strzała, pracuje równo.
    Filtr "stożkowy" był od czasów 170-180km/h ;p.
    Katalizator zapchany raczej nie jest, nie przy agresywnej jeździe.
    Paliwo leje tylko na Shellu i Orlenie.
    Aktualnie żadne checki nie występują.


    Jakieś sugestie ?
    - nieszczelny dolot
    - przepływka
    - kable zapłononowe
    - cewka
    - filtr paliwa ?!

    Naczytałem sie tylu postów, że całe auto moge wymienić .

  • #2
    Kurcze 0 odzewu :/

    Ogólnie nie dopisałem, że tą prędkość maksymalną, a zarazem pewnie moc tracił stopniowo.
    Około 4 msc temu, jechałem te 160 jeszcze, później 140 i nie chciał wiecej, a teraz 120...
    EGR czysty, lewego powietrza raczej nie łapie (sprawdzałem "na plaka").

    Comment


    • #3
      A zawory są w tym silniku do regulacji , czy hydrauliczne popychacze ?
      Honda w vtec stosuje regulacje zaworów zazwyczaj . Interwały są co 120 kkm . Pomiar ciśnienia w cylindrach trochę ci podpowie...

      Zbyt duży odstęp na elektrodach świec który się robi gdy się wypalają , powoduje przeciążenie cewki .
      Cewki z czasem też tracą swoją wydajność , słaba iskra może mieć problem z prawidłowym zapłonem .

      Jeśli był Scheck Engine to nie należało tego ignorować , bo od jednej usterki może się rozwalić coś innego .
      Po kilku komunikatach mógł przejść w tryb awaryjny i będzie zamulał.
      Zaniedbałeś trochę.

      Czasem jest winne felerne paliwo z felernej stacji .

      Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • #4
        Zawory regulowane 20k km temu, paliwo tylko Shell V-Power albo Orlen zwykła 95. - ostatnio wlana Shellowska 100okatnów + środek do czyszczenia układu. Aktualnie żadnych checków...
        Tryb awaryjny raczej po odpięciu aku sie resetuje .

        Comment


        • #5
          Mam taki 1.6 tam nie ma prEplywki a jedynie czujnik podciśnienia - możesz sprawdzić co pokazuje, nie ma kabli zapłonowych tylko bezpośrednio fajka na świecie bo nie ma aparatu zapłonowego, niesCzelny dolot - tu moze akurat coś się rozszczelnilo w końcu to już trochę lat nasze autka mają. Zresetuj ECU bo może jak miałaś poprzednie swiece to pamięta korekty i ustawienia stare - jak się na nowo zaadoptuje to moze bedIe ok. Czy to 60 km to obojętnie na którym biegu szarpie? Zależy to od obrotów czy po prostu przy 60 mu się nie podoba?

          A w sumie jak wypada ci, zapłon na kazdym cylindrze to rorzad ci się nie przestawił albo czujnik od walu i walka nie obluzowal lub jakoś nie prEmiescil względem prawidłowej pozycji?
          Last edited by rambo7; 02-09-2021, 07:58.

          Comment


          • #6
            Po pierwsze nie stosuj do tego silnika paliw o wysokim oktanie, to jest szkodliwe dla tego silnika. Masz strojenie pod takie paliwo? jak nie to pogarszasz sprawę, ten silnik jeśli mapę fabryczną przystosowany jest do paliwa 91 - 95 oktan i absolutnie nic wyżej.
            Wyjeździj to co jest do dna, i zalej zwykłą 95 w markowej stacji. Dopiero na takim paliwie można przystąpić do jakiś prób i diagnozy. Na tym etapie gdy masz niewłaściwe paliwo wpływa to na nieprawidłową prace silnika.
            Katalizatora nie zapchasz w benzynie więc odpada.
            Jeśli generuje się lista kodów z wypadaniem wszystkich zapłonów no to jest problem po stronie paliwa. np. nie można wykluczyć że masz zaśmiecony bak, oblepioną siatkę filtra paliwa generalnie bagno w baku.
            Takie bagienko jak zauważyłeś z pracy silnika, gdy nie obciążasz go to 60km/h ciągnie ok. natomiast jak wdepniesz pedał szarpie i stopniowo traci osiągi 170/ 160/ 120/ itd. czyli filtr w pompie zalepiał sie stopniowo, mocno, mocniej bardzo mocno i teraz on przepuszcza słabo paliwo.
            Komputer widzi że nie ma dostarczanego paliwa w ilości wymaganej przez komputer, ale nie potrafi stwierdzić który obszar powoduje usterkę, natomiast ECM "widzi" że paliwo brakuje jednakowo w dawkowaniu we wszystkich cylindrach zatem jest Check Engine z każdego cylindra P0301 .2.3.4. To jest dość logiczna formacja mówiąca wprost: "Haloo! nie dostaję paliwa w ilości potrzebnej proporcjonalnie do wciśniętej nogi w pedał gazu".
            Twój przypadek będzie raczej z tych omawianych tutaj w odcinku Grzecha, obejrzyj do końca: odcinek 101 napraw: "Wymień bak, dołóż gumowy spoiler i zdiagnozuj uciekający prąd!
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Przydał by się wykres z czujnika położenia przepustnicy,MAP i obrotów z jazdy.Cokolwiek od czego można zacząć "drążenie".
              To jedno,a drugie to bezwzględnie pomiar ciśnienia paliwa podczas przyspieszania.
              Jeśli dobrze zrozumiałem to z opisu usterki wynika ze jest ona poza obszarem objętym samodiagnozą.
              To sugeruje że problemem prawdopodobnie jest dozowanie paliwa w czasie kiedy spaliny nie są mierzone.
              Reasumując to przy obciążaniu/przekroczeniu obrotów sterowanie wtryskiem przechodzi w open loop ,wtedy czasy wtrysków zależą jedynie od mapy a nie wskazań sondy.W takiej sytuacji komputer nie ma pojęcia ze brakuje paliwa (bo nie mierzy) nie dolewa go,błędu nie ma a auto nie jedzie.
              Dodam ze jazda na czymś takim to zabójstwo dla silnika,więc proponuję albo to naprawić,albo trzymać się mniejszych obciążeń szczególnie w trasie .
              Prawidłowo wygladająca charakterystyka ciśnienia z regulatorem sterowanym podciśnieniem zawsze wygląda tak samo.
              Ciśnienie to przeważnie 3bar+ na pracujacym silniku i lekkie podbicie w chwili dodawania gazu.
              O ile samo ciśnienie nie jest aż tak bardzo istotne bo jeśli jest za niskie to zbyt duża korekta paliwowa na plus wygeneruje błąd,to bardzo ważny jest wzrost tego ciśnienia kiedy depczemy.Jeśli nie ma wzrostu ciśnienia ,albo jest wręcz spadek,to oznacza że pompa jest niewydolna i nie pokrywa zapotrzebowania,lub uszkodzony jest regulator ciśnienia na listwie.

              Comment

              Working...
              X