Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Klepanie zaworów po regulacji:

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez janas12003 Zobacz posta
    mijanki zaworów komletnie nie rozumiem
    Jak bedziesz patrzył na dźwigienki jednego cylindra to zobaczysz ze w pewnym momencie doloty i wydechy są jednocześnie uchylone,jest to faza przewietrzania.
    Kręcisz aż będą uchylone mniej więcej po równo,wtedy na cylindrze chodzącym w parze jest zapłon czyli dwie krzywki na dole.
    Pary w tym silniku to 1-4 i 2-3. Kółka i znaki do tego są całkowicie niepotrzebne,to się przydaje w wielocylindrowym układzie "V" albo nieparzystej konfiguracji.

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez mYszKin Zobacz posta
      Jak można spartolić regulację zaworów w Civicu?
      wszystko można spartolić, począwszy od tego że ustawiał na ciepłym silniku. Zawory ustawiamy na całkowicie zimnym silniku lub temp silnika nie może być wyższa niż 35stC. Więc jak regulował na cieplejszym to spartolił.
      Przestawienie paska rozrządu o 1 ząb Honda nie jedzie, nie ma mocy, strzela z wydechu lub inne cuda z pracą silnika się dzieją.
      Po regulacji zaworów nie ma prawa klepać ani na zimnym ani na ciepłym. Tak jak dziś po odpaleniu -7stC jak nieregulowane klepią i to słychać, po regulacji silnik bardziej buczy niż klepie i też od razu wychwycić że jest po regulacji.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        wszystko można spartolić, począwszy od tego że ustawiał na ciepłym silniku. Zawory ustawiamy na całkowicie zimnym silniku lub temp silnika nie może być wyższa niż 35stC. Więc jak regulował na cieplejszym to spartolił.
        Regulował na pewno zimnym. Silnik nie zdarzył się rozgrzać, bo mam 300 m. do tego warsztatu. Wymieniał mi najpierw łożysko nim się wziął za zawory. Jeśli przeskok rozrządu o ząb tak zamula + strzela, to można to wykluczyć.

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
          Nie trzeba specjalizować się w Hondach,to bardzo prosta czynność,chleb powszedni mechanika.
          Chyba nie zupełenie jest to takie proste i oczywiste dla każdego mechanika. Zanim oddałem auto na regulację, obdzwoniłem chyba z 15 warsztatów. W połowie nie chceli się podjąć regulacji zaworów, a od reszty padały pytania, czy ta regulacja to na płytki czy bez. I tu się zastanawiam, bo Civików dość sporo jeździ - gdzie ci ludzie regulują zawory, skoro w warsztatach pytają czy na płytki czy bez...? Wracając do mojego przypadku - zarządełem sprawdzenia i poprawy regulacji. Kierownik warsztatu jednak twardo obstawał przy swoim, że mechanik na pewno wyregulował zawory dobrze, zgodnie ze sztuką i przyczyną klekotu musi być coś innego - zapewne przestawiony rozrząd, może wytarcie wałka rozrządu i mogą mi jedynie przywrócić poprzednie ustawienia, jako dodatkowa usługa za ponowną regulacje zaworów. Znalazłem więc warsztat, który się specjalizuje typowo w japońcach i zleciłem regulację. I teraz się czegoś złapcie! Luzy miały między 0,50, a 0,60! Teraz po ponownej, prawdłowej regulacji, silnik cyka cicho i aksamitnie. Jak widać regulacja zaworów w Hondach potrafi przerosnąć nawet mechaników, a ponoć to takie proste, że każdy laik powinien sobie dać radę sam po obejrzeniu filmiku z YT. Chyba raczej nie takie proste.

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez mYszKin Zobacz posta
            Luzy miały między 0,50, a 0,60!
            No nieźle. Dobrze, że sprawdziłeś. Wszystkie tak były poustawiane na hurra?
            Moja VII gen

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez mYszKin Zobacz posta
              Jak widać regulacja zaworów w Hondach potrafi przerosnąć nawet mechaników, a ponoć to takie proste, że każdy laik powinien sobie dać radę sam po obejrzeniu filmiku z YT. Chyba raczej nie takie proste.
              Mechanikiem samozwańcem zostaje każdy kto tylko chce i pierdzieli robotę,co w dalszym ciągu nie zmienia niczego w kwestii poziomu trudności tej operacji.
              Jest prosta tylko trzeba chcieć.Ludzie sobie regulują sami z powodzeniem.Dodam że szczególnie w Hondzie jest ona łatwa i nie ma kruczków ani dodatkowych niespodzianek.W tych silnikach nie robią się dołki w dźwigienkach,nie rozklepują trzonki,zakres regulacji wiele wybacza bo jest duży,dostep jest świetny,rozbierania prawie nie ma,przy składaniu ciężko popełnić jakikolwiek błąd.

              Comment


              • #22
                Panowie a z jakim kosztem trzeba się liczyć oddając Civica (D14Z6) do regulacji? Muszę ją przeprowadzć bo dawno nikt tego nie robił a sam niebardzo czuję się na siłach.

                Comment


                • #23
                  Do odważnych świat należy.

                  Comment


                  • #24
                    Cześć, w okolicy Warszawy mogę polecić warsztat PS Garage.
                    Koszt w okolicy 120 - 150 z wymianą uszczelki.
                    Podobnie w Mysiadle pod Piasecznem.

                    Comment

                    Working...
                    X