Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Klepanie zaworów po regulacji:

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Klepanie zaworów po regulacji:

    Dzień dobry,

    Taka sytuacja:
    Kupiłem Civika 7. Poprzedni właściciel nie miał pojęcia co to jest regulacja zaworów. Oddałem więc na regulację. Silnik D17A8. Mechanik zaraportował mi, że zarówno zawory ssące i wydechowe miały przerwy ok 0,20 więc wydechowe zwiększył na właściwe 0,25. Silnik pracowal przed regulacją równo i cicho. Po regulacji klepie głośno jak diesel, zarówno na zimnym jak i na ciepłym. Jak to możliwe? Czy przez to, że silnik miał ustawione zbyt ciasno luzy na zaworach wydechowych mogło spowodować takie klepanie po ich poluzowaniu do właściwych wartości?

  • #2
    Zamieszczone przez mYszKin Zobacz posta
    Czy przez to, że silnik miał ustawione zbyt ciasno luzy na zaworach wydechowych mogło spowodować takie klepanie po ich poluzowaniu do właściwych wartości?
    Nie ma mowy.
    Czy ustawił rzeczywiście dobre luzy?

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
      Czy ustawił rzeczywiście dobre luzy?
      Tego nie jestem w stanie stwierdzić. Mechanik jest pewien, że ustawił poprawne luzy. Szef tego warsztatu zasugerował, że rozrząd może być minimalnie źle ustawiony i po powrocie do własciwych luzów te mogły zacząć klepać... Jedynie co mógł mi na to poradzić, to powrót do poprzednich ustawień.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez mYszKin Zobacz posta
        Szef tego warsztatu zasugerował, że rozrząd może być minimalnie źle ustawiony i po powrocie do własciwych luzów te mogły zacząć klepać...
        Kierownik warsztatu się myli.Zawory nie mają prawa klepać z powodu przestawienia wałka,a jeśli już to najwyżej o tłoki,ale wtedy trzeba by rozrząd mieć ustawiony źle conajmniej o ząb.
        Rozbierz i sprawdź sam,to żadna flozofia.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
          ...ale wtedy trzeba by rozrząd mieć ustawiony źle conajmniej o ząb.
          No on właśnie ma taką teorię, że może być przestawiony o ząb. Żeby silnik Civika brzmiał jak diesel to chyba musi mieć konkretnie za duże luzy..? Czy się mylę..?

          Comment


          • #6
            Musi mieć za duże luzy.
            Rozrząd przestawiony o ząb powoduje że auto nie chce jeździć i dużo pali,czy tak masz?

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
              Musi mieć za duże luzy.
              Rozrząd przestawiony o ząb powoduje że auto nie chce jeździć i dużo pali,czy tak masz?
              Trudno mi powiedzieć, bo nie wiem jak dużym spadkiem mocy objawia się przestawienie o ząb... Ciągnie raczej poprawnie. Spalanie bardzo duże. Teraz zimą w mieście żłopie 10l na 100. To chyba zdecydowanie za dużo?

              Comment


              • #8
                Sprawdzenie rozrządu to moment,klucz 10 i pięć śrub.Możesz od razu przestrzelić luzy i będziesz wiedział wszystko.

                Comment


                • #9
                  Odkryłem ciekawostkę! Osłona koła zębatego wałka rozrządu nie była zdejmowana. Jest jednolicie pokryta starym kurzem. Nie widać na niej śladów ruszania. Wystarczy musnąć palcem, by powstał ślad. Więc się zastanawiam jak mechanik ustawiał te zawory ?

                  Comment


                  • #10
                    Nie zdejmuje się jej do regulacji.
                    Jak popatrzysz to do jej zdjęcia wymaganay jest najpierw demontaż pokrywy klawiatury,bo ona ustala osłonę od góry.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                      Nie zdejmuje się jej do regulacji.
                      hmm... w tutorialach jakie przejrzałem na YT ściągają tą osłonę do regulacji. To jakaś inna metoda?

                      Ps. Dobra, znalazłem, że jest jeszcze metoda na bagnet. Ostatnie pytanie i kończe: Jak można spartolić regulację zaworów w Civicu? Jakie błędy najczęściej poczyniają mechanicy, nie specjalizujący się w Hondach?
                      Last edited by mYszKin; 09-03-2021, 18:50.

                      Comment


                      • #12
                        Nie trzeba specjalizować się w Hondach,to bardzo prosta czynność,chleb powszedni mechanika.
                        Trzeba tylko trochę dokładności.
                        Co do samego ustawiania to żadne bagnety itd.
                        Zdejmujesz pokrywę,kręcisz silnikiem aż zawory będą się mijały na czwartym cylindrze i ustawiasz pierwszy.
                        Potem mijanka na drugim i ustawiasz trzeci.
                        Kolejne to mijanka na pierwszym i ustawiasz czwarty,następnie mijają się na trzecim -ustawiasz drugi.
                        To w zasadzie wszystko co trzeba wiedzieć o rzędowym czterocylindrowcu (niektóre wiekowe silniki mają trochę inną kolejność,ale raczej już na nie nie trafisz)
                        Płytka ma wchodzić swobodnie ale nie luźno,jeśli dźwigienka ma dołek to się ją wymienia (w Hondzie raczej nie występuje coś takiego).

                        Comment


                        • #13
                          Powiem szczerze nie jestem mechanikiem robiłem regulacje zaworów już 3 razy i każdym razem patrzę na znaki na kółku od wałka. Z tym że tylko raz sciągałem tę obudowe, mijanki zaworów komletnie nie rozumiem

                          Comment


                          • #14
                            Można na partyzanta obracać wałem, patrzeć na krzywki i regulować te, które nie są aktualnie otwarte (tj. krzywka będzie 180 stopni odwrócona od dźwigienki)
                            Moja VII gen

                            Comment


                            • #15
                              Byłem właśnie zrobić test na autostradzie, korzystając że już pusta i dałem pedał w podłogę. Idzie poprawnie jak burza - rozbujał sie bezproblemowo do v-maxa więc raczej rozrząd nie jest przestawiony. Zauważyłem kolejną rzecz. Silnik rozgrzewa się bardzo szybko, wystarczy ok 500 m. i wskazówka jest w połowie. Wcześniej musiałem zrobić przynajniej 5 km. Silnik nadal odpala z zimnego od strzała, pracuje równo, ale tłucze jak ten https://www.youtube.com/watch?v=S--VD2UlAP0 i jest ogólnie wyraźnie głośniejszy też wewnątrz, bardziej buczy. Przed regulacją na postoju to go ledwo było słychać, brzmiał jak tykający zegarek.

                              Comment

                              Working...
                              X