Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik podczas mrozów nie chce się uruchomić

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Silnik podczas mrozów nie chce się uruchomić

    Witam. Od czasu kiedy pojawily się mrozy. Mam problem z odplaeniem samochodu. Auto kreci ale nie "zaskakuje". Uprzedze pytania i napisze co już było wymienione: czujnik temperatury silnika, termostat, bendix, czujnik położenia wału rozrządu, świece, wyregulowane zawory i sprawdzony rozrusznik, wlany denaturat do benzyny żeby spr czy nie zamarza woda w benzynie... wszystko chyba co bylo możliwe. Ostatnio zauważyliśmy ze jesli podgrzejemy w miejscu egr to auto odpala odrazu. Ktos ma jakies pomysly? Pomocy!!! Bo juz nie mam siły

  • #2
    Ewelina, w Regulaminie pisze jeszcze że jest kategoryczny zakaz pisania w tytule słów "pomocy" i "problem" wpisz w wyszukiwarkę słowo "problem" dostaniesz 15 tys rekordów i z niej nie skorzystasz. Pisz w tytule zawsze krótko istotę problemu unikaj słów które nie działają, sabotujesz wyszukiwarkę tematów. W dziale technicznym są same problemy. Należy też pisać poprawnie w j. polskim, to Twój szacunek do innych. Tyle wstępu. Temat zmieniam.

    Twoja Honda ma coś takiego jak Samodiagnostyka. Kto Ci podpowiedział aby wydawać kasę na elementy które nie generują usterki? jaki baran? Ktoś Ci podpowiedział by podejść do Hondy jak do wieśwagena, a tak się nie robi, generujesz sobie tylko koszty, dodatkowe problemy i frustrację. Ludzie nie mają skrupułów i widać jak robią kobietę w balona.
    Problem polega na tym teraz że mamy dodatkowe utrudnienia bo raczej wymienione elementy nie były fabryczne? tylko zamienniki? tak? ..czyli fatalnie. Wymieniałaś dobre elementy które nie generowały komunikatów o usterce na elementy zamienne. Fatalnie ...
    Wymiana czujnika rozrządu... zdajesz sobie sprawę że niektóre czujniki zamienniki nie działają z tą Hondą? ten co to wymyślił mówił Ci o tym? W tej sytuacji możemy wymienić silnik .. i może nadal nie odpalić, rozumiesz to?
    Nigdy, przenigdy nie pchamy łap w hondzie do żadnego elementu jeśli nie generuje on informacji Samodiagnosyki że jest popsute. Nigdy!
    Zatem mamy do czynienia z bardzo trudną sytuacją, czyli nie dość żę coś nawalało to doszły jeszcze dodatkowo niepewności tych elementów co wsadzono. No tak! ..bo jak widzisz tyle wymieniono a nie pomogło. To są najtrudniejsze przypadki. Na forum nie ma wróżek i teraz coś wymyślić jest bardzo trudno.
    To nie honda winna tylko ktoś tu dał potężnie ciała. Nie wnikam kto za to zapłacił, ale mam nadzieję że nie Ty, a ten co to wszystko wymyślił.
    Musisz to wiedzieć by na przyszłość nie dać się robić w balona.

    Nie mam pojęcia co doradzić, bo po pierwsze czaiłbym aby wszystkie części które nie generowały usterki wróciły do auta a te zakupione oddać.
    Silnik się nie uruchamia.
    Ok, potrzebne do uruchomienia jest:
    - powietrze,
    - paliwo,
    - zapłon,
    tylko tyle.
    1. rurę dolotu masz raczej drożną wiec ten obszar zakładam że działa,
    2. paliwo dochodzi do listwy wtryskowej? czy jest ciśnienie paliwa? sprawdzał to ktoś? ..jakie dolewanie denaturatu, matko zlituj się kto Ci podpowiada takie pomysły?
    3. czy świece dają iskrę? sprawdził to ktoś?
    4. czy ktoś dokonał diagnostyki silnika poprzez OBD2?
    5. czy ktoś ocenił wydajność pompy paliwa?



    Zamieszczone przez Ewciap8612 Zobacz posta
    zauważyliśmy ze jesli podgrzejemy w miejscu egr to auto odpala odrazu.
    no to pomyśl o tym co wymyślił te wymiany tego wszystkiego... to raczej nie kolega?
    jak to robicie? czym podgrzewacie? palnikiem? świeczką?

    Zamieszczone przez Ewciap8612 Zobacz posta
    Ktos ma jakies pomysly? Pomocy!!! Bo juz nie mam siły
    nie, nie ... żadnych pomysłów... tu trzeba myśleć, nie wymyślać!
    po takim cudowaniu to ja bym oddał auto do jakiegoś mechanika z doświadczeniem. Nie dziwię się że nie masz siły, bo tu ręce opadają do kolan od takich pomysłów.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Mam 2 mechanikow u których zawsze naprawiam auto i nigdy nie było problemu. Za pierwszym razem był "check" i dlatego byla wymiana czujnika bo taki błąd wskazywał komputer. Samochód palil bo po wymianie tej części nie było mrozu, potem wrócił mróz i problem. Jak naprawiać auto skoro komputer nie wskazuje błędów. Były sprawdzane części które moga być odpowiedzialne za nie odpalanie.

      Comment


      • #4
        Problemem jest to że musisz szukać pomocy na forum, bo mechanicy polegli w walce. To słabo o nich świadczy.
        Zamieszczone przez Ewciap8612 Zobacz posta
        Za pierwszym razem był "check" i dlatego byla wymiana czujnika bo taki błąd wskazywał komputer.
        Pamiętasz ten kod który się wygenerował? CE to kod który nie mówi wcale "usterka czujnika" - nie! ..to informacja, tylko i wyłącznie informacja o niedomaganiu. Czujnik jest po to by informował o obszarze w którym istnieje problem, wymiana czujnika (informatora) na inny czujnik zazwyczaj gorszy zamiennik to wymiana na innego informatora o wątpliwej reputacji. Wymiana sprawnego czujnika na sprawny czujnik jeszcze nikomu nie naprawiło auta.
        Zamieszczone przez Ewciap8612 Zobacz posta
        Samochód palil bo po wymianie tej części nie było mrozu, potem wrócił mróz i problem.
        nooo o tym mówię, to jest jakość takiego czujnika, nie działa w mrozy. To jest tak, jak pisałem tu, przeczytaj wpis: #19 https://www.civicforum.pl/showthread...kra-jest/page2
        to może dotyczyć i Ciebie .. kolega idogg ma taki sam problem, mróz ..auto nie gada.
        Zamieszczone przez Ewciap8612 Zobacz posta
        Jak naprawiać auto skoro komputer nie wskazuje błędów.
        w tym wpisie napisałem, skąd może brać się sytuacja że komputer nie widzi błędów. Komputer nie ma takich umiejętności by diagnozował jakość czujników. Jeśli widzi dany czujnik to przyjmuje za pewnik to co z niego odczytuje. Jak odczytuje głupoty to i zachowuje się tak, jak zachowuje czyli nie reaguje na próby uruchomienia.
        Z powodu zbyt pochopnego grzebania tam gdzie nie trzeba robi się więcej problemów do rozwiązania.
        Forum może pomóc, ale bardzo trudno coś radzić jak tam już kilku grzebało mając to przed oczami a my tutaj tylko działamy na podstawie szczątkowych informacji piszącego.
        Ja zdecydowanie wolę podpowiadać komuś kto ma nietknięte auto niż takie w którym już 2 grzebało wymieniało niepotrzebne rzeczy... i się poddali . To jest trudne.
        Opisz coś więcej o sytuacji z tym grzaniem EGR? jak to robicie? może na tej podstawie uda się do czegoś dojść?
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Ewciap8612 Zobacz posta
          Były sprawdzane części które moga być odpowiedzialne za nie odpalanie.
          Wybacz,ale to kpina.
          Każda wymieniona część to inny obszar,to działanie po omacku a nie naprawa.
          Mnie też ciekawi to grzanie EGR,bo może to trop.
          Mechanik ewidentnie nie umie korzystać ze sprzętu,nie patrzy w wartości a jedynie w zakładkę z błedami,to tak nie działa.
          Jeśli jakiś czujnik wskazuje źle to komputer tego nie wie,dla niego jest to prawda i błędu nie widzi.
          Jak podgrzewacie to coś się zmienia,trzeba w parametrach tego poszukać.
          Auto ma lub miało LPG? Co pokazuje czujnik temperatury powietrza a co płynu przed odpaleniem?
          Jakie są korekty paliwowe przed zgaszeniem po powrocie z drogi?
          Czy próbowano odpalać z "czystej mapy" po skasowaniu korekt i jaki był rezultat?
          Czy przepustnica ma w spoczynku 9% (4.5V) ?
          Pytania są oczywiście do mechanika nie do Ciebie.
          To proste auto,ciężko jest go nienaprawić,ale bez dostępu niewiele można doradzić.

          Edit he he znowu pisaliśmy w tym samym czasie.
          Last edited by m26; 11-02-2021, 13:03.

          Comment


          • #6
            Wlasnie tez mnie ciekawi jak ogrzać EGR, niestety mieszkam w bloku i suszarka nie dam rady

            Comment


            • #7
              Dużo pytań Panowie zadajecie
              Rozumiem że nie jesteście w stanie mi fizycznie pomóc poprostu chciałam zapytać, i mialam nadzieję że ktoś miał taka sytuacje i znajde rozwiązanie. Czytałam już pare takich wątków ale zazwyczaj udawało sie naprawic i nikt nie miał takich problemów. Niestety nie wiem jaki to był kod bo az tak się w to nie zagłębiałam. Jestem kobietą ale interesuje sie moto jednakże nie aż tak żeby odpowiedzieć na wszystkie te pytania. Egr podgrzewany poprostu suszarka. I po minucie auto odpala jakby nigdy nic. Uwierzcie że gdybym miala możliwość i kase na wstawienie do aso to bym to zrobila ale nie jest powiedziane ze tam sa odpowiedzialne osoby ( bo mam pare przykladow)...

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Ewciap8612 Zobacz posta
                mialam nadzieję że ktoś miał taka sytuacje i znajde rozwiązanie.
                no ale zdajesz sobie sprawę z tego że ktoś taką sytuacje miał... ale Ty z niej nie skorzystasz bo, może nie zadziałać! ..rozumiesz to?
                Radę, poradę, rozwiązanie które tu znajdziesz będzie się odnosić do auta w którym nikt nie grzebał i jedna podpowiedź rozwiązała problem. U Ciebie może to nie zadziałać, masz dodatkowo za dużo grzebane a bez efektu. Rozumiesz w czym rzecz? no nie może być tak, że 2 mechaników grzebie wymienia elementy i nie ma efektu. To jest niedopuszczalne.
                NIe ma opcji by mi ktoś "naprawiał" auto i nie naprawił i naciągnął mnie na koszta a auto nie odpala. To sobie zabiera te wszystkie rzeczy, ja mu za nic nie płacę i stoję w miejscu tym samym co na początku.
                O, i teraz możemy się zastanowić co jest grane.
                Zamieszczone przez Ewciap8612 Zobacz posta
                Niestety nie wiem jaki to był kod bo az tak się w to nie zagłębiałam.
                Wiadomo że kobietce to nie potrzebne, ale na forum jest to istotna jak nie kluczowa informacja. Tylko na podstawie informacji o kodzie usterki można coś precyzyjnie doradzić. W innym przypadku to tylko wróżenie a to nie forum wróżek, to forum techniczne gadamy o faktach.
                Jasne kobietę zawsze łatwo oszukać. Dlatego pamiętaj jedna zasadę, jak jedziesz do mechanika to umowa jest taka, nie płacisz za nic dopóki auto nie działa. Czyli jak będzie opowiadał że jakiś czujnik, to ok, ale on płaci. Nie Ty bo potem jest kasa utopiona w worek czujników a auto nie działa.
                Zamieszczone przez Ewciap8612 Zobacz posta
                Egr podgrzewany poprostu suszarka.
                ...oooo rzesz kurde... Ty wiesz że nawet my tu możemy się czegoś "nauczyć" ... nieźle. No, ale jest trop.
                Zamieszczone przez Ewciap8612 Zobacz posta
                gdybym miala możliwość i kase na wstawienie do aso
                nie to chcemy powiedzieć, tu wiele osób nie jedzie do ASO, bo ASO to nie rozwiązanie. Sztuką jest samemu naprawić auto bez ASO i zdecydowanie taniej.

                No dobra, skoro to takie proste i łątwe, to chętnie bym to zobaczył , grzejemy suszarką EGR - ten czarny element - tak? ile 2 min... ? dłużej? .. i cyk silnik odpala?
                Ja nie wiem jak to logistycznie zrobić? -11stC na polu ciągnę przedłużacz do auta dmucham suszarką i silnik zaskakuje?
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Tak zdaję sobie z tego sprawę i rozumiem o czym do mnie piszcie. Ale auto jest mi potrzebne do funkcjonowania i poprostu czasem sie człowiek nie zastanawia tylko "naprawia"... A tu d..a.
                  Ide rano z suszarką, grzeje na zawór egr ok.minuty suszarką i auto odpala...na szczęście nie mieszkam w polu ani bloku więc mam wieksze pole manewru i teraz nasowa sie pytanie czy cos z kostką czy samym egr...

                  Comment


                  • #10
                    Tak auto ma lpg od listopada

                    Comment


                    • #11
                      Pytałam mechanika o to co tu piszecie i mowi ze wszystkie te parametry byly sprawdzane.

                      Comment


                      • #12
                        Bardzo chcielibyśmy pomóc, jednak to nie takie proste tu napisać "zrób to i to" skoro 2 mechaników poległo, i do tego jeszcze po nich trzeba prawdopodobnie poprawić.

                        Zamieszczone przez Ewciap8612 Zobacz posta
                        e rano z suszarką, grzeje na zawór egr ok.minuty suszarką i auto odpala.
                        ok, czyli suszarką dmuchasz na ten element w kółku 1 min i auto odpala?
                        Widzisz że dmuchasz też na czujnik nr 1 i czujnik r 2.
                        Załączone pliki
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez Ewciap8612 Zobacz posta
                          nasowa sie pytanie czy cos z kostką czy samym egr...
                          No widzisz...tu problem jest.
                          Sam EGR nie ma wpływu,ale jego uchylenie podczas jazdy ,czy ciepłe powietrze przy ubogiej czy bogatej mieszance już tak.
                          A uboga/bogata mieszanka może być z wielu powodów np. wskzanie obecne któregoś czujnika,korekta paliwa przeprowadzana podczas jazdy z powodu jakiegoś niedomagania(np egr),słabego rozpylenia paliwa lub przecieku przez wtryskiwacz itd. To jak u lekarza,nie ma leczenia bez badań.
                          Niech mechanik go zaślepi jak inaczej nie potrafi znaleźć.Będzie jeździł z błędem,ale nic się nie stanie a będzie diagnoza.
                          Last edited by m26; 11-02-2021, 14:28.

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez Ewciap8612 Zobacz posta
                            Pytałam mechanika o to co tu piszecie i mowi ze wszystkie te parametry byly sprawdzane.
                            to pytanie kontrolne, kiedy były regulowane zawory w tym silniku?
                            (pytanie o lpg chyba było? . masz LPG? )
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez Ewciap8612 Zobacz posta
                              Pytałam mechanika o to co tu piszecie i mowi ze wszystkie te parametry byly sprawdzane
                              Przecież nie powie że nie...

                              Comment

                              Working...
                              X