Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Przejscie z 10W40 na 5W40 / 10W50-60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Przejscie z 10W40 na 5W40 / 10W50-60

    A wiec:

    Silnik: D14Z6, 230k km . Łyka ~1l /1000 km (tyle samo od 30 tys km).
    Olej: Mobil 10W40
    Po kilku dłuższych trasach autostradą odczułem minimalnie zmniejszony pobór oleju, tj 0.6 / 1000km < spalał niemal 1l/1000> .

    Moja jazda hondą ma 3 warianty:
    1. Pon-Pt dojazd do pracy 4km i powrót.
    2. Weekendowe wypady - trasy do 100km .
    3. Raz na pół roku wypad gdzieś dalej.
    Czyli głownie polega na krótkich dystansach.
    Niestety mam ciężką nogę i dość wysoko kręcę .

    Rozważałem przejście na Castrol 5W40 lub Valvoline VR1 Racing 10W60.
    Przy takim poborze warto ryzykować "rozszczelnieniem" silnika ?
    Czytając po forach są różne zdania na ten temat. Może po prostu zostać przy 10W40, lecz jedynie przejść na olej innego producenta ?

  • #2
    Na 10w60 przy dojazdach 4km zajedziesz silnik do końca. Mobil 10w40 to totalny syf, Castrola też odpuść. Zalej porządny olej 5w40 ACEA A3 - taki nie kosztuje dużo, najlepiej z pewnego źródła. Od siebie mogę polecić Ravenola HCS 5w40 to wciąż hydrokrak ale o bardzo dobrych parametrach. Elf 5w40 SXR, Motul X-cess czy Valvoline synpower to oleje lepsze od Castrola w rozsądnych pieniądzach tzn. bańka kosztuje około 100zł.
    Nic się nie rozszczelni, zmiana na lepszy olej może ewentualnie pomóc a nie zaszkodzić. I pamiętaj, że jak chcesz kręcić silnik wysoko to najpierw porządnie rozgrzej olej.

    Comment


    • #3
      Co do kręcenia, to oczywiste. Na tych krótkich dystansach spokojna jazda jest. Wcześniej śmigałem na Valvoline 10W40 i żadnych różnic widzialnych nie było w porównaniu do Mobila.

      Mogę zaryzykować tego Ravenola, lecz mimo wszystko obawiam sie ze wypłuka on nagar i jeszcze wiecej zacznie przepalać ;/

      Comment


      • #4
        Dobrze Ci Kolega Exeant polecił , z racji tego że masz dużo krótkich odcinków olej 10W40 potrzebuje dłuższych jak już tras za lepki na tak krótkie trasy mordujesz silnik , ten olej nie osiąga temp. roboczej na tak krótkich trasach, górna półka 5W40 max nie wyżej.Masz oleje jak na Twój rocznik mobil FS 1 0W 40 Ravenol SSL 0w40 oleje A3 wiem co piszę bo zaczynałem na olejach w hondach na tych olejach bez żadnych problemów w tych rocznikach.
        Last edited by megipan; 28-09-2020, 21:47.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Mtgad Zobacz posta
          Na 10w60 przy dojazdach 4km zajedziesz silnik do końca.
          Dokładnie tak. Po zimie będziesz miał zalepione pierścienie a może i poprzycierany wał.


          Zamieszczone przez Exeant Zobacz posta
          wypłuka on nagar i jeszcze wiecej zacznie przepalać ;/
          Nagar jest od tego żeby go nie było.Nagaru sei nie choduje bo przepały są często właśnie od niego.



          Zamieszczone przez Mtgad Zobacz posta
          Elf 5w40 SXR
          Ja na tym kręcę od wielu lat i to na gazie.Cały miejscowy klub zaopatrywałem w ten olej bo miałem kiedyś taniej.Rozprowadziłem tego z pół tony.

          Nie wlewaj zerówki bo wyklepiesz wał. 5w40 to jedyny słuszna specyfikacja do d,b,h i f serii,życie pokazuje że nie trzeba tu z niczym kombinować bo wszystko będzie gorsze,a tym bardziej do kręconego silnika.

          Comment


          • #6
            Sugerowałem 0W40 być może częciowo wypłucze mu silnik nie prawie ma mazut na starcie i krótkie trasy.

            Comment


            • #7
              Ale przyjdzie lato
              Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
              Po zimie będziesz miał zalepione pierścienie a może i poprzycierany wał.
              Miało być wałek.

              Ale przyjdzie lato i oliwa będzie gorąca po kilometrze,do tego robi od czasu do czasu trasę.
              10w40 lepi się i zostawia nagar na głowicy pod wałkiem,za to na zerówce pewnie wymyje,ale jest młockarnia i słychać ją bardzo wyraźnie jak tylko zjedziesz z autostrady,albo wyrwiesz się z korka.
              Nie mam pojęcia dlaczego te silniki nie mają wymiennika ciepła pod filtrem,stara d seria też nie miała .

              Comment


              • #8
                czytaj istniejące tematy nie pisz nowego.

                zmiana oleju - na jaki ?

                D16V1 - wzrost zuzycia oleju po zmianie syntetyk-mineral-syntetyk

                Z 10w40 na 5w50

                Przesiadka z półsyntetyka na syntetyk

                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Przeglądałem te wątki, lecz nie było tam satysfakcjonującej odpowiedzi. Ponadto silniki nie brały oleju, lub miały pół mojego przebiegu.



                  A wiec nabyłem dziś Elf'a 5W40 NF , niestety SXR był tylko 5W30.
                  Do tego zakupiony nowy filtr.
                  Pytanie - robić jakąś płukankę czy po prostu dobrze rozgrzać olej i postawić niech wszystko zleci ?

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez Exeant Zobacz posta
                    Pytanie - robić jakąś płukankę czy po prostu dobrze rozgrzać olej i postawić niech wszystko zleci ?
                    Dla świętego spokoju odpuść.

                    Comment


                    • #11
                      O tak,zdecydowanie

                      Comment


                      • #12
                        Witam, i jak pobór po zmianie oleju? Mam podobny problem w d14 aczkolwiek leje tylko 5w40. Brak niebieskiego dymu, w zasadzie jedyny objaw to sadza na wydechu.

                        Wysłane z mojego M2007J20CG przy użyciu Tapatalka

                        Comment


                        • #13
                          Na w30 w zimie różnicy nie bedzie,w lecie będziesz lał niestety więcej.

                          Comment


                          • #14
                            Ja już doszedłem do wniosku, że skoro ubywa oleju w zasadzie bezobjawowo to może on się po prostu utlenia pod wpływem temperatury.... Aktualnie zalany pmo 5w40 extreem pao i on znika jak szalony. W szafce czeka specol gold 5w40, połowę tańszy olej i zapewne zużyje go połowę mniej a dolewki wyjdą dużo taniej. Zapewne najlepiej by było zrobić remont silnika. Została mi jeszcze płukanka tec2000 więc chyba dam jej szansę i ewentualnie zakupie polecany tu olej elf 5w40 aczkolwiek nie wiem czy okaże się lepszy od tego specola...

                            Wysłane z mojego M2007J20CG przy użyciu Tapatalka

                            Comment


                            • #15
                              Niczego nie zyskasz płukaniem,nie w d seri z takim poborem.Zacznij myśleć o remoncie,to tańsza opcja.

                              Comment

                              Working...
                              X