A wiec:
Silnik: D14Z6, 230k km . Łyka ~1l /1000 km (tyle samo od 30 tys km).
Olej: Mobil 10W40
Po kilku dłuższych trasach autostradą odczułem minimalnie zmniejszony pobór oleju, tj 0.6 / 1000km < spalał niemal 1l/1000> .
Moja jazda hondą ma 3 warianty:
1. Pon-Pt dojazd do pracy 4km i powrót.
2. Weekendowe wypady - trasy do 100km .
3. Raz na pół roku wypad gdzieś dalej.
Czyli głownie polega na krótkich dystansach.
Niestety mam ciężką nogę i dość wysoko kręcę
.
Rozważałem przejście na Castrol 5W40 lub Valvoline VR1 Racing 10W60.
Przy takim poborze warto ryzykować "rozszczelnieniem" silnika ?
Czytając po forach są różne zdania na ten temat. Może po prostu zostać przy 10W40, lecz jedynie przejść na olej innego producenta ?
Silnik: D14Z6, 230k km . Łyka ~1l /1000 km (tyle samo od 30 tys km).
Olej: Mobil 10W40
Po kilku dłuższych trasach autostradą odczułem minimalnie zmniejszony pobór oleju, tj 0.6 / 1000km < spalał niemal 1l/1000> .
Moja jazda hondą ma 3 warianty:
1. Pon-Pt dojazd do pracy 4km i powrót.
2. Weekendowe wypady - trasy do 100km .
3. Raz na pół roku wypad gdzieś dalej.
Czyli głownie polega na krótkich dystansach.
Niestety mam ciężką nogę i dość wysoko kręcę

Rozważałem przejście na Castrol 5W40 lub Valvoline VR1 Racing 10W60.
Przy takim poborze warto ryzykować "rozszczelnieniem" silnika ?
Czytając po forach są różne zdania na ten temat. Może po prostu zostać przy 10W40, lecz jedynie przejść na olej innego producenta ?
Comment