Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pod obciążeniem dzwonią zawory

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Pod obciążeniem dzwonią zawory

    Od jakiegoś czasu irytuje mnie dźwięk ,, dzwoniących zaworów,, ale tylko pod obciążeniem. Na biegu jałowym po dodaniu gazu jest wszystko ok. natomiast jak przyspieszam to słychać zawory ( to nie jest klepanie tylko ,,dzwonienie")
    Nie mam pomysłu co może być nie tak. Wydaje mi się że silnik stracił też co nieco na mocy. Samochód zasilany podtlenkiem Gazotu ale na benzynie ten efekt też występuje. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły.
    Mam wrażenie że co jakiś czas tak jakby przerywa zapłon ponieważ wydech się trochę trzęsie i słychać po pracy silnika ,że co jakiś czas sobie kucnie na jednym cylindrze na ułamek sekundy.
    Błędów żadnych nie wyrzuca.
    Podejrzewam że mogą być padnięte sondy lambda. Niby działają - pierwsza robi sinusoidę więc raczej jest ok. a druga , za katalizatorem podąża za nią.
    Dodam jeszcze że przed remontem silnika zawory tak samo ,, dzwoniły,,


    Może powiem co było zrobione.

    Przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą ( stara przepuszczała spaliny do układu chłodzenia) zrobiłem mały remont, wymienione zostały :

    - pierścienie
    - panewki (stare były w miarę dobre ,ale jak miałem na wierzchu to się pokusiłem o wymianę )
    - uszczelniacze zaworowe
    - dotarte zawory
    - miesiąc wcześniej wymieniony kompletny rozrząd ( pasek, pompa, napinacz )
    - czujnik wałka rozrządu ( stary coraz częściej powodował wyskakiwanie błędu i unieruchomienie silnika )
    - wyczyszczony EGR + EGR PLATE
    - wyregulowane zawory + dodatkowa regulacja po dotarciu silnika ( a nawet dwie , bo sobie nie wierzyłem )
    - kompletny wydech + katalizator ( stary niestety zardzewiał że nie było możliwości przykręcenia nowego tłumika)
    - filtr powietrza
    - świece NGK

    Większość części ,które wsadziłem to OEM.

    - rozrząd na wszelki wypadek sprawdzony jeszcze raz w tą sobotę -- jest OK.
    Last edited by MORDIMER1111; 20-07-2020, 13:44.

  • #2
    Zdejmij pokrywę i sprawdź czy nie sa czasem zamienione sprężyny zaworowe.Na dolocie maja być białe a na wydechu niebieskie dla tego silnika.
    Czy była i ile była ścięta głowica?Ważne jest ile zostało do znacznika.
    Czy świece nie są za zimne? (to istotne)
    Czy to na pewno zawory...
    Zmień na próbę benę na 98-mkę i sprawdź czy dzwoni na silniku nie nagrzanym do końca.

    Comment


    • #3
      Sprężyny są ok. jak zdejmowałem zawory to odpowiednio je sobie ułożyłem , więc nie ma mowy o pomyłce.
      Głowica była planowana dwa razy ale nie wiem ile zostało do znacznika. Nie wiem za bardzo o co chodzi z zimnymi świecami. świece kupowałem OEM w haparts.
      Jeżeli chodzi o benzynę to nie ma znaczenia jaka. Próbowałem już zalać v-power shella i jest to samo.

      Wydaje mi się jakby to było spalanie stukowe. Zawory definitywnie grają podczas przyspieszania

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez MORDIMER1111 Zobacz posta
        Sprężyny są ok. jak zdejmowałem zawory to odpowiednio je sobie ułożyłem , więc nie ma mowy o pomyłce.
        Jeśli jesteś pewien że wcześniej nikt ich nie zamienił to ok.


        Zamieszczone przez MORDIMER1111 Zobacz posta
        Nie wiem za bardzo o co chodzi z zimnymi świecami. świece kupowałem OEM w haparts.
        Sprawdź czy omyłkowo nie dostałeś do innego silnika,choć to tylko tak dla świętego spokoju,bo skoro na zimnym tez to wystepuje to marne szanse,ale trzeba sprawdzać na początek rzeczy najprostrze.
        Popatrz czy czasem nie jest odkręcony czujnik spalania stukowego.bo wtedy zapłon masz wyprzedzony ekstremalnie.
        poz. 10
        6abf558e1de3c542cb84fc600bfb7cb0-1056x528.jpg
        Last edited by m26; 21-07-2020, 11:34.

        Comment


        • #5
          Czujnik jest dokręcony. to była pierwsza rzecz o której pomyślałem, a raczej jest sprawny bo nie pluje żadnym błędem.
          Zastanawiam się jeszcze nad sondami , czy błędny odczyt sondy nie powoduje że zmniejsza się dawka paliwa ?
          Wczoraj miałem sytuację że po odpaleniu i przejechaniu kilkunastu metrów silnik zaczął pracować na 3 gary i nie za bardzo reagował na pedał gazu.
          Po wyłączeniu zapłonu i ponownym odpaleniu już było ok.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez MORDIMER1111 Zobacz posta
            czy błędny odczyt sondy nie powoduje że zmniejsza się dawka paliwa ?
            Powoduje,jednak nie aż taki żeby zawory dzwoniły.Jak sonda pokazuje za dużo to korekty paliwowe zaczynają iść w dół,a po przekroczeniu 15-20% (nie pamiętam ile jest dla tego auta) wywala błąd.
            Chwilowego braku paliwa nie zarejestruje.
            Popatrzył bym czy wyprzedzenie programowe zapłonu pokrywa się z rzeczywistym ,badanym lampą.
            Czasem czujniki potrafią zrobić psikusa.
            Rowek pod klin na dolnym kole nie jest rozbity?

            EDIT:
            Odłącz czujnik spalania stukowego i przejedź się z błędem.
            Last edited by m26; 21-07-2020, 15:02.

            Comment


            • #7
              Klin siedzi sztywno więc to nie to.
              Spróbuję jeszcze odpiąć czujnik spalania stukowego i zobaczę czy będzie jakaś różnica.

              Zauważyłem wczoraj że na biegu jałowym , kąt wyprzedzenia zapłonu wynosi 6°. To chyba troszkę za mało ? Ewentualnie co zrobić żeby było 12° tak jak jest przewidziane dla silnika D16V1 ?
              Last edited by MORDIMER1111; 31-07-2020, 08:07.

              Comment


              • #8
                To jest wyprzedzenie mierzone czy programowe,bo to całkowicie różne rzeczy.

                Comment


                • #9
                  To jest odczyt z OBD2

                  Comment


                  • #10
                    Więc nie ma to nic wspólnego z rzeczywistym wyprzedzeniem.
                    Nic z tym nie zrobisz,bo to jest wartość zadana przez ECU i jeśli jest za mała to albo na skutek błędnych danych które dostaje,albo wartość jest taka a nie inna bo dzwoni i opóźnienie jest celowe,albo na skutek awarii któregoś czujnika (niekoniecznie od spalania stukowego)
                    Czy wszystkie inne parametry są prawidłowe? Mam na myśli MAP,ETC,IAT.
                    Czy silnik pożera olej?

                    Comment

                    Working...
                    X