Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic VII 1.4 90 głośna praca silnika po wymianie UPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
    Ja swój post poprawiałem 2 razy właśnie z powodu tego kierunku zobacz sam ty skomentowałeś o 0:27 a ja poprawiłem o 0:21, więc nie wyskakuj przed szereg i nie wyrażaj swych myśli za szybko. Mówię ci nie da się tego autonapinacza za mocno napiąć, od tego jest sprężyna. Na przyszłość nie spinaj się tak mocno, z tego co wiem to d14z6 w VI genie ma zwykły napinacz a w VII już jest auto.
    Taaa a ja zdążyłem skopiować jeszcze no patrz. Jeśli poprawiłeś 0:21 to ja 0:27 nie mogłem skopiować W VIg nie ma silnika D14Z6 tylko D14Z4. Za dużo tych silników naskładałem naremontowałem abyś mówił że się nie da bo się da.

    Comment


    • #17
      To ja w swoim d14z6 nie potrafię zrobić tak jak ty mówisz w ogóle jak to możliwe, w moim się nie da. Co do silników w vi genie to pewnie masz rację ale zdaje mi się że kiedyś na zdjęciu widziałem d14z6 w budzie vi gen. Ja remontowałem tylko swój i wiele razy zwalalem pasek i za cholere nie wiem jak to możliwe że można ręcznie napiąć ten napinacz i skręcić, w moim egzemplarzu się nie da. Poprawiłem swojego posta za nim odczytałem twoj, to że robiłem ostatnia regulację w październiku nie znaczy że muszę pamiętać. Pisząc swoją wypowiedź niestety ale musiałem zasięgnąć informacji w sieci bo manualna mam na laptopie w garazu., Więc nie miałem możliwości szybkiego sprawdzenia informacji a ty mi w tym na pewno nie pomogłeś a cały czas to sugerujesz.
      Last edited by gkill; 13-12-2019, 01:06.

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
        To ja w swoim d14z6 nie potrafię zrobić tak jak ty mówisz w ogóle jak to możliwe, w moim się nie da. Co do silników w vi genie to pewnie masz rację ale zdaje mi się że kiedyś na zdjęciu widziałem d14z6 w budzie vi gen. Ja remontowałem tylko swój i wiele razy zwalalem pasek i za cholere nie wiem jak to możliwe że można ręcznie napiąć ten napinacz i skręcić, w moim egzemplarzu się nie da. Poprawiłem swojego posta za nim odczytałem twoj, to że robiłem ostatnia regulację w październiku nie znaczy że muszę pamiętać. Pisząc swoją wypowiedź niestety ale musiałem zasięgnąć informacji w sieci bo manualna mam na laptopie w garazu., Więc nie miałem możliwości szybkiego sprawdzenia informacji a ty mi w tym na pewno nie pomogłeś a cały czas to sugerujesz.
        Tego nie trzeba sprawdzać, wystarczy podstawowa wiedza w jaką stronę silnik "kręci" się przy normalnej jego pracy. Regulując zawory też trzeba kręcić wałem właśnie w tę stronę. Co jeszcze dodam rozrząd ma stosunek 2:1 inaczej mówiąc wałem trzeba obrócić 2x aby wałek rozrządu obrócił się raz. Czyli przy regulacji wałem kręcisz co 180st a góra co 90st. D14Z6 w 6g jest mylone ze względu na minime jeśli ktoś ładuje głowicę z D16Z6 na blok D14, stąd D14Z6.

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez JarkoCivic Zobacz posta
          Tego nie trzeba sprawdzać, wystarczy podstawowa wiedza w jaką stronę silnik "kręci" się przy normalnej jego pracy
          Ja o tym wiem, ale nie zawsze muszę być pewny swej wiedzy bo jestem elektrykiem nie mechanikiem aczkolwiek od 8 lat żaden mój samochód nie widział mechanika a też czasem chciałbym pomóc bo przecież mi też kiedyś ktoś na tym forum pomógł. Moja wiedza jest głównie dla mnie właśnie w celu unikania mechaników, nawet w swoim accordzie R20a3 wymieniałem tłoki wraz z pierścieniami(ta sama wada co w civicach 1,8 2012 rok), przybyło mocy i momentu, ponieważ założyłem tłoki z R18z4 z 2015 roku, te tłoki zwiększają sprężanie, może coś doradzisz, czy warto zrobić jakiś program by jeszcze te 5 kucy i z 10 NM dodać, czy to raczej nic nie da?

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
            Ja o tym wiem, ale nie zawsze muszę być pewny swej wiedzy bo jestem elektrykiem nie mechanikiem aczkolwiek od 8 lat żaden mój samochód nie widział mechanika a też czasem chciałbym pomóc bo przecież mi też kiedyś ktoś na tym forum pomógł. Moja wiedza jest głównie dla mnie właśnie w celu unikania mechaników, nawet w swoim accordzie R20a3 wymieniałem tłoki wraz z pierścieniami(ta sama wada co w civicach 1,8 2012 rok), przybyło mocy i momentu, ponieważ założyłem tłoki z R18z4 z 2015 roku, te tłoki zwiększają sprężanie, może coś doradzisz, czy warto zrobić jakiś program by jeszcze te 5 kucy i z 10 NM dodać, czy to raczej nic nie da?
            Też jestem elektrykiem, a z zamiłowania zajmuję się mechaniką, blacharką, lakiernictwem a w szczególności specjalizacja HONDA. Co do silnika R18 wiadome jest że te przedliftowe miały problemy właśnie z tłokami i pierścieniami innymi słowy ponadnormatywne żużycie oleju, taka jak i wspomniałeś i w R20. Problem też był w silnikach K20A3 gdzie wycierały się krzywki wałków w poliftowych już to poprawiono. Dlaczego tak? Ciężko powiedzieć, oszczędnośc? Nie wiem. Wracając do pytania czy warto jakiś program dla 5km i 10nm. Jeśli celujesz w te wartości to na pewno nie warto, bo tego praktycznie nie odczujesz. Bardziej bym się skłonił w ode lżenie zamachu, większy przelot wydechu, wtedy można też się pobawić i z mapami. Niestety w VIIIg to nie są małe koszta.

            Comment


            • #21
              Jestem świeżo po wizycie u innego mechanika. Stwierdził, że nic niepokojącego nie słychać w dźwięku silnika. Odczytał także błąd check engine - palił się przed wymianą UPG, a po wymianie znowu się zaświecił. Zbyt uboga mieszanka. Według niego jest ok i na gazie się będzie świecić. Zaproponował wstawienie jakiejś tulejki żeby oszukać sondę. Nie znam się ale nie wydaje mi się, że jest to profesjonalne podejście. Trochę się załamałem bo według mechaników to ja sobie coś wymyślam a wszystko jest ok.

              Comment


              • #22
                Papudrak nie mechanik, jedz na regulację LPG.

                Comment


                • #23
                  Zamieszczone przez are2k Zobacz posta
                  Jestem świeżo po wizycie u innego mechanika. Stwierdził, że nic niepokojącego nie słychać w dźwięku silnika. Odczytał także błąd check engine - palił się przed wymianą UPG, a po wymianie znowu się zaświecił. Zbyt uboga mieszanka. Według niego jest ok i na gazie się będzie świecić. Zaproponował wstawienie jakiejś tulejki żeby oszukać sondę. Nie znam się ale nie wydaje mi się, że jest to profesjonalne podejście. Trochę się załamałem bo według mechaników to ja sobie coś wymyślam a wszystko jest ok.
                  To nie jest normalna praca tego silnika. Ewidentnie coś klepie.

                  Comment


                  • #24
                    Jest ktoś w stanie polecić jakiegoś mechanika z okolic SIEDLEC w woj. mazowieckim? Czy muszę jechać na drugi koniec polski żeby znaleźć fachowca? Bo mi już na prawdę ręcę opadają, według mnie laika jest coś nie tak, według Was którzy macie na codzień z tymi samochodami do czynienia też, a mechanik mówi jest ok wymyślasz pan...

                    Comment


                    • #25
                      Na moje to zawory klepią. Jest za duży luz, stąd też uboga mieszanka. Zaczął bym od tego - skontrolować luz zaworowy.

                      Comment


                      • #26
                        Masakra, przeciągnąłem samochód na dwójce do około ~5tys. Powyżej 3 strasznie rwie(tak jakby miał moc i nagle tracił; bez różnicy czy benzyna czy lpg), bardzo długo się wkręca na obroty powyżej tych 3 tysięcy. Rozumiem, że najprawdopodobniej jest to powiązane z zaworami i tylko potwierdza teorie, że są źle wyregulowane? Muszę się jakoś przygotować do rozmowy z mechanikiem, że jednak jest coś nie tak i to nie tylko mój wymysł, że silnik źle pracuje. Po naprawie podobno zrobił 20km żeby przetestować samochód. Fakt, płynu nie ubywa więc sprawa z uszczelką załatwiona, ale co z tego jak się zaraz okaże, że znowu ją przez te zawory wydmucha.

                        Comment


                        • #27
                          Zamieszczone przez are2k Zobacz posta
                          Masakra, przeciągnąłem samochód na dwójce do około ~5tys. Powyżej 3 strasznie rwie(tak jakby miał moc i nagle tracił; bez różnicy czy benzyna czy lpg), bardzo długo się wkręca na obroty powyżej tych 3 tysięcy. Rozumiem, że najprawdopodobniej jest to powiązane z zaworami i tylko potwierdza teorie, że są źle wyregulowane? Muszę się jakoś przygotować do rozmowy z mechanikiem, że jednak jest coś nie tak i to nie tylko mój wymysł, że silnik źle pracuje. Po naprawie podobno zrobił 20km żeby przetestować samochód. Fakt, płynu nie ubywa więc sprawa z uszczelką załatwiona, ale co z tego jak się zaraz okaże, że znowu ją przez te zawory wydmucha.
                          Do sprawdzenia na 1 ogień luz zaworowy i czy rozrząd na znakach jest. Masz do mnie 250km. Trochę daleko bo bym ogarnął, ale lepiej poszukaj kogoś na miejscu zanim coś się nie urwie etc.

                          Comment


                          • #28
                            Mechanik wyregulował jeszcze raz zawory, nie ma już tego "klepania" jak wcześniej.

                            Wymienił także olej w skrzyni(byłem już umówiony z nim wcześniej na tą wymianę, jeszcze przed tym jak miałem problem z tymi zaworami). Wymienił na: MOTUL MULTI DCTF. "Najwyższej jakości płyn Technosynthese® opracowany specjalnie do większości nowoczesnych konstrukcji skrzyń dusprzęgłowych" Czy do tej skrzyni ten olej będzie ok? Biegi wchodzą znacznie lepiej, ale nie będzie on za rzadki? "skrzyń biegów wymagających oleju o niskim poziomie lepkości np. SAE 75W"

                            Zajął się także tym check engine - wymienił sondę lambda. Co prawda check się już nie świeci z tym, że trochę dziwna sprawa bo - check palił się cały czas podczas jazdy na gazie, ale po przejechaniu paru kilometrów na benzynie zgasł. Po włączeniu spowrotem gazu znowu się świecił. Czy to przypadkiem nie świadczy, że sonda była sprawna a problem leży w regulacji gazu? Ale jeśli tak to czemu się teraz nie świeci?

                            Problem z dławieniem się silnika na wyższych obrotach pozostał, z tym, że czasami jest minimalny a czasami jakby ktoś nagle uczepił 2t przyczepę i nie ma znaczenia czy silnik jest dobrze rozgrzany czy wskazówka ledwo podniosła się do góry. To co sprawdziłem na własną rękę to filtr powietrza(wygląda jak nowy) i przepustnica, delikatny nalot ale też wydaję się ok. Co w następnej kolejności należałoby sprawdzić w tym wypadku?

                            Comment


                            • #29
                              Jaka masz skrzynie? Jeżeli manualna to poleca atf szczególnie do VII gena że względu na łożyska skrzyni. Do automatycznej skrzyni to wiadomo również atf

                              Comment


                              • #30
                                Manualną. Chodzi tylko o to czy olej który wlał jest do zaakceptowania.

                                Comment

                                Working...
                                X