Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic VII 1.4 90 głośna praca silnika po wymianie UPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic VII 1.4 90 głośna praca silnika po wymianie UPG

    Witam,
    Civica jest świeżo po wymianie uszczelki, przy okazji tego oczywiście planowanie głowicy (0.08), frezowanie gniazd, szlif zworów i docieranie gniazd. Ponadto uszczelka wałka rozrządu, uszczelniacze zaworowe, pokrywy zaworów i wymieniony olej na Mobil 10w40.
    Chciałem zrobić wszystko co powinno się zrobić przy tej okazji. Niestety wydaje mi się, że silnik zaczął głośniej pracować. Nie znam się i nie wiem czy tak powinno być, czy to kwestia "ułożenia się" jakichś elementów. Samochód ma założony gaz aczkolwiek film był nagrywany na benzynie. Podczas jazdy jeszcze bardziej słychać takie metaliczne klepanie. Jest ktoś w stanie ocenić po dźwięku czy coś jest nie tak czy to ja sobie coś ubzdurałem?
    Samochód kupiłem niedawno i niedługo po zakupie okazało się, że ma uszkodzoną uszczelkę i w zasadzie więcej stał u mechanika niż nim jeździłem stąd ciężko mi to ocenić.


  • #2
    Z filmu ciężko coś wyciągnąć? Może zawory źle wyregulowane. Kto robił remont?

    Comment


    • #3
      Spróbuję nagrać jeszcze jeden film i przegazować trochę, może lepiej będzie słychać. Wszystko robił mechanik za jednym zamachem. Faktycznie może źle wyregulował zawory. Ciężko mi to stwierdzić bo się po prostu nie znam. Wydaje mi się, że silnik głośniej pracuje, klepie tak jakby.
      Last edited by are2k; 12-12-2019, 16:53.

      Comment


      • #4
        Sprawnością chodzi za glosno, coś klepie, wali. Czy przy okazji remontu głowicy wymieniono pierścienie tłokowe?

        Comment


        • #5
          Nie, tylko to co napisałem w pierwszym poście.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
            Sprawnością chodzi za glosno, coś klepie, wali. Czy przy okazji remontu głowicy wymieniono pierścienie tłokowe?
            W zasadzie to chciałem wiedzieć, że nie tylko mi się wydaje, że jest coś nie tak. Najwyraźniej będę musiał jeszcze raz odwiedzić mechanika

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez are2k Zobacz posta
              W zasadzie to chciałem wiedzieć, że nie tylko mi się wydaje, że jest coś nie tak. Najwyraźniej będę musiał jeszcze raz odwiedzić mechanika
              Na pewno rozrząd jest za mocno napięty. Rolka bądź pompa wody aż wyje.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez are2k Zobacz posta
                Nie, tylko to co napisałem w pierwszym poście.
                To źle zrobiłeś, przy okazji wymiany pierścieni tłokowych oględziny panewek i możliwość ich wymiany ci uciekła, za chwilę okaże się że silnik zacznie brać olej i będziesz jeszcze raz zdejmował głowicę.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                  To źle zrobiłeś, przy okazji wymiany pierścieni tłokowych oględziny panewek i możliwość ich wymiany ci uciekła, za chwilę okaże się że silnik zacznie brać olej i będziesz jeszcze raz zdejmował głowicę.
                  Nie znam się na mechanice a samochód powierzyłem mechanikowi z polecenia. Miał wymienić wszystko co wypadałoby wymienić przy tej okazji, w ramach rozsądku oczywiście, bo jednak co innego jak zleca się to komuś i płaci za jego czas a co innego jak robi samemu. Tym bardziej, że jak pisałem samochód kupiłem niedawno i od razu musiałem robić uszczelkę...

                  Comment


                  • #10
                    W twoim silniku jest autonapinacz więc opcja zbyt napiętego paska rozrządu odpada, ewentualnie może być za mocno napięty pasek osprzętu. Czy mechanik na pewno dobrze wyregulował zawory? skrócona instrukcja regulacji zaworów w tym silniku:
                    koło rozrządu - znak UP ustawiony nad płaszczyzną głowicy tj. prosta pomiędzy osią koła rozrządu a znakiem UP musi wyznaczać kont 90 stopni względem płaszczyzny głowicy i ustawiamy zawory na cylindrze nr 1
                    kręcimy wałem w lewo tj do siebie tak by wałek rozrządu przekręcił się o 90 stopni - ustawiamy zawory na cylindrze nr 3
                    potem kolejne 90 stopni wałka i ustawiamy na cylindrze 4
                    i kolejne 90 stopni - cylinder 2
                    zawory ssące 0,18-0,22
                    zawory wydechowe 0,23-0,27
                    Kiedyś tak wyregulowałem zawory w innym silniku 1,6 hondy, niezgodnie z manualem i silnik chodził podobnie do twojego. Jest kilka różnych procedur regulacyjnych zaworów w silnikach hondy w zależności od serii itp, więc może mechanik się pomylił.
                    Last edited by gkill; 13-12-2019, 00:21.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                      W twoim silniku jest autonapinacz więc opcja zbyt napiętego paska rozrządu odpada, ewentualnie może być za mocno napięty pasek osprzętu. Czy mechanik na pewno dobrze wyregulował zawory?
                      Regulował, a czy dobrze to jest sedno problemu. W sobotę do niego pojadę, zobaczymy co powie.

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                        kręcimy wałem w kierunku zgodnym do wskazówek zegara
                        Raczej przeciwnie do ruchu wskazówek zegara

                        Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                        W twoim silniku jest autonapinacz
                        Nie wiem o jakim autonapinaczu Ty piszesz. I jak najbardziej jest możliwość za mocnego napięcia jeśli ktoś nie wie jak go napiąć. Dobrze jak masz nowy napinacz (ze spinką). A co jak już był założony i trzeba jeszcze raz napiąć
                        Last edited by JarkoCivic; 13-12-2019, 00:34.

                        Comment


                        • #13
                          W d14z6 jest autonapinacz a więc nie ma możliwości zbyt mocnego napięcia paska rozrządu. Co do regulacji to czytaj uważnie, napisałem do siebie a więc w lewo czyli w przeciwnym kierunku do zegara.

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                            W d14z6 jest autonapinacz a więc nie ma możliwości zbyt mocnego napięcia paska rozrządu. Co do regulacji to czytaj uważnie, napisałem do siebie a więc w lewo czyli w przeciwnym kierunku do zegara.
                            Słuchaj, nie cierpię, nie znoszę ludzi jak plują mi prosto w twarz i kłamią. Dobrze że skopiowałem w swoim poście Twoją wypowiedź. Nie potrafisz się przyznać a wręcz oczerniasz Ziomuś. A autonapinacz działa jak jest nowa rolka (ze spinką) Przy ponownym montażu trzeba ponownie rolkę napiąć. Czy mechanik tak zrobił? Nie byłbym pewien. Napiął fizycznie rolkę która popuściła się na max i skręcił. Tyle w temacie.

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez JarkoCivic Zobacz posta
                              Słuchaj, nie cierpię, nie znoszę ludzi jak plują mi prosto w twarz i kłamią. Dobrze że skopiowałem w swoim poście Twoją wypowiedź. Nie potrafisz się przyznać a wręcz oczerniasz Ziomuś. A autonapinacz działa jak jest nowa rolka (ze spinką) Przy ponownym montażu trzeba ponownie rolkę napiąć. Czy mechanik tak zrobił? Nie byłbym pewien. Napiął fizycznie rolkę która popuściła się na max i skręcił. Tyle w temacie.
                              Ja swój post poprawiałem 2 razy właśnie z powodu tego kierunku zobacz sam ty skomentowałeś o 0:27 a ja poprawiłem o 0:21, więc nie wyskakuj przed szereg i nie wyrażaj swych myśli za szybko. Mówię ci nie da się tego autonapinacza za mocno napiąć, od tego jest sprężyna. Na przyszłość nie spinaj się tak mocno, z tego co wiem to d14z6 w VI genie ma zwykły napinacz a w VII już jest auto.

                              Comment

                              Working...
                              X