Hej.
No więc kupiłem używaną Civic VII ES7 2004 1.6 Vtec i teraz trzeba ją trochę ogarnąć do kupy. Zanim jednak odwiedzę mechanika, chcę jak najwięcej samemu wybadać i dowiedzieć się o tym aucie itd. Nie bardzo znam się na mechanice, ale opiszę na logikę.
Litania:
1) Metaliczny dźwięk występujący czy może najbardziej wyraźny przy 1600rpm. Dźwięk słychać dobrze spod maski, jednak zdaje się że bardziej z niższych partii samochodu - strzelałbym, że to układ wydechowy gdzieś bliżej silnika. Załączam audio (akcja od 18 sekundy)
Głos 002.mp3
to samo w linku
https://instaud.io/2j9R
2) Przy puszczonym gazie, gdy obroty zmniejszają się, w pewnym zakresie obrotów auto zaczyna skakać do przodu i do tyłu jakby się dusiło. Przy jedynce i wstecznym jest to około 1100~700rpm i jest to znacznie uciążliwe, ponieważ występuje dość wyraźnie gdy chcę jechać powoli do przodu bez dodawania gazu. Na wyższych biegach (2,3,4, 5 nie sprawdzałem) problem nie jest na tyle odczuwalny i nie stanowi jako takiego problemu, jednak następuje lekka turbulencja przy trochę niższych obrotach, tj, ~1000-800rpm. Na luzie na pierwszy rzut jest to niewyczuwalne, jednak jak trafię w obroty to wydaje mi się, że mogę odnotować delikatną zmianę, ale nie jest to znaczne.
- Pisaliście o poduszkach - może to to?
- Przepustnica i silnik krokowy - nie wiem czy zdążyłyby nabawić się nagaru, ponieważ samochód ma przebieg 97kkm - sporo jednak stał i tu mogą wychodzić bolączki.
- Świece - tu raczej ok - wymiana 4szt. w ASO 2,5 roku temu (13kkm temu) na ZRF5J-11.
- Filtr powietrza wymieniany jak wyżej.
- Zalałem też pancerz linki gazu olejem, bo pedał też zacinał - jaki efekt to jeszcze nie wiem.
Załączam film.
https://streamable.com/fo1v9
3) W aucie montowany był alarm AMX i jest od niego pilocilk, z którego chciałbym korzystać z uwagi na zdalne otwieranie drzwi, ponieważ nie mam fabrycznego. Kiedy otwieram drzwi kierowcy kluczykiem, to wszystkie drzwi się otwierają, natomiast przy wykorzystaniu pilota otwierają się wszystkie drzwi poza drzwiami kierowcy. Wydaje mi się, że kluczykiem otwieram drzwi kierowcy "mechanicznie", a w reszcie centralny działa jak trzeba i to może być siłownik lub coś z doprowadzeniem prądu.
Dzięki i pozdrawiam!
No więc kupiłem używaną Civic VII ES7 2004 1.6 Vtec i teraz trzeba ją trochę ogarnąć do kupy. Zanim jednak odwiedzę mechanika, chcę jak najwięcej samemu wybadać i dowiedzieć się o tym aucie itd. Nie bardzo znam się na mechanice, ale opiszę na logikę.
Litania:
1) Metaliczny dźwięk występujący czy może najbardziej wyraźny przy 1600rpm. Dźwięk słychać dobrze spod maski, jednak zdaje się że bardziej z niższych partii samochodu - strzelałbym, że to układ wydechowy gdzieś bliżej silnika. Załączam audio (akcja od 18 sekundy)
Głos 002.mp3
to samo w linku
https://instaud.io/2j9R
2) Przy puszczonym gazie, gdy obroty zmniejszają się, w pewnym zakresie obrotów auto zaczyna skakać do przodu i do tyłu jakby się dusiło. Przy jedynce i wstecznym jest to około 1100~700rpm i jest to znacznie uciążliwe, ponieważ występuje dość wyraźnie gdy chcę jechać powoli do przodu bez dodawania gazu. Na wyższych biegach (2,3,4, 5 nie sprawdzałem) problem nie jest na tyle odczuwalny i nie stanowi jako takiego problemu, jednak następuje lekka turbulencja przy trochę niższych obrotach, tj, ~1000-800rpm. Na luzie na pierwszy rzut jest to niewyczuwalne, jednak jak trafię w obroty to wydaje mi się, że mogę odnotować delikatną zmianę, ale nie jest to znaczne.
- Pisaliście o poduszkach - może to to?
- Przepustnica i silnik krokowy - nie wiem czy zdążyłyby nabawić się nagaru, ponieważ samochód ma przebieg 97kkm - sporo jednak stał i tu mogą wychodzić bolączki.
- Świece - tu raczej ok - wymiana 4szt. w ASO 2,5 roku temu (13kkm temu) na ZRF5J-11.
- Filtr powietrza wymieniany jak wyżej.
- Zalałem też pancerz linki gazu olejem, bo pedał też zacinał - jaki efekt to jeszcze nie wiem.
Załączam film.
https://streamable.com/fo1v9
3) W aucie montowany był alarm AMX i jest od niego pilocilk, z którego chciałbym korzystać z uwagi na zdalne otwieranie drzwi, ponieważ nie mam fabrycznego. Kiedy otwieram drzwi kierowcy kluczykiem, to wszystkie drzwi się otwierają, natomiast przy wykorzystaniu pilota otwierają się wszystkie drzwi poza drzwiami kierowcy. Wydaje mi się, że kluczykiem otwieram drzwi kierowcy "mechanicznie", a w reszcie centralny działa jak trzeba i to może być siłownik lub coś z doprowadzeniem prądu.
Dzięki i pozdrawiam!
Comment