Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Metaliczny dźwięk, szarpanie przy spadających obrotach, siłownik drzwi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Metaliczny dźwięk, szarpanie przy spadających obrotach, siłownik drzwi

    Hej.

    No więc kupiłem używaną Civic VII ES7 2004 1.6 Vtec i teraz trzeba ją trochę ogarnąć do kupy. Zanim jednak odwiedzę mechanika, chcę jak najwięcej samemu wybadać i dowiedzieć się o tym aucie itd. Nie bardzo znam się na mechanice, ale opiszę na logikę.

    Litania:
    1) Metaliczny dźwięk występujący czy może najbardziej wyraźny przy 1600rpm. Dźwięk słychać dobrze spod maski, jednak zdaje się że bardziej z niższych partii samochodu - strzelałbym, że to układ wydechowy gdzieś bliżej silnika. Załączam audio (akcja od 18 sekundy)
    Głos 002.mp3
    to samo w linku
    https://instaud.io/2j9R

    2) Przy puszczonym gazie, gdy obroty zmniejszają się, w pewnym zakresie obrotów auto zaczyna skakać do przodu i do tyłu jakby się dusiło. Przy jedynce i wstecznym jest to około 1100~700rpm i jest to znacznie uciążliwe, ponieważ występuje dość wyraźnie gdy chcę jechać powoli do przodu bez dodawania gazu. Na wyższych biegach (2,3,4, 5 nie sprawdzałem) problem nie jest na tyle odczuwalny i nie stanowi jako takiego problemu, jednak następuje lekka turbulencja przy trochę niższych obrotach, tj, ~1000-800rpm. Na luzie na pierwszy rzut jest to niewyczuwalne, jednak jak trafię w obroty to wydaje mi się, że mogę odnotować delikatną zmianę, ale nie jest to znaczne.
    - Pisaliście o poduszkach - może to to?
    - Przepustnica i silnik krokowy - nie wiem czy zdążyłyby nabawić się nagaru, ponieważ samochód ma przebieg 97kkm - sporo jednak stał i tu mogą wychodzić bolączki.
    - Świece - tu raczej ok - wymiana 4szt. w ASO 2,5 roku temu (13kkm temu) na ZRF5J-11.
    - Filtr powietrza wymieniany jak wyżej.
    - Zalałem też pancerz linki gazu olejem, bo pedał też zacinał - jaki efekt to jeszcze nie wiem.

    Załączam film.
    https://streamable.com/fo1v9

    3) W aucie montowany był alarm AMX i jest od niego pilocilk, z którego chciałbym korzystać z uwagi na zdalne otwieranie drzwi, ponieważ nie mam fabrycznego. Kiedy otwieram drzwi kierowcy kluczykiem, to wszystkie drzwi się otwierają, natomiast przy wykorzystaniu pilota otwierają się wszystkie drzwi poza drzwiami kierowcy. Wydaje mi się, że kluczykiem otwieram drzwi kierowcy "mechanicznie", a w reszcie centralny działa jak trzeba i to może być siłownik lub coś z doprowadzeniem prądu.

    Dzięki i pozdrawiam!

  • #2
    Metaliczny dźwięk moze być od obudowy katalizatora. Przerdzewiała i po prostu stuka. Przepustnica zapewne do czyszczenia jak i czujnik temperatury powietrza dolotowego. Sprawdź uszczelkę ta pod obudową filtra powietrza. Może tam iść lewe powietrze. Jakieś błędy silnika?Check się świeci? Przewody, swiece, do sprawdzenia.

    Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

    Comment


    • #3
      do tego regulacja zaworów obowiązkowa,

      Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • #4
        Dziękuję za odpowiedź.

        Kontrolki na desce nie świecą się.

        Zawory regulowane były przy 84kkm (01.2016), a teraz mam 97kkm. Rozumiem, że z uwagi na zalecany odstęp 24mies./40kkm trzeba już to zrobić, czy też ciągnąć jeszcze do limitu przebiegu 40kkm? Nie rozumiem trochę ograniczenia ilości miesięcy w stosunku do przeglądów luzu.


        Dzisiaj wymontowałem przepustnicę i przeczyściłem - faktycznie niezły nagar. W ogóle po zakupie ten samochód wyglądał pod maską jakby wrócił z Sahary. Niestety nie udało mi się odkręcić śrub silniczka krokowego, ponieważ jedna śruba za czorta nie chciała puścić i musiałem dać sobie spokój z uwagi na ograniczenie czasowe. Wyczyściłem jedynie krążek przepustnicy, kanał wewnątrz oraz spryskałem sprężyny elementu, który ciągnie linka.

        Po zmontowaniu wyjąłem bezpiecznik 7,5A na kilka chwil, po czym włożyłem go z powrotem, odpaliłem silnik bez dodatkowych obciążeń. Pokazała się kontrolka silnika na desce. Silnik chodził na luzie aż do załączenia i wyłączenia radiatorów. Wyłączyłem silnik, włączyłem klimę i wszystko inne co się dało i odpaliłem ponownie na luzie. Miałem czekać do wyłączenia wentylatorów, jednak nie chciały przestać pracować przez długi czas, także zmniejszyłem nawiew klimy i dopiero wtedy wyłączyły się i wyłączyłem ponownie silnik. Później przejechałem nim trochę na różnych obrotach. Kontrolka silnika już nie świeci.

        Wnioski:
        - rozgrzany silnik na luzie wydaje się pracować na niższych obrotach niż przed czyszczeniem - teraz ok.500, wcześniej chyba 600-800;
        - problem skakania przy 1100-700rpm niestety nie ustał - jest tak samo jak było wcześniej w tej kwestii;
        - dodatkowo spostrzegłem, że skakanie występuje też (i występowało) przez chwilę, kiedy podczas hamowania silnikiem wcisnę gaz i zacznę przyspieszać. Występuje to najbardziej odczuwalnie przy niskich obrotach, tj. <2000rpm. Staram się jeździć na wyższych, jednak kiedy poruszam się powoli i muszę dodać gazu, no to skacze.

        Czujnik powietrza dolotowego znajduje się pod pokrywą filtra, tak? Co mam w nim czyścić?
        Uszczelki obudowy filtra nie sprawdzałem, ale zajrzę tam pewnie jeszcze raz tak czy inaczej, aby sprawdzić dokładnie czy nie ma dziur nigdzie na etapie dolotu do przepustnicy. Sam filtr powietrza prawie jak nowy.
        Sprawdzenie przewodów i świec - zrobię u mechanika lub pogrzebię w internetach i sprawdzę gdy znajdę chwilę.

        Czy mogą być jeszcze jakieś inne przyczyny tego skakania?

        Comment


        • #5
          Nie wiem, co za bezpiecznik 7,5A wyjąłeś i po co, ale na pewno nie zresetowałeś tym samym kompa.

          Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

          Comment


          • #6
            O tym 7,5A znalazłem gdzieś tu na forum. Nie wiem jakie działanie jest do końca trafne, bo nigdzie nie jest to sprecyzowane jednoznacznie.

            Aby mieć pewność, wyłączyłem minus akumulatora na 25 minut, powtórzyłem start na zimno do pierwszego wyłączenia wentylatora, następnie włączyłem klimę, światła itp. Pochodził trochę na wentylatorze. Zmniejszyłem klimę, bo nie chciał się wyłączyć, później po wyłączeniu się i włączeniu wentylatora zgasiłem silnik. Przejażdżka na różnych obrotach aż do 6k + normalna jazda i niestety jest tak jak było.

            Comment


            • #7
              Jak chcesz zresetować kompa, to wyjmujesz na 10-15 sekund bezpiecznik pod maską nr 6 (15 A).

              Comment


              • #8
                No dobrze, ale chyba odłączony akumulator także zresetowal komputer, więc to szczegół. Jakieś sugestie w głównym wątku?

                Comment


                • #9
                  Po odłączeniu akumulatora nie ma potrzeby uczenia obrotów. Jeździj normalnie, komputer sam dostosuje parametry i po ok 2 dniach jazdy będzie ok.

                  Przy przewodach to niezbyt dużo jest do sprawdzenia, bo nie ma tu typowych przewodów WN, masz cewki i świece. Świece po tym przebiegu powinny być ok. Masz LPG?
                  Regulacja luzu co 40kkm, nie ma potrzeby częściej (chyba, że przy LPG). Czas nie ma tu znaczenia - regulacja po określonym przebiegu.

                  Zamieszczone przez wpisznazwe Zobacz posta
                  Występuje to najbardziej odczuwalnie przy niskich obrotach, tj. <2000rpm. Staram się jeździć na wyższych, jednak kiedy poruszam się powoli i muszę dodać gazu, no to skacze.
                  Poniżej 2000 dla tego silnika to męczenie go. Mi może nie skacze, słychać natomiast, że motor się męczy - buczy, wibruje i ogólnie niechętnie przyspiesza z tak niskich obrotów. Poniżej 40km/h to raczej 1 i 2 bieg
                  Szarpanie i przyduszanie silnika przy próbie ruszenia bez dodawania gazu jest chyba dość normalnie, to nie diesel

                  Prawidłowe obroty na biegu jałowym to, o ile dobrze pamiętam, 800 +/- 100. Najlepiej sprawdzić jakimś interfejsem OBDII i apką, obrotomierz średnio ma tą skalę ułożoną :P

                  Pomysł od czapy - może alternator siada? U mnie po regeneracji alternatora poprawiły się obrotu jałowego i ogólnie "jakość" pradu (np. światła mniej przygasają przy kręceniu kierownicą w miejscu). Ale to musiałbyś zmierzyć napięcie ładowania, bo w ciemno to nie ma co regenerować

                  Co do dźwięku - nie mam pomysłu.
                  Last edited by szymv; 19-06-2018, 22:33.
                  Moja VII gen

                  Comment


                  • #10
                    W sprawie zamka nie pisano, więc Ad 3).
                    Ten pilot jak i cały alarm jest niefabryczny, jest dokładany. Czas pracy dokładanej elektroniki to max 10 lat po tym czasie szwankuje a naprawa jest nieopłacalna, bo nie ma części do niego, a cały nowy kosztuje 60zł. więc sensu reanimacji nie ma.
                    Twoje auto fabrycznie wychodził oz 1 szt. pilota fabrycznego. 2szt można zaprogramować, programowanie kolejnego 3go powoduje deaktywację pierwszego itd. tylko 2 szt pozostają aktywne.
                    Pilot możesz fabryczny kupić na allegro, na forum dowiesz się co musisz\ wiedzieć przez zakupem i w jaki sposób programować.
                    W drzwiach kierowcy jest siłownik, ale zepsuty masz silnik, masz2 opcje kupić zamiennik o identycznym kształcie lub kupić siłownik suwakowy i zamontować jak tu: Demontaż boczka tylne drzwi 4D - SEDAN VII - montaż siłownika SLAVE - (C - Zamek)
                    tu jest pokazany tył ale identycznie robi się na przodzie.
                    Podsumowując, istniejący alarm jest do wycięcia, w związku z tym że ktoś to założył to i da się to wymontować, musisz pozaglądać jak dokonać rozbiórki tapicerki wypróć kable i zaizolować stare przyłącza, ewentualnie zaznaczyć je taśmą papierową i opisać i wykorzystać do montażu nowego Sterownika Centralnego zamka np.: https://allegro.pl/proxima-srpi-radi...013395210.html
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment

                    Working...
                    X