Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic EM2 D16V1 gaśnie po odpaleniu

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic EM2 D16V1 gaśnie po odpaleniu

    Witam.

    Mam problem z Civic-kiem EM2.

    Silnik16V1
    Wiązka i ECU: D17A9

    Problem:
    1. Auto gaśnie na wolnych.
    2. Auto z wciśniętym pedałem gazu w podłogę wskakuje na 3-4 tyś. obrotów po czym
    gaśnie strzelając przy tym z wydechu.

    Jak do tego doszło:
    Tego dnia auto kilkukrotnie odpalane i jeżdżone ( ok. 40 km).
    Dojechałem do skrzyżowania i chciałem skręcić w boczna drogę.
    Z przeciwka jechało auto wiec zatrzymałem się żeby je puścić i wysprzęgliłem auto.
    Ruszyłem na 1 , skręciłem 90 ° , zmieniłem bieg na 2 puszczam sprzęgło , gaz w pozycji 1/3 i auto zaczęło się dławic, strzelać aż zgasło. Od tamtej pory odpala ale gaśnie.

    - ECU nie pokazuje żadnych błędów na module ELM
    - Nie świeci się „Check”
    - Doczytałem się używając szukajki ze podobne objawy są jak siądzie pompa, wymieniłem ,
    nie pomogło.
    - Świece były nowe NGK przy okazji swapu silnika ( maja ok. 2 miesiące )
    - Poziom oleju ok. ( wymieniany tydzień temu )

    Dziś sprawdzę czy świece dają iskre.
    Doczytałem się jeszcze żeby ustawić luzy zaworowe bo mogą być takie objawy.

    Więcej pomysłów nie mam i przyjmę każdą sugestie gdzie szukać przyczyny problemu.

    Poniżej link do filmu jak to wygląda:



    1 i 2 odpalenie bez gazu, 3 i 4 z gazem w podłogę.

  • #2
    Update:
    Zmieniona pompa paliwa, ustawione luzy zaworowe, sprawdzona kompresja, sprawdzone świece, sprawdzone czy nie zatkało katalizatora ( odpalenie auta bez przykręconego kolektora), sprawdzone błędy ECU modułem ELM BT ( błędów brak). Auto ciągle gaśnie.

    Jest w stanie ktoś coś doradzić ?

    Comment


    • #3
      Sprawdzałeś jakie jest ciśnienie paliwa ? Nie miałeś wcześniej problemów z immo ?
      Last edited by robert r; 16-05-2018, 17:48.

      Comment


      • #4
        immo nie dawno programowane, bo zmiana ecu była, ciśnienia paliwa nie sprawdzałem ale wsadziłem tydzień temu nowa pompę. Jedynie jak by wtrysk któryś nie domagał ,ale odpala i przez ten moment co chodzi to pracuje czysto i równo wiec wątpię ze to to.

        Comment


        • #5
          Pompa paliwa musi dawać 3 bary. Odepnij przewód paliwa przy listwie wtryskowej na zgaszonym silniku, powinno być duże ciśnienie. Do sprawdzenia pozostaje jeszcze czujnik położenia wału. Najlepiej podmienić na sprawny używany. Rozrząd na pewno nie jest przestawiony ?

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Sacao Zobacz posta
            Auto z wciśniętym pedałem gazu w podłogę wskakuje na 3-4 tyś. obrotów po czym
            gaśnie strzelając przy tym z wydechu.
            normalnie się rozkręca do 6800obr. na jałowym jeśli ten tylko do 4000obr, i odcina go i strzela z wydechu no to rozrząd.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Tak właśnie do 4000 tysi dochodzi. Tyle że jak odcina przy 4000, ale chodzi na jałowym to rozumiem że wchodzi w tryb awaryjny, a u mnie już na jałowym gaśnie. Dziś po robocie sprawdzę rozrząd.

              update :

              Ciśnienie paliwa 2,7 czyli w normie - ma być od 2,7 do 3,2

              Wieczorem wepchnę ją na kanał i podmienię czujnik wału. Na razie podmienione zostało wszystko przy przepustnicy ale żaden z czujników nie zmienił nic. Został czujnik wału i wałka

              Update

              Rozrząd sprawdzony jest ok, sprawdzone czujniki przy przepustnicy i są ok, czujnik wału i wałka są ok. Czujnik temp powietrza i cieczy są ok podmieniałem na inne i odczyty mam takie same wiec zakładam ze jest ok. Każdy czujnik podmieniałem na inny używany i zero poprawy, sprawdzałem czy wywali checka jak odepnę czujnik żeby ustalić czy wiązki są ok i za każdym razem z każdym czujnikiem było ok czyli bez czujnika check , po wpięciu brak błędów.

              Brak pomysłów gdzie szukać dalej.
              Last edited by rambo7; 18-05-2018, 11:17.

              Comment


              • #8
                ale sprawdzony jest pasek rozrządu że jest napięty? czy sprawdzone są znaczniki ustawienia kół zębatych rozrządu? Pasek może być napięty, zdjęcie tylko plastikowego wieczka może nie dać pewności. Piszę to bo pobieżne sprawdzenie nie zawsze daje odpowiedź.
                Na tę sytuację też brakuje mi pomysłów. No rozkręca się do 4000obr i strzela z wydechu i gaśnie.
                Zdejmij dolot tak byś widział gardziel przepustnicy, ciągaj za linkę sprawdź czy tam wszystko się otwiera od dechy do dechy?
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Rozrząd sprawdzony , normalnie rozebrane wszystko , ustawione GMP i sprawdzone znaki - wszystko wygląda na OK.
                  Dolot jest czysty, silnik krokowy był czyszczony 3 tyg wczesniej wiec tez tam czysto, TPS sprawny i ma dobry pomiar kąta otwarcia od 9,4 stopnia na zamknietej do 91 stopni jak ręka do końca dociągłem- sprawdzone na ELM BT i Torque PRO.
                  Auto tak jak na filmiku :

                  1. bez gazu kręci na ok 1100-1200 ( Torque pokazuje ok 1160- 1170) i od razu go dławi
                  2. z gazem w deskę kręci do ok 3300 i go dławi.

                  Jeździło normalnie przez miesiąc od SWAP-a i nagle ruszając z skrzyżowania w trakcie wrzucania dwójki po puszczeniu sprzęgła zaczął się dławić i strzelać aż zgasł. Od tamtej pory jest tak jak na filmiku.
                  Last edited by Sacao; 18-05-2018, 12:24.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez Sacao Zobacz posta
                    Wiązka i ECU: D17A9
                    sprawdź, popraw tę wiązkę, no widać coś nie funguje.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Wczoraj rozebrałem pół deski rozdzielczej wiec przy okazji poprawiłem wszystko przy ECU chociaż nic nie wyglądało tam złe. Części silnikowej się jeszcze raz przyjże.

                      Podmieniłem listwę paliwową z tłumikiem paliwa i wtryskami , też nie ma różnicy . Sprawdziłem VTECa czy się nie zaciął ale śmiga mięciutko, sprawdziłem EGR ale tylko przez podpięcie na sucho drugiego bez wykręcania starego ( bardziej chciałem sprawdzić czy nie ma jakiegoś problemu elektrycznego).
                      Mam jeszcze w planie podmianie przepustnicy żeby sprawdzić TPS.

                      Czy ktoś orientuje się gdzie w EM2 2001 był montowany czujnik zderzeniowy/odcięcia paliwa ? Sprawdziłem większość miejsc w koło deski rozdzielczej i nie mogę go zlokalizować
                      Last edited by Sacao; 23-05-2018, 07:52.

                      Comment


                      • #12
                        nic z tych rzeczy, problem jest w obszarze układu zapłonowego. Do wymiany (albo przynajmniej podmiany) wiązka albo komputer silnika.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Temat do zamknięcia

                          Problemem okazał się rozrząd, nie dawało mi spokoju wiec sprawdziłem jeszcze raz i był o jednego zęba na wale i dwa na wałku przeskoczony jednak ( za pierwszym razem sprawdzał kto inny wiec nie miałem pewności). Po ustawieniu wszystkiego i założeniu nowego paska wszystko wróciło do normy. Udało się uniknąć na szczęście kolizji wiec powinno być wszystko ok.

                          Dzięki wszystkim za pomoc.

                          Comment

                          Working...
                          X