Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik sam dodaje gazu - falowanie od 1000~2000 obr./min.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Silnik sam dodaje gazu - falowanie od 1000~2000 obr./min.

    Witam. Przed chwilą przyjechałem do domu po trasie ok 20km i tak mniej więcej 1km od domu auto zaczeło samo dodawać gazu. Obroty na luzie "falują" między 1,5k, a 2k obrotów na min. Nie mam pojęcia co może być nie tak. Auto nie wywala check engine i to jest największy problem, bo nie wiem gdzie szukać.
    Wrzucam filmik jak to wygląda.



    W ostatnim czasie czyścilem tylko filtr powietrza, ale zrobiłem od tego czasu jakieś 50 - 80km. Przepustnica według ELM327 otwarta cały czas na 9,4%, a auto dodaje gazu. Odpinałem czujnik map sensor i falowanie spadło do zakresu 1k-1,5k obr. i wywalił check. Skasowałem błąd, który sam wywołałem i podłączyłem czujnik i sytuacja wygląda jak na początku.
    Co może być przyczyną problemu i ewentualnie gdzie szukać usterki (paliwo, powietrze, czujniki).
    Last edited by vip1993; 28-04-2018, 18:41.
    Było Honda Civic VII EU8 D16V1
    Jest Seat Leon Cupra R310

  • #2
    Sprawdź naciąg linki od gazu. Może się zablokowała lub w przepustnicy klapka się nie domyka od brudu

    Comment


    • #3
      przepustnice sprawdź Zdejmij filtr powietrza i sprawdź pociągając za linke jak pracuje pewnie zasyfiona jest...

      Comment


      • #4
        Przepustnica byla czyszczona w sierpniu zeszlego roku. Linka gazu chodzi dobrze. Przy okazji czyszczenia przepustnicy ja nasmarowalem smarem. Jak bede mial jutro sily i czas to porozbieram dolot i zobacze co sie tam stalo. Z tydzien temu robilem trase 180km i przez ~50km jechalem caly czas 170-180km/h i auto sie wyraznie odmulilo, a silnik nie wzial ani grama oleju. Do dnia dzisiejszego wszystko bylo ok, a swirowanie silnika zaczelo sie bez ostrzerzenia przy spokojnej jezdzie.
        Było Honda Civic VII EU8 D16V1
        Jest Seat Leon Cupra R310

        Comment


        • #5
          A czyściłeś krokowca??

          Comment


          • #6
            Wykrecalem obudowe krokowca i czyscilem, ale samego krokowca nie rozbieralem. Fotki z czyszczenia przepustnicy sa w moim temacie (strona 9).
            Było Honda Civic VII EU8 D16V1
            Jest Seat Leon Cupra R310

            Comment


            • #7
              Może odepnij krokowca i odpal bez niego. Ok niewazne,bo będzie falować bez niego. Otwórz przepustnicę u sprawdz ta klapkę czy się domyka. Przepustnica nie może być otwarta, bez dodawania gazu.
              Zamieszczone przez vip1993 Zobacz posta
              Wykrecalem obudowe krokowca i czyscilem, ale samego krokowca nie rozbieralem. Fotki z czyszczenia przepustnicy sa w moim temacie (strona 9).
              Last edited by marcin19883; 29-04-2018, 13:17.

              Comment


              • #8
                Jak Ty jeździsz ze stałą prędkością 170-180 km/h 17-letnim autem, gdzie katalogowo nówka miała V-max 187 km/h, to życzę powodzenia w długim i bezawaryjnym użytkowaniu tego auta. Jak Ci się po tym auto "odmuliło", to znaczy że może EGR i jego kanały w kolektorze są zasyfione. Może sprawdź wskazania sondy lambda na wolnych obrotach?
                Last edited by kubsztyk; 29-04-2018, 12:42.

                Comment


                • #9
                  Teoretycznie jeśli układ chłodzenia, kanały olejowe są sprawne, to mozna pruć ile fabryka dała. Oczywiście dobry olej i częste wymiany, to podstawa

                  Comment


                  • #10
                    Spokojnie. Olej ma 6tys. przebiegu zawsze powyzej polowy na miarce zmieniany co roku (Motul 8100 x cees 5w40). Uklad chlodzenia sprawny, a wskazowka temp. nigdy nie przekroczyla polowy. Raczej chodzilo mi o odmuleniu sie ukladu wydechowego (w 90% jezdze po miescie i katalizator pewnie zakichany byl). Co do sondy lambda to po jej odpieciu silnik zachowuje sie tak samo z ta roznica, ze wywala check.
                    A co do Vmax wg katalogu to 2 z przodu juz mialem i nic sie niepokojacego nie dzialo.
                    Last edited by vip1993; 29-04-2018, 13:51.
                    Było Honda Civic VII EU8 D16V1
                    Jest Seat Leon Cupra R310

                    Comment


                    • #11
                      Nie mógłbyś iść do auta teraz? Odpal go i posłuchaj czy gdzieś nie zaciąga lewego powietrza i sprawdź klapkę przepustnicy w końcu [emoji19]

                      Comment


                      • #12
                        Rozebralem dolot i dostalem sie do przepustnicy. Klapka przepustnicy chodzi idealnie i jest czysta. Po odpieciu kostki krokowca wiadomo wywalil check, a obroty silnika wynosily 1500-1600 rpm. Wyciagnalem silniczek krokowy i wyczyscilem brake cleaner'em (byl czysty). Zalozylem, skasowalem bledy i odpalilem auto. Przez jakies 5 sekund bylo wszystko dobrze (obroty po odpaleniu na zimnym 1100rpm), a potem sytuacja z filmiku sie powtozyla i tak juz zostalo. Czyli mozna na 99% przyjac, ze uszkodzony jest silniczek krokowy.
                        Było Honda Civic VII EU8 D16V1
                        Jest Seat Leon Cupra R310

                        Comment


                        • #13
                          O ile dobrze pamiętam, to instrukcja serwisowa nakazuje resetować ECU po każdorazowym pojawieniu się błędu(ów) i jego skasowaniu. Czyli wyciągnąć bezpiecznik nr 6 (15 A) pod maską na 10-15 sekund:

                          How to Reset the ECM/PCM

                          You can reset the ECM/PCM in either of 2 ways:

                          Use the scan tool or Honda PGM Tester to clear the ECM's/PCM's memory.
                          See the scan tool or Honda PGM Tester user's manuals for specific instructions.
                          Turn the ignition switch OFF, and remove the No. 6 ECU (ECM/PCM) (15A) fuse (A) from the under-hood fuse/relay box (B) for 10 seconds.


                          How to End a Troubleshooting Session (required after any troubleshooting)

                          Reset the ECM/PCM as described above.


                          Turn the ignition switch OFF.
                          Disconnect the scan tool or Honda PGM Tester from the DLC.
                          NOTE: The ECM/PCM is part of the immobiliser system. If you replace the ECM/PCM, it will have a different immobiliser code. In order for the engine to start, you must rewrite the immobiliser code with the Honda PGM Tester.
                          Last edited by kubsztyk; 29-04-2018, 21:17.

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez vip1993 Zobacz posta
                            Wyciagnalem silniczek krokowy i wyczyscilem brake cleaner'em (byl czysty)
                            Odkręciłeś też ten mechanizm zamykania/odmykania? to ważne by bez oporu chodził.

                            Comment


                            • #15
                              Niestety chodzi z oporami i dlatego sa takie jaja z obrotami. Czyszczenie i smarowanie nie pomoglo. Jestem w trakcie poszukiwan innego krokowca. Jak podmienie dam znac, czy auto jest juz sprawne.
                              Było Honda Civic VII EU8 D16V1
                              Jest Seat Leon Cupra R310

                              Comment

                              Working...
                              X