Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

D16V1 1.6 pocenie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • D16V1 1.6 pocenie

    Witam, ostatnio zauważyłem ze mam gdzieś mały wyciek oleju (pocenie) stąd moje pytanie czy to morze być z vteca? czy jednak głowica? jeśli sam vtec to czy wystarczy wymiana uszczelki za kilka złotych? jeśli głowica to czy planowanie jest konieczne? dodam ze w płynie chłodniczym niema oleju i samochód nie kopci. Auto miało na początku roku robiony rozrząd z wszystkimi płynami i filtrami.
    Załączone pliki

  • #2
    Zobacz, czy pomiędzy zaworem EGR a pokrywą nie jest mokro, albo brudno, o tutaj:
    df04f90f63af406a196438500bef0df2-1.jpg

    U mnie okazało się, że ten czarny korek puszcza olej i zalewa cały silnik. Już byłem przygotowany na scenariusze typu remonty, czy wymiana upg, chociaż auto nie kopciło, a płyn chłodniczy nie zmieniał konsystencji. Zmieniłem ten korek na nowy - https://haparts.pl/12513-p72-003.html . Po ok 1000km jest sucho, a oleju nie ubyło ani kropli, gdzie przedtem musiałem dolewać ok 100-150ml / 1000km. Robota prosta, śrubokręt płaski w łapę, wyjmujesz (OSTROŻNIE, żeby nie połamać, bo wtedy masz zdejmowanie pokrywy i szukanie plastiku), przecierasz i wstawiasz nowy korek; ja zamontowałem z kapką smaru silikonowego, żeby gładziej wszedł i żeby oring się nie zawinął. Za 30zł warto spróbować
    Last edited by szymv; 22-04-2018, 23:34.
    Moja VII gen

    Comment


    • #3
      Popieram przedmówcę. Też miałem taki problem: Mój wątek

      Comment


      • #4


        Chyba o tym mowa

        Comment


        • #5
          Panowie a czy podejrze od góry bez rozbierania czy to możne być to?
          Last edited by zbysiu172; 23-04-2018, 09:34.

          Comment


          • #6
            Dasz radę. Jest tam ciasno, ale poświeć latarką i będziesz widział czy jest mokro. A jeśli nie to to jakiś patyczek do uszu i pojedź pod korkiem to od razu będziesz widział czy jest wyciek

            Comment


            • #7
              jest to prawdopodobnie ta zaślepka ( cala zapocona) popołudniu spróbuje rozebrać co trzeba i dojść żeby dokładnie obejrzeć i dam znać czy to jest to.

              Comment


              • #8
                Zdecydowanie łatwiej idzie jak wykręcisz zawór EGR (2x nakrętka 12mm, u mnie jedna wyszła razem ze szpilką, polecam przedłużkę i małą grzechotkę). Tylko przy wykręcaniu zaworu warto dać nową uszczelkę, nie wiem jak u innych ale ja miałem jakiąś srebrzystą paćkę, która nie nadawała się do ponownego założenia. Uszczelka parę zł, ale trzeba to przeczyścić, żeby spalin nie puszczało bokiem. Nie wiem czy chce Ci się w to bawić, ja mam to za sobą jak kiedyś egr odkręcałem to dałem nową uszczelkę, niedawno wymieniałem zaślepkę i wyjąłem ten zawór, żeby mieć łatwiej.

                tl;dr : da się zrobić całość bez odkręcania czegokolwiek, ale jest ciasno
                Moja VII gen

                Comment


                • #9
                  jutro będę się przymierzał do wymiany stąd moje pytanie czy nie wyleje mi się olej ta zaślepką?

                  Comment


                  • #10
                    Trochę pocieknie, a raczej spłynie i będzie się zbierać na dnie otworu, nic spektakularnego. Jak silnik nie będzie zaraz po pracy, to pewnie będzie tego mniej. To robota na 5 -10 min, mi to tyle zajęło wraz z odkręceniem zaworu i powycieraniem dookoła oleju, który wyciekał przez ten korek. Filmik wrzucony przez kubsztyka jest dobry. Chodzi w tym wszystkim o to, że ta naprawa wymaga jedynie śrubokręta płaskiego
                    Moja VII gen

                    Comment


                    • #11
                      Aż z ciekawości dziś spojrzałem jak u mnie wygląda. No cóż... jakiś spec u poprzedniego właściciela uszczelnił ten dekielek na silikon (widać na obrzeżach tego dekielka w dolnej części że silikon albo jakiś uszczelniacz wyłazi). Ogólnie sucho to nie dotykam.

                      Comment


                      • #12
                        zrobiłem jeśli ktoś będzie kiedyś robił to taka zaślepka tez pasuje https://haparts.pl/12513-p30-000.html

                        Comment


                        • #13
                          U mnie też coś podobnego, a od jakiegoś czasu większe zużycie oleju koło EGR widać ze mokro. Na fotkach ładnie widać i wygląda że to to samo. Z drugiej strony zwykle pocenie niby robić coś z tym ?

                          Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

                          Comment


                          • #14
                            Uszczelka pokrywy zaworów.

                            Comment


                            • #15
                              ummie ciekło po samej zaślepce u ciebie widać ze to z pod pokrywy kapie wiec raczej robić

                              Comment

                              Working...
                              X