Witam, ostatnio zauważyłem ze mam gdzieś mały wyciek oleju (pocenie) stąd moje pytanie czy to morze być z vteca? czy jednak głowica? jeśli sam vtec to czy wystarczy wymiana uszczelki za kilka złotych? jeśli głowica to czy planowanie jest konieczne? dodam ze w płynie chłodniczym niema oleju i samochód nie kopci. Auto miało na początku roku robiony rozrząd z wszystkimi płynami i filtrami.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
D16V1 1.6 pocenie
Collapse
X
-
Zobacz, czy pomiędzy zaworem EGR a pokrywą nie jest mokro, albo brudno, o tutaj:
df04f90f63af406a196438500bef0df2-1.jpg
U mnie okazało się, że ten czarny korek puszcza olej i zalewa cały silnik. Już byłem przygotowany na scenariusze typu remonty, czy wymiana upg, chociaż auto nie kopciło, a płyn chłodniczy nie zmieniał konsystencji. Zmieniłem ten korek na nowy - https://haparts.pl/12513-p72-003.html . Po ok 1000km jest sucho, a oleju nie ubyło ani kropli, gdzie przedtem musiałem dolewać ok 100-150ml / 1000km. Robota prosta, śrubokręt płaski w łapę, wyjmujesz (OSTROŻNIE, żeby nie połamać, bo wtedy masz zdejmowanie pokrywy i szukanie plastiku), przecierasz i wstawiasz nowy korek; ja zamontowałem z kapką smaru silikonowego, żeby gładziej wszedł i żeby oring się nie zawinął. Za 30zł warto spróbowaćLast edited by szymv; 22-04-2018, 23:34.
-
Zdecydowanie łatwiej idzie jak wykręcisz zawór EGR (2x nakrętka 12mm, u mnie jedna wyszła razem ze szpilką, polecam przedłużkę i małą grzechotkę). Tylko przy wykręcaniu zaworu warto dać nową uszczelkę, nie wiem jak u innych ale ja miałem jakiąś srebrzystą paćkę, która nie nadawała się do ponownego założenia. Uszczelka parę zł, ale trzeba to przeczyścić, żeby spalin nie puszczało bokiem. Nie wiem czy chce Ci się w to bawić, ja mam to za sobą jak kiedyś egr odkręcałem to dałem nową uszczelkę, niedawno wymieniałem zaślepkę i wyjąłem ten zawór, żeby mieć łatwiej.
tl;dr : da się zrobić całość bez odkręcania czegokolwiek, ale jest ciasno
Comment
-
Trochę pocieknie, a raczej spłynie i będzie się zbierać na dnie otworu, nic spektakularnego. Jak silnik nie będzie zaraz po pracy, to pewnie będzie tego mniej. To robota na 5 -10 min, mi to tyle zajęło wraz z odkręceniem zaworu i powycieraniem dookoła oleju, który wyciekał przez ten korek. Filmik wrzucony przez kubsztyka jest dobry. Chodzi w tym wszystkim o to, że ta naprawa wymaga jedynie śrubokręta płaskiego
Comment
-
Aż z ciekawości dziś spojrzałem jak u mnie wygląda. No cóż... jakiś spec u poprzedniego właściciela uszczelnił ten dekielek na silikon (widać na obrzeżach tego dekielka w dolnej części że silikon albo jakiś uszczelniacz wyłazi). Ogólnie sucho to nie dotykam.
Comment
-
zrobiłem jeśli ktoś będzie kiedyś robił to taka zaślepka tez pasuje https://haparts.pl/12513-p30-000.html
Comment
Comment