Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik traci moc i gaśnie podczas jazdy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Silnik traci moc i gaśnie podczas jazdy

    Witam

    Posiadam Hondę civiv VII 2002r 1.6 + lpg. Ostatnio wymieniłem olej na ten co zawsze 5w40. Po paru dniach po wymianie moja Pani jechała w trasę ok 400km. Po przejechaniu ok 50km na autostradzie wyskoczył jej Check engine silnik zaczął tracić moc i gasł . Po zgaśnięciu nie dało się odpalić odrazu samochodu. Po odpaleniu znowu jechał normalnie. Zajechała do najbliższego mechanika skasował błędy i powiedział że jest zbyt rzadki olej do tego silnika. Wymieniłem na 10w40 przejechałem 300 km i znowu ten sam problem czasami gaśnie. W czwartek daje samochód do mechanika i mysle ze należałoby sprawdzić ciśnienie jakie pompa oleju daje bo skoro samochód potrafi normalnie jeździć to myśle ze albo czujnik albo pompa świruje

    witamy się w dziale powitań, nie w dziale technicznym co stanowi zarazem pierwszy wpis. Korzystamy z wyszukiwarki tematów bo forum nie istnieje od wczoraj i są identyczne tematy.
    Last edited by rambo7; 12-04-2018, 11:52. Powód: Regulamin forum pkt 2, 3, 5.

  • #2
    Na forum się wpada gdy jest panika, ale spokojnie ... trzeba się zapoznać z "ofertą" forum.
    Ten mechanik co stwierdził że olej jest za rzadki jest idiotą, możesz mu to powiedzieć. Silnik zasygnalizował usterkę komunikatem "Check Engine" - podał kierowcy KOMUNIKAT.
    Pytanie co zrobiłeś? / co zrobił mechanik z tym komunikatem?
    Zamieszczone przez Ogrud94 Zobacz posta
    Zajechała do najbliższego mechanika skasował błędy
    ratowała się kobita, a że jest kobitą, to wiadomo wcisną jej wszystko, i pech że trafiła na skończonego barana aż trudno uwierzyć że takie rzeczy się dzieją jak piszesz.
    Zamieszczone przez Ogrud94 Zobacz posta
    W czwartek daje samochód do mechanika
    broń Cię Boże żeby nie do tego mechanika o którym piszesz !
    Zamieszczone przez Ogrud94 Zobacz posta
    mysle ze należałoby sprawdzić ciśnienie jakie pompa oleju daje
    ...a Ty kolego co, kurs jasnowidzów kończyłeś?
    Pytanie podstawowe, co? konkretnie co zrobiłeś z komunikatem Check Engine? (idiota i baran skończony to skasował, i dalej co? ... co się robi z taką informacją? co normalny mechanik mieniący się mechanikiem robi z taką informacją?)
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Kobiecie wyleciało to w trasie i mechanik tylko skasował błędy nie brał nawet kasy. Oddaje do innego mechanika bo muszę wymienić amortyzatory. Napewno sprawdzą jaki dokładnie kod błędu był. Check czasem mi się swieci ze wzgzledu na instalacje LPG. Obecnie jak wymieniłem olej i jeżdżę to się nie swieci. Do pracy dojeżdżam dziennie 40km w jedna stronę autostrada i nie wywala mi nic ale pewnie nie raz to się zdarzy. Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś miał podobny przypadek bo nie mam zamiaru żeby mechanik mi pol auta wymienił szukając czemu tak się dzieje

      Comment


      • #4
        bo to zawsze się dzieje w trasie ..
        Zamieszczone przez Ogrud94 Zobacz posta
        i mechanik tylko skasował błędy
        niedobrze, nie wolno tego robić ! przed uprzednim odczytaniem i zapisaniem (bez pomyłki) wygenerowanych Kodów błędów ! - od tego zależy prawidłowa diagnoza! i skuteczność naprawy !! - to najważniejsza informacja z ważnych !
        Co się stało dalej, to wiesz, usterka nie została podjęta, i silnik nadal generuje CE. To nie jest żadna pomoc że ktoś skasował CE, lepiej by było gdyby tego nie kasował! on utrudnił i tak trudną sytuację.
        Zamieszczone przez Ogrud94 Zobacz posta
        Napewno sprawdzą jaki dokładnie kod błędu był.
        to jest kluczowa sprawa, ale nie to co powie mechanik a kluczowe jest zapisane szyfru kodu ! rozumiesz? Kody błędów Civic 7 generacja
        niech żaden mechanik nie gada o kodzie, niech go po prostu poda, a Ty sam się dowiesz co on oznacza, a ja Ci powiem z czego on wynika, bo ten baran Ci tego nie powie.
        Zamieszczone przez Ogrud94 Zobacz posta
        Check czasem mi się swieci ze wzgzledu na instalacje LPG
        to może nie mieć związku, dlatego że może się nakładać w jednym czasie kilka komunikatów które są niezależne od siebie.
        Zamieszczone przez Ogrud94 Zobacz posta
        Obecnie jak wymieniłem olej i jeżdżę to się nie swieci.
        nie ma związku z CE.
        Zamieszczone przez Ogrud94 Zobacz posta
        Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś miał podobny przypadek bo nie mam zamiaru żeby mechanik mi pol auta wymienił szukając czemu tak się dzieje
        no więc właśnie! nie pchamy absolutnie łap do silnika jeśli nie masz konkretnych informacji odczytanych z CE. Nie wolno grzebać w silniku na pałę! to nie wieśwagen!
        Dowiesz się co się dzieje i dowiesz się dlaczego i dowiesz się jak sobie poradzić, ale najpierw podaj kody błędów i zabierz wszystkich co pchają do silnika łapy bo napsują więcej i będzie katastrofa, do niczego już nikt nie dojdzie.
        Nie masz kodów - to absolutny zakaz grzebania w silniku! niech se facet w 4literach pogrzebie jak nie ma co robić.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Dziękuje za radę i pomoc. Dzisiaj jak kobieta wróci to błąd będzie zapisany wiec za tydzień w czwartek jak mechanik będzie wymieniał amortyzatory to napisze jaki kod generuje

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Ogrud94 Zobacz posta
            Zajechała do najbliższego mechanika skasował błędy i powiedział że jest zbyt rzadki olej do tego silnika. Wymieniłem na 10w40
            Wymieniles jeden olej na drugi taki sam tylko gorzej płynący w niskich temperaturach i gorzej smarujący po odpaleniu po nocy i prawdopodobnie gorszy jakościowo. Po co? Bo mechanik tak powiedział? A czym to argumentował? Co ma w ogóle lampka Check Engine do oleju? Mechaników formułujących takie stwierdzenia powinno się pozbawiać praw do wykonywania zawodu. Tylko że niestety do bycia mechanikiem nie trzeba mieć żadnych uprawnień.
            Last edited by kubsztyk; 12-04-2018, 16:55.

            Comment


            • #7
              Zasugerowałem się typem oleju, ponieważ nigdy nie miałem takich problemów, a po wymianie oleju pojawił się problem

              Comment


              • #8
                Czyli zmieniales już kilka razy olej w tym aucie i zawsze 5W40. Zawsze było ok, tylko po ostatniej wymianie wyskoczył Check. Więc to nie jest wina lepkości oleju i powinieneś przy takiej zostać, a nie zmieniać na gorszy, a Check wyskoczył z innego powodu, tylko jeszcze nie wiemy jakiego (brak kodu błędu). Interfejsem ELM za 30 zł i jakimś programem na laptopa byś go odczytał.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Ogrud94 Zobacz posta
                  Zasugerowałem się typem oleju, ponieważ nigdy nie miałem takich problemów, a po wymianie oleju pojawił się problem
                  olej kompletnie ze sprawą nie ma związku, tak że to przykład gdy w jednym czasie wygenerowały się 2 lub więcej usterek, a z jakiegoś niewiadomego powodu i bez żadnych technicznych argumentów zmieniłeś olej o parametrach na upalne lato.
                  Zamieszczone przez Ogrud94 Zobacz posta
                  Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś miał podobny przypadek bo nie mam zamiaru żeby mechanik mi pol auta wymienił szukając czemu tak się dzieje
                  tak się naprawia taczki, ale nie Hondy.
                  Zatem na przyszłość jeśli się pojawia informacja Check Engine to jest Informacja. To jeszcze nie usterka! to Informacja, ale kluczowa dla analizy przyczyny. Błąd nie zawsze mówi wprost o usterce.
                  Zamieszczone przez Ogrud94 Zobacz posta
                  Po odpaleniu znowu jechał normalnie.
                  zawsze się tak dzieje gdy system diagnostyki pokładowej uzna że procesy zachodzące w pracy silnika zachodzą prawidłowo, ale do czasu... aż przestaną i wtedy jest komunikat - sprawdź silnik. A co sprawdzić mówi zdefiniowany kod usterki.
                  Zamieszczone przez Ogrud94 Zobacz posta
                  kobieta wróci to błąd będzie zapisany wiec za tydzień w czwartek jak mechanik będzie wymieniał amortyzatory to napisze jaki kod generuje
                  dopiero za tydzień? czyli liczysz się z tym że silnik będzie gasł? nie możesz odczytać kodu wcześniej?
                  (myślę że ten mechanik nie wziął kasy bo sam nie był pewny co otrzymał na urządzeniu, wiec skasował).
                  Dopóki nie masz kodu zasada jedna - precz z łapami od silnika.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Witam, po przerwie, przepraszam ze tak późno ale z powodu pracy i remontu nie miałem możliwości szybciej odpisac. Przy wymianie amortyzatorow kazałem mechanikowi zobaczyć w histori co to za błąd wystąpił. Powiedział, że to błąd czujnika wału i przyczyn może być wiele(zanik napięcia itp) ale jak chwile jeździł to nic nie wyskakiwało. Nie jeździłem autem przez tydzień, rano jadąc 40 km do pracy autostrada wszystko okej wracając około godz 15 gdzie było już cieplej po 25km jazdy wyskoczył check i silnik zaczął tracić moc i więcej jak 50km/h nie jechał. Po zgaszeniu i próbie odpalenia samochód odrazu gasł. Dopiero po odpaleniu i dodaniu gazu ruszył, dojechałem jakoś do domu i chyba będę musiał umowic się do jakiegoś mechanika co naprawia tylko hondy bo co jeden mechanik to „lepszy”

                    Comment


                    • #11
                      tak więc jaka była przyczyna występowania problemu? Możesz podać, mam to samo.

                      Comment


                      • #12
                        Hmm, chyba moge Wam pomóc :
                        https://www.civicforum.pl/showthread...-rozrz%C4%85du

                        Miałem niedawno dokładnie to samo A co rzadkiego oleju, mechanikiem nie jestem ale to jakieś brednie .

                        Comment


                        • #13
                          W poniedziałek wymieniono mi czujnik górny położenia wału i narazie wszystko prawie OK ale to muszę pojechać w dłuższa trasę. Niestety po wymianie czujnika nie wiem czy to zbieg okoliczności ale chcąc odjechać z warsztatu samochód nie odpalał. Dopiero za dziesiątym razem mechanikowi się udało. Mechanik wymienił jeszcze świece ale mówił ze może paliwo jakieś słabe. Aktualnie problem jest taki ze jak odpalę samochód to nawet jak postoi pare godzin to odpala od strzału ale po nocy ma problem z odpaleniem. Zalałem go do pełna lepszym paliwem i będę teraz testował czy się poprawi. Dziwne jest tylko to, że na benzynie na biegu jałowym czasami silnik tak jakby się dusi chce zgasnąć obroty spadają do 500 i po chwili do 1000 i jest okej. Na LPG silnik chodzi równo. Czy miał ktoś taki problem ??

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez Ogrud94 Zobacz posta
                            W
                            . Na LPG silnik chodzi równo. Czy miał ktoś taki problem ??
                            No i tu mamy jakąś wskazówkę. Może wartalo by sprawdzić czy trzyma po dłuższym czasie ciśnienie na listwie paliwowej
                            Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                            Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Jak mi jutro rano nie odpali to jadę do tego mechanika żeby to ogarnął bo nigdy nie było problemu z odpalaniem a po wymianie czujnika i regulacji zaworów nagle problem

                              Comment

                              Working...
                              X