No więc po problemach z jakością pracy silnika moje drogi pokierowały mnie do Czekera (pewnie ludzie z Wielkopolski kojarzą tego mechanika), silnik tracił obroty (650 rpm na jałowym) i ostatnio doszło kilkukrotne gaszenie się silnika podczas wyhamowywania. Było tego więcej jak check engine na zbyt wysoką mieszankę oraz spalanie stukowe, ale za dużo by było wymieniać wszystko.
Po odstawieniu samochodu w ciągu 2h miałem już diagnozę "na słuch", a z kolei do wieczora padła decyzja - remont, nieszczelność na uszczelce pod głowicą. Na następny dzień rano po rozebraniu silnika okazało się, że jest wyciek oleju z rozrządu (zdjęcie poniżej) i załatanie tego to takie 50/50, najprawdopodobniej poprzedni "fachowiec" za mocno dokręcił...
26551039_1671111869615015_1043859427_n.jpg
Decyzja zapadła - włożyć tam używkę, ale 1.6 110km i w sumie do tego sprowadza się mój temat...
Z tego co zrozumiałem swap jest możliwy, ale potrzeba parę części z modelu 1.6
- wiązka
- komputer
- kolektor ssący
- kolektor wydechowy
Czy to wszystko ? Pytam, bo mam się rozejrzeć za potencjalnym kandydatem na podmiankę, a jak będę dzwonił to będę chciał wszystko od jednego gościa. Większość to gołe słupki bez dekielka/pokrywki, cewek czy korka oleju, ale to wszystko raczej da się przełożyć z starego 1.4 ?
Inny aspekt - jakieś rady (a może ktoś z forum ma dobrą sztukę na sprzedaż?) na co zwracać uwagę? Wiadomo, ze zdjęcie na aukcji to prawie jak wróżenie z fusów. Fajnie poszukać niskiego przebiegu, ale nie oszukujmy się prawdziwy, niski przebieg to kolejna loteria i wiara na słowo.
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie rady
Po odstawieniu samochodu w ciągu 2h miałem już diagnozę "na słuch", a z kolei do wieczora padła decyzja - remont, nieszczelność na uszczelce pod głowicą. Na następny dzień rano po rozebraniu silnika okazało się, że jest wyciek oleju z rozrządu (zdjęcie poniżej) i załatanie tego to takie 50/50, najprawdopodobniej poprzedni "fachowiec" za mocno dokręcił...
26551039_1671111869615015_1043859427_n.jpg
Decyzja zapadła - włożyć tam używkę, ale 1.6 110km i w sumie do tego sprowadza się mój temat...
Z tego co zrozumiałem swap jest możliwy, ale potrzeba parę części z modelu 1.6
- wiązka
- komputer
- kolektor ssący
- kolektor wydechowy
Czy to wszystko ? Pytam, bo mam się rozejrzeć za potencjalnym kandydatem na podmiankę, a jak będę dzwonił to będę chciał wszystko od jednego gościa. Większość to gołe słupki bez dekielka/pokrywki, cewek czy korka oleju, ale to wszystko raczej da się przełożyć z starego 1.4 ?
Inny aspekt - jakieś rady (a może ktoś z forum ma dobrą sztukę na sprzedaż?) na co zwracać uwagę? Wiadomo, ze zdjęcie na aukcji to prawie jak wróżenie z fusów. Fajnie poszukać niskiego przebiegu, ale nie oszukujmy się prawdziwy, niski przebieg to kolejna loteria i wiara na słowo.
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie rady

Comment