Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

swap silnika z D14Z6 na D16V1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • swap silnika z D14Z6 na D16V1

    No więc po problemach z jakością pracy silnika moje drogi pokierowały mnie do Czekera (pewnie ludzie z Wielkopolski kojarzą tego mechanika), silnik tracił obroty (650 rpm na jałowym) i ostatnio doszło kilkukrotne gaszenie się silnika podczas wyhamowywania. Było tego więcej jak check engine na zbyt wysoką mieszankę oraz spalanie stukowe, ale za dużo by było wymieniać wszystko.
    Po odstawieniu samochodu w ciągu 2h miałem już diagnozę "na słuch", a z kolei do wieczora padła decyzja - remont, nieszczelność na uszczelce pod głowicą. Na następny dzień rano po rozebraniu silnika okazało się, że jest wyciek oleju z rozrządu (zdjęcie poniżej) i załatanie tego to takie 50/50, najprawdopodobniej poprzedni "fachowiec" za mocno dokręcił...

    26551039_1671111869615015_1043859427_n.jpg

    Decyzja zapadła - włożyć tam używkę, ale 1.6 110km i w sumie do tego sprowadza się mój temat...
    Z tego co zrozumiałem swap jest możliwy, ale potrzeba parę części z modelu 1.6
    - wiązka
    - komputer
    - kolektor ssący
    - kolektor wydechowy

    Czy to wszystko ? Pytam, bo mam się rozejrzeć za potencjalnym kandydatem na podmiankę, a jak będę dzwonił to będę chciał wszystko od jednego gościa. Większość to gołe słupki bez dekielka/pokrywki, cewek czy korka oleju, ale to wszystko raczej da się przełożyć z starego 1.4 ?
    Inny aspekt - jakieś rady (a może ktoś z forum ma dobrą sztukę na sprzedaż?) na co zwracać uwagę? Wiadomo, ze zdjęcie na aukcji to prawie jak wróżenie z fusów. Fajnie poszukać niskiego przebiegu, ale nie oszukujmy się prawdziwy, niski przebieg to kolejna loteria i wiara na słowo.

    Będę bardzo wdzięczny za wszelkie rady

  • #2
    Niewiele wniosę, ale z tego co wiem to kolektory ssący i wydechowy są tutaj te same. Uszczelki głowicy i pokrywy zaworów też. Na resztę niech przyjdą ludzie, którzy bardziej się orientują
    Temat dla mnie bardzo ciekawy, podejrzewam, że mogę kiedyś stanąć przed tym samym problemem, jak mój D14Z6 przejedzie swoje. Dawaj znać koniecznie co dalej.
    Moja VII gen

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez artur01 Zobacz posta
      Z tego co zrozumiałem swap jest możliwy, ale potrzeba parę części z modelu 1.6

      - kolektor ssący
      - kolektor wydechowy
      Po co,nawet przepustka jest ta sama

      Comment


      • #4
        Macie racje, pasują ale podobno średnice są inne i nie wyciągnie całej mocy z 1.6. Wrzuciłem temat na forum, bo bardzo słabo słyszałem przez telefon i nie miałem jak tego notować. Możliwe, że tylko jeden będzie potrzebny - ale kolektor to akurat "grosze".
        Na allegro też ludzie rozróżniają kolektory pod 1.4/1.6 więc coś w tym może jednak być prawdy.
        Dzięki !

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez artur01 Zobacz posta
          coś w tym może jednak być prawdy.
          Nie ma.
          Oba kolektory są takie same,niczym się nie różnią. W przypadku 7 gen prawie wszystko jest takie samo.
          Wtryski zmień
          Last edited by m26; 07-01-2018, 23:55.

          Comment


          • #6
            Według EPC Hondy, kolektory ssący (17100-PLA-G01) i wydechowy (18100-PLA-G00) mają takie same numery katalogowe dla D14Z6 i D16V1.

            Comment

            Working...
            X