Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1.7 vtec - ogromne spalanie Honda Stream.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 1.7 vtec - ogromne spalanie Honda Stream.

    Witajcie, towarzysze doli i niedoli
    Przeczytałem posty na naszym forum już pewnie po 3 razy, co można to obejrzałem, przetestowałem, poprawiłem, jednakże problem pozostał.
    Chodzi mianowicie o ogromne spalanie, jakim obdarza mnie na codzień moja Honda Stream 1.7 - korzystam z forum użytkowników Civica, gdyż forum Streamowe żywotnością przypomina świątecznego karpia w lutym.
    Drodzy forumowicze - chyba zrobiłem już wszystko, co można było zrobić, czyli:
    - wyregulowałem zawory;
    - wymieniłem świece;
    - wymieniłem filtr powietrza;
    - oczyściłem cały dolot;
    - diagnostyka spalin pokazuje wartości wzorowe;
    - komputer pokazuje wartości "książkowe" jak stwierdził diagnosta;
    - hamulce nie blokują kół....

    a Hondzia spożywa sobie 13-15 litrów benzyny niezależnie czy jeździ po mieście czy poza nim.
    Stosując ekstremalną eko-jazdę spala mniejszą wartość. Po ostrzejszej jeździe na trasie po 50 km ubywa ~1/5 zbiornika...
    Spalanie mierzone na dystansie ok 2.500 km tankowanie do pełna za każdym razem, więc dane w miarę wiarygodne.

    Dodam, że na zimnym silniku zdarza się jej szarpnąć przy zmianie biegu na wyższy i przyspieszaniu.

    Przyspiesza dynamicznie, od 4-5 tys/min czuć "włączenie się" vtec.

    V max jaką udało mi się osiągnąć to 170-175 km/h. Powinna ponoć bujać się do 200 km/h.

    Silnik pracuje dość głośno. Nie są to jakieś hałasy dobiegające wyraźnie z jakiegoś podzespołu. Po prostu pracuje jak w Polonezie. A nie - głośniej...

    Po rozgrzaniu silnika i katalizatora spaliny nie pachną benzyną - są wręcz bezwonne.

    Moja pierwsza Honda. Kupiona m.in. z uwagi na niskie zużycie paliwa. Civic VI 1.4 kolegi, którym jeździłem przez miesiąc (4 tys km nalotu) palił max 7,5 l/100 km przy stosowaniu ciężkiej nogi... A teraz taki szok.

    GDZIE SZUKAĆ DALEJ, PANOWIE?...

  • #2




    Honda Stream to nie jest małe auto, nie sądzisz że 13L/100km to dość normalny wynik? mamy dużą bude mrozy i zimę w pełni. ... nie ma co porównywać do VI gen.
    Czy kontrolka Check Engine się świeci? są jakieś kody błędów? (czy CE zaświeca się przed uruchomieniem i gaśnie po odpalaniu silnika?)
    Moim zdaniem 13L to realny wynik w zimę przy standardzie w lato około 11L.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta




      Honda Stream to nie jest małe auto, nie sądzisz że 13L/100km to dość normalny wynik? mamy dużą bude mrozy i zimę w pełni. ... nie ma co porównywać do VI gen.
      Czy kontrolka Check Engine się świeci? są jakieś kody błędów? (czy CE zaświeca się przed uruchomieniem i gaśnie po odpalaniu silnika?)
      Moim zdaniem 13L to realny wynik w zimę przy standardzie w lato około 11L.
      Hmmmm... 11/100 po mieście, zimą - spoko. Nawet bym nie jęknął. Ale +15 w trasie?!!!?? Starogard Gdański i z powrotem - 150 km i 22litry od korek. Olsztyn i z powrotem - 200 km i 28 litrów... LATEM!!! Auto mam od lipca...
      A od użytkownika innego Streama wiem, że miasto do 9 trasa do 7,5 l/100. Tak, latem.

      Comment


      • #4
        PAO ma rację, takiego spalania to nawet w Accordzie nie ma. Powiedziałbym, że masz dziurę w baku ale skoro vmax to tylko 170km/h to coś poważnego jest na rzeczy. Czy tylko na hamulce patrzyłeś pod kątem oporów toczenia ? Najprostszy test to puścić po rozpędzeniu na luz z górki. Wtedy wiadomo czy szukać tych oporów. Z kolei jeśli silnik głośno chodzi no to tu powinno być sedno sprawy. Nikt nie majstrował przy silniku jakiegoś amatorskiego tuningu ? Odpala normalnie na zimno i ciepło ?
        Honda Hybrid 3,4L/100km
        sigpic
        https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

        Comment


        • #5
          ludzie jeżdzą różnie, auto jest większe od VI gen i od Accorda także a jazda 170km/h to raczej za 9L nie będzie, ok za dużo,
          a co w sprawie zapytania??, to jest ważne pytanie,
          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          Czy kontrolka Check Engine się świeci? są jakieś kody błędów? (czy CE zaświeca się przed uruchomieniem i gaśnie po odpalaniu silnika?)
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez lybra Zobacz posta
            Nikt nie majstrował przy silniku jakiegoś amatorskiego tuningu ? Odpala normalnie na zimno i ciepło ?
            Witaj!
            Diabli wiedzą kto i kiedy tam grzebał. Dwoma i jedynymi właścicielami przede mną byli Niemcy o bliskowschodnich korzeniach w słusznym wieku, więc może do wygłupów nieskorzy. Odpalać odpala dobrze. Niespodzianek w tej materii nie ma.
            Co do oporów toczenia - auto na luzie toczy się swobodnie.

            rambo7
            Check kontrolka zaświeca się i gaśnie, kiedy potrzeba. Nigdy nie zaświecała się podczas jazdy.

            Eeeeeeech...

            Comment


            • #7
              CE świeci sie przed uruchomieniem, i gaśnie po uruchomieniu silnika? ok. Pytam, bo nie mamy nic innego jak tylko twoje informacje, i nie ma się czego czepić .
              Zastanowić się zatem należy co ma zasadniczy wpływ na spalanie?
              - czy masz sondę lambda? jest oryginalna?
              - czy wskazania temp cieczy są prawidłowe? czy wskazówka widzie w góre po 5 km jazdy?
              - czy obroty nie są za niskie - np, termostat jest w pozycji otwarty silnik niedogrzany i pracuje (ECU) dyktuje mieszankę jak dla nierozgrzanego silnika na ssaniu?
              nie wiem, dywaguję, sugeruję, szukam punku zaczepienia...
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez PAO Zobacz posta
                a Hondzia spożywa sobie 13-15 litrów benzyny niezależnie czy jeździ po mieście czy poza nim.
                Więc jeśli warunki eksploatacji pozostają bez wpływu na wysokość spalania, to nie jest normalne. Sprawdzałeś przepływomierz? Bo o sondę Rambo już zapytał.
                Takie "stabilne spalanie na wysokim poziomie" aż prowokuje do diagnozy ciągłej jazdy w trybie awaryjnym (uśrednione wartości danych dla sterownika).
                Mój kopciuch 1.7 przy mrozach i jeździe na krótkich odcinkach potrafi przełknąć nawet 7,5 l/100, zaś latem w trasie niewiele ponad 4 l/100. Tak więc rozpiętość niesamowita. U Ciebie, jak piszesz, prawie jej nie ma. Stąd mój wniosek o braku aktualizowanych na bieżąco danych dla sterownika. Wypnij kolejno wtyczki od sondy i przepływomierza i za każdym razem przejedź podobny dystans. Zobacz, czy któryś z tych manewrów przyniesie kolejny wzrost poziomu spalania. Wtedy teoretycznie winny aktualnej sytuacji może być ten drugi.

                Comment


                • #9
                  No i oczywiście napisz jeśli uda się znaleźć przyczynę i rozwiązać problem. Pytanie dodatkowe - czy auto nie było zagazowane ?
                  Honda Hybrid 3,4L/100km
                  sigpic
                  https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

                  Comment


                  • #10
                    Witaj!
                    Śladów gazu nie widać.
                    Kolejny spec od diagnostyki komputerowej rozłożył ręce... Wartości "książkowe" i "katalogowe"...

                    Zasugerowano mi sprawdzenie szczelności przewodów paliwowych. 1,5 h na mrozie pod autem i nic. Ani kropelki.

                    Ręce opadywują...

                    Comment


                    • #11
                      no to nie ma wyjście, musisz sprowokować ECM do zmiany zastawów, zrób jak syriusz proponuje, sprowokuj go aby miec jakiś punkt odniesienia, po wypięciu czujników ECM musi dobrać nastawy na sztywno no i się przekonasz czy mniej spali czy więcej.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment

                      Working...
                      X