Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pęknięta miska olejowa przy korku, niedługo po wymianie oleju

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Pęknięta miska olejowa przy korku, niedługo po wymianie oleju

    Auto kupiłem w połowie września, do czasu oddania do warsztatu w celu wymiany oleju i filtrów (8 listopada) przejechałem bez problemu 1600km. Od 8 do 21 listopada przejechałem 50-100 km, krótkie dystanse. 21 listopada oddałem samochód do konserwacji podwozia. Następnego dnia dowiedziałem się, że miska olejowa jest pęknięta w 2 miejscach, pęknięcia biegną od korka. Do dzisiaj wylał się prawie cały olej.
    Nie znam się, ale dowiedziałem się, że pęknięcia najprawdopodobniej mają związek ze zbyt mocnym dokręceniem korka. Póki co przez telefon rozmawiałem z właścicielem warsztatu, oczywiście wypiera się twierdząc, że niby dlaczego po tak wielu dniach olej się wylał.

    Powiedzcie, jakie mogą być przyczyny takich pęknięć? Czy to możliwe, żeby stało się to podczas konserwacji podwozia? Nie ma żadnych rys czy wgnieceń. To raczej nie zbieg okoliczności, że przez prawie 2 miesiące i 1600km nic się nie stało, a prawie zaraz po wymianie oleju miska pęka. Przejechałem bardzo mało od czasu wymiany oleju, na pewno w nic nie wjechałem i nie przerysowałem tego. Może pęknięcia były nieistotne a w czasie jazdy pogorszyły się, aż olej wyciekł?
    20161123_093351.jpg

  • #2
    To najprawdopodobniej użycie niewłaściwego narzędzia,lub niewłaściwe użycie narzędzia,ale niekoniecznie teraz.
    Może było uszkodzone kiedyś i zaklejone,a przy wymianie się roszczelniło.

    Comment


    • #3
      Dobrze ktoś docisnął tą śrubę, że aż misa pękła..
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • #4
        Bardziej stawiam na to że ktoś odkręcał to długą nasadką,albo z przedłużeniem i zrobił to jedną ręką,przez co ten korek normalnie wyłamał.

        Comment


        • #5
          Dziękuję za odpowiedzi!
          Czyli zgadzacie się, że wynika to ze złego odkręcenia/przykręcenia? Czy mogłyby być jakieś inne przyczyny? Jak wyjaśnić, że olej wyciekł nie natychmiast?

          Comment


          • #6
            Nie możesz oskarżyć ostatniego mechanika,bo może być niewinny.Jak wspomniałem mógł to zrobić poprzednik,albo i jego poprzednik i każdy uszczelniał to na swoje sposoby.Zamaskowanie takiego uszczerbku i uszczelnienie do następnej wymiany,to nie problem i nie można wykluczyć że poprzednicy odbijali piłeczkę i przepychali ten defekt,żeby nie było na nich Ja tylko domniemywam co się mogło stać i jaki był scenariusz,bo równie dobrze ktoś mógł tam kiedyś wkręcać np korek z magnesem,który miał gwint stożkowy bo był do skrzyni czy mostu a nie silnika.
            To że została zastosowana nieprawidłowa podkładka i po nadmiernym zgnieceniu rozepchała miskę też jest możliwe.
            Ja bym próbował sie z nimi dogadać po dobroci i podzielił się kosztem po połowie: oni zdejmują miskę,a Ty dajesz ja do pospawania.
            Jak zaczniesz wojować,to nie zyskasz niczego,bo do tego trzeba mieć ocenę orzecznika,a żaden raczej nie stwierdzi ewidentnej winy mechanika.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez grzros Zobacz posta
              Powiedzcie, jakie mogą być przyczyny takich pęknięć?
              daj znać co zamierzasz zrobić z tą sytuacją, wymieniłeś, spawałeś ile kosztowała impreza?
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Szef warsztatu oczywiście w zaparte twierdzi, że to nie ich wina. Jednak mechanik, który to robił - pokorny. Nie będę się kłócił, bo nie warto przecież. Mam nową miskę, ale stalową. Nie policzył robocizny. Ze spawaniem raczej ciężko by było

                Comment


                • #9
                  Stalowa wystarczy zupełnie.

                  Comment

                  Working...
                  X