Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik civic 1,6 nie chce się uruchamiać

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Silnik civic 1,6 nie chce się uruchamiać

    Witam, mam taki problem z civiciem 2002 1.6 automat, żona dziś jak odpaliła auto to miało objawy wypadania zapłonu. Po włączeniu D, auto słabo się zbierało, zapalil się check. Żona zostawiła auto i pojechała taxi. Popołudniu odpaliłem auto, najpierw auto nie chciało odpalić po 3-4 próbach odpaliło i migał zielony kluczyk na desce rozdzielczej a obrotomierz wskazywał 0 obrotów. Tylko wskaźnik paliwa ruszał się. Ruszyłem do przodu, ale nie działało wspomaganie kierownicy. Zgasiłem auto, odpiąłem akumulator i poczekałem 10 minut i znowu odpaliłem za3-4 razem, dalej świecił się check i migał zielony kluczyk, a obrotomierz wskazywał 0. Poczekałem 10 minut na odpalonym silniku, żeby się zagrzał. Zgasiłem auto i ponownie odpaliłem, zgasł check, zielony kluczyk przestał migać, zrobiłem rundkę po mieście i wszystko było ok. Umówiłem się na zczytanie błędu na przyszły piątek. Z czym to może być związane, nie było nigdy takich objawów. Czy mogły zamknąć kable, parkuje pod chmurką, auto mam od września i zimą raz miałem tak, że odpaliłem auto i zgasło po5 sekundach, ale następnie odpaliło od razu. Czy to może być od immobilizera? W ostatnim czasie zamek centralny w trakcie jazdy zamykał i otwierał auto 2-3 razy. Pozdrawiam.

  • #2
    Objawy podobne do alternatora ale warto sprawdzić kable masowe. Nie wiem dokładnie ile ich jest w 1.6 (chyba 4) więc niech ktoś mnie poprawi

    Gdybyśmy mieli kod błędu byłoby łatwiej

    Comment


    • #3
      przyczyn problemów może być wiele. Natomiast dostałeś kluczową informację z systemu OBD:
      Zamieszczone przez sandex Zobacz posta
      zapalil się check
      twój samochód chciał z tobą współpracować ale Ty go olałeś , w takiej sytuacji od razu czytamy Kod usterki! natychmiast !!! Dostałeś informacje od OBD i koniecznie trzeba z niej skorzystać! to jest klucz do rozwiązania problemu, jeśli nie skorzystasz to tylko jasnowidz! ..bo mechanik najczęściej jasnowidzem nie jest! nie znam takich , znam takich co będą próbować znaleźć problem, ale za wszystko płacisz Ty! a poco? po co generować koszty i szukać po omacku skro informacja o problemie podana jest "na tacy" - tylko odczytać co go boli .
      Zamieszczone przez sandex Zobacz posta
      Umówiłem się na zczytanie błędu na przyszły piątek
      nooo sens jest wątpliwy, jeśli u mechanika Check Engine nie wyskoczy! - to tylko zapłacisz, ale fachman nic Ci nie powie.
      Kluczowa sprawa to odczytać kod błędu w momencie jego wygenerowania! - od razu i natychmiast!
      Zamieszczone przez sandex Zobacz posta
      Z czym to może być związane, nie było nigdy takich objawów.
      nie ma sensu sobie tym zawracać głowy, "czym" szkoda się głowić skoro jest jasne co się stało - tylko trzeba odczytać Kod usterki - w kodzie jest zapisana informacja o problemie.
      Jeśli będziesz u mechanika do czego nie namawiam, to zawsze poproś o Kod usterki zapisany szyfrem "Pxxxx", nigdy nie słuchaj co gada, bo interpretacje bywają rożne i najczęściej błędne.

      Jak sobie poradzić samemu?
      masz 2 możliwości:
      1. dokonać samodiagnostyki za pomocą spinacza i zworki OBD. Tu warunek: musisz mieć taką zworkę w swoim egzemplarzu. Musisz to sprawdzić wtedy sam odczytasz kod bez mechanika i bez spec. urządzenia. Wpis #65: https://www.civicforum.pl/showthread...101#post176101

      2. dokonać odczytu błędów za pomocą urządzania ogólnodostępnego: https://www.civicforum.pl/showthread...-poleca-rambo7

      tematy: https://www.civicforum.pl/showthread...a-każdego-%29

      Jak odczytasz kod - rozwiązanie problemu znajdziesz na forum.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Odpinanie akumulatora nic nie zmieniło nadal się świecił check, był Wielki Piątek i dzwoniłem po mechanikach i nikt nie pracował więc pozostało mi się umówić na przyszły tydzień. Po drugie nie chciałem jechać jak nie działała deska rozdzielcza i wspomaganie kierownicy. Bałem się, że zgaśnie gdzieś na światłach, a że jest to automat to mogłoby skomplikować życie... Auto po rozgrzaniu się, zgaszeniu i odpaleniu zaczął normalnie działać, check zniknął, wszystko było ok bez mojej ingerencji. Czy w hondach jest tak, że taki błąd jest przez jakiś czas w pamięci czy można go zczytać tylko jak się świeci? pozdrawiam

        Comment


        • #5
          Zostaje w pamięci

          Comment


          • #6
            zostaje, ale wtedy nie każdym prostym urządzeniem je odczytasz. Jeśli nie ma CE to i na spinacz nie odczytasz i ze Skanerem też możesz nie odczytać. Najlepiej podłączyć sie jak pisałem natychmiast wtedy gdy się świeci.
            Sprawdziłeś czy mas wtyczkę?
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Witam, kupiłem czytnik obd bluetooth zapalił się check i obrotomierz nie działał tak jak wczesniej. Aplikacja pokazała ze nie ma błędów. Jedyna informacja była taka, że na zapłonie aplikacja pokazywała temp silnika 7 stopni zgodnie z rzeczywistością, a po uruchomieniu wyskoczył check, silnik nie pracował równo, pokazywał -5 i się nie zmieniała temp. Zgasiłem, odpaliłem, check zniknął sam i pokazywał juz normalna temp gdzieś. 40 i wzrastała. Check pojawia się sporadycznie po nocy, a jak się zagrzeje znika i jedzie dobrze. Co robić??

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez sandex Zobacz posta
                kupiłem czytnik obd bluetooth zapalił się check
                no jest dobrze, tan. masz urządzenie z pomocą którego możesz odczytać Kod błędu, zatem wyskoczył CE, podpiłaś urządzenie i jaki Kod odczytałeś?
                Kod jest potrzebny aby podjąć odpowiednie działania naprawcze.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Nie znaleziono błędów. Mimo, że check się palił sprawdzałem w dwóch aplikacjach. Wyświetla dane z czujników, pokazuje że nie ma błędów...

                  Comment


                  • #10
                    nie może być tak, że świeci się Check Engine i nie ma błędów! są na 100% ! nie może być inaczej.
                    Zatem urządzenie które posiadasz nie potrafi odczytać tych kodów. Często jest tak że te tanie urządzenia nie radzą sobie z diagnostyką.
                    Skoro odczytałeś dane z czujników to może jest opcja / poszukaj / do skanowania błędów silnika ??? sprawdź możliwości tego urządzenia.
                    Jeśli jest Kontrolka MIL na blacie i się świeci to na 100% jest Kod błędu.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Poszedłem sprawdzić czytnik obd do drugiego auta odlaczylem przeplywomierz i od razu odczytal prawidłowo blad. Wróciłem do hondy odpialem pierwszy kabel z brzegu pod maską, zapalił się check i odczytal go, wiec czytnik i aplikacja działają. Nie rozumiem...
                      Co wzbudzilo moja ciekawość to to ze jak jest czujnik temperatury powietrza to ją zaniża o jakies kilkanaście stopni. Jak sie palił dzis check to pokazywał -5 przy temperaturze okolo +8, a później jak bylo kolo 20 to pokazywał chyba +7. Czy to jest czujnik sprzężony z przeplywomierzem, czy może przeplywomierz walnięty? Można go spróbować przeczyścić?

                      Comment


                      • #12
                        test zrobiłeś słuszny, ale nie bądź tajemnica .... powiedz, nie daj się prosić , to już będzie #12 post ale kodu ni widu ni słychu, podobno był, to jak.......... podasz go? .
                        Powiem tak, ja nie podejmę się komentarza co do sytuacji / problemu o którym dywagujemy od początku wątka na podstawie twojego opisu - to za mało.
                        Mogę się wypowiedzieć trafnie (a chyba o to chodzi?), ale tylko i wyłącznie na podstawie Kodu DTC. Ciężko podpowiadać na podstawie czyjegoś opisu, wolę podpowiadać na podstawie Kodu. Chodzi o to że Ty mnie kierujesz na "swoje tory" i z tego powodu mogą wyjść nieprawdziwe rzeczy.
                        W zasadzie to ja opieram się na wpisie z wpisu #1 i czekam na Kod ..którego nie mam. tylko to mnie interesuje.
                        Jeśli będę miał Kod to ja Tobie powiem co i gdzie boli twoje auto, co gdzie i dlaczego, czemu tak a nie znaczniej, nie musisz nic pisać , kod błędu mi to powie dokładnie .
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Ale cały mój problem to ze w momencie wyskakiwania check nie wyświetla mi się żaden kod. Sprawdzałem u mechanika, sprawdzałem sam. Zazwyczaj problem pojawia się rano jak jest deszczowa pogoda. Pali się check, szarpie auto ale nie mogę odczytać błędu i nie wiem co dalej robić...
                          Auto rozgrzewa się do normalnej temp i jedzie super. Zimą problem pojawił się.może raz, wszystko zaczęło się od wiosny...

                          Comment


                          • #14
                            Mil może się świecić w przypadku kiedy komputer straci masę ,a jest ona na silniku w postaci jednego z kilku czarnych przewodów.
                            Zacznij od wskazania napięcia na liście parametrów,a najlepiej od pomiaru manualnego na kompie,bo jest możliwość zafałszowania.
                            Jeśli na kompie napięcie nie będzie takie jak w acu ,to po sprawdzeniu mas na silniku:
                            weź miernik do ręki (auto z błędem na zapłonie) ,zakres 20v,jedna igła w plus aku,drugą igłą dotykasz po kolei przyłączy i rozgałęzień .
                            To co będzie pokazywał miernik to spadki napięcia ,trzeba to zrobić sumiennie,bo wygląda to na chorobę wielonarządową z jednym ogniskem zapalnym.
                            Last edited by m26; 24-04-2016, 12:22.

                            Comment


                            • #15
                              Dziś ten sam problem przy odpaleniu check się świecił auto odpaliło po 3-4 sekundowe kręceniu rozrusznikiem, a obrotomierz wskazywał 0. Auto nie pracowało równo i nie mogłem się połączyć z obd. Po kilku minutach nieudanych prób zgasiłem i odpaliłem auto. Odpalił od razu, pracował równo i od razu połączył się z obd. Nie pokazał żadnych błędów. W trakcie jazdy sprawdzałem czy nie ma jakiegoś błędu i mimo nie palącego się check i mimo dobrze jadącego auta znalazłem w aplikacji to:Stored DTC: (0)
                              Pending DTC: (3)
                              P0301: Cylinder 1 Misfire Detected
                              P0303: Cylinder 3 Misfire Detected
                              P0300: Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
                              Permanent DTC: (0).

                              Comment

                              Working...
                              X