Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik civic 1,6 nie chce się uruchamiać

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Czyli nie wiemy nic,bo te błędy to tylko efekt jakiejś usterki i nie tłumaczą np. braku komunikaci czy wspomy.
    Lubię takie niedomagania,zawsze to jakieś wyzwanie jest

    Comment


    • #17
      moje zdanie jest takie, ...czyli jednak coś się wygenerowało .... no .
      ale od początku,
      Zamieszczone przez sandex Zobacz posta
      cały mój problem to ze w momencie wyskakiwania check nie wyświetla mi się żaden kod
      zależy jak dokonujesz diagnostyki? jak silnik pracuje to nigdy Kod DTC nie zostanie odczytany!!!
      więc,
      Zamieszczone przez sandex Zobacz posta
      przy odpaleniu check się świecił auto odpaliło
      super moment, nie trzeba było go uruchamiać tylko podłączyć Urządzenie diagnostyczne. Nie widzę jak to robisz? ale dla jasności: Skaner podłączasz do gniazda OBD2 ale zegary się świecą, CE się świeci ale silnik nie może pracować!
      Wtedy skanujesz, funkcją odczytaj Kody błędów. Nie ma możliwości innej jak wygenerowanie Kodu DTC gdy świeci się CE, nie ma siły, odczyt musi być! więc jeśli nie ma połączenia to nie wiem co to za urządzenie i co i jak z urządzeniem, ale musisz wiedzieć że jeśli jest CE na tablicy - to na 100% jest Kod DTC - amen.
      Więc grzebiesz w urządzeniu tak długo aż uda się odczytać kod DTC.
      Teraz,
      może się tak stać, że zanim uruchomisz silnik, tak naprawde jeszcze nie wiadomo czy jest ten CE czy nie ? Kontrolka zawsze się zaświeci przed uruchomieniem silnika i powinna natychmiast zgasnąć gdy zostanie uruchomiony silnik.
      Jeśli nie zgasła, lub zaświeciła się po jakimś czasie - to to jest najwłaściwszy moment i takiego momentu oczekujemy by zgasić silnik - ale zostawić zaświecone kontrolki tablicy i w tym momencie podłączyc Skaner, spróbować odczytać kody.
      Nie ma opcji by było: Świeci się CE a nie ma DTC - to jest niemożliwe!

      Zamieszczone przez sandex Zobacz posta
      Auto nie pracowało równo i nie mogłem się połączyć z obd
      no i nie podłączysz się, silnik musi być wyłączony a urządzenie podpięte a stacyjka na ONII i świecić się muszą kontrolki.

      dalej,
      Zamieszczone przez sandex Zobacz posta
      Pali się check, szarpie auto ale nie mogę odczytać błędu i nie wiem co dalej robić...
      jak silnik pracuje kodu nie odczytasz - to ustalone.
      Jeśli miałbym wróżyć to postawiłbym na czujnik temp. cieczy chłodzącej lub czujnik temp powietrza w dolocie, te 2 czujniki mają znaczenie przy uruchamianiu zimnego silnika, ale .... ale jak mowię to wróżenie, tu oczekuję i chciałbym potwierdzenie kodem DTC. Tego nie mamy więc traktujemy to jako domniemanie problemu.
      Zamieszczone przez sandex Zobacz posta
      Auto rozgrzewa się do normalnej temp i jedzie super
      no i jeśli tak się dzieje to potwierdza to tylko teorię o czujnikach temp cieczy i powietrza w dolocie, tak się często dzieje jak już się zagrzeje to jest ok. ale .... ale dalej to jest w swerze domniemania, czyli nie grzebiemy dopóki ta teoria nie będzie potwierdzona Kodem DTC.

      Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
      weź miernik do ręki (auto z błędem na zapłonie) ,zakres 20v,jedna igła w plus aku,drugą igłą dotykasz po kolei przyłączy i rozgałęzień
      rozumiem chęć pomocy, ale człowiek który się nie zajmuje takimi sprawami nie ma pojęcia o których przyłączach mówisz? gdzie one się znajdują? nawet jak znajdzie to nie dobierze się do nich bo nie sa na wierchu, tak że sam czytam co piszesz, ale nie ma szans na wykorzystanie tej metody, jest zbyt trudne do wykonania fizycznie.
      Poza tym jeśli w tym aucie jest system OBD2 to on precyzyjnie wskazuje obszar do działania, niczego nie szukamy, niczego nie mierzymy nigdzie nie grzebiemy dopóki System OBD2 nie powie gdzie nalezy grzebać.
      Generalnie do Koma tego samochodu nigdy nie pchamy łap!!!!! nigdy !!!! bo nie ma takiej potrzeby. Grzebaczka w ECM to ostateczność gdy inne metody i testy nie dają żadnych rezultatów.
      Mimo wszystko 7 gen jest tutaj bardziej dopracowany niż VI gen.
      Tak że z mojej strony odradzam.


      Zamieszczone przez sandex Zobacz posta
      Dziś ten sam problem przy odpaleniu check się świecił auto odpaliło po 3-4 sekundowe kręceniu rozrusznikiem,
      no więc, ... Ty wiesz co robiłeś ??? ...a ja musze sobie to wyobrazić bo nie mam pełnego obrazu.
      Przy odpalaniu CE świeci się zawsze !!!!!!! absolutnie zawsze !!!!! czyli tak jak pisałem wyżej, ...jeszcze nie wiemy ??? ...czy jest CE? ...czy go nie ma ????
      będziesz to wiedział dopiero po uruchomieniu silnika.
      Więc?
      silnik zimny - kontrolka CE się Świeci (co jest ok) - uruchamia się silnik po 4 sek kręceniu - ...... i ..... ?????
      i co teraz?
      - świeci się CE?
      - zgasł CE??
      Ta informacja jest kluczowa !
      Jeśli:
      - CE zgasł po uruchomieniu silnika i się NIE świeci - to nie ma żadnego problemu i nie da się go odczytać bo CE nie istnieje ! ECM nic nie zapisał ma czysto.
      - CE świeci się nadal po uruchomieniu silnika, lub zaświecił sie po jakimś czasie - jest problem! to jest idelany moment by: zgasić silnik - podpiąć Skaner - jest na 100% CE.
      czy to jest jasne ? .

      Zamieszczone przez sandex Zobacz posta
      auto odpaliło po 3-4 sekundowe kręceniu rozrusznikiem, a obrotomierz wskazywał 0. Auto nie pracowało równo i nie mogłem się połączyć z obd
      tu nie wiem?
      - pracuje nierówno i świeci sie CE? czy nie ?
      - tak ma być, jak pisałem wyżej, na pracującym silniku nie ma odczytywania Błędów silnika - to niemożliwe! (możliwe jedynie informacje dynamiczne, jak Tmp. cieczy powietrza, obroty, po prostu dane z czujników, ale nie będzie danych Diagnostycznych usterek!!!).
      czy jasne??

      Zamieszczone przez sandex Zobacz posta
      Po kilku minutach nieudanych prób zgasiłem i odpaliłem auto.
      słusznie, to najlepsza metoda .

      Zamieszczone przez sandex Zobacz posta
      Odpalił od razu, pracował równo i od razu połączył się z obd. Nie pokazał żadnych błędów.
      odpalił bo "coś" z powodowało (poniżej napiszę co) że się uruchomił, oczywiście ze nawiązał połączenie z OBD2 - bo zgasiłeś silnik - a to warunek konieczny!!! ...no i nic nie pokazał - bo zerwał połączenie bo na pracującym nie ma prawa pokazać błędów OBD2 - i nie pokazał nawet jak są !!! .


      Zamieszczone przez sandex Zobacz posta
      W trakcie jazdy sprawdzałem czy nie ma jakiegoś błędu
      jak silnik pracuje - nigdy nie pokaże ! czyli już wiesz .
      natomiast:

      Zamieszczone przez sandex Zobacz posta
      i mimo nie palącego się check i mimo dobrze jadącego auta znalazłem w aplikacji to:Stored DTC: (0)
      Pending DTC: (3)
      P0301: Cylinder 1 Misfire Detected
      P0303: Cylinder 3 Misfire Detected
      P0300: Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
      no proszę, a jednak maszyna poradziła sobie , bardzo jej utrudniałeś życie, robiłeś "wszystko" by utrudnić i tylko utrudnić .
      ok, możę nie wiedziałeś wszystkiego ...
      natomiast jest efekt .... Diagnostyka silnika przemówiła ... .
      Zawracam uwagę że nie jest to informacja 100% towa ...ale nosząca znamiona 100%towej, co to znaczy?
      Pisze w Komunikacie Pending DTC: (3 - to oznacza że Skaner zanotował takie "Kody oczekujące" tzw. "Ramki zamrożone" i czeka na ich ponowne zdarzenie / ponowne wygenerowanie.
      System jest "nienerwowy" i wiedział że zaistniał problem, ale próbkuje sygnały z dużą częstotliwością i czeka na ponowne wygenerowanie tych samych Kodów DTC - wtedy potwierdzi te kody już Kontrolką na Blacie w postaci Check Engine.
      O tyle jest to pomocne, że użytkownik już wie, (czyli już wiesz) że to są potencjalne obszary które niedomagają.
      Twój samochód robi tobie kawał dobrej roboty - tylko z tego umiejętnie skorzystać .

      Czyli do tego momentu dążyliśmy od samego początku tematu .
      Czyli klikasz kursorem w wyszukiwarkę i szukasz tematu .... i dostajemy: https://www.civicforum.pl/showthread...ej-prędkości

      czytamy ten wątek, i próbujemy wyciągnąć wnioski.

      Wracam do początku dywagacji, ...może komputer, może czujniki, może itd ... wróżenie jest niepotrzebne ... potrzebna jest Informacja z Systemu obd2 silnika a ten nigdy nie kłamie! .
      Last edited by rambo7; 24-04-2016, 16:49.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        Zamieszczone przez m26
        weź miernik do ręki (auto z błędem na zapłonie) ,zakres 20v,jedna igła w plus aku,drugą igłą dotykasz po kolei przyłączy i rozgałęzień
        rozumiem chęć pomocy, ale człowiek który się nie zajmuje takimi sprawami nie ma pojęcia o których przyłączach mówisz? gdzie one się znajdują? nawet jak znajdzie to nie dobierze się do nich bo nie sa na wierchu, tak że sam czytam co piszesz, ale nie ma szans na wykorzystanie tej metody, jest zbyt trudne do wykonania fizycznie.
        Poza tym jeśli w tym aucie jest system OBD2 to on precyzyjnie wskazuje obszar do działania, niczego nie szukamy, niczego nie mierzymy nigdzie nie grzebiemy dopóki System OBD2 nie powie gdzie nalezy grzebać.
        Generalnie do Koma tego samochodu nigdy nie pchamy łap!!!!! nigdy !!!! bo nie ma takiej potrzeby. Grzebaczka w ECM to ostateczność gdy inne metody i testy nie dają żadnych rezultatów.
        Mimo wszystko 7 gen jest tutaj bardziej dopracowany niż VI gen.
        Tak że z mojej strony odradzam.
        Nie polecam grzebania w ECM-ie,proponuję jedynie proste pomiary,wręcz chałupnicze,wychodzę z założenia ze jak ktoś nie ma pojecia,to po prostu nie skorzysta.
        Czytanie parametrów to raczej jest na miejscu,sprawdzenie przede wszystkim napiecia zasilania to wręcz norma przy tego rodzaju usterce,a wiem z doświadzczenia że starsze auta nie sygnalizuja takich problemów w odróżnieniu od ABS czy SRS .
        Starałem się znaleźć zależność między brakiem komunikacji, wypadaniem zapłonów,zachowaniem zegarów i brakiem wspomy (z tym ostatnim to mój błąd ,bo podszedlem jak do auta z elektrycznym wspomaganiem).Brak zasilania na zimnym jest jak najbardziej realny,bo masa jest chyba przy termostacie (chyba -bo opieram się na starszych genach)
        czyli tam gdzie szybko sie rozszeżają aluminiowe elementy i zaciskają oczka masowe o łeb śruby,której dlugość się nie zmienia i wszystko wraca do normy.

        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        Jeśli miałbym wróżyć to postawiłbym na czujnik temp. cieczy chłodzącej lub czujnik temp powietrza w dolocie
        Takie usterki zostawiają ślad w postaci kodu,a jeśli go nie ma,to wartość dla kompa jest równa -40st. po to właśnie żeby silnik odpalał w każdych warunkach,a w szczególności na mrozie, na ciepłym go zalewa i kopci ,ale jedzie od biedy.Z tym akurat jest różnie,ale takie są założenia programowe wymuszone wtedy ekologią.
        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        jeśli jest CE na tablicy - to na 100% jest Kod DTC - amen.
        Z resztą się zgadzam,ale tutaj akurat nie do końca.w przypadku połączenia analogowego lampka zaświeci się na 100% choćby w przypadku braku masy na np. przekaźniku pompy paliwa(przykręcona w tym samym miejscu co masa kompa)
        Mogę pokazać palcem na schemacie jeszce kilka takich miejsc,w których lampka będzie świeciła pomimo braku kodu.
        W przypadku zaś komunikacji CAN jest jeszcze więcej możliwości,bo lampka świeci z założenia i to nie ECM ją zaświeca,on jedynie wysyła odpowiedni komunikat do zegarów,które same realizują wyłączenie tej kontrolki po zebraniu komunikatów ze wszystkich współpracujących modułów (jeśli takie są) to wynika z protokołu CAN
        Reasumując-jeśli lampka jest uzależniona od sieci,to odłączenie komputera nie spowoduje jej wyłączenia,ale wieczne działanie.
        Opieram się o powtażalne rozwiązania w poszczególnych generacjach Hondy,więc to co piszę może się nieznacznie różnić od rzeczywistości,jednak pewne rzeczy i zasady są niezmienne.

        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        Informacja z Systemu obd2 silnika a ten nigdy nie kłamie! .
        Lubię czytać to co piszesz,bo dużo wiesz , masz pojęcie,udzielasz wyczerpujących odpowiedzi,masz też praktykę(to cenię najbardziej) ale sam musisz przyznać że z tym obd to jest różnie i to nie że kłamie (choć przypadki znam) ale często nie mówi całej prawdy

        Comment


        • #19
          Witam spróbuję dziś wieczorem jak schlodzi się silnik ewentualnie rano. Nie wiedziałem, ze bledy się odczytuje na wlaczonym zaplonie bez zapalonego silnika. Mam jeszcze pytanie jakie znaczenie ma, że czujnik temp powietrza wchodzącego zaniża temp o jakies 10stopni. Dziś przy okolo 7 wskazywał -3.


          Tutaj sprecyzuję jak sprawa wyglądała z odpaleniem zimnego silnika.
          Kręcenie rozrusznikiem okolo3-4 sekundy.
          Odpala pracuję nierówno obroty niskie gdzies 700-900 ale nie wiem bo nie działa obrotomierz siweci sie check caly czas wspomaganie nie działa.
          Czekam jakies 5 minut w tym czasie obroty się podnoszą gdzies do 1300 ale obrotomierz caly czas nie działa, wskazowka od temp podnosi się prawidłowo w czasie rozgrzewania auta.
          Gaszę auto, odpala na dotyk, obrotomierz działa, silnik płynnie pracuje, jeździ idealnie check od razu sam gaśnie.

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez sandex Zobacz posta
            Gaszę auto, odpala na dotyk, obrotomierz działa, silnik płynnie pracuje, jeździ idealnie check od razu sam gaśnie.
            Komputer przechodzi w tryb awaryjny i nie bierze pewnych wskazań pod uwagę , uznaje że są niewiarygodne ,albo jest ich brak i nie opiera się o niepewne informacje-zastępuje je stałymi wartościami umożliwiającymi jako taką funkcjonalność .Po ponownym włączeniu stacyjki robi test od nowa i działa normalnie jeśli nie wykryje niesprawności.
            W zależności od rocznika (normy euro)i rodzaju błędu pozostawia informację o błędzie na pewien czas (traktując to jako anomalię) i czeka czy się nie powtórzy,jeśli przez np. następne 40 uruchomień jest spokój,to zapis znika.
            Jeśli możesz to zrób zrzut parametrów przed odpaleniem ,po odpaleniu i w czasie jak jest ok.
            To że czujnik przekłamuje może być efektem tego że silnik utrzymuje jeszcze temperaturę z nocy (nie wiem jakie u Ciebie panują warunki pogodowe )porównaj wskazanie z tym co pokazuje czujnik temp. silnika.Czy po odpaleniu ,kiedy kuleje,obroty silnika można odczytać z listy parametrów?

            Comment


            • #21
              Stored DTC: (1)
              P0113: Intake Air Temperature Circuit High Input
              Pending DTC: (0)
              Permanent DTC: (0)

              Na schłodzonym aucie temperatura płynu zgodna z otoczeniem 12C, czujnik temperatury wchodzącej pokazywał -40C pozniej po rozgrzaniu auta -8C.
              Podejrzewam, że w tym jest mój problem do wymiany przepływomierz??

              Po odpaleniu auta standard obrotomierz 0 check się świecił na obd obroty 0, tak jakby był zgaszony nie pokazywał temperatury płynu chłodzącego.
              Druga sprawa skoro błąd był jako stored czemu w innych okolicznościach nie dało się go odczytać, tylko przed odpaleniem w takiej sytuacji...

              Comment


              • #22
                Rozumiem że potem jak jest już dobrze,to parametry da się odczytać przy pracujacym silniku?

                Comment


                • #23
                  Tak, można odczytać przed pierwszym uruchomieniem.
                  Po odpaleniu gdy obotomierz wskazuje zero obd łączy się z telefonem ale nie wyswietla mi obrotów ani temp płynu chłodzącego innych rzeczy nie sprawdzałem.
                  Później po 3-4 minutach pracy, zgaszeniu odpala na dotyk, wszystko można sprawdzić a autko ładnie jedzie.

                  Cały czas temperatura odczytywana przez czujnik powietrza wchodzącego jest o kilkanaście stopni mniejsza niż rzeczywista.
                  Czy to chodzi o przepływomierz??

                  Comment


                  • #24
                    Możliwe że ma wspólną obudowę z przepływką,ale tego akurat nie pamiętam,musiał bym zobaczyć.Odepnij i zrób odczyt,tak jest najszybciej.
                    Edit: jest chyba osobno w obudowie filtra.
                    Last edited by m26; 25-04-2016, 01:56.

                    Comment


                    • #25
                      od wpisu #21 nie analizowałem co było powiedziane, ale już widzę że doszedł IAT - czujnik temp powietrza w dolocie, ale w zasdzie to się pokrywa co do zasady z tym co napisałem poniżej.

                      Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                      Takie usterki zostawiają ślad w postaci kodu,a jeśli go nie ma,to wartość dla kompa jest równa -40st.
                      niestety, nie zawsze zostawiają ślad. Tak jak pisałem, jeśli problem z czujnikiem jest tylko w określonym przedziale oporności to gdy tylko zostanie osiągnięta wartość prawidłowa - ODB silnika sam kasuje Kod usterki i nie widać go! dlatego taka sytuacja u kolegi zaistniała. Dlatego prosiłem by w tym momencie gdy się pojawi Ce dokonać odczytu, inaczej śladu może nie być! . Najczęściej go nie ma gdy system po wielokrotnym próbkowaniu danych uzna że jest ok, to i w ramkach zamrożonych Kodu nie będzie ! .
                      Kolejna sprawa to nie do -40stC a +20stC. W 7 gen nastawy "szywne" przyjmowane sa dla +20stC ,dlatego taki czujnik jak się zrąbie to przy 0stC trudno uruchomić silnik - dokładnie jak pisze sandex - ma problem uruchomienia na zimnym - no bo dawka jest ustawiona na +20stC i potrzeba dłużej kręcić.
                      Dlatego jest inaczej niż piszesz, właśnie silnik ma problem uruchomić się na mrozie ... ECT podaje informację błędną że temp jest (+) a w rzeczywistości jest (-) i rozrusznikiem dłużej kręcimy..
                      Stąd moja cześć na temat - domniemań wynikających z opisu..ale ...cały czas potrzebowałem dowodu na potwierdzenie tej tezy w postaci kodu DTC.

                      W kwestii Check Engine na blacie w 7 gen zawsze jest kod DTC, i nie ma inaczej nigdy! .
                      m26 możesz się nie zgadzać ale tak jest . Teoria nie ma znaczenia.
                      Ja znam tylko jeden sposób na świecenie kontrolki MIL i braku kodu DTC - to zwarcie na połączeniu cokołu żaróweczki tej kontrolki .
                      Tak że teoria, teorią a fakty są takie jak pokazuje np. forum, nikt nigdy nie zameldował o kontrolce CE bez kodu DTC, nie znajdziesz takiego tematu .

                      Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                      Lubię czytać to co piszesz,bo dużo wiesz
                      dzięki za uznanie .
                      Ty również masz wiedzę, ale jak czytam, to nie wszystko do mnie dociera, nawet do jako "kumatego" , a to może dlatego że staram się napisać maksymalnie prosto, a wręcz czasem ironizując i nierzadko stosując porównania na poziomie laika. Niestety powiem szczerze jak Cię czytam, to sam maiłbym problemy by wykonać pewne rzeczy, to wydaje się Tobie proste, jednak dla kogoś kto nawet nie wymienia sam żarówki w lampie, to grzebanie z miernikiem w ECU jest "poza zasięgiem" .

                      wracając do wątku:
                      Zamieszczone przez sandex Zobacz posta
                      Nie wiedziałem, ze bledy się odczytuje na wlaczonym zaplonie bez zapalonego silnika.
                      ...o tym właśnie mówię, staram się postawić w pozycji naprawiającego i po kilku już wpisach wiem jaką ma wiedzę i praktykę i stąd moje czasem przydługie wywody, by wytłumaczyć, co skąd i dlaczego ...po to by mi łatwiej było przekazać w czym problem i dlaczego.

                      dalej,
                      Zamieszczone przez sandex Zobacz posta
                      Mam jeszcze pytanie jakie znaczenie ma, że czujnik temp powietrza wchodzącego zaniża temp o jakies 10stopni. Dziś przy okolo 7 wskazywał -3.
                      o tym pisałem kontestując wpis m26
                      no właśnie, więc sytuacja pokazuje że mimo że Czujnik ETC pokazuje bzdury - nie ma generowanego Kodu DTC.
                      Ten kod może się wygenerować ale wtedy gdy silnik będzie uruchomiony, i dopiero po jakimś czasie, gdy silnik zbierze wystarczające dane z innych czujników i porówna je go swojego zapisanej Mapy danych. Jeśłi takie czujnik nie zdąży z prawidłowymi danymi, to wtedy nie zgadza się to z Mapa danych ECM i wygenerowany zostanie Kod DTC.
                      Moment jest trudny, bo gdy zaczyna się psuć dany czujnik to jeszcze nie ma pewności czy zepsuje się całkowicie? i taki stan może trwać długi czas. Jest na pograniczu defektu, lub usterki, ale jest podpięty do systemu. System widzi go wiec ok, widzie że sobie nie radzi z danymi i czeka czy mu się polepszy - wróci do wiarygodnych danych - czy się rozjedzie i będzie nadal pokazywał głupoty. Dopiero wtedy będzie CE. Niestety np. jak piszesz rano, uruchamiasz po nocy szczególnie takiej zimnej jak miniona, i silnik może pracować nierówno, niestabilnie, uruchamiać może się ciężko i trzeba czasu, aż się ustabilizuje, albo całkiem popsuje.

                      Zamieszczone przez sandex Zobacz posta
                      Tutaj sprecyzuję jak sprawa wyglądała z odpaleniem zimnego silnika.
                      Kręcenie rozrusznikiem okolo3-4 sekundy.
                      Odpala pracuję nierówno obroty niskie gdzies 700-900 ale nie wiem bo nie działa obrotomierz siweci sie check caly czas wspomaganie nie działa.
                      no dzieje się wiele,
                      kręcisz o wiele za długo.... ale odpala, ok,
                      obroty po uruchomieniu zimnego silnika (rano po nocy) masz jak w dieslu, a powinny być wyższe, około 1200obr/mn. to jest już informacja że coś z danymi np. z czujnika ECT (cieczy) jest nie tak. Skoro dobrał dawkę dla obrotów 800-900 to on widzi ewidentnie +20stC bo przy takiej temp powinny być takie obroty.

                      Jeśli jest słabe ładowanie to taki objaw występuje w 7-gen. wspomaganie jest elektryczne - jeśli nie ma odpowiedniego napięcia w sieci - wspoma nie działa !
                      Z powodu słabego ładowania również pomiary z czujników mają niestabilne wartości - potrafią pokazywać głupoty - mimo ze są faktycznie sprawne!
                      Obrotomierz też nie działa.
                      To wszystko jest fałsz, ale to prawda! gdy taki jest problem z alternatorem, to takie dokładnie są kłopoty.
                      Czyli wymiana czujnika, wymiana obrotomierza, i czegokolwiek będzie nieskuteczna, to jasne? Nic nie da wymiana rzeczy sprawnej, na sprawną. Problem leży gdzie indziej i co innego wpływa na zachowanie tych podzespołów!

                      Zamieszczone przez sandex Zobacz posta
                      Czekam jakies 5 minut w tym czasie obroty się podnoszą gdzies do 1300 ale obrotomierz caly czas nie działa
                      czyli dajesz czas dla OBD by zebrał dane z innych czujników jak IAT - czujnik temp. powietrza w dolocie. ECU widzi tą informację i podnosi obroty jak trzeba.
                      Obrotomierz nadal nie działa, bo potrzebny jest "reset" - gasisz silnik i uruchamiasz - i już działa .


                      Zamieszczone przez sandex Zobacz posta
                      Gaszę auto, odpala na dotyk, obrotomierz działa, silnik płynnie pracuje, jeździ idealnie check od razu sam gaśnie.
                      w tym momencie - potrzebne jest podłączenie Skanera - to jest kluczowy moment ! - te dane odczytane w tym momencie sa najistotniejsze !!!!

                      interesuje nas i spodziewamy się: czy problem po stornie ładowania? czy po stronie np, niewłaściwego paliwa - wypadanie wtrysków.

                      Dlatego jak prześledziłeś watek który podałem wyżej tj, dotyczący tego co wygenerowało Ci się w wczesnej w postaci "Ramek zamrożonych".
                      więc w tym momencie kiedy masz to:
                      Zamieszczone przez sandex Zobacz posta
                      Czekam jakies 5 minut w tym czasie obroty się podnoszą gdzies do 1300 ale obrotomierz caly czas nie działa, wskazowka od temp podnosi się prawidłowo w czasie rozgrzewania auta.
                      Gaszę auto, odpala na dotyk, obrotomierz działa, silnik płynnie pracuje, jeździ idealnie check od razu sam gaśnie.
                      no wiec jak CE gaśnie to już dla systemu wszystko gra! ..a nie grało chwilę wcześniej - trzeba siędowiedzieć czemu?
                      - odpowiedź jest w Informacji którą musisz zdobyć !!!! .

                      Tutaj można się spodziewać podłączając Skaner:
                      Kodów po stronie elektrycznej,
                      - alternator ma utajoną usterkę, która kamufluje się po chwili jego pracy, czyli popracował i jest mu już dobrze i ładuje jak trzeba - przez co w całej sieci Civica wszystko wraca do normy - a zauważ że wszystkie rzeczy które szwankują mają bezpośredni związek z napięciem [v], czyli czujniki [mV], moduły zapłonowe [mV] co potwierdzają kody z grupy DTC: P0300, oraz niedziałający obrotomierz [mV].
                      Kodów po stronie zasilania w paliwo,
                      - listwa wtryskowa, wtryski.

                      jak zdobyć informację:
                      Zadanie:
                      w momencie gdy to się zdarzy:
                      Zamieszczone przez sandex Zobacz posta
                      Czekam jakies 5 minut w tym czasie obroty się podnoszą gdzies do 1300 ale obrotomierz caly czas nie działa, wskazowka od temp podnosi się prawidłowo w czasie rozgrzewania auta.
                      Gaszę auto, (...)
                      w tym momencie - podłącz Skaner i odczytaj i zapisz Kody !!!
                      to jest informacja kluczowa!



                      Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                      Jeśli możesz to zrób zrzut parametrów przed odpaleniem ,po odpaleniu i w czasie jak jest ok.
                      tak jak mówię, to jest za dużo niepotrzebnej roboty z której nic nie wyniknie, bo potrzeba Giga super fachowca do analiz tych danych, pytanie moje brzmi po co ??? po jaką cholerę ta męka? .
                      Ja bym nigdy w to nie poszedł i nie polecam tej drogi.

                      Mając Kod usterki jest odpowiednia procedura naprawcza, punkt po punkcie napisane, gdzie, boli, co boli i jak naprawić.
                      Czasy analizowania danych z pomiarów to fajna wiedza, (nie każdy ją ma i potrafi zastosować) ale po co sobie utrudniać życie .
                      Last edited by rambo7; 25-04-2016, 12:44.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #26
                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        Zamieszczone przez m26
                        Jeśli możesz to zrób zrzut parametrów przed odpaleniem ,po odpaleniu i w czasie jak jest ok.
                        tak jak mówię, to jest za dużo niepotrzebnej roboty z której nic nie wyniknie, bo potrzeba Giga super fachowca do analiz tych danych, pytanie moje brzmi po co ???
                        Właśnie po to co poniżej
                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        - alternator ma utajoną usterkę, która kamufluje się po chwili jego pracy, czyli popracował i jest mu już dobrze i ładuje jak trzeba - przez co w całej sieci Civica wszystko wraca do normy - a zauważ że wszystkie rzeczy które szwankują mają bezpośredni związek z napięciem [v], czyli czujniki [mV], moduły zapłonowe [mV] co potwierdzają kody z grupy DTC: P0300, oraz niedziałający obrotomierz [mV].
                        Kodów po stronie zasilania w paliwo,
                        - listwa wtryskowa, wtryski.
                        Cały czas usiłuję do takich rzeczy dotrzeć,skoro w kody informacje mamy ubogie,to szukam innego sposobu.
                        Od początku proszę o info o napięciu,ale doprosić się nie mogę,mając listę można by to samemu wykluczyć.
                        Zauważ że kod iat wypłynął teraz,bo wcześniej albo nie został odczytany,albo po prostu go nie było,bo wskazanie zawierało się jeszcze w widełkach.
                        Gdyby był dostęp do listy ,to wiedzieli byśmy o nim już na początku.
                        Zrobienie zrzutu ekranu to nie żadna męka,przecież po to one są zeby się nimi podeprzeć kiedy kody nie istnieją,zawierają niepełne info z powodu oprogramowania,lub tak jak teraz nie ma do nich dostępu bo kierownik jest tylko kierownikiem i nie można mieć do niego pretensji.
                        Uwierz mi ze gdybym nie brał pod uwagę tego że nie każdy ma pojęcie i gdyby sandex miał pod ręką sprzęt,to poprosił bym go nawet o podpięcie oscyloskopu w niektóre miejsca

                        Comment


                        • #27
                          Mam taki sprzęt który podłącza się do gniazda zapalniczki i wskazuje temp wewnątrz auta i napięcie przy odpaleniu przez 2-3 sekundy jest 13,5 potem 14,5-14,7 niezależnie czy jest zimny czy ciepły w momencie jak obrotomierz wskazuje O to napięcie jest takie jak napisałem. Nie wiem na ile to jest wiarygodne wartości z obd są podobne.
                          Dziś próbowałem przy chłodnej pogodzie sprawdzić błąd i aplikacja nie chciała mi się łączyć jak się palił check po zniknięciu check łączył się od razu i nie wyświetlał błędu :|

                          Comment


                          • #28
                            Dziś temp kolo 12 stopni, odpalał na dotyk bez checku, ale siedząc w aucie telefon pokazał mi takie błędy które same znikały, (check się nie zaświecił)

                            Przy odpalonym aucie temp płynu chłodniczego przeskakiwała co 0,5 sek z 50 na -29, a temp powietrza wchodzącego z 12 na -29, auto normalnie pracowało równo, check się nie świecił

                            Stored DTC: (4)
                            P086B
                            P0E41
                            P0C00
                            P000E
                            Pending DTC: (4)
                            P086B
                            P0E41
                            P0C00
                            P000E
                            Permanent DTC: (4)
                            P086B
                            P0E41
                            P0C00
                            P000E

                            Stored DTC: (3)
                            P086B
                            P0E41
                            P0557
                            Pending DTC: (3)
                            P086B
                            P0E41
                            P0F34
                            Permanent DTC: (3)
                            P086B
                            P0E41
                            P0557

                            Stored DTC: (4)
                            P086B
                            P0E41
                            P0C00
                            P000E
                            Pending DTC: (4)
                            P086B
                            P0E41
                            P0C00
                            P000E
                            Permanent DTC: (4)
                            P086B
                            P0E41
                            P0C00
                            P000E

                            Stored DTC: (3)
                            P086B
                            P0E41
                            P0F33
                            Pending DTC: (3)
                            P086B
                            P0E41
                            P055D
                            Permanent DTC: (3)
                            P086B
                            P0E41
                            P0F33

                            Stored DTC: (0)
                            Pending DTC: (4)
                            P086B
                            P0E41
                            P0C00
                            P000E
                            Permanent DTC: (4)
                            P086B
                            P0E41
                            P0C00
                            P000E
                            Last edited by sandex; 26-04-2016, 23:24.

                            Comment


                            • #29

                              Proszę Cię jeszcze raz dczytaj napięcie przez aplikację zanim pierwszy raz odpalisz auto,dla mnie nie jest ważne napięcie na zapalniczce,ale napięcie które otrzymuje komputer.
                              Czy potrafisz zasilić rozrusznik z zewnętrznego akumulatora?
                              Zmierzam do tego że przyczyną moze być sam rozrusznik.
                              Miałem kiedyś podobny przypadek,auto odpalało jedynie na popych i to od pierwszego obrotu wału.Okazało się że rozrusznik miał uszkodzony jeden wycinek komutatora i wprowadzał w instalację zakłucenie,przez to komputer miał problem ze zidentyfikowaniem cylindra i położenia wału.
                              Potem jak auto jest już ciepłe,to silnik kręci się na tyle swobodnie że rozrusznik nie jest tak obciążany i zakłócenie nie tak intensywne.
                              Było to widać bardzo dokładnie na wykresie oscyloskopowym czujników.
                              Nic innego na chwilę obecną do głowy mi nie przychodzi,ciężko jest cokolwiek wymyślić nie mając dostępu do samochodu,a te kody które przedstawiłeś to już jakaś paranoja.

                              Comment


                              • #30
                                Przy odpalaniu 15C zero problemów, napięcie z obd przed odpalenim 12,4V, przez czas pracy rozrusznika spadło do 8V (odpalenie na dotknięcie) potem w ciągu 2 sekund 14,4V.

                                W obd testach znalazłem jeszcze takie info:
                                Oxygen sensor failed test
                                Catalyst failed test
                                Egr heater failed test

                                Ciężko będzie mi sprawdzić napięcie w sytuacji trudnego odpalania bo zrobiło się cieplej i problemu chwilowo nie ma...

                                Comment

                                Working...
                                X