Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Miska olejowa D14Z6 montaz

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Miska olejowa D14Z6 montaz

    Witam wszystkich.
    Banalne pytanie mam : 6 msc temu przy przebiegu 220tys w Hani 1,4 90km z 2002 r wymieniałem miske olejowa na jakis nietani zamiennik , na nową uszczelke dany był silikon miejscowo jak ktos kiedys napisał na forum ale z hani VI i teraz znowu mam mocne pocenie na wytloczeniach miski . Moje pytanie czy dawać silikon na uszczelke czy nie. i jakiej firmy kupic uszczelke Erling czy OM moment dokrecenia to 12 nm. Wymieniał mi miske mechanik z wieloletnim doswiadczeniem i to przy naprawach silnikow sam jest załamany ze cos takiego mialo miejsce.
    Czy tak jest przy zamiennikach ? ( miskach )
    Last edited by ronald; 21-01-2016, 19:13.

  • #2
    Dostałem od kolegi nowa zafoliowana uszczelke CORTECO pod miske olejowa . Czy moge tej firmy założyc czy lepiej kupic om.?

    Comment


    • #3
      Nowa miska (jako zamiennik) niekoniecznie musi być dobrze spasowana. Ale nie rozumiem co jest z 6generacji? Uszczelka?

      Osobiście kupiłbym uszczelkę OEM, w tego typu zamienniki już kiedyś inwestowałem i nie zawsze było dobrze.

      W narożnikach miski kładziesz silikon i przykręcasz momentem 12Nm. Ważna jest też kolejność w której dokręcasz poszczególne śruby. Najpierw przykręcasz na 6 śrub, po dwie w rogach i potem po dwie na dłuższych bokach te środkowe. Potem zaczynasz od środkowej na dłuższym boku zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
      Last edited by analyzer64; 22-01-2016, 14:03.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez ronald Zobacz posta
        Dostałem od kolegi nowa zafoliowana uszczelke CORTECO pod miske olejowa . Czy moge tej firmy założyc czy lepiej kupic om.?
        Jeśli dostałeś taką uszczelkę to składaj na tym co masz. Najwyżej po jakimś czasie jeśli zacznie przeciekać to wtedy wymienisz na OEM. Nikt z całą dozą pewności nie powie że zamiennik nie wytrzyma tyle co OEM, ani że OEM wytrzyma dłużej jak zamiennik Operacja wymiany uszczelki jest na tyle prosta że nie ma co się martwić
        Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

        Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
        sigpic

        Comment


        • #5
          Dziekuje koledzy tak chyba zrobie ze załoze corteco a potem jak i to nie wypali to kupie om. mam tylko nadzieje ze miske ktora kupiłem z zamiennika nie okaze sie bublem.

          Comment


          • #6
            Założyłem corteco i śmigam - nie cieknie pukpuk jak na razie.
            Zamykam wątek.Dzieki za zainteresowanie.

            Comment


            • #7
              Czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć, czy uszczelka dedykowana do wcześniejszych generacji np. MB2, MA8 będzie pasować do d14z6?Poniżej link z taką uszczelką

              Comment


              • #8
                Nie będzie, jest inna .

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                  Czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć, czy uszczelka dedykowana do wcześniejszych generacji np. MB2, MA8 będzie pasować do d14z6?Poniżej link z taką uszczelką
                  https://allegro.pl/uszczelka-miski-o...686833988.html
                  Żeby ubiec kolejne tego typu pytania - uszczelka miski olejowej tylko i wyłącznie OEM i tylko i wyłącznie dedykowana do danego silnika. Nie ma uniwersalnej uszczelki do danej serii. Są łudząco podobne ale nie identyczne.
                  Polecam zajrzeć tutaj - https://www.civicforum.pl/showthread...C%29-1995-2001
                  LIVE WELL • LOVE MUCH • LAUGH OFTEN
                  sigpic

                  Moja była Hanula... niestety ;(

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez ronald Zobacz posta
                    Dziekuje koledzy tak chyba zrobie ze załoze corteco a potem jak i to nie wypali to kupie om. mam tylko nadzieje ze miske ktora kupiłem z zamiennika nie okaze sie bublem.
                    Jak tam się sprawuje uszczelka miski corteco, czy dalej się nie poci? Czy kolega może napisać dokładnie jaka to uszczelka tj. nr katalogowy?

                    Comment


                    • #11
                      Czy zamiast uszczelki można zastosować specjalną pastę do uszczelnień? Czy takie rozwiązanie się sprawdzi? Pomyślałem że posmaruje średniej grubości warstwą i misę i blok, w miejscach gdzie są półksiężyce dam trochę grubiej i odczekam do całkowitego wyschnięcia, następnie posmaruje cieńką warstwą jeszcze raz wszystko i lekko złapie misę do bloku tak by delikatnie masa uszczelniająca świeżo posmarowana odpowiednie weszła w zakamarki i tak znowu poczekam aż wszystko całkowicie zaschnie i dopiero odpowiednio dociągnę śruby. Czy takie rozwiązanie się sprawdzi? Czy to druciarstwo?

                      Comment


                      • #12
                        Gdzieś tu był temat na temat uszczelniania misy olejowej jakimś preparatem i z tego co kojarzę to zakończyło się to niepowodzeniem... i ponownym ściąganiem misy żeby założyć nową uszczelkę.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • #13
                          Dzięki. Czytałem tego typu posty, które opisują że jak uszczelka na silikon po całości to ją wypchnie i tego typu rzeczy....Wiadomo oryginał się najlepiej sprawdzi montując go na sucho a pasta tylko w zagięciach przy półksiężycach. Skrzynie w naszych civicach są skręcane na właśnie taką masę uszczelniającą a nie uszczelkę, więc tu może takie rozwiązanie też się sprawdzi?

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                            Czytałem tego typu posty, które opisują że jak uszczelka na silikon po całości to ją wypchnie
                            Bo silikonu się w autach nie używa.Położysz dobry środek to niczego nie wypchnie.
                            W nowych autach uszczelka miski to unikat,a do rozrządu to już całkiem nie ma,bo uszczelki są nietrwale a dobry środek trzyma wieki.

                            Comment


                            • #15
                              W D14Z6 były dwa rodzaje mis olejowych,stalowe i aluminiowe. Jak masz stalową to obligatoryjnie uszczelka musi być (11251-P2A-014 lub 11251-P1J-E00),jak aluminiową to uszczelka w płynie (Honda nie przewidziała uszczelki tradycyjnej przy tej misce w tym silniku).
                              Last edited by piter77; 19-09-2017, 12:23.

                              Comment

                              Working...
                              X