Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

D16V1 - wzrost zuzycia oleju po zmianie syntetyk-mineral-syntetyk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • D16V1 - wzrost zuzycia oleju po zmianie syntetyk-mineral-syntetyk

    Witam. Opisze całą sytuację od początku.

    Kupilem civica vii 3 lata temu. Zalany był ciągle (podobno) olejem 5w40 castrola, po kupnie wymieniłem na 5w40 mobila, silnik brał mi około 1,5-2l oleju na 5kkm, po kolejnej wymianie mechanik stwierdził że skoro bierze olej wymieni mi na 15w40 i to było najgorsze co mnie spotkało. Samochód chodził jak taczka, co chwile wywalalo mi checka ze błąd vtec.. wymieniłem olej na motula 5w40 i silnik odżył lecz zaczął brać ok 1l/1kkm :/ nie ma ani plam oleju ani nie widać by gdzieś coś ciekło :/ jak na początku kupiłem tą hanie to odczuwałem vteca a teraz jakoś bez szału. Czym to może być spowodowane.. Mechanicy rozkładają ręce nie wiedzą w czym tkwi problem. Sprawdzili kompresje, i uszczelnienie całego silnika.. wszystko niby w porządku. Gdzieś czytałem by sprawdzić zawór vtec lecz hmm nie mogę zdiagnozować gdzie on się znajduje... Prosiłbym o info w czym może tkwić problem.. Ja wiem że jak się Hanie wkręca na wysokie obroty to lubią brać olej w szczególności jak stoi na światłach obok niemiecka padlina.. ale ostatnio tak dla sprawdzenia sprawy z olejem jeżdżę spokojnie i patrze czy będzie brać mniej.. niestety nie nadal jest 1l/1kkm :/ Prosiłbym o w miarę szybkie sugestie.. nie mam samochodu od tygodnia bo na dodatek padła mi elektryka teraz ale to spowodowane przez mojego syna

    Pozdrawiam: Marcin.

  • #2
    Wcieki oleju bardzo łatwo sprawdzić- podłóż po samochód karton i sprawdź rano czy są na nim jakieś ślady.
    Jak tak dużo bierze oleju, to już możliwe że katalizator masz zapchany i dlatego tak muli.
    Zawór vtec jest na tej fotce zaznaczony na czerwono.
    Zmień mechanika na kumatego w hondach

    Jak silnik bierze litr na 1kkm to bym się powoli zastanawiał nad zmianą słupka na inny...

    5663008126vtec.jpg

    Comment


    • #3
      Mechanik zrobil najwieksza lipe jaka mogl

      Jesli faktycznie ten olej idzie w przepal to raczej szybciej niz wolniej rozgladalbym sie za slupkiem... Pocieszeniem moze byc to, ze V1 slupki nie sa jakos tragicznie drogie... Tylko ze niestety tu loteria tez moze byc...
      The 1st. - EJ9
      The 2nd. - ES7
      The 3rd. - FD7
      The 4th. - CU2
      ------------------------------------------------------------------

      ------------------------------------------------------------------

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Crisownik Zobacz posta
        Mechanik zrobil najwieksza lipe jaka mogl

        Jesli faktycznie ten olej idzie w przepal to raczej szybciej niz wolniej rozgladalbym sie za slupkiem... Pocieszeniem moze byc to, ze V1 slupki nie sa jakos tragicznie drogie... Tylko ze niestety tu loteria tez moze byc...
        Tutaj bym szukał u w miarę sprawdzonego źródła. Ja u siebie kiedyś wymieniałem silnik i znajomy z forum ep-klub akurat miał na sprzedaż słupek. I przyznam, że warto było bo silnik brał na 1000km może 100-120ml więc bardzo przyzwoicie.
        Moja rada jest tak: sprawdzić ten zawór - przeczyścić ewentualnie wymienić. Jeździć i dolewać oliwy aż silnik się wysra kompletnie. W międzyczasie szukać silnika i mechanika który porządnie przełoży słupek.

        Comment


        • #5
          Może pierścienie olejowe są zapieczone. Poczytaj o Archoil 2300. Ładnie i delikatnie czyści silnik, po zrobieniu około 100km warto zmienić sam filtr oleju, żeby nie doszło do jego zapchania, bo płukanka potrafi ruszyć na tyle, że w filtrze będą widoczne spore ilość "skawalonego" nagaru.

          Można również spróbować z naftą. Ustawić tłoki aby były wszystkie w jednej pozycji i nalać po 100-150ml nafty, odkręcić korek spustowy w misce i zostawić na noc, potem powtórzyć operację i nalać świeży olej.

          Mimo wszystko najpierw spróbowałbym tej płukanki, o której pisałem na początku.

          Comment


          • #6
            pytanie by się upewnić.. k20a2 powinien wejsc ze spokojem do civ vii hb 5d prawda? szkoda mi ew sprzedawac hanie bo w zeszlym roku robilem cala blache :/

            Comment


            • #7
              Skoro seryjnie był montowany K20A3 w tej budzie to K20A2 też spokojnie wejdzie Pamiętaj jednak że jak założysz tak mocny silnik to zaraz wiąże się z tym przeróbka/swap hamulców na mocniejsze oraz zmiana zawieszenia.
              Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

              Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
              sigpic

              Comment


              • #8
                Taki swap wyniesie Cię więcej niż zakup samochodu

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez kuba_ce Zobacz posta
                  Taki swap wyniesie Cię więcej niż zakup samochodu
                  No to prawda, ale byłby nietuzinkowy projekt K20a2 w hb 5D

                  BTW. tu na forum jeden z forumowiczów robi taki swap tylko że w 8 gen UFO (hb 5D)
                  Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                  Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Już jeden taki powstaje i to dziewczyna będzie tym jeździć

                    Comment


                    • #11
                      potrzeboje auta 5drzwiowego ze wzgledu na dziecko (wygoda ^^) a moje 1,6 to troche mi brakuje pod noga kucy. Kiedys jak jeszcze angliki były tańsze chcialem jednego kupic nawet po wypadku.. zrobic przekladke a reszte klamotow na handel ale coz juz nie da rady tanio takiego ogarnac... :/ zastanawialem sie jeszcze nad zakupem accorda vii z 2,4

                      jakby ktos miał na stanie listwe przedniej szyby od strony pasazera bo poszukuje juz od roku i ruda mi po woli zaczyna kolo szyby wychodzic :/
                      Last edited by LordMesek; 24-11-2015, 20:14.

                      Comment

                      Working...
                      X