Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wypadanie zapłonu i dziwna przyczyna

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wypadanie zapłonu i dziwna przyczyna

    Witam
    Mam dziwny problem nie mogę się z nim uporać . Mam honda c. 1.4 2004r.
    Z LPG. Mój problem zaczal sie miesiąc temu. Samochód na zimnym silniku nie odpalił na jeden baniak wywalo check. Miejsca z tym zdarzyło się to może 2 razy. Później podczas jazdy zaczęło szarpać . Wiec udałem się do mechanika . Wypadanie zapłonu cyl. 3 . Wymieniłem świece , cewkę , ustawiłem gaz i super przez 3 tyg. Nic się nie działo.gaziasz mi powiedział ze coś się dzieje z cyl. 3 wiec cewkę wymieniłem. No i jak napisałem 3 tyg. Spokój . Teraz znów zaczyna się to dziać , narazie nie szarpie bardzo , co jakiś czas. Narazie check się nie pojawił. Czy to może być ze padają kolejne cewki ? Czy jaka to może być przyczyną. Zawory regulowane były jakieś 10 tys. Km temu. Czy mogło podstawić zawory? Tylko co to ma z wypadaniem zapłonu . Pomóżcie bo nie mam już sił do tego samochodu

    Dodam że dzieje się to samo na benzynie jak i na gazie

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
    Last edited by rambo7; 26-10-2015, 11:18.

  • #2
    Przeczytaj i przeanalizuj ten wątek: https://www.civicforum.pl/showthread...2%C4%85d+P0303
    jakie kody błędów odczytałeś? - to kluczowa sprawa.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      Przeczytaj i przeanalizuj ten wątek: https://www.civicforum.pl/showthread...2%C4%85d+P0303
      jakie kody błędów odczytałeś? - to kluczowa sprawa.
      Niestety nie otworzy mi

      Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • #4
        Możliwe że z telefonu nie otworzy, zatem poszukaj tematu: "Check Engine pali się Kod P0303"
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Ok juz mam dzięki wielkie

          Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            Przeczytaj i przeanalizuj ten wątek: https://www.civicforum.pl/showthread...2%C4%85d+P0303
            jakie kody błędów odczytałeś? - to kluczowa sprawa.
            No przeczytałem post i wywnioskowalem ze mi raczej nie mogło wydmuchac uszczelki. Mój samochód potrafi jeździć tydzień nic mu nie jest, a jest dzień co nim szarpie. Mi się wydaje ze to może być przyczyną LPG. Musze jeszcze spróbować zrobić parę dobrych kilometrów na benzynie . Z tym ze na benzynie ostatnim razem też mi się tak działo. A moje pytanie jeszcze czy może kupiłem gowniana cewkę i dlatego też się tak dzieje? Niby dałem 170 zł jakiejś firmy euro tech coś takiego

            Comment


            • #7
              nie o upg chodzi a o to co sam przytoczyłeś cytując rambo7 więc jeszcze raz zapytam:
              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              jakie kody błędów odczytałeś? - to kluczowa sprawa.
              tam baaaaaaaardzo konkretnie opisałem jak sprawdzić to co Cię nurtuje w postawionym pytaniu:
              Zamieszczone przez piotrek-k11 Zobacz posta
              moje pytanie jeszcze czy może kupiłem gowniana cewkę i dlatego też się tak dzieje?
              więc ? ... jak ? dasz radę to sprawdzić ...? to co jest kluczowe?
              sam pisałeś w 1-wszym poście:
              Zamieszczone przez piotrek-k11 Zobacz posta
              Samochód na zimnym silniku nie odpalił na jeden baniak wywalo check.
              podpowiedziałem kierując do identycznego wątku w którym owszem użytkownik miał problem bo woda zalewała komorę cylindra a woda jest niepalna mimo że cewka działała prawidłowo.
              ale dla sprawdzenia czy cewka jest sprawna to procedura sprawdzania jest identyczna .
              Czyli jeśli w cylindrze jest woda - będzie Check Engin - kod wykaże brak zapłonu w tym cylindrze w którym jest H2O.
              Czyli jeśli w cylindrze jest mieszanka paliwowo-powietrzna ale moduł zapłonowy (cewka) nie podaje iskry - kod wykaże brak zapłonu w tym cylindrze w którym szwankuje cewka.
              Te 2 przypadki generują identyczny kod błędu!
              Więc skoro upg Cię nie dotyczy to ok masz 50% roboty za sobą.
              Zatem co z tym ???
              Zamieszczone przez piotrek-k11 Zobacz posta
              na jeden baniak wywalo check.
              na którym?!
              No więc jak już będzie wiedział na którym to 75% pewności że to prawda.
              Aby być pewnym musisz zrobić tak jak opisałem w wątku który przytoczyłem wyżej ...jak zamienisz cewki i sprawdzisz i kod wykaże inny cylinder to masz 100% pewności która cewka.
              Wtedy wymieniasz tę co szwankuje.
              Na razie wykonałeś 30% roboty....wszystko przed Tobą.

              Ja myślałem że przyjdziesz z odpowiedzą .. znalazłem! Rób .. nie pytaj... chyba że coś jest nie jasne... trudno ..pytaj! .
              Last edited by rambo7; 04-11-2015, 09:12.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                nie o upg chodzi a o to co sam przytoczyłeś cytując rambo7 więc jeszcze raz zapytam:

                tam baaaaaaaardzo konkretnie opisałem jak sprawdzić to co Cię nurtuje w postawionym pytaniu:

                więc ? ... jak ? dasz radę to sprawdzić ...? to co jest kluczowe?
                sam pisałeś w 1-wszym poście:

                podpowiedziałem kierując do identycznego wątku w którym owszem użytkownik miał problem bo woda zalewała komorę cylindra a woda jest niepalna mimo że cewka działała prawidłowo.
                ale dla sprawdzenia czy cewka jest sprawna to procedura sprawdzania jest identyczna .
                Czyli jeśli w cylindrze jest woda - będzie Check Engin - kod wykaże brak zapłonu w tym cylindrze w którym jest H2O.
                Czyli jeśli w cylindrze jest mieszanka paliwowo-powietrzna ale moduł zapłonowy (cewka) nie podaje iskry - kod wykaże brak zapłonu w tym cylindrze w którym szwankuje cewka.
                Te 2 przypadki generują identyczny kod błędu!
                Więc skoro upg Cię nie dotyczy to ok masz 50% roboty za sobą.
                Zatem co z tym ???

                na którym?!
                No więc jak już będzie wiedział na którym to 75% pewności że to prawda.
                Aby być pewnym musisz zrobić tak jak opisałem w wątku który przytoczyłem wyżej ...jak zamienisz cewki i sprawdzisz i kod wykaże inny cylinder to masz 100% pewności która cewka.
                Wtedy wymieniasz tę co szwankuje.
                Na razie wykonałeś 30% roboty....wszystko przed Tobą.

                Ja myślałem że przyjdziesz z odpowiedzą .. znalazłem! Rób .. nie pytaj... chyba że coś jest nie jasne... trudno ..pytaj! .
                Dałeś mi teraz do myślenia. Ostatnio zauważyłem ze ubywa płynu chłodzącego . Miałem przypadek ze do reduktor z wężyk lało ale teraz nie widać śladu. A moje ostatnie pytanie ? Jak by woda dostawała się do cylindra to by szarpało chyba cały czas ? A nie tydzień spokoju i później co jakiś dzień

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez piotrek-k11 Zobacz posta
                  Dałeś mi teraz do myślenia. Ostatnio zauważyłem ze ubywa płynu chłodzącego
                  .... ahhh , ba, skoro
                  Zamieszczone przez piotrek-k11 Zobacz posta
                  Mój samochód potrafi jeździć tydzień nic mu nie jest
                  to uznałem że cieczy nie ubywa ani grama! (mam na myśli okres całego roku! - przez całe 365 dni nie ubyło ani 1 ml) więc upg jest wykluczone!! całkowicie wykluczone.... więc ? ...czyżby? ... no to teraz masz szeroką wiedzę ...musisz się temu bacznie przyglądać. Do tego potrzeba czasu ale już wiesz dokładnie co gdzie z czym i jak.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    .... ahhh , ba, skoro

                    to uznałem że cieczy nie ubywa ani grama! (mam na myśli okres całego roku! - przez całe 365 dni nie ubyło ani 1 ml) więc upg jest wykluczone!! całkowicie wykluczone.... więc ? ...czyżby? ... no to teraz masz szeroką wiedzę ...musisz się temu bacznie przyglądać. Do tego potrzeba czasu ale już wiesz dokładnie co gdzie z czym i jak.
                    Spowiedzi. Mechanik powiedział mi ze może to być czujnik stukowego. Gdzie on się znajduje w d14z6. Dojdę do niego bez problemu?
                    Last edited by piotrek-k11; 05-11-2015, 18:54.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez piotrek-k11 Zobacz posta
                      (...)powiedział mi ze może(...)
                      Piotrek, rozumiem że idziemy pod górke , ok. a jak powie że może to pole elektromagnetyczne? a jak powie że to może wywołane jest przelatującym ufo? czy on jest normalny ten fachman? czy Cię ładuje w durnia ? . Musisz się zdecydować .
                      Trudno zaakceptować mi takie pierd...lenie . Układ Diagnostyki OBD2 mówi do Ciebie KODEM błędu - konkretnym kodem błędu - wiesz co trzeba zrobić! a Ty łykasz wersje o "możu" ?
                      No może i ok, no i co tam wtedy wydedukujesz? ... kupisz czujnik ok, wydasz kase i go wymieniasz i dupa sraka ...nie pomoże ...to co dalej wymyśli ten twój fachman? ... ma jeszcze jakieś "moża"? w zanadrzu?
                      Chcesz wiedzieć to Ci powiem gdzie ten czujnik, ale po co Ci ta informacja ? . Czujnik odepnij i wywali Ci system Kod - sprawdź kod błędu https://www.civicforum.pl/showthread...=gaśnie+korku jak pokaże inny Kod niż wypadanie zapłonu - no to musisz zmienić mechanika.
                      Generalnie jeśli ktoś podchodzi do Hondy i zaczyna od "może" to zwijamy się z warsztatu czym prędzej, a szczególnie wtedy gdy mamy konkretne informacje z OBD2 i z nich się nie korzysta - wtedy to spierd... z takiego warsztatu. To mechanik od "VAG maszyny" swoją robotę nie opiera na diagnostyce a na wróżeniu z gwiazd. Ważne że on ma robotę a Ty wypchany portfel i wszystko gra (wg niego oczywiście).
                      Last edited by rambo7; 05-11-2015, 19:02.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        No ja wiem o co ci chodzi . Tylko to jest tak ze teraz mi w ogóle nie pokazuje błędu a czasami szarpie . Przyczyną będzie po mojemu z lpg bo odrazu jak pojechałem do regulacji gość zmienił dawkę i juz było dużo lepiej. Po zmianie cewki było jeszcze lepiej. Powiedz mi jeszcze jedno używam świec ngk w książce serwisowej dokładnie pisze jakiego typu o ile pamiętam to coś z 5 i z 6. A ja kupiłem całkiem inne oznaczenie czy to powinno być jakiś czas ?

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez piotrek-k11 Zobacz posta
                          a czasami szarpie (...) Przyczyną będzie po mojemu z lpg bo odrazu jak pojechałem do regulacji gość zmienił dawkę i juz było dużo lepiej.
                          i po mojemu również całkowicie się zgadzam.
                          Zamieszczone przez piotrek-k11 Zobacz posta
                          używam świec ngk w książce serwisowej dokładnie pisze jakiego typu
                          tego się trzymamy nawet przy instalacji LPG a może nawet więcej szczególnie przy instalacji LPG -nie kombinujemy ze świecami!
                          Zamieszczone przez piotrek-k11 Zobacz posta
                          kupiłem całkiem inne oznaczenie
                          nie powinno się tak robić i podkreślę szczególnie przy instalacji LPG, nie zmieniamy na inne niż te co zaleca książka! i żadnych innych wynalazków świec typu "3-4 elektrody bo do gazu" w Daewoo i Polonezie ok tak, ale nie w Hondzie.
                          Wszystko to razem i każdy aspekt z osobna mogą po całości dawać taki obraz że nie dojdziesz co skąd generuje problemy. Trzymaj się możliwie jak najbardziej zaleceń fabrycznych a Instalację LPG przed zimą reguluj (daj do wyregulowania) na nieco większe dawkowanie gazu i masz spokój.
                          Last edited by rambo7; 06-11-2015, 13:41.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment

                          Working...
                          X