Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Olej w puszcze filtra powietrza Civic 2002 1.4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Olej w puszcze filtra powietrza Civic 2002 1.4

    Witam. Mam Civic 2002 1.4. Ostatnio zauważyłem dosyć sporą ilość oleju w puszcze z filtrem powietrza do silnika. Wlatuję on przez rurkę (odmę?), którą puszka jest połączona z silnikiem.
    Wiem że małe ilości mogą tędy się dostawać do filtra ale, po obejrzeniu stwierdziłem że jest tego oleju z 5 razy więcej niż zawsze było...
    O czym może świadczyć wywalanie oleju przez tą rurkę w zbyt dużej ilości?
    Dzięki

  • #2
    od uruchomienia silnika dajesz mu trochę po garach? lub generalnie nie żałujesz czerwonego pola? Może za gęsty olej idzie tram gdzie mu łatwiej w odmę niż w obieg oleju.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Ogólnie czekam jak się rozgrzeje silnik wtedy go dopiero bardziej wkręcam, ale w sumie nie tak by dojść do czerwonego pola.
      Olej to 5w30 a jeżdżę na nim już 14 tys km więc w sumie niedługo wymiana.

      Comment


      • #4
        olej masz dobry, zastanowić się trzeba dlaczego ten olej tam się znajduje? Przychodzi mi do głowy hasłowo:
        - silnika ma duży przebieg, przepuszczają część kompresji,
        - silnik 1,4 w tej przyciężkiej budzie jest bardziej obciążony, szybciej się zużywa (2002) czyli bierze olej, z pewnością trochę bierze.
        - skoro bierze to części kompresji idzie w skrzynię korbową unosi drobinki oleju i część w odmę wywala,
        - generalnie silnika ma tzw. przedmuchy z pewnością w pierwszej kondycji nie jest,
        - przepuszczają pierścienie olejowe to raczej prawdopodobne,
        - w takim razie nie ważne czy ciepły, czy zimny, czy obroty od razu, czy później ...w odmę idzie olej,
        Sposoby?
        - remont silnika, lub olać to...
        - niektórzy odzyskują olej, ściągają rurkę odmy z silnika i na króciec zakładają butelkę 250ml, co jakiś czas butelka się wypełnia w 1/3 i z powrotem olej do silnika .
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          olej masz dobry, zastanowić się trzeba dlaczego ten olej tam się znajduje? Przychodzi mi do głowy hasłowo:
          - silnika ma duży przebieg, przepuszczają część kompresji,
          - silnik 1,4 w tej przyciężkiej budzie jest bardziej obciążony, szybciej się zużywa (2002) czyli bierze olej, z pewnością trochę bierze.
          - skoro bierze to części kompresji idzie w skrzynię korbową unosi drobinki oleju i część w odmę wywala,
          - generalnie silnika ma tzw. przedmuchy z pewnością w pierwszej kondycji nie jest,
          - przepuszczają pierścienie olejowe to raczej prawdopodobne,
          - w takim razie nie ważne czy ciepły, czy zimny, czy obroty od razu, czy później ...w odmę idzie olej,
          Sposoby?
          - remont silnika, lub olać to...
          - niektórzy odzyskują olej, ściągają rurkę odmy z silnika i na króciec zakładają butelkę 250ml, co jakiś czas butelka się wypełnia w 1/3 i z powrotem olej do silnika .
          Aktualnie mam przebieg 170 tys. Oleju faktycznie trochę żre ciężko mi przeliczyć ile konkretnie bo to zależy po jakiej drodze się jedzie. W mieście mniej na autostradzie żre duuużo oleju.
          Remont silnika własnymi środkami wiąże się z wymianą jakich elementów? Pierścienie, uszczelniacze zaworowe zapewne i co jeszcze? Koszty części zapewne nie duży ale więcej robocizna.

          Comment


          • #6
            no widzisz, nie mówiąc o jednym ... drugie z pierwszego wynika . Przeważnie jest 50/50 części / robota. Generalnie czy warto? takich tematów na forum było kilkanaście, wejdź na wyszukiwarkę forumową i poszukaj wpisując, jakieś podobne hasła " remont silnika" "wymiana pierścieni", "silnik bierze olej" to wszystko tematy w których ludzie zastanawiali siei rozważali co zrobić? Niektórzy wymieniali silnik, inni robili remont, inni wsadzali butelkę, inni nic nie robili.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Dzięki za odpowiedzi Zacznę od poszukania manometru by zmierzyć ciśnienie sprężania w cylindrach... Albo jakiegoś miejsca gdzie to zrobię. Może ktoś wie gdzie w Warszawie można takie coś sprawdzić?

              Comment


              • #8
                Większość warsztatów zajmujących się silnikami to z pewnością posiada, może koledzy z "Psgarage" coś poradzą zadzwoń do Skarbnika.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Ok dzięki.
                  A czy może ktoś wie jakie ciśnienie powinno być na każdym z cylindrów? Szukałem ale nigdzie tego nie znalazłem.

                  Comment


                  • #10
                    930kPa +/- 200 lub jak wolisz 9,5kG/cm2 +/- 2. Mierzone na rozgrzanym silniku przy obrotach rzędu 250/min.
                    Pzdr.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez syriuszteam Zobacz posta
                      930kPa +/- 200 lub jak wolisz 9,5kG/cm2 +/- 2. Mierzone na rozgrzanym silniku przy obrotach rzędu 250/min.
                      Pzdr.
                      Dziękuję serdecznie

                      Comment

                      Working...
                      X