Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

zgnieciony filtr oleju

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • zgnieciony filtr oleju

    witam.
    Dzis zmienialem olej w warsztacie i przy przykręcaniu nowego filtra pan "Kazio" scisnął go zbyt mocno
    przykrecając go na siłę. Filtr jest lekko powgniatany. Powiedział, że to nic sie nie stało
    i ne bedzie żadnych z tego powodu problemów.


    Czy to prawda?

  • #2
    Zapraszam do lektury regulaminu Forum:
    REGULAMIN CIVICFORUM.PL 1. Idea: forum poświęcone samochodom "Honda Civic", forum dyskusyjne, forum techniczne, forum dobrowolnie zarejestrowanych w nim ludzi o podobnych zainteresowaniach. Forum jest tworzone przez wszystkich użytkowników. • Za kształt forum odpowiadają Osoby Funkcyjne (Administratorzy i Moderatorzy) które mają prawo moderować wpisy, bądź zmieniać posty niezgodne z tym Regulaminem zależnie od ich uznania, mając na uwadze dobro Forum Civicforum.pl • Instancją

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez login Zobacz posta
      Zapraszam do lektury regulaminu Forum:
      https://www.civicforum.pl/showthread...egulamin-Forum
      ok,
      nie wiedziałem, że przedstawienie swojej osoby na tym Forum jest aż tak ważne.
      Tak więc ..


      Dzień dobry.
      Nazywam się Damian.
      od dwóch dni cieszę się Civic-em 7. Jeśli ktoś jest w stanie mi pomóc ,
      proszę o odpowiedź w tym właśnie wątku.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez kaczar Zobacz posta
        ok,
        nie wiedziałem, że przedstawienie swojej osoby na tym Forum jest aż tak ważne.
        Zazwyczaj jak się przychodzi gdzieś/do kogoś, to mówi się Dzień Dobry, albo coś w podobie.
        https://www.civicforum.pl/forumdispl...rzedstaw-się-!

        A wracając do tematu zgniecionego filtra, to:
        Po pierwsze, wszystko zależy jak bardzo jest zgnieciony i czy to zgniecenie nie będzie miało wpływu na przepływ oleju.
        Po drugie, skoro jest dokręcony tak, że aż został zgnieciony to będzie problem z jego odkręceniem i wymianą w przyszłości.
        Moim zdaniem jeśli nie będzie problemów z przepływem oleju przez najbliższe 10.000 km, to problem powróci za jakiś czas.

        A pan dokręcający to w kuźni pracował do tej pory?
        Ja na Twoim miejscu zasugerowałym panu nowy filtr, a ten który pogiął dałbym mu w prezencie. Święta idą to miałby gift.
        No i na 100% zmieniłbym warsztat sewisujący auto.
        Last edited by login; 14-12-2013, 00:12. Powód: literówka

        Comment


        • #5
          przywitać każą , czyli znęcają się nad Tobą kaczar co do filtra, nic się nie stanie zależy jak mocno się pogniótł, jak tylko nieco odkształcił to nic mu nie będzie . W sumie pognieść filtr przy zakładaniu to trzeba być specem - nie ma co .
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Ja bym kazał wymienić. Spotkałem się z przypadkiem pęknięcia filtra (długo było ustalane, którędy olej ucieka). Filtr dokręca się mocno ręką i wystarczy.

            Comment


            • #7
              Dzięki za odpowiedzi.
              Zrobię tak..
              Do wiosny przejeżdzę na tym filtrze i oleju
              i potem zmienie na nowy.

              Teraz wlałem SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5W30.
              Chciałem kupić 5W40, ale sprzedawca zapewnił mnie że 30 ma lepsze parametry,
              a różnicą temperatur się nie sugerować, bo w Polsce nie ma upałów, żeby stosować 40.
              No i co najważniejsze powiedział, że 30 ma zdecydowanie lepsze parametry.


              Wiem, że o oleju jest tu mnóstwo tematów,
              ale czy potwierdzacie opinię sprzedawcy?
              No i czy to jest ogólnie dobry olej?
              Wcześniej lany był Castrol Magnatec 5W/30 od nowości, a od 3 lat Castrol Magnatec 5W/40.

              Od sprzedawcy dowiedziałem się też, że Castrol rozlewany jest w Polsce,
              a Shell go przewyższa jakością, bo jest sprowadzany bezpośrednio z zagranicy.
              Last edited by kaczar; 15-12-2013, 19:22. Powód: literówki

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez kaczar Zobacz posta
                Teraz wlałem SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5W30.
                Zamieszczone przez kaczar Zobacz posta
                ale czy potwierdzacie opinię sprzedawcy?
                Kupiłeś, wlałeś i teraz pytasz? Sekwencja zdarzeń dość ciekawa.
                Jeśli potwierdzimy to będziesz spokojny. Zaprzeczenia nie oczekujesz zapewne ? Nie wiemy, na jakich przesłankach oparł swoją opinię sprzedawca, więc trudno ją weryfikować.
                Wracając do sedna. Wlałeś dobry olej. Zrezygnowałeś z jakiegoś powodu z oleju, który był używany w Twoim samochodzie od samego początku eksploatacji. Więc nie miej teraz takich dylematów, bo tylko burzą Twój spokój. Castrol ma wśród użytkowników Hondy oceny dalekie od ideału więc postąpiłeś "trendy".

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez syriuszteam Zobacz posta
                  Kupiłeś, wlałeś i teraz pytasz?
                  Tak, bo dopiero 2 dni po zakupie auta i wymianie oleju znalazłem to forum.
                  Szukałem w google witryn o serwisowaniu hondy i tak tu trafilem.
                  Wcześniej, przed zakupem korzystałem z innych serwisów.
                  Nie chce tu nikomu schlebiać, ale to forum jest naprawdę dobre jakościowo.


                  Zamieszczone przez syriuszteam Zobacz posta
                  Zaprzeczenia nie oczekujesz zapewne ?
                  Jeśli byłby negatyw, to zmieniłbym olej w ciągu miesiąca.
                  Ale w międzyczasie przeczytałem opinie jednego z Adminów tego forum,
                  że każdy olej, który mieści się w normie przyjętej dla auta krzywdy mu nie zrobi.
                  Istnieje tylko kwestia jakości, tak jak z innymi produktami.

                  Comment


                  • #10
                    W skrócie: 5W30 jest rzadszym olejem od 5W40 (co przekłada się na mniejszą lepkość w 100*C), dlatego różnicę przede wszystkim odczujesz na zimnym silniku zwłaszcza, gdy masz hydraulicznie regulowane luzy zaworowe. Ogólnie nieco lepsze smarowanie przy niskich temperaturach. Sam też ostatnio przesiadłem się z 10w40 na 5w30.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez Zlloty Zobacz posta
                      dlatego różnicę przede wszystkim odczujesz na zimnym silniku zwłaszcza, gdy masz hydraulicznie regulowane luzy zaworowe.
                      A więc tak naprawdę w codziennej eksploatacji nie odczujesz. Honda unika hydraulicznej regulacji a parametry są tak naprawdę dość zbliżone. To nie porównanie do np. 10W60 który w "dupowozie praca-dom-zakupy" może wręcz zaszkodzić. Tak więc kaczar śpij spokojnie i nie zmieniaj po miesiącu niczego. Zmień po roku albo po 12-15 tys. ( co wcześniej nastąpi ).
                      Znalazłem takie zestawienie parametrów, możesz poczytać https://www.autocentrum.pl/forum/ole...ych-391393281/
                      Pzdr.

                      Comment


                      • #12
                        zaskoczył mnie 29) Orlen Platinum Synthetic 5W-40, no a Motula nie ma ... aa zrozumiałe poza zasięgiem , BP Visco to też dziecko Castrola.

                        Zaskoczeniem największym jest TBN tego Platinum. Ale Polskie to dobre więc nasze zdziwienie jest nie na miejscu. s-team
                        Last edited by syriuszteam; 16-12-2013, 14:12.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment

                        Working...
                        X