Zamieszczone przez rambo7
Zobacz posta
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Panewki na wale stukają 1.6vtec
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Czarno nie czarno, raczej dość realistycznieJeśli to faktycznie stukot panewek i auto jest nadal eksploatowane to niestety wał może nie być już idealny - fabryka dopuszcza maksymalnie 5 tysięcznych milimetra owalu na czopach.
Trzeba zweryfikować co jest do naprawy i policzyć ile będzie kosztować. Może optymistycznie wystarczy wymienić komplet panewek ale myślę że to tak samo optymistyczne jak wymiana oleju z Castrola na Mobila, na optymistycznych wersjach już nie jeden się sparzył.
Comment
-
Jeszcze trzeba by poszukać czy silnik ma popychacze hydrauliczne bo to one mogą stukać.
Mój kolega oplem Astra II 1.6 8V 2001rok kupionym w salonie zrobił 112kkm po 100kkm zaczęły stukać hydrauliczne popychacze ale tak jeździł rok, wcześnie mechanik mówił, że wałek rozrządu jest dobry, ale okazało się, że trzeba było wymienić wałek, popychacze, dźwigienki i rozrząd (pompę wody, pasek, napinacz).
Krzywki wałka po 112kkm była starte około 5mm co ciekawe jedna została idealna jak nowa, praktycznie bez śladów zużycia.
Podobno w oplach tak jest, jest to spowodowane niewłaściwym smarowaniem głowicy.
Co ciekawe olej np w Honda 1.7 CTDI idzie do smarowania głowicy przez filtr oleju pod ciśnieniem 6bar, a do smarowania wału korbowego pod ciśnieniem 2.5bar i z ominięciem filtra.
A może się tłucze bo został silnik przepłukany tymi zmianami oleju?Last edited by Frenk15; 23-04-2012, 15:20.
Comment
-
"Tak jest praktycznie we wszystkich nowych samochodach. Jedynie Honda i Toyota nie są przekonane do hydrauliki i nadal każą okresowo sprawdzać luzy na zaworach "
To z jakiegoś artykułu dotyczącego hydraulicznej kasacji luzów zaworowych. Piszesz Frenk, podając swoje osobiste doświadczenia jako podpowiedź.
Doświadczenia są zawsze cenne jeśli odnoszą się do danego problemu. Weź jednak pod uwagę, że ten konkretny silnik oglądał fachowiec. My go nie widzimy i nie słyszymy, więc nie ma podstaw do negowania jego diagnozy. Problem więc nie tyle w diagnozie co w sposobie dalszego postępowania. Później oburzasz się i zarzucasz innym brak kultury. Pisanie OT jako norma nie jest w porządku wobec nas. Nie wierzę też specjalnie w doświadczenie z wytarciem krzywek o 5 mm.
Co do meritum problemu uważam remont konkretnego silnika za pewniejsze rozwiązanie od kupowania "kota w worku". Nowy ( w sensie nabytku ) może wymagać takich samych lub szerszych działań.
Pozdrawiam.
Comment
-
Właśnie auto wróciło z warsztatu. Wymienione panewki korbowodowe. Zjechana była kompozycja na wszystkich czterech panewkach górnych, najbardziej ucierpiały panewki od strony sprzęgła i rozrządu, środkowe lekko. Co ciekawe wał nie miał praktycznie żadnych nawet najmniejszych rys. Po remoncie zalany został Mobilem 10W40 i na razie "docieram" hanię. Po 5 tys. wymiana oleju. Dzięki za wszelką pomoc!
Comment
Comment