Witam!
Kupiłem auto, które na pierwszy rzut oka było w bardzo dobrym stanie-Civic VII, 1.6 vtec. Sprawdzone dość konkretnie. Wszystko powymieniane, sprawdziłem też pasek rozrządu i rzeczywiście jest nowy. Coś mnie tknęło i po 3 tygodniach od zakupu wymieniłem olej na Castrol 5W/40 i wyregulowałem zawory i od tamtej pory pojawiły się problemy-minęło 2 tygodnie do dziś. Zaczęły dochodzić z pod maski stuki przy obrotach powyżej 3tys./min. Objechałem kilku mechaników, jeszcze raz dokładnie były regulowane zawory, ale to nic nie dało. Stuki się nasiliły, słychać je przy stałych obrotach silnika, przy dodaniu lub odjęciu gazu całkowicie cichną. Dziś mechanik zdiagnozował panewki na wale korbowym i w tym momencie się podłamałem gdy powiedział, że taki remont kosztuje ok. 2tys.zł. Podejrzewam,że sprzedający wlał ze 2 litry jakiegoś doktora silnika, dlatego chodził jak pszczółka. Proszę o pomoc. Remontować czy lepiej będzie wstawić drugi silnik? Jeśli silnik to czy ktoś ma jakieś namiary na pewne źródło?
Kupiłem auto, które na pierwszy rzut oka było w bardzo dobrym stanie-Civic VII, 1.6 vtec. Sprawdzone dość konkretnie. Wszystko powymieniane, sprawdziłem też pasek rozrządu i rzeczywiście jest nowy. Coś mnie tknęło i po 3 tygodniach od zakupu wymieniłem olej na Castrol 5W/40 i wyregulowałem zawory i od tamtej pory pojawiły się problemy-minęło 2 tygodnie do dziś. Zaczęły dochodzić z pod maski stuki przy obrotach powyżej 3tys./min. Objechałem kilku mechaników, jeszcze raz dokładnie były regulowane zawory, ale to nic nie dało. Stuki się nasiliły, słychać je przy stałych obrotach silnika, przy dodaniu lub odjęciu gazu całkowicie cichną. Dziś mechanik zdiagnozował panewki na wale korbowym i w tym momencie się podłamałem gdy powiedział, że taki remont kosztuje ok. 2tys.zł. Podejrzewam,że sprzedający wlał ze 2 litry jakiegoś doktora silnika, dlatego chodził jak pszczółka. Proszę o pomoc. Remontować czy lepiej będzie wstawić drugi silnik? Jeśli silnik to czy ktoś ma jakieś namiary na pewne źródło?
Comment