Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Panewki na wale stukają 1.6vtec

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Panewki na wale stukają 1.6vtec

    Witam!
    Kupiłem auto, które na pierwszy rzut oka było w bardzo dobrym stanie-Civic VII, 1.6 vtec. Sprawdzone dość konkretnie. Wszystko powymieniane, sprawdziłem też pasek rozrządu i rzeczywiście jest nowy. Coś mnie tknęło i po 3 tygodniach od zakupu wymieniłem olej na Castrol 5W/40 i wyregulowałem zawory i od tamtej pory pojawiły się problemy-minęło 2 tygodnie do dziś. Zaczęły dochodzić z pod maski stuki przy obrotach powyżej 3tys./min. Objechałem kilku mechaników, jeszcze raz dokładnie były regulowane zawory, ale to nic nie dało. Stuki się nasiliły, słychać je przy stałych obrotach silnika, przy dodaniu lub odjęciu gazu całkowicie cichną. Dziś mechanik zdiagnozował panewki na wale korbowym i w tym momencie się podłamałem gdy powiedział, że taki remont kosztuje ok. 2tys.zł. Podejrzewam,że sprzedający wlał ze 2 litry jakiegoś doktora silnika, dlatego chodził jak pszczółka. Proszę o pomoc. Remontować czy lepiej będzie wstawić drugi silnik? Jeśli silnik to czy ktoś ma jakieś namiary na pewne źródło?

  • #2
    Na początek to wymieniaj jak najprędzej olej! Castrola do Hond nie należy stosować, bo daje takie właśnie objawy! Generalnie Castrol nie jest polecany do wysokoobrotowych silników. Powiem CI że w KII Rio mojej ciotki po zastosowaniu Castrola silnik też zaczął klekotać, zmieniła olej na Mobil i jak ręką odjął!
    Życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem...

    Comment


    • #3
      nowego silnika nie kupisz więc, znowu loteria choćby z najlepszego źródła, to jest to ryzykowna sprawa. Po wymianie silnika zazwyczaj dzieją się jakieś dziwadła, zaczynają stękać różności około-elektryczne, itd. po jakimś czasie stwierdzisz że honda to dziadostwo, a to nie prawda.
      Ja widzę 2 wyjścia tzn, sprzedać jak stoi i taniej o te 2 tys albo dołożyć i zrobić silnik i jeździć spokojnie parę lat bo zrobisz to dla siebie. Oczywiście dodam że nie daj sobie wmówić że Castrol zniszczył ci silnik - bo to od razu mówię skrajna demagogia. Możesz się zachować również nieetycznie i dolać "doctora" i sprzedać dalej w cenie nominalnej dla tego rocznika albo sprzedać jakiemuś handlarzowi, ogólnie wiadomo że od handlarza sie nie kupuje wiec niech sie z nią żeni .
      Odniose się do Remka bo wiele nie wydasz więcej jeśli zrobisz jak pisze zlej ten olej i zalej Mobil1 ...ale Mobil z "1" ką a nie jakiś ala "2000" będziesz wiedział czy faktycznie "odejmie reką" ogólnie przychylam sie do opinii chłopaków że Castrol sie nie nadaje, jednakże trudno mi tu konfrontować moje doświadczenia bo ja z Castrolem mam wyłącznie pozytywne doświadczenia.

      Wymień na MOBIL1 a moze na MOTUL'a (no nie wiem co polecą chłopaki) ... i koniecznie sie odezwij czy "ręką odjęło" !! koniecznie
      Last edited by rambo7; 16-04-2012, 19:50. Powód: sprostowanie.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        Oczywiście dodam że nie daj sobie wmówić że Castrol zniszczył ci silnik - bo to od razu mówię skrajna demagogia.
        Ale nikt nie mówi że Castrol niszczy silnik Po prostu kiepsko radzi sobie z wosokoobrotówkami. Poza tym zmiana oleju to koszt 200 zł, więc przy kwocie 2000 zł moim zdaniem warto zaryzykować i sprawdzić, może obędzie się na strachu.
        Życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem...

        Comment


        • #5
          Remek poradź od razu jakiś zestaw olei konkretnie jakieś 3 rodzaje by miał kolega wybór od najbardziej polecanego.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Jak mechanik zdiagnozował panewki? Zdejmował misę i sprawdzał czy ocenił słuchowo po pracy silnika? Bardzo możliwe że silnik miał "doktora" jeśli natychmiast po wymianie oleju zaczął hałasować, a to nie wróży dobrze.

            Comment


            • #7
              Ja zalewam silnik od zawsze Mobilem 10w40, mam na liczniku ponad 200 tyś km i nigdy nie miałem żadnych problemów. Wiem że sporo z forumowiczów stosuje Motul. Czyli tak jak napisał Rambo. Rambo Ty się śmiej, ale w przypadku wspomnianej Kii było tak jak piszę Sam mechanik im poradził wymianę oleju gdy dowiedział się że mają zalany Castrol, bo stwierdził że na Castrolu tak bywa.
              Życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem...

              Comment


              • #8
                Remek coś Ty, nie ironizuje, chciałem powiedzieć "inaczej" to, co napisał wprost mirasek, jeśli panewki sie skończyły to wymiana oleju choć by na "Wyciszająca Magia" to nie pomże, tak samo... cienko to widzę. Wierzę w to co mówisz no może tak sie stało że Kia pomogło i mam również wiarę w to co tu czytam często że do H tylko Mobil i Motul, ok pewnie bym tak zrobił sam, ale nie potrafię sobie wytłumaczyć dlaczego mój kolega 1,6 vtec 135KM ma na liczniku (jak widziaęłm w zeszłym roku) 460tys km oleju innego jak Castrol nie widziało i daje rade, ja w swoich używałem Lotosa hihi do D15B2 czy D14A4 czyli potencjalny syf .. i miały polatane grubo ponad 200tys i zero problemów.
                Ok, kolega bielin nalał bardzo dobry olej 5W-40.
                bielin, zlej go i nalej Mobila 10W-40 albo Motula 10W-40, poleździj tydzień i daj znać! (nie polecamy zatem żadnego 5W? tak? o jeśli mamy być konsekwentni że to Castrol spowodował stuki no to trzeba polecić np. Mobila1 5W-40.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Niestety. Dziś byłem u gościa, który tylko zajmuje się takimi sprawami i po słuchu stwierdził, że żadna wymiana oleju nie pomoże, bo bardzo głośno już stuka. na 100% są to panewki korbowodowe, a czy coś więcej to będzie można zobaczyć rozbierając silnik. Zastanawiam się nad zmianą silnika. Albo drugi taki sam, albo swap na 2.0 type- z tym, że tu nie mam wiedzy jak dużo trzeba przerabiać. Proszę o wypowiedzi...

                  Comment


                  • #10
                    Ja się nadal upieram przy swoim. Na Twoim miejscu bym zaryzykował z tym olejem. W razie co i czeka CIe wydatek gruuuubej kasy, wiec te 200 zł to pikuś. Jak pisałem wcześniej o tej KII to musiałbyś usłyszeć jak głośno stukało. Dźwięk porównywałem do tego z gry GTA I kiedy już miało sie mocno rozwalony samochód No ale skoro mechanik jest w 100% pewien diagnozy to kurcze... Hm... Ja bym robił remont tego co masz. Kupisz używkę i nie wiesz w jakim stanie i może kolejny remoncik :/
                    Życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem...

                    Comment


                    • #11
                      Popieram Remka sugestie: 1. wymiana oleju. 2. nie zmieniłbym silnika tylko panewki.
                      Panewki dostaniesz nowe motor sobie dotrzesz i będzie chodził długo i będziesz wiedział co masz.
                      Kupno kolejnego to kolejna niewiadoma.
                      Swapowanie na 2.0 się nie wypowiem ale możesz się spodziewać problemów instalacyjnych, wydaje mi się śledząc nawet to forum że starsze geny niż VII lepiej sie temu poddawały.
                      Jeśli nie uczciwy sprzedawca potrafił spowodować że motor sie wyciszył... to możliwe z Remek ma racje, spuść ten Castrol do bańki i złap go a nie w kanał skoro jest świeży i coś warty.
                      Last edited by rambo7; 18-04-2012, 08:07.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        A może łożyska w skrzyni dają taki efekt. U mnie czasem też stuka ale z przerwami. Najczęściej jak zimno, czyli w zimę. Ale zdarza się i na ciepłym silniku, zwłaszcza przy dodawaniu gazu. No toście mnie pocieszyli...U mnie stukanie występuje czasem przy delikatnym dodawaniu gazu słyszalne przy ruszaniu bądź na postoju. Na wolnych obrotach występuje czasem w zimę jak powiedziałem wcześniej ale po chwili przestaje.
                        Last edited by Krzysztof1969; 19-04-2012, 16:13.

                        Comment


                        • #13
                          Ok, dzięki. Mobil 10W-40 wlany i jak na razie (po 200 km) bez zmian, czyli dalej stuka:/ przekalkulowałem i jednak postawiłem na remont. Za duże ryzyko z kolejnym silnikiem..

                          Comment


                          • #14
                            Zrobiłeś 200km z prawdopodobnie stukającymi panewkami? To takie kopanie leżącego... Zdajesz sobie sprawę że czopy wału mogą mieć owalizację lub być porysowane? Taki wał nadaje się na śmietnik, ewentualnie szlif + nadwymiarowe panewki, czego raczej honda nie przewidziała w swoich silnikach, no ale ludzie to robią... Remont takiego silnika to spirala kosztów, bo skoro siadł dół to reszta obowiązkowo do weryfikacji i myślę że się nazbiera nie mało jak ktoś to leczył doktorem. Robienie tego na byle jakich częściach zemści się na pewno, także nie oszczędzaj na tym.

                            Comment


                            • #15
                              czarno to namalował mirasek ale lepiej sie nastawić na taka wersje remontu, albo wziąć kalkulator i policzyć koszty remontu w "czarnej wizji" i porównać do silnika z rozbitka (jak najmłodszego) i może jeszcze raz zdecydować czy robić czy wymieniać? (jak wymieniać to na taki sam motor).

                              Co do oleju byłem przekonany że to nie "efekt Castrola" bo na tym forum castrol został zrównany z łajnem że gdyby mógł to by chyba zmienił nazwę .
                              Tak że nie jest prawdą że tylko Motul albo Mobil sie nadaje do hondy, po wlaniu tego "uzdrowiciela Mobila" niestety sie nie polepszyło Remek cudów nie ma, choć szczerze w niego wierzyłem .

                              Edit:
                              było już tyle o olejach że można zwymiotować:
                              Autoświat: https://www.auto-swiat.pl/1-jaki-ole...ejowe-dylematy
                              Wlejolej: https://www.wlejolej.pl/czytelnia/105/jaki-olej.htmlx
                              Last edited by rambo7; 19-04-2012, 11:05. Powód: uzupełnienie
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X