Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nagle gaśnie w korku. Civic VII (2001r) 1.4 Benzyna 90KM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Nagle gaśnie w korku. Civic VII (2001r) 1.4 Benzyna 90KM

    Cześć,

    to mój pierwszy post na tym forum. Mam na imię Cezary i jestem szczęśliwym posiadaczem Hondy Civic z 2001r. z silnikiem 1.4 benzyna 90KM hatchback 5 drzwiowy. Samochód posiadam od około 3 lat.

    Z samochodu jestem bardzo zadowolony... ale (i tu zaczynam opis problemu):

    Od około 1 roku samochód ma dziwną wadę polegającą na tym, że nagle silnik się wyłącza i samochód staje w miejscu. Nie jestem w stanie bezpośrednio po tym odpalić samochodu. Dopiero jak odczekam jakiś czas (jak silnik trochę ostygnie) to jestem w stanie odpalić. Również "nauczyłem się" resetować sterownik (czy tam komputer) poprzez odłączenie na kilkanaście sekund klem akumulatora i ponowne podłączenie... ale to jest metoda "na krótko, aby dojechać do domu".

    Występowanie tego błędu jest związane z wysoką temperaturą na zewnątrz (częściej to się dzieję w przypadku upałów niż w przypadku zimniejszych dni). Dość często to występuje także podczas jazdy w korku (gdzie silnik pracuje, ale samochód się nie przemieszcza).

    Wydaje mi się, ze jakiś czujnik się przegrzewa, prze co zgłasza jakiś błąd i dlatego samochód staje w miejscu. Dodatkowo, być może to jest moje subiektywne odczucie, ale na kilka minut przed odcięciem silnika do kabiny jest dostarczane ciepłe powietrze (mimo, że regulator jest na maxa na zimne)

    Co zrobiłem albo zaobserwowałem aby wykryć błąd:
    1. W momencie występowania błędu pojawia się pomarańczowa kontrolka silnika. Pojechałem więc "na komputer" i ten mi zgłasza jedyny błąd "Błąd sondy Lambda". Rozmawiałem z mechanikiem i powiedział mi, że ten błąd nie powinien odcinać silnika, więc przyczyna powinna być gdzie indziej.
    2. Wymieniłem filtry powietrza oraz kabinowy (gdzieś wyczytałem, że może to być problem), ale oczywiście nie pomogło.
    3. Wcześniej już wspomniałem, że wydaje mi się, że przed awarią do kabiny dostaje się ciepłe powietrze.
    4. Mam zepsutą klimatyzację, chłodnica do wymiany, ale nigdy się za to nie zabrałem. jeden mechanik powiedział, że to jest przyczyna, natomiast inny po prostu wyśmiał ten pomysł (klimatyzacji nie włączam, bo i tak mam zepsutą).
    5. "W trasie" mimo upałów, ten problem nigdy nie wystąpił. Tak samo problem nie występuje "zaraz po odpaleniu samochodu", zwykle trzeba przejechać około 15-20min.

    Nie wiem co robić, nie wiem co sprawdzać, proszę o jakąkolwiek wskazówkę co począć aby pozbyć się tego problemu, bo mechanicy rozkładają ręcę.

    Pozdrawiam
    Cezary

  • #2
    Cześć,
    w przypadku diesla tak opisana usterka wprost prowadzi do diagnozy uszkodzenia czujnika położenia włąu głownego, wymienia się go i jest po sprawie.
    Przeczytałem co napisałeś, oraz rozważyłem przypadki wymienione w pkt. od 1 do 5, i jeśli chodzi o klimę to kopletnie nie ma zawiazku - więc odpada.
    Masz VII-generację auta czyli System diagnostyki pokładowej OBDII - jest to jak do tej pory najlepsze rozwiązanie pozwalające stwierdzić co Mu jest !?
    Cały opis jest rzeczowy ale nie daje mi mozliwości sprecyzowania "gdzie szukać".
    Potrzebuję od Ciebie tylko jednej informacji tzn. w momencie pojawienia się pomarańczowej kontrolki tj. Check Engin - koniecznie póki się świeci podepnij urządzenie diagnostyczne i dokonaj skanowania komputera - odczytaj Kod (lub kody) które pokaże i napisz mi tu na Forum ich Kod.
    Powiem Ci gdzie szukać przyczyn, możliwe że uda się to naprawić we własnym zakresie powiem Ci co gdzi i jak.
    Zawsze, zawsze ! spisuj na papier kody błędów jeśłi kotś dokona skanowania komputera, sam będizesz wiedział czy powtarza się dany kod? a może bedzie inny ? jeśli będize się powtarzał ten sam to wiadomo że obszar mozna zawęzić do konkretnej rzeczy.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Sugerując się dość dokładnym opisem problemu (zakąłdając w ciemno - bo nie mam informacji z testera diagnostyki OBDII) że problem leży w czujniku położenia wału korbowego (w wersjach benzynowych jest bardzo podobnie jak w dieslu sie okazuje).
      Uważam że ten czujnik dogorywa i raz działa raz nie (kiedy go w korku przegrzewa to nie daje rady, na trasie ma trochę wiecej chłodzenia i jakoś sie auto toczy).

      Na elementy elektroniczne sklepy nie dają możliwości zwrotu do sklepu - jesli okaże się jednak że To nie TO! dlatego zalecam jednak Skanowanie komputera celem upewnienia sięw 100% który czujnik pada (bo tu raczej jest problem).
      Możliwe są też inne czujniki np. czujnik spalania stukowego czy czujnik wyboru zakresu przełożeń w automatach)
      Jednak najczęstszą sprawą jest właśnie czujnik położenia wału korbowego, dlatego z dużym prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością sugeruję właśnie ten czujnik.


      więc tak:
      Wymiana czujnika położenia wału korbowego CKP

      1. Pokazany cały rozrząd.
      przelotka (A) z górnej pokrywy i rozłączyć złączkę czujnika wałka rozrządu TDC (B).

      SCHEMAT 1.
      (WAŁKA ROZRZĄDU)

      __________________________________________________ ____________________________________

      Poniżej czujnik wału korbowego - odpowiedzialny za opisywaną powyższą usterkę.
      2. Wymontować górną (C) i dolną (D) pokrywę.

      3. Rozłączyć złączkę czujnika CKP, następnie wymontować czujnik CKP z pompy wody.

      SHEMAT 2.


      4. Zamontować czujnik CKP w kolejności odwrotnej do procedury wymontowania.

      W przypadku zakupu nowego czujnika należy zakupić NOWY Oryginalny zgodny z jego oznaczeniami - żadnych podróbek! czy używek! - bo z dośwaidczenia wiem że kasa wydana podwójnie! Wiem że może być drogi ale nie ma wyjścia zamienniki nie sprawdzają się!
      __________________________________________________ ____________________________

      W wersji (2.0 bez VSA) Czujnik TDC i CKP są na "wierzchu" CKP -pod samochodem w bloku silnika (kostka na 3 piny) przykręcony 1 śrubą, TDC gdzieśna górze - oba nie są przykryte osłonami.
      Last edited by rambo7; 20-07-2015, 09:00.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Witam ponownie po czasie.

        Nie pisałem z międzyczasie ponieważ nie miałem jeszcze żadnych wniosków. Okazało się, że zamówienie, ściągniecie a następnie umówienie się na wymianę to nie jest kwestia dnia

        No ale wracając do tematu:

        Wymieniłem ww czujnik i wczoraj zrobiłem "jazdę próbną", które polegała na zmęczeniu biednej hondy w korkach Poznania. Wniosek: samochód się nie zatrzymał... ale też temperatura na zewnątrz nie była za wysoka (około 20C). Mimo wszystko stawiam, że wymiana czujnika była celną uwagą, za co koledze rambo7 bardzo dziękuję.

        Jeśli okaże się, że mimo wszystko znowu coś się w tej kwestii dzieje dam znać w tym wątku. Nie mniej ze względu na coraz niższą temperaturę otoczenia to może się zdarzyć dopiero około marca-kwietnia przy pierwszych wiosennych dniach upalnych

        Jeszcze raz bardzo Tobie dziękuję rambo7 za czas jaki poświęciłeś dla mnie.

        Pozdrawiam
        Cezary

        Comment


        • #5
          Witam serdecznie.

          SA jakieś nowe konkluzje po jazdach w upałach?

          Pozdrawiam.

          Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

          Comment


          • #6
            Dzień Dobry !

            W ubiegłym roku miałam to samo i tak jak kolega powyżej nauczyłam się reanimacji , która działała na tyle aby dojechać do domu . Całą zimę miałam spokój . Ponieważ się ociepliło postanowiłam za w czasu zareagować i wymieniłam ( oczywiście u mechanika ) czujnik położenia wału. Samochód przez tydzień jeździł bez zarzutu .....do dzisiaj temp. na zewnątrz około 25 st , korki non stop i po około 20-25 minutach przy kolejnym zatrzymaniu , samochód zgasł pali się żółta kontrolka silnika - check engin - przekręcam kluczyk , akumulator kręci i auto nie odpala ................POMOCY

            EWA

            Comment


            • #7
              Podaj konkretnie co kupiłaś? konkretnie Model czujnika Numer i producenta? (z góry podpowiem, czujniki niefabryczne nie działają, jeśli taki kupiłaś tzw. zamiennik a nie oryginał, to wydałaś kasę w błoto, będziesz musiała wydać jeszcze raz. W tym przypadku taniej, oznacza drożej).
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Dzień dobry!
                Jako, że nie chcę zakładać nowego, podobnego tematu napiszę w tym.

                Niedawno jadąc autostradą (ok. 150 km/h) moja Honda nagle zaczęła zwalniać i nie reagować na gaz. No tak jakby zgasł. Od razu zapaliła się przy tym kontrolka Check Engine. Zjeżdżam na bok, próbuje odpalić. Kręci, odpala, ale od razu gaśnie, nie reaguje na gaz.
                Zbierałem się już do wystawienia trójkąta, aż tu nagle odpalił. Minęły jakieś 2-3 minuty od zatrzymania może.
                Uradowany ruszyłem dalej (bo do domu jeszcze 100km), a tu po 20-30 km znowu to samo. Zatrzymuje się, czekam chwilkę i jadę dalej.
                Następne km przejechane już bez awarii, ale trochę w stresie

                Podłączyłem OBDII, pokazało P1361 i P1362. Przeszukałem trochę forum i wyczytałem diagnozę - uszkodzony czujnik położenia wału.

                Jeśli dobrze szukam, czujnik znajduje się pod tą plastikową pokrywą na zdjęciu? Jest opcja samodzielnej, w miarę łatwej wymiany, czy trzeba ściągać całą górę?
                A może to jednak nie będzie wina tego czujnika?

                Załączam fotki. (zdjęcie coś się obraca :S)

                Last edited by plewcio0; 21-08-2019, 08:35.

                Comment


                • #9
                  tak, zgadza się definicja Kodów P1361 i P1362 oznaczają: Okresowe przerwy w obwodzie czujnika TDC.
                  wygląda na to że górny do wymiany.





                  Żeby nie wydawać 2 razy jak pisałem wyżej, rożnie bywa z zamiennikami, jedne działają inne nie, a części elektrycznych oddać nie można. Tak że byś nie wydawał 2 razy rozważ oryginał.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Górny, czyli taki?

                    https://allegro.pl/oferta/czujnik-po...d17-7460164835

                    Nie rozeznaje się w nich zbytnio niestety :s
                    Wystarczy, że odkręcę te dwie śruby przy tej bocznej pokrywie (czerwone, druga niewidoczna na zdjęciu) i da się go wymienić, bez odkręcania góry (niebieska)?


                    Comment


                    • #11
                      z opisu wynika że masz silnik 1,6 a link allegro jest do czujnika z silnika 1,7.
                      powinien być taki: HONDA CIVIC VII Hatchback (EU, EP, EV) 1.6 i, 81 KW, 1590 CCM, 110PS, 2001/02->2005/09

                      Zapytaj w ASO co oni wkładają? jeśli zamiennik wkładają to konkretnie spytaj jaki ??
                      Powinien być taki: https://a.allegroimg.com/original/0c1d8c/84c7436147229e8bd4a6e31368ad

                      Informacje o CZUJNIK WAŁKA ROZRZĄDU HONDA CIVIC 37840-RJH-006 - 7658997668 w archiwum Allegro. Data zakończenia 2019-01-25 - cena 149 zł




                      na schemacie nr 10: https://www.rocketautomotiveparts.co...iAAEgJsDPD_BwE

                      tu są same zamienniki - nie mam pojęcia który z nich będzie działał dobrze: https://www.czesciauto24.pl/oen/3784...E&gclsrc=aw.ds
                      lub tu:
                      Last edited by rambo7; 21-08-2019, 10:46.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez plewcio0 Zobacz posta
                        (...) da się go wymienić, bez odkręcania góry(...)
                        Nie da się, pokrywa zaworów nachodzi na osłonę rozrządu, więc trzeba ją trochę ponieść. Ten co wrzuciłeś wygląda na ok, ale na wszelki wypadek sprawdź po numerze części. Do tego silnika jest 37840-PLC-006 ale głowy nie dam, sprawdzić można np. tutaj po wpisaniu VIN http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda
                        Moja VII gen

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez szymv Zobacz posta
                          Nie da się, pokrywa zaworów nachodzi na osłonę rozrządu, więc trzeba ją trochę ponieść. ...
                          Damn, myślałem, że będzie łatwo i przyjemnie.

                          Najbardziej to się skłaniam jednak ku takiemu czujnikowi:
                          https://allegro.pl/oferta/czujnik-po...4z6-7533510070

                          Dzisiaj po pracy spróbuję coś tam podejrzeć i zweryfikować.
                          Last edited by plewcio0; 21-08-2019, 11:26.

                          Comment


                          • #14
                            pamiętaj że zawsze to jest używany. Używany to możesz kupić wahacz. Nie masz gwarancji że za 2 tygodnie albo za pół roku ... będziesz szukał kolejnej używki, albo będziesz miał szczęście i pojeździsz dłużej. Loteria.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #15
                              A nowy oryginalny to idzie w ogóle dostać?

                              Comment

                              Working...
                              X