Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Regulacja zaworow silnik 1.6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Regulacja zaworow silnik 1.6

    mam takie pytanie moze ktos jest w temacie i mi pomoze , a mianowicie jaki ma byc luz na zaworach w hondzie civic z 2001 roku silnik 1,6 i po jakim przebiegu regulowac moja ma przejechane jakies 72000 za pomoc w tym temacie dziekuje

  • #2
    regulacje zaworów wykonuje sie co 40 tyś jeśli jeżdzisz na benzynce jeśli masz LPG to co 15-20 tyś najlepiej też przy regulacji zaworów wymienić sobie świece
    ssący: 0,18-0,22 mm wydechowy: 0,23-0,27mm tak jest w VI generacji

    Comment


    • #3
      Każda D-seria SOHC ma taki sam luz zaworowy. Optymalnie: ssący 0,2 mm ; wydechowy 0,25 mm

      Comment


      • #4
        potwierdzam, że również w VII generacji jest dokładnie tak, jak pisze jump23 mogę dodać tylko że są minimalne różnice w sile dokręcania kontry zaworów 18Nm / 20Nm.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          co 40tys jest w stanie stworzyć się jakikolwiek luz na zaworach. Niech sie wypowie ktoś kto regulował.

          Comment


          • #6
            Ja regulowałem już dwa razy . Drugi raz wyregulowałem po 30 tys i luz już był

            Comment


            • #7
              jakiego rzędu luz. może taki co mieści się w dopuszczalnej rozbieżności. Mam auto od 60 tys. teraz jest 150 i wątpię żeby ktoś tam sprawdzał luzy zaworów. Tak wiec u mnie już powinno klekotać...Coś chyba przesada co 30 tys.
              Last edited by Gość; 10-06-2011, 10:16.

              Comment


              • #8
                Chłopaki sorry że odgrzewam kotleta, ale...
                ...oddałem auto do SIS auto w łodzi na wymianę uszczelki pod pokrywą zaworów ich regulację i wymianę płynów. Po zabiegu auto jakby głośniej pracuje i da się wyczuć drżenie pod tyłkiem. Panowie czy jest to normalne i minie z czasem, czy może jednak panowie 'specyjaliści' coś pomieszali? Silnik 145kkm 1.6 sohc 81kW. Wydaje mi się również że silniczek pracuje głośniej i słabiej się zbiera.

                Comment


                • #9
                  Ja regulowałem sam zawory w moim(K20a2) i efekt był wprost przeciwny, auto ciszej zaczęło chodzić i stało się zrywniejsze. Dlatego nie ufam mechanikom i takie rzeczy robię sam, dla świętego spokoju bym to sprawdził czy dobrze luzy poustawiali.
                  Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                  Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    ale jedynym sposobem jest zajrzenie i ustawienie od nowa ;( kurcze nie mam na to warunków. Thanks anyway

                    Comment


                    • #11
                      Zawsze możesz skorzystać z innego mechanika, albo podjechać do mnie Z ciekawości to ile kosztuje regulacja luzów zaworowych u mechanika?
                      Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                      Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Samą regulację szczelin ciężko zepsuć, podejrzewam, że pokaszanili kolejność cylindrów. Sam się kiedyś zdziwiłem czemu auto mi głośno chodzi po regulacji. Okazało się że co 90stopni z rozpędu regulowałem po kolei zestawy zaworów z cylindrów 1-2-3-4 a powinienem był zachować kolejność odpalania czyli 1-3-4-2

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez waletko Zobacz posta
                          Samą regulację szczelin ciężko zepsuć
                          Uwierz że są macherzy którzy potrafią Ale faktycznie możesz mieć rację z tą kolejnością, nie ma na co czekać tylko trzeba to sprawdzić
                          Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                          Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Koszta za całość to 370zeta z moim olejem i filtrem oleju. Auto chodzi równo, ale na dupsku tak jakby się telepało mocniej. Przynajmniej tak mi się wydaje. Chociaż zawsze jak odbieram auto to mi się załącza inspektor i staje się przewrażliwiony.

                            Comment


                            • #15
                              To mi mechanik wyregulował luzy zaworowe i wymienił rozrząd za 300zł. Gdzie części miałem swoje. Po regulacji chodzi ciszej i lepiej się zbiera.
                              Na kartce na siedzeniu była wycena robocizny poszczególnych rzeczy:
                              Rozrząd 200zł
                              Luzy zaworowe 60zł
                              Płyn chłodniczy 50zł
                              a i tak zapłaciłem równo 300zł.
                              Było Honda Civic VII EU8 D16V1
                              Jest Seat Leon Cupra R310

                              Comment

                              Working...
                              X