Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

nakrętki śrub do felg 16 i 15 cali do Civic VII EV koliste, stożkowe jakie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    ok, czyli tak.
    miejsce przylegania to tylko cześć zaznaczona na żółto. I jest to część płaska i stożkowa. Czyli nakrętka nr 4 (tak jak mówiłem od samego początku) czyli takie jak tu:
    Nakrętki nr 5.

    To podobne do tych jak nr 4 ale ... bez pierścienia trzymającego plastikowy kołpak.
    przyjrzyj się im - widzisz czystą powierzchnię przylegania na tej pierwszej nakrętce szczególnie? - czyste stożki są prawie całe 10mm .. widać?! czyli przylegają po całości powierzchni stożka do całej powierzchni gniazda stożkowego alu felgi.

    (Te nakrętki nr 4 z czarnym plastikowym pierścieniem to nakrętki niklowane do felg stalowych np w Fordzie. Chyba że ktoś ma felgi innej marki niż OEM w hondzie, i takie gniazda posiada))
    Honda ma takie nakrętki do felg stalowych z plastikowym pierścieniem trzymające kołpaki i wyglądają dokładnie tak na foto nr 3. czyli to: https://a.allegroimg.com/s1024/0c5ff...1b90c07ea1adfa

    Podsumowując, potrzebujesz nakrętki bez czarnego pierścienia plastikowego - płaskie - stożkowe - tzw. pełne tj zakryte /gwint się nie brudzi/ (nieprzelotowe). Czyli dokładnie takie jak nr 5.
    Zardzewiałe, skorodowane nakrętki do felg. Czym to wyczyścić?

    przyjrzyj się im dokładnie - tym z pudła bo widać miejsce przylegania mają taki jaśniejszy / czyściejsze pierścień - miejsce na powierzchni stożkowej przylegania. Widać po tym wyraźne że ktoś je założył do felg stalowych. Bo powinny być czyste po całości stożka który przylega do stożkowego gniazda.
    Jasne.. ? teraz myślę
    Last edited by rambo7; 20-11-2020, 10:42.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      ok, czyli tak.
      miejsce przylegania to tylko cześć zaznaczona na żółto. I jest to część płaska i stożkowa.
      Wydawało mi się, że miejsce, które zaznaczyłem na żółto jest wyłącznie płaskie - według Ciebie ono jest po zewnętrznej płaskie i do wewnątrz wklęsłe - ja tego nie zauważyłem - jeszcze raz odkręcę śrubę i obejrzę.
      Z Twojego opisu wynika, że prawidłowa nakrętka by nie trzymała tej felgi w zagłębieniu zaznaczonym na czerwono, skoro jedynym miejscem przylegania jest miejsce żółte. Tak ja Ciebie zrozumiałem.
      Idąc dalej moje nakrętki trzymają felgę jedynie w miejscu czerwonym, czyli nieprawidłowo...

      Comment


      • #18
        nie możemy się porozumieć, dobra namaluję ....
        czy powierzchnia zaznaczona na żółto to jest Płaska Stożkowa? czy Plaska prostopadła ?
        która??

        Zamieszczone przez fuji Zobacz posta
        według Ciebie ono
        nie wiem co jest wg mnie bo nie widzę tego w 3D na foto... namalowałem ... i powiedz jak jest .

        UWAGA!
        To co zaznaczyłeś na foto nas nie interesuje - to jest frezowanie który nie ma znaczenia. Tam nic nie przylega!~!! Zapomnij o nim! nie ma tego.,nie gadamy o tym, to nie ma znaczenia!
        Zamazałem ten obszar co nas kompletnie nie interesuje.


        Interesuje nas tylko i wyłącznie miejsce zaznaczone na żółto - jak jest? ???
        Załączone pliki
        Last edited by rambo7; 20-11-2020, 12:53.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #19
          Ewidentnie obszar zaznaczony na żółto jest całkowicie płaski, a obszar, który Ty napisałeś, że nas nie interesuje (zamazałeś pomarańczowym kolorem mój obszar czerwony), to właśnie on nie jest stożkowy, a zaokrąglony i to jest jedyne miejsce styku nakrętka/felga - czyli tak, jak ja mówiłem od samego początku. To miejsce styku wynosi około 3-4mm, może 5mm... Załączam zdjęcie tej samej alufelgi - gniazda, ale czystej z drugiego kompletu - nabyłem zamiast stalówek. Dlatego nakrętki zaokrąglone są i do tych alufelg i do stalówek. Mówimy o alufelgach 16" i felgach 15" OE.
          IMG_20201125_124254.jpgIMG_20201125_124355.jpg

          Nakrętka nr 1 z Twojego ostatniego rysunku nie wycentruje felgi, bo jest luz pomiędzy otworem gniazda felgi, a śrubą. Nakrętka nr 2 stożkowa ewidentnie nie.
          Last edited by fuji; 25-11-2020, 13:22.

          Comment


          • #20
            już myślałem że dałeś luzz ... idzie o to że nie możemy ustalić przylgni nakrętki do przylgni otworu szpilki. ... czyli tylko o przylgnię idzie. Miejsca gdzie nakrętka styka się z felgą w otworze.

            OK, teraz lepsze Makro, czyli będzie tak:

            Powierzchnia płaska - zaznaczona na żółto. ( i uwaga - prostopadła do nakrętki gdzie jest żółty nalot) - to nie jest przylgnia?? (tak mi się wydawało na pierwszym foto).
            Tak? dobrze rozumiem?
            Powierzchnia płaska - to nie jest przylgnia.

            Ok,
            Twój opis - na czerwono - "zagłębienie zaokrąglone" - to jest przylgnia nakrętki? (byłem przekonany że to jest frez wynikający z konstrukcji felgi)
            Czyli "zagłębienie zaokrąglone" to na 100% przylgnia nakrętki. tak?

            ok.
            czyli zostaje do wyjaśnienia jedna kwestia mianowicie:
            - czy naprawdę tam jest wyoblenie???
            - czy tam jest płasko???

            Maluję ten otwór:
            czyli jeśli tam jest wyoblenie - przylgnia to nakrętki jak na rysuneku "B".
            Jak tak to nakrętki wyoblone te same co z felg stalowych.


            Zmyliło mnie to że na poprzednich foto na płaszczyznach gdzie jest widoczny żółty nalot to jest miejsce przylgni. Okazuje się że ten nalot to nie zrobił się od stania felg w garażu ..a od pierścieni czarnych plastikowych które są na nakrętce ... stąd ta korozja.
            mówię o tych: https://a.allegroimg.com/s1024/0c5ff...1b90c07ea1adfa
            Załączone pliki
            Last edited by rambo7; 25-11-2020, 14:17.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              już myślałem że dałeś luzz ... idzie o to że nie możemy ustalić przylgni nakrętki do przylgni otworu szpilki. ... czyli tylko o przylgnię idzie. Miejsca gdzie nakrętka styka się z felgą w otworze.
              Sprawy osobiste mnie zatrzymały, ale widzę, że jesteśmy już na finiszu tych nakrętek

              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              OK, teraz lepsze Makro, czyli będzie tak:

              Powierzchnia płaska - zaznaczona na żółto. ( i uwaga - prostopadła do nakrętki gdzie jest żółty nalot) - to nie jest przylgnia?? (tak mi się wydawało na pierwszym foto).
              Tak? dobrze rozumiem?
              Powierzchnia płaska - to nie jest przylgnia.
              Wygląda na to, że powierzchnia płaska to nie jest przylgnia.


              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              Twój opis - na czerwono - "zagłębienie zaokrąglone" - to jest przylgnia nakrętki? (byłem przekonany że to jest frez wynikający z konstrukcji felgi)
              Czyli "zagłębienie zaokrąglone" to na 100% przylgnia nakrętki. tak?
              Zgadza się


              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              czyli zostaje do wyjaśnienia jedna kwestia mianowicie:
              - czy naprawdę tam jest wyoblenie???
              - czy tam jest płasko???
              Przylgnia jest zaokrąglona, nie jest płaska.

              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              Maluję ten otwór:
              czyli jeśli tam jest wyoblenie - przylgnia to nakrętki jak na rysuneku "B".
              Jak tak to nakrętki wyoblone te same co z felg stalowych.
              Zgadza się, jest jak na rysunku "B". Z kolei rysunek nazwijmy go "C" przedstawia moje wątpliwości - nakrętka trzyma tylko na przylgni, wydawało mi się, że powierzchnia płaska (żółty rdzawy nalot) powinna być kolejnym miejscem styku celem większej powierzchni przylegania nakrętki do felgi (pewniejszy docisk). Czyli jest jedno miejsce przylegania jak na rysunku "B" finalnie i tak to zostało skonstruowane, czyli jest wystarczające.


              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              Zmyliło mnie to że na poprzednich foto na płaszczyznach gdzie jest widoczny żółty nalot to jest miejsce przylgni. Okazuje się że ten nalot to nie zrobił się od stania felg w garażu ..a od pierścieni czarnych plastikowych które są na nakrętce ... stąd ta korozja.
              mówię o tych: https://a.allegroimg.com/s1024/0c5ff...1b90c07ea1adfa
              Takich nakrętek do tych felg nie mam, ale można tak wnioskować. Nakrętki z plastikowymi pierścieniami mam do felg stalowych do drugiej Hondy - to ma trzymać kołpak z tego co czytałem. U mnie do felg z tego wątku są tylko te nakrętki, które tu wrzucałem.
              Finalnie już wiem, że nakrętki mam odpowiednie i o to mi chodziło
              Last edited by fuji; 26-11-2020, 09:55.

              Comment


              • #22
                Zamieszczone przez fuji Zobacz posta
                widzę, że jesteśmy już na finiszu tych nakrętek
                ..jest zajefajnie.. ! . Masz Ty cierpliwość ... zresztą ja też ...... nie będziemy tego prostować. bo to dobry temat który pokazuje że jest sporo niuansów i można się pomylić w dobieraniu

                Zamieszczone przez fuji Zobacz posta
                Zgadza się, jest jak na rysunku "B". Z kolei rysunek nazwijmy go "C" przedstawia moje wątpliwości - nakrętka trzyma tylko na przylgni, wydawało mi się, że powierzchnia płaska (żółty rdzawy nalot) powinna być kolejnym miejscem styku celem większej powierzchni przylegania nakrętki do felgi (pewniejszy docisk). Czyli jest jedno miejsce przylegania jak na rysunku "B" finalnie i tak to zostało skonstruowane, czyli jest wystarczające.
                tak jest.
                To co opisałeś (+ fotki) ...i ja namalowałem (bo foto nie oddają głębi) wyjaśniło wątpliwości.
                Ten żółty nalot na płaskiej powierzchni moim zdaniem on się wziął nie z felgi... bo felga alu ...a z nakrętki ... tak z nakrętki.
                Wyjaśniam: nakrętka jest niklowana - tzw pełna - z czarnym pierścieniem plastikowym (pierścień trzyma kołpak w przypadku stalówek) - i ten pierścień jest w nakrętce która mimo że jest niklowana koroduje w tym osadzeniu pierścienia. (zauważyłem że moje nakrętki (te pierścienie platikowe się nieco poruszają i wycierają nikiel) i z tego rowka "wychodzi" żółć... i ta żółć się "rozlewa" między pierścieniem a felgą - tworzy się tam przestrzeń gdzie siedzi wilgoć. Mimo że to nikiel to one korodują na żółto - tak właśnie jak to widzimy na foto.
                Zmyłka dla mnie polegała na tym że takie miejsca przylgni potrafią korodować gdy felga stoi w garażu bo wcześniej były nakręcane jakieś inne nakrętki.

                Zamieszczone przez fuji Zobacz posta
                Z kolei rysunek nazwijmy go "C" przedstawia moje wątpliwości - nakrętka trzyma tylko na przylgni, wydawało mi się, że powierzchnia płaska (żółty rdzawy nalot) powinna być kolejnym miejscem styku celem większej powierzchni przylegania nakrętki do felgi (pewniejszy docisk). Czyli jest jedno miejsce przylegania jak na rysunku "B" finalnie i tak to zostało skonstruowane, czyli jest wystarczające.
                tak, tak to zostało skonstruowane. Przylgnia jak wskazuje rys "C" to tylko te 3mm wyoblonej powierzchni.



                Zamieszczone przez fuji Zobacz posta
                Takich nakrętek do tych felg nie mam, ale można tak wnioskować. Nakrętki z plastikowymi pierścieniami mam do felg stalowych do drugiej Hondy - to ma trzymać kołpak z tego co czytałem.
                po pierwsze wynika z tego że ktoś tam wsadzał - stosował nakrętki z pierścieniami plastikowymi - tak one trzymają kołpaki w stalówkach.

                Natomiast te twoje, to:

                jak najbardziej będzie pasować do tych alusów i dobrze że na nich nie ma pierścieni. Te miejsca żółtego nalotu wytrzyj naftą.

                Jesteśmy w domu .
                Kierownik Działu Diesla

                Comment

                Working...
                X