Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Montaż siłownika typu Slave w tylnych drzwiach Civic 5D 2001-2005.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Montaż siłownika typu Slave w tylnych drzwiach Civic 5D 2001-2005.

    Montaż siłownika typu Slave w tylnych drzwiach Civic 5D 2001-2005.
    (w przypadku przednich drzwi cięgna lecą pionowo i siłownik montujemy w profilu też pionowo)*

    NIEZBĘDNIK:
    Zakupiony odpowiedni siłownik Master / Slave, śrubokręt, kombinerki, wiertło 4 – 4,2, wiertarka lub wkrętarka, taśma izolacyjna, opaski zaciskowe, gąbka tapicerska, tacka na drobnice śrubki, spinki etc.
    Niektóre siłowniki mają okrągłe konektorki trzeba je odciąć i przylutować typowe płaskie UWAGA: lutujemy – nie skręcamy! (możliwe, że jeden cienki, 2-gi gruby – sprawdź wtyczkę w aucie, jakie ma wejścia TA ZOSTAJE !!! do niej wpinamy płaskie konektorki które precyzyjnie izolujemy by nie zrobiły zwarcia same ze sobą).

    (dodam, że robiłem to w lato, kiedy plastiki nagrzane-elastyczne, teraz zimno plastiki skruszałe -może coś pęknąć. Możliwe w zimę - zalecany ciepły garaż. WSZYSTKO ROBIMY BEZ POSPIECHU!

    1. jak rozebrać tapicerke drzwi tylne: we wnęce klamki jest plastikowa zaślepka - wyjmujesz próbówką - tam są 2 wkręty - wykręcasz - delikatnie odpinasz cięgno z zaczepu i wyjmujesz obudowę klamki.

    2. śrubokrętem odpinasz korbkę (spinka jest między tapicerką klamką) trzeba tam wcisnąć śrubokręt i pomału delikatnie wypiąć spinkę - korbka sama zejdzie. ( w przypadku elektryki – odpinamy kostkę.

    3. Uchwyt za który sie zamyka drzwi by go rozebrać trzeba rozpołowić ten uchwyt - dosłownie - jest szczelina piędzy plastikami - wzdłóż. wsuwasz cienki śrubokręt i naciskasz w dół i zatrzaski kolejno puszczą - masz dostęp do 2 dużych żółtych wkrętów musisz je odkręcić - one też trzymają tapicerkę !

    4. przy Lusterku trójkąt lekko szarpnij do siebie tylko tyle ile puści zatrzask – potem przesuwamy go w bok by nie połamać plastikowych haczyków trójkąta!!!

    5. od spodu szarpiesz energicznie za tapicerkę i odejdzie - sprawdź stan odczepionych zatrzasków, cała tapicerkę do góry - i zdjęta.

    Foto by skull (forumowicz) & rambo7 pisarz.
    Załączone pliki
    Last edited by rambo7; 22-12-2010, 11:18.
    Kierownik Działu Diesla

  • #2
    6. C_Z - najpewniej spalił się silniczek który podnosił cięgno. (nie ma sensu tego naprawiać silniczek jest jak od zabawki made in china) - możesz cienkim długim śrubokrentem krzyżak wykręcić korpus zamka z silniczkiem - ale to trudne i nie ma sensu.

    7. kupujesz standardowy siłownik suwakowy (Master 5-pinów) lub (Slave 2-piny) max 15zł z przesylką na allegro (nie kupujemy mocnych typu 8kg udźwigu by drzwi nie wyrwało z zawiasów!)

    8. Slawe – tylne drzwi, są 2 kabelki - podlączasz dowolnie sprawdzasz czy szarpie zgodnie z pozostałymi, jak nie zamień kabelki.

    9. Przymierzamy miejsce siłownika. Wykorzystujesz istniejące dziurki jeśli się nie da wiercisz 2 dziurki w karoserii o rozstawie mocowania siłownika - UWAGA montujesz wewnątrz (między szybą a blachą) nie po str tapicerki - tylko w środku!!!) - zanim wiercisz-sprawdzasz wybrane miejsce czy szyba będzie sie bez problemów zsówać na dół. Siłownik ma wystający silnik montujemy go do dołu – by nie haczyło o opuszczającą szybę.

    10. Trasujesz - wiercisz wiertło (max 4 - 4,2) - montujesz siłownik – blaszka profilowa nie jest konieczna – łeb wkręta nie przejdzie przez blache. Zabezpiecz byle farbą miejsca wierceń - regulujesz cięgno suwaka.
    UWAGA – zakłądamy na pręty (w kilku miejscach) piankę / gąbkę kawałki gąbki nabijamy na pręty lub owijamy i zaciskamy LEKKO opaskami – jest to konieczne – po złozeniu tapicerki nie będzie nic o siebie haczyc, brzęczeć, szurać, trzeszczeć !

    11. Siedzisz w aucie – zamykasz wszystkie drzwi, regulujesz ustawienie by dobrze zamykało – otwierało.

    12. skręcasz spowrotem tapicerkę, wszystko rób powoli! nic na siłę! Wszystko musi być złożone tak jak by było fabrycznie od tego auta.

    13. Koszt całkowity około15zł zł w ASO 250 moduł zamka +100zł robocizna.


    tutaj ciekawy pomocny maual: https://www.civicforum.pl/showthread...952#post192952


    praca zespołowa:
    Foto by skull (forumowicz) & rambo7 pisarz.
    Załączone pliki
    Last edited by syriuszteam; 29-10-2013, 07:15.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Witam, mam taki problem tylko dotyczący siłownika drzwi kierowcy. Właśnie zamówiłem siłownik master tylko wszędzie jest opis do slave. Chciałem zapytać jak trzeba podłączyć te 5 kabli?

      Comment


      • #4
        5D - wpis #12 tu jest napisane co do czego: https://www.civicforum.pl/showthread...aster-5D/page2
        jak widzisz fotki są, jakie są trochę nieczytelne, ale opis kolorami co do czego - jest prawidłowy.

        W nagrodę żona robi coś dla forum Ty jej naprawiasz ... ona roi fotki choć 2 fotki - tak by było ładnie widać kolorki co do czego powpinano , dacie radę ?
        Ktoś tu poszedł "po bandzie" to nie jest fachowa robota . Najpewniejsze jest lutowanie. Lutuj konektorki żeński - męski i powpinaj kable.
        Ktoś poucinał kostki które zostały w środku zamka a kable połączył na plecionkę i zakleił taśmą, niefachowo, tak nie rób bo jakieś zwarcie można zrobić.
        W tym linku wpis #2 są podane linki do wersji 5D i 4D https://www.civicforum.pl/showthread...lki-siłownika
        Last edited by rambo7; 17-11-2015, 19:58.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Witam! również mam problem z ryglowaniem drzwi. Mianowicie kiedyś padł mi siłownik centralki, wszystkie drzwi zamykały się z pilota i kluczyka tylko tylne prawe nie. Ale ręcznie kiedy wcisnąłem rygiel to się zamykały. Wymieniłem siłownik jak na zdjęciupp_acc.jpg i było dobrze jakieś dwa lata. Teraz problem z tymi samymi drzwiami z tym że nawet ręcznie nie mogę ich zaryglować. Kiedy wciskam rygiel to wraca on do położenia takiego, jak pierwotnie, to znaczy w pozycji "otwarte". Rozebrałem boczek, próbowałem coś popsikać wd40, ruszać cięgnem ale gnie je, a nie zamyka. Tzn. w sumie to zamyka drzwi, ale jak przytrzymam cięgno żeby nie odbiło, jednak nie wyobrażam sobie wozić w aucie niewolnika, który będzie pilnował żeby rygiel się nie podniósł, albo blokować rygiel śrubokrętem bo trochę wstyd macie pomysł co jest przyczyną? Wydaje mi się, że tym razem to nie siłownik, tylko kwestia zamka. Czy w takim przypadku montaż slave by coś pomógł?

          Comment


          • #6
            dla precyzyjności to to co pokazałeś na foto to moduł zamka w którym jest silniczek elektryczny. (fizycznie tam siłownika nie ma, ale spełnia tę samą rolę).
            Zamieszczone przez wojtas13390 Zobacz posta
            Kiedy wciskam rygiel to wraca on do położenia (...) w pozycji "otwarte".
            te silniczki w środku są chińskie, tak że jeśli to działało 2 lata to świetny wręcz rewelacyjny wynik!
            Przyczyną może być zwarcie w silniku.
            Sprawdzenie będzie kosztować 7,50zł. jak masz jeszcze rozebrany boczek, to kup siłownik SLAVE (na 2 kable jak pokazałem wyżej) odepnij wtyczkę zasilania do modułu siłownika i do pinów przyłóż kabelki siłownika Slave. Z pilota zrób zamknij / otwórz (jeśli zadziała odwrotnie to zamieć miejscami kabelki, oczywiście jeśli będziesz robił to przy otwartych drzwiach tylnych to czujke przy skoblu wciśnij i trzymaj wciśniętą bo inaczej C-Z nie zadziała).
            Jeśli siłownik suwakowy będzie działał - zał - wył, no to masz do wyboru kupić kolejny silniczek w obudowie i wymienić istniejący lub pobawić się jak pokazane wyżej 9 lat działa u mnie.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Rambo, a ja mam innego typu pytanie. Pokazałeś zdjęcia z monterki, wszystko git.
              Pytanie: jak wykończyłeś drzwi od wewnątrz po robocie? Zdarłeś starą masę, wypełniałeś nową?
              Wyklejałeś nową folią czy starą jakoś połatałeś?
              Przyznam, że u mnie po jednym zdjęciu tej folii już mało się ona nadaje na powtórne położenie i na wiosnę zamierzam się tym jakoś zająć.
              Kupię chyba grubą folie do wykładania oczek wodnych, dotnę na wymiar i na taśmy butylowe przymocuję do karoserii.

              Comment


              • #8
                na fotkach folii (zabezpieczającej przed kurzem i wodą) nie widać, jest za dużo odklejona, tyle nie trzeba odklejać do montażu. Ten klej co widać wzdłuż wewnętrznego rantu jest cały czas lepki, folia została odklejona precyzyjnie i ponownie zaklejona - nie jest uszkodzona ani przerwana, jak się to robi wolno i cierpliwie nic się tej folii nie dzieje i trzyma się ponownie tak jak ją w fabryce przykleili. Na tej odklejonej folii masz pewnie sporo tego kleju, to go nie wyrzucaj odskrob ten klej i wykorzystaj, bo takiej substancji która 15 lat jest lepka to nie ma w żadnym sklepie.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Gdybym sam robił to pewnie bym uważał ale niestety któryś z poprzednich właścicieli coś już grzebał i mam
                  filie powyciąganą i porwaną oraz porolowaną tą substancję do której się klei.
                  Z tego co się zorientowałem to na wąską taśmę (lub masę) butylową można kleić.
                  Na ile to będzie wytrzymałem to pewnie po kilku latach się okaże.
                  Ale i tak dopiero na wiosnę zrobię - rozpiska co do zrobienia coraz dłuższa się robi

                  Comment


                  • #10
                    tak, to jest typowe dla ludzi co sporadycznie grzebią przy aucie, przy czymkolwiek - nie ma znaczenia przy czym, ale jedna prawidłowość się maluje - gro dodatkowych robótek jak taka folia wynika z braku cierpliwości, naprawdę, nie mam pojęcia z czego wynika ten pośpiech, ciągnie te folię za szybko! - po co? daj jej się odkleić! trzeba też widelec do wyjęcia kołka który widać że jest w rogu a nie śrubokrętem bo się go uszkodzi.
                    Czyli naprawiamy jedno a psujemy drugie, to jest amatorka , nie cierpię takich "mechaników" co szybko...szybko... Cierpliwość to bardzo pożądana cecha do prac przy samochodzie. Więcej cierpliwości = mniej demolki.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Dokładnie. Jako ciekawostkę napisze że podczas czyszczenia rantu drzwi i otworów odpływowych między blachami w środku drzwi znalazłem cały plik wizytówek jakiegoś niemieckiego serwisu (samochód z niemcowni był sprowadzany). Żałuję że wywaliłem bo bym antyreklamę gdzieś zrobił. Czego się nie dotknę wychodzi 'fachowość' poprzednich napraw. Powolutku to wyprowadzam i robię listę z poprawkami jakie sam będę na wiosnę robił.

                      Comment


                      • #12
                        Dzięki Rambo7, ale jeśli będę chciał wstawić slave'a to chyba musiałbym wywalić ten stary moduł? bo skoro uważasz, że to w nim jest problem, to on nie pozwala w takim razie na jakiekolwiek zaryglowanie drzwi. Tak jak mówiłem, kiedy chcę wcisnąć rygiel w drzwiach i klapnąć nimi żeby nie zamykać ich z pilota tylko manualnie to nie da się tego zrobić bo rygiel wraca do położenia poprzedniego, jak wciskam to aż gnie to cięgno. Skoro więc sam nie mogę tego zamknąć ręcznie bo odpycha to siłownik też tego nie zrobi. Czy w tej sytuacji więcej jest z tym kombinacji? Coś podpowiesz?

                        Z klejem o którym mówiłeś to potwierdzam. Wystarczy go trochę podgrzać ciepłem z żarówki lampy, albo farelką i odzyskuje swoje właściwości. Klei się i trzyma jak trzeba
                        Last edited by wojtas13390; 16-01-2017, 18:21.

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez wojtas13390 Zobacz posta
                          jeśli będę chciał wstawić slave'a to chyba musiałbym wywalić ten stary moduł?
                          fakt nie napisałem w pierwszym wpisie: niczego nie usuwamy, żadnego modułu (jak pokazał wojtas) nie demontujemy - wszystko zostaje, nawet jak jest zepsuty. (mam na myśli zepsuty elektrycznie).
                          Jeśli usterka jest mechaniczna trzeba zdemontować moduł - rozpołowić -wypatroszyć wszystko ze środka, skleić ponownie korpus - zostawić ramie tego modułu i zamontować z powrotem.
                          Zielone ramie musi zostać a reszte można wypatroszyć: https://www.civicforum.pl/showthread...952#post192952
                          Jeśli zielone ramię pracuje swobodnie nie musimy rozpoławiać modułu.

                          Istotną rzeczą jest że czasem może być tak że C-Z nie chce działać prawidłowo kiedy odepniemy wtyczkę z Modułu a w te piny podepniemy 2 kabelki siłownika Slave.
                          Czasem działa a czasem nie.
                          Najlepiej jest niczego fabrycznie nie ruszać a w 2 kable fabryczne idace do wtyczki wlutować 2 kable od siłownika Slave. (czyli tak jakby 2 siłowniki (fabryczny i Slave) działały na 1 drzwi. - wtedy wszystko chodzi ok).
                          Zamieszczone przez wojtas13390 Zobacz posta
                          bo skoro uważasz, że to w nim jest problem
                          najczęściej 100% przypadków to usterki elektryczne silniczków które są w środku.

                          Zamieszczone przez wojtas13390 Zobacz posta
                          kiedy chcę wcisnąć rygiel w drzwiach i klapnąć nimi żeby nie zamykać ich z pilota tylko manualnie to nie da się tego zrobić bo rygiel wraca do położenia poprzedniego
                          rozumiem, dlatego sprawdź czy jak odepniesz wtyczkę od tego modułu czy wtedy wraca ???
                          - musisz ustalić czy trzyma go zwarcie na otwórz?
                          - czy trzyma go jakiś problem mechaniczny np cięgna??
                          Jeśli odepniesz wtyczkę a ten się rygluje no to jego elektryka, może i silnik dobry ale tam w środku jest badziew że szok.

                          Zamieszczone przez wojtas13390 Zobacz posta
                          Skoro więc sam nie mogę tego zamknąć ręcznie bo odpycha to siłownik też tego nie zrobi.
                          no więc mówię, odepnij wtyczkę i zarygluj, nie da ie? no to elektryka ok ale chiński mechanizm plastiki w środku się rozleciały bo to jest badziew.
                          Zerknij na link co dałem wyżej i zobacz co jest w środku modułu.
                          Jeśli kupiłeś kiedyś 2 lata temu chinola za 35zł to to nie ma prawa działać dłużej jak 15 otworzeń. Jak wydasz 450zł za fabryczny - to może podziała kolejne 5 lat. Jak zrobisz jak ja pokazałem, masz dożywotnią gwarancje. No czasem może się mocowanie do cięgien przesunąć.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Wypiąłem od razu jak rozebrałem boczek, w dalszym ciągu nie mogłem jednak wcisnąć rygla, dalej prężyło cięgna. Tak jak mówię, w tej chwili mogę rygiel na siłę wcisnąć, zablokować śrubokrętem wsuwając go między rygiel a tapicerkę tak żeby nie odbił do góry i drzwi pozostają zamknięte że nikt się nie dostanie do środka niepowołany Wydaje mi się więc, że tak jak mówisz, albo będzie to problem mechaniczny wewnątrz modułu, albo cięgna gdzieś przy tym module bo aż je gnie jak wciskam na siłę, żeby zaryglować drzwi (jeździć autem jednak trzeba, a zostawić Hankę z jednymi drzwiami nie zamkniętymi to trochę strach :P ). Tak więc zrobię, zajmę się tym po kolei sprawdzając co jeszcze może iść nie tak. Tylko dostać się do tego modułu i zamka to mnie przeraża...a jeszcze mam pytanie. Slave pracuje tak jak na gifie?
                            a33861c40b6e7a2f.gif
                            jak w takim razie zamontowałeś jego cięgno do cięgna w samochodzie? chodzi mi o to że obraca się on o 90 stopni więc nie mogę sobie tego jakoś wyobrazić. Coś trzeba zrobić z tym?

                            Comment


                            • #15
                              wychodzi na to że masz usterkę mechaniczną. Zadanie: krok po kroku idąc od rygla w dół ale...
                              Zamieszczone przez wojtas13390 Zobacz posta
                              dostać się do tego modułu i zamka to mnie przeraża.
                              nie ma tragedii, ktoś to zamontował! , no to da się wymontować .
                              Potrzebna latarka i śrubokręt krzyżak mały na przedłużce około 15cm. Nie wykręcając zamka - (a zamek można wykręcić BIT'em Torx na rancie drzwi) w każdym razie, po odsłonięciu zasłonki foliowej - latarką zaświeć do środka będzie widać jak jest przykręcony moduł i albo odkręcisz go od środka wkładając dłoń z śrubokrętem do profilu, albo wykręć zamek i później moduł silnika.
                              Siłownik suwakowy chodzi tak jak na foto,
                              Zamieszczone przez wojtas13390 Zobacz posta
                              jak w takim razie zamontowałeś jego cięgno do cięgna w samochodzie?
                              tak jak pokazane we wpisie nr #2 tego wątka - wróć do wpis #2 i zobacz fotka nr 4.
                              Zamieszczone przez wojtas13390 Zobacz posta
                              chodzi mi o to że obraca się on o 90 stopni więc nie mogę sobie tego jakoś wyobrazić. Coś trzeba zrobić z tym?
                              bardzo dobrze że obraca się w osi, to pozwala ustalić siłownik w absolutnie dowolnym położeniu każdy kąt będzie skompensowany ruchem tego cięgna bo sie obraca o 360st.
                              Ten pręt ma około 15cm, wsadzasz go do dziurki siłownika i możesz nim kręcić 360st. możesz go obcinać i wyginać.
                              Na foto 4 (wpis #2) jest pokazane że jest obcięty sporo zostało jakieś 5cm i przykręcony jest kostką do pręta idącego bezpośrednio do rygla. Prościzna granicząca z absurdem, ale działa... i to jak!
                              Te rozwiązanie: rusza ryglem i ramieniem zamka.
                              Last edited by rambo7; 18-01-2017, 07:06. Powód: literówka edit
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X