Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Montaż siłownika typu Slave w tylnych drzwiach Civic 5D 2001-2005.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    A widzisz Rambo7 bo ja myślałem, że siłownik obraca się tylko pod kątem 90 stopni wtedy kiedy wysuwa się i wraca do tej samej pozycji kiedy się wsuwa do środka skoro można kręcić 360 stopni to mi rozjaśniłeś sprawę, dzięki widziałem foto 4 we wpisie #2, ale żyłem w błędzie że skok siłownika jest pod kątem 90 stopni. Okej, w sobotę zabieram się do pracy bo popołudniami się nie nawojuje. zacznę od zbadania przyczyny prężenia cięgna, jak się uda to zamontuję slave'a. dam znać co i jak pozdro!

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez wojtas13390 Zobacz posta
      myślałem, że siłownik obraca się tylko pod kątem 90 stopn
      fakt ta prezentacja pokazuje obrót o 90st, chyba po to by pokazać że to w ogóle się obraca, bo podczas pracy - tak jak ustalisz i skręcisz pręt - to już nic się nie obraca.
      Chyba są też różne siłowniki, miałem w ręce kiedyś taki co się to oczko nie obracało, ale też da się zamontować. Jak przemierzysz to się zorientujesz że da się wszystko ustalić tak by pracowało.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #18
        Cześć! jeszcze raz dzięki Rambo7 za wszelką pomoc. Dziś rozebrałem z powrotem boczek drzwi i zacząłem badać co jest z modułem, czy czuć jakiś impuls podczas otwierania i zamykania z pilota. Oczywiście robiliśmy to we dwóch, bo jedna osoba musi operować pilotem i wciskać czujnik zamkniętych drzwi, a druga badać moduł. Okazało się, że wyraźnie czuć drgania modułu, co oznaczało że silniczek pracuje. Włożyłem rękę głębiej i starałem się dotknąć ramienia, które przesuwa moduł by zobaczyć czy chce chociaż drgnąć. Nic się nie działo. Postanowiłem wyjąć moduł, najpierw odkręcając szynę szyby. Gdy go wyciągnąłem i podpiąłem pod kostkę z napięciem potwierdziłem że ramię się nie rusza. Miałem szczęście w sumie jak na razie, że już wcześniej go wymieniałem i z racji tego, że był to zamiennik, to nie był już klejony tak jak oryginały, których nie dało się rozebrać (chyba, że rozerwać ), tylko był skręcany na wkręty. Rozkręciłem i ponownie zrobiłem próbę, okazało się że silniczek działa i porusza tym zębatym kołem. Następnie przez nieuwagę zrobiłem coś czego nie powinienem, tzn. wyjąłem zębate koło razem ze sprężyną. Na szczęście zrobiłem to w taki sposób, że sprężyna się nie rozwinęła. Pomyślałem chwilę jak to wszystko działa i postanowiłem złożyć, uważając by to ramię którym porusza koło zębate weszło w odpowiednie miejsce. Skręciłem i udało się! Wszystko zaczęło pracować Nie wiem jak to zrobiłem, ale moduł ponownie zaczął przenosić skok ramienia na zamek i wszystko gra. No prawie wszystko... Jedyny problem jest taki, że teraz z pilota bez problemu mogę zamknąć samochód i otworzyć, ale manualnie nie mogę tego zrobić, to znaczy, że dalej nie mogę wcisnąć ręcznie rygla, aby zamknąć drzwi. Ale już mi to nie przeszkadza. Ważne, że z pilota się zamyka I mam nadzieję, że po 15 razach się mu nie odechce działać, tak jak mówiłeś w jedynym z postów. Dzięki jeszcze raz. Pozdrawiam!

        Comment


        • #19
          wojtas tak dla pewności mam nadzieję, że nie próbowałeś tego rygla wciskać na otwartych drzwiach.. bo wtedy wiadomo, że nie zadziała (przy drzwiach kierowcy)

          Comment


          • #20
            Przy opcji SLAVE wpinam dwa przewody w kość dwu pinową a co robię z drugą kością ?
            Zostawiam ją nie wpiętą czy ma być podłączona do starego silniczka?

            Opłaca się naprawiać te stare siłowniki za pomocą "wyciągnięcia blaszki" czy jest to tylko na krótką metę i lepiej kupić zamienniki ?

            Comment


            • #21
              tak wpinasz w 2 pinową, a druga wtyczka w stary moduł silniczka. nie opłaca się kombinować z blaszką nie sprawdza się.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #22
                Podłączenie przewód przy Master raczej nie jest problemem ale same usytuowanie siłownika już raczej tak. Cięgno w drzwiach od strony kierowcy idzie prostopadle i same umieszczenie siłownika sprawia niemały problem, mi się udało ale pod kątem i rygiel "opada/wychodzi" pod lekkim kątem.

                Comment


                • #23
                  tak, ciężko zamontować by pręt był w osi z prętem rygla, ale nie ma problemu kąt może być nawet 45* i siłownik będzie działał dobrze. Nie przejmuj się.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment

                  Working...
                  X