Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik się grzeje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Rozrząd wymieniony. Test szczelności przeszedł na niebiesko. Wieczorem test autostradowy. 50 km trasa zaplanowana. Zobaczymy czy chrupek wyląduje w garażu czy na widlaku

    Comment


    • #32
      Trasa 40 km. Wyglądało dobrze. Temperatura w normie w trasie (100-140 kmh) po zjechaniu z trasy nadal temperatura ok. Jednak w zbiorniczku pod korek płynu i węże chłodnicy twarde. Jednoznacznie wszystko prowadzi do usterki UPG.

      Comment


      • #33
        ...no i brakuje najważniejszej informacji. Jak skutecznie działa ogrzewanie? Jak działa po 6km, jak po 26km i jak po 126km ?: Tak samo szybko i wydajnie?
        tzn. test należy wykonać podczas jazdy i gdy silnik pracuje na biegu jałowym. Jeśli jest faktycznie dziurawa uszczelka, to nie ma siły, nie ma takiego silnika, by za każdym razem było idealne takie samo skuteczne i wydajne ogrzewanie. No nie ma . Zawsze będzie moment gdzie pojawi się na przemian letnie i gorące.
        Last edited by rambo7; 03-09-2024, 10:10.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #34
          Z opisanych dolegliwości to wygląda to na padniętą uszczelka pod głowicą. Z czasem powinno być coraz gorzej, w pewnym momencie wywali ci płyn ze zbiorniczka.
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • #35
            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            ...no i brakuje najważniejszej informacji. Jak skutecznie działa ogrzewanie? Jak działa po 6km, jak po 26km i jak po 126km ?: Tak samo szybko i wydajnie?
            tzn. test należy wykonać podczas jazdy i gdy silnik pracuje na biegu jałowym. Jeśli jest faktycznie dziurawa uszczelka, to nie ma siły, nie ma takiego silnika, by za każdym razem było idealne takie samo skuteczne i wydajne ogrzewanie. No nie ma . Zawsze będzie moment gdzie pojawi się na przemian letnie i gorące.
            Pisałem na początku, że ogrzewanie potrafi przestać działać. Ale nie jest to reguła.

            Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
            Z opisanych dolegliwości to wygląda to na padniętą uszczelka pod głowicą. Z czasem powinno być coraz gorzej, w pewnym momencie wywali ci płyn ze zbiorniczka.
            To już się zdarzyło i to nie raz, a dwa
            Last edited by Grzechu; 03-09-2024, 12:41. Powód: post pisany jeden po drugim w krótkim odstępie czasu. scaliłem.

            Comment


            • #36
              Zamieszczone przez danthe Zobacz posta
              To już się zdarzyło i to nie raz, a dwa
              To raczej nie ma już tutaj nad czym rozkminiać.. zdejmuj czapkę i działaj.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • #37
                Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                To raczej nie ma już tutaj nad czym rozkminiać.. zdejmuj czapkę i działaj.
                Ok, chciałbym to zrobić sam, mam garaż i trochę narzędzi. Niektóre filmiki na YT z wymianą UPG na parkingu pod blokiem są zastanawiające Mam więc pytania:
                1. Jak oczyścić powierzchnię na bloku?
                2. jak sprawdzić płaszczyznę bloku w garażowych warunkach? Liniał jest wystarczający? Jeśli tak to taki za 140 zł da radę?
                3. Czy w D16V1 występują różne grubości UPG? bo nie widzę w ofercie.

                O głowicę nie pytam, bo pojedzie do odpowiedniego warsztatu.

                Comment


                • #38
                  Ulalala..
                  Niezłe pytania i pewnie to będzie Twój pierwszy raz...
                  Życzę powodzenia i trzymam kciuki .

                  Comment


                  • #39
                    Zamieszczone przez danthe Zobacz posta
                    Ok, chciałbym to zrobić sam, mam garaż i trochę narzędzi. Niektóre filmiki na YT z wymianą UPG na parkingu pod blokiem są zastanawiające Mam więc pytania:
                    Przeczytaj np. ten wątek.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #40
                      Zamieszczone przez danthe Zobacz posta
                      3. Czy w D16V1 występują różne grubości UPG? bo nie widzę w ofercie.
                      Nie przejmuj się aż tak tą grubością, to nie dizel. Ja tam bym dał jak najcieńszą i głowicę do splanowania, choć to po wykonaniu pomiarów może być zbędne. Małe doprężenie nie zaszkodzi.

                      Comment


                      • #41
                        Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                        Ulalala..
                        Niezłe pytania i pewnie to będzie Twój pierwszy raz...
                        Życzę powodzenia i trzymam kciuki .
                        Strasznie dużo ta wypowiedź wnosi do wątku. I nie to nie będzie pierwszy raz jak zdejmuje głowicę. Tylko wcześniej miałem dostęp do warsztatu z wyposażeniem i było to w latach 90 zeszłego wieku, więc wyposażenie było odpowiednio ubogie jak na mały warsztat w tamtych czasach.
                        Last edited by danthe; 05-09-2024, 15:32.

                        Comment


                        • #42
                          Nie chciałem szanownego Pana urazić.
                          Wniosek, że to pierwszy raz uroił mi się, gdy przeczytałem pytanie o kontrolę powierzchni bloku.
                          No nic. Jak wcześniej pisałem - będę kibicował..

                          Comment


                          • #43
                            Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                            Małe doprężenie nie zaszkodzi.
                            też tak uważam...
                            są kalkulatory, które to liczą a ogólnie D seria wytrzymuje wiele
                            Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                            Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                            Comment


                            • #44
                              Uszczelka wymieniona. Raczej nie była to pierwsza wymiana UPG w tym silniku. Głowica była w stanie wskazującym aktualny przebieg czyli ogólnym złym. Ale co ciekawe zawory i gniazda były ok. Były przedmuchy na 2 cylindrach. Na razie testuję autko po wymianie. Zobaczymy czy problemy ustąpią. Silnik pracuje trochę inaczej, ciszej i przyjemniej.
                              Kusi mnie aby go na hamowni sprawdzić, z czysrtej ciekawości ile ma kucy po 340 kkm. Mercedes M113 z 2003 roku po podobnym przebiegu ma nadal 310 HP, czyli troche ponad serię.

                              Comment


                              • #45
                                Gratulacje udanej naprawy.

                                Comment

                                Working...
                                X