Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik się grzeje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Silnik się grzeje

    Witam

    Od tygodnia grzeje mi się silnik w mojej hondzie Civic 2.0 k20a3. Grzanie jest nieregularne tj. potrafię przejechać 10 km I nic się nie dzieje , następnego dnia podczas spokojnej 2 km jazdy zaczyna się grzać, średnio co drugi wyjazd( oczywiście wyłączam odrazu jak tylko wskazówka zacznie drgać ). Powoli zaczynam wykluczać termostat, to co zauważyłem to fakt że jak nagrzewa się silnik do 105-110 stopni to nie włączają się wentylatory ( żaden ), jak próbuję ruszyć je patykiem chodzą lekko. Płyn w obwodzie jest, żadnych błędów obd nie pokazuje.

    Czy ktoś wie co może być przyczyną i gdzie ewentualnie szukać czujnika odpowiedzialnego za włączenie wentylatorów ? Wydaje mi się że to może w nim może być przyczyna. Czy ktoś wie co jeszcze sprawdzić ?

    Będę bardzo wdzięczny za pomoc

    Dodam jeszcze że bezpieczniki są całe.
    Last edited by rambo7; 20-08-2024, 14:37.

  • #2
    Za mało rzeczy sprawdziłeś. Temperaturę węży sprawdzałeś? Jak klimę włączysz to obydwa wentylatory się włączają? Odczyt po OBD zgadza się z wskaźnikiem temperatury na zegarach?
    Idealny film dla Ciebie. Nie rób od razu tego co on (wymiana), tylko dokładnie zdiagnozuj gdzie tkwi problem. Nie sądzę żeby to był problem termicznego włącznika wentylatora. Raczej będzie tak jak w tym filmie, tylko dojdź to tego samemu.

    Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
    Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

    Comment


    • #3
      Mam podobny problem z moim D16V1.
      Zazwyczaj po dłuższej jeździe z jednostajną prędkością się przegrzewa. Ale dopiero gdy zwolnię. Mogę jechać długo (nawet ponad godzinę) z prędkością 100-140 i nic się nie dzieje.
      Jak zjadę z autostrady i zwolnię, czy zatrzymam się w korku to po kilku minutach temperatura idzie w górę, włączenie ogrzewania czasami pomaga. Wentylatory się włączają, ale tylko na chwilę. Temperatura przez obd to sporo ponad 100stC. Wyrzuca płyn przez zbiorniczek. Górny wąż gorący i twardy, dolny chyba też, nie pamiętam tylko czy ciepły czy gorący.
      Ostatnio włączenie ogrzewania nic nie dało - leciało zimne powietrze z nawiewów.
      Jak się zatrzymam, poczekam aż trochę się ostudzi, mogę delikatnie spuścić przez korek nadmiar powietrza z układu chłodniczego, wtedy zazwyczaj po zamknięciu korka zasysa płyn ze zbiorniczka i można dalej jechać, ale raczej na włączonym ogrzewaniu.

      Podczas normalnej miejskiej jazdy w korkach nawet przy +33stC temperatura w normie.
      Mam wrażenie że cały czas spod maski czuć odparowany płyn chłodniczy, ale to zapewne dlatego, że często przez wyrównawczy go wydmuchuje.

      Robiłem test płynem w syfonie montowanym na korek chłodnicy, zabarwił na zielono z niebieskiego, ale po dłuższej chwili (kilka minut) i nie jestem pewien czy nie dostało się do niego trochę płynu z układu, bo bąbelkowanie było osiągalne przy wysokich i zmiennych obrotach silnika, a to powodowało że płyn chłodniczy mógł się dostać do syfonu z płynem testera.

      Pierwszy raz się zdarzyło to okazało się, że ułamana jest wtyczka od włącznika wentylatorów, wtedy ciśnienie zdjęło wąż dolny z króćca chłodnicy i wyrzuciło cały płyn z układu (zardzewiała obejma węża była). Ale też dopiero gdy zwolniłem po zjeździe z autostrady. Po wymianie czujnika wentylatorów nadal to się dzieje.

      Zacznę od wymiany termostatu, ale zakładam, że to UPG, pytanie czy poprawnie? mam LPG, może to coś z instalacją?
      Last edited by danthe; 17-08-2024, 23:45.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez danthe Zobacz posta
        Zacznę od wymiany termostatu, ale zakładam, że to UPG, pytanie czy poprawnie?
        wg mnie najbardziej prawdopodobne, krok z termostatem słuszny
        Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
        Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

        Comment


        • #5
          Jeszcze poprosiłem gazownika niech zerknie czy to nie problem z instalacją. Bo jak sprawdziłem chronologię to zaczęło się to po wymianie reduktora i wtrysków gazowych. Ale jednocześnie w tym samym czasie objawił się ułamany czujnik wentylatorów. Sam się nie ułamał chyba?

          Comment


          • #6
            Może gamoń chciał odpowietrzyć układ i stwierdził, że to dobre miejsce do tego? Czujnik temperatury do ECU jest przy termostacie, włącznik termiczny wentylatorów jest (powinien być) w dole chłodnicy. Dlatego sprawdź odczyt temperatury przez OBD. Pogadaj z gazmenem szczerze niech odkupi czujnik (oryginał). Odpowietrzenie układu zrób sam jak umiesz albo daj dla dobrego mechanika ( tylko nie taki co mówi " panie najlepsze to som folcwageny i kałdi a nie te japońskie wynalazki")

            Czemu od razu nie pisałeś kolejności wydarzeń? Ten termostat okaże się zaraz, że nie trzeba wymieniać. Jak w Dr. House, ludzie kłamią albo nie mówią całej prawdy, a potem "a bo wiesz jeszcze wcześniej to się wydarzyło..."
            Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
            Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

            Comment


            • #7
              Jeśli tak się sprawy mają, to może być to objaw braku przepływu cieczy,
              Najpierw wymieniłbym korek chłodnicy (jeśli jest) dalej sprawdził jak zachowują się węże podczas rozgrzewania i pracy układu oraz nagrzewnicy kabinowej.
              Również to jak zachowuje się sam reduktor - czy się rozgrzewa, czy cały jest gorący, czy węże przed i za nim są odpowiednio ciepłe.
              Oczywiście pytanie też o poziom płynu w chłodnicy "na zimno" ..
              Wyjąłbym termostat i pojeździł bez wkładu kilka dni, żeby sprawdzić jak się układ zachowuje.
              Nie spieszyć się z podejmowaniem drogich decyzji..

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez kondzik251 Zobacz posta
                Od tygodnia grzeje mi się silnik w mojej hondzie Civic 2.0 k20a3.
                no i co słychać w sprawie ?
                tylko zadam proste pytanie. Skoro zauważasz że, przegrzewa się - co świadczy o wys temperaturze cieczy chłodzącej, to w takiej dokładnie chwili kiedy to się dzieje - jak otworzysz ogrzewanie na Hi Max ciepło to jest dokładnie taka sama temp tej cieczy że aż kratki nawiewu się nadtapiają?
                Prosta odpowiedź, tak!, czy nie ?
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  U mnie przy termostacie jest włącznik wentylatorów.
                  Czujnik temp dla ECU jest na dole w chłodnicy. Wskazanie temp przez OBD jest raczej poprawne.

                  Korek chłodnicy wymieniałem kilka razy (mam już 3 różne nowe, bo Gates okazał sie totalnym bublem). Korek raczej Jest ok bo zbiorniczek wyrównawczy pracuje - czyli zasysa i wyrzuca do niego płyn tak jak powinien. Poziom płynu jest ok - regularnie dolewam jak się zdarzy że wypluje po dłuższej jeździe.

                  Odpowietrzanie? To jest inaczej niż w innych Hondach? Sie samo odpowietrza tylko trzeba odpalić i rozgrzać przy odkręconym korku chyba?
                  Last edited by danthe; 20-08-2024, 16:01.

                  Comment


                  • #10
                    pozostają jeszcze pytania na które nie odpowiedziałeś..

                    P.S. 1
                    po co wentylatorom informacja o temperaturze silnika i jednocześnie brak informacji, że należy ostudzić płyn w chłodnicy?
                    P.S 2
                    Rozumiem, że Ty odczytujesz z OBD informację z czujnika na chłodnicy.. ???
                    kręte są drogi do prawdy..

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                      pozostają jeszcze pytania na które nie odpowiedziałeś..
                      P.S. 1
                      po co wentylatorom informacja o temperaturze silnika i jednocześnie brak informacji, że należy ostudzić płyn w chłodnicy?
                      Tak to sobie inżynierowie z Hondy wymyślili. Termowłącznik wentylatorów jest w obudowie termostatu. Jest to zgodne ze schematem w EPC.Nietety nie mogę zamieścić obrazka
                      Element 16 na schemacie (37760P00004 SWITCH ASSY., THERMO (A-93) (UCHIYA THERMOSTAT))
                      A 17 to chyba czujnik temperatury (37870PLC004 SENSOR ASSY., WATER TEMP (MATSUSHITA)), czyli nie w chłodnicy.
                      https://images.ilcats.ru/getImage.php?catalog=honda&filename=17S5T501/IMGE/E__1500.gif

                      Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                      P.S 2
                      Rozumiem, że Ty odczytujesz z OBD informację z czujnika na chłodnicy.. ???
                      kręte są drogi do prawdy..
                      Tak, przez skaner OBD i apkę w tel. Temperatura przez OBD oddaje mniej więcej to co wskazówka na desce pokazuje.
                      Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                      kręte są drogi do prawdy..
                      ?

                      Dzisiaj wymieniłem termostat, ten co był, był raczej sprawny, może minimalnie mniej się otwierał, ale pomijalna różnica (wygotowałem w 85 stC dwa w ramach testu). Zalałem układ płynem, odpowietrzyłem i w drogę, 40 km po autostradzie 140 km/h. W trasie i po powrocie temperatura w normie, ale jak dojechałem do garażu to w zbiorniczku wyrównawczym było prawie pod korek i widać, że chyba trochę płynu wydmuchało przez zbiorniczek. Nie jestem pewien, bo przed wyjazdem przepłukałem okolice wlewu i zbiorniczka czystą wodą aby pozbyć się resztek płynu, który tam się porozlewał podczas operacji wymiany termostatu. Więc było tam już mokro wcześniej.

                      Jak ostygnie zobaczę ile płynu w układzie zostało.

                      PS:
                      Podczas odpowietrzania, jak zwiększałem obroty płyn czasami lekko gazował i pojawiała się minimalna ilość piany na powierzchni płynu w otworze wlewowym chłodnicy. Poza tym żadnej piany w zbiorniczku a płyn czysty. Brak masła pod korkiem oleju i olej czysty jak nowy. Stan oleju stały, nie ubywa ani nie przybywa. Nie ma białego dymu z rury.
                      Węże przy reduktorze ciepłe , nie wiem czy odpowiednio, nawet gorące a nie tylko ciepłe. Nie widzę tam żadnych wycieków.
                      Last edited by danthe; 21-08-2024, 08:04.

                      Comment


                      • #12
                        wynika, ze może ciśnienie spalin isc na silnik. czyli UPG w stronę na zewnątrz.
                        Zrób porządny test na zawartość spalin w płynie chłodzącym i będziesz wiedział
                        Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                        Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                        Comment


                        • #13
                          A jaki to porządny?
                          Bo robiłem takim z syfonem i wyszło średnio miarodajnie bo płyn sie raczej dostawał do syfonu.

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez danthe Zobacz posta
                            A jaki to porządny?
                            Bo robiłem takim z syfonem i wyszło średnio miarodajnie bo płyn sie raczej dostawał do syfonu.
                            no sam sobie odpowiadasz...
                            podjedz gdzieś, gdzie maja porządny przyrząd, który da miarodajny odczyt i masz odpowiedz
                            Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                            Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                            Comment


                            • #15
                              To jakiś złoty graal mechaników ten tester.
                              3 przypadkowych i 2 znajomych pytalem i wszyscy wiedzą, że jakieś są ale nie mają

                              Stąd moje pytanie jaki to jest ten "porządny".
                              Słyszałem o papierkach, syfonach i "porządnych" tylko jakich?

                              Dzisiaj rano w zbiorniczku poziom płynu na minimum, czyli książkowo, w chłodnicy też wzorowo. Gdyby nie ślady po wczorajszych wyciekach to bym nie pamiętał, że coś się działo.
                              Gazownik popatrzył, nie znalazł wycieków ani niedrożności. Posprawdzał w aplikacji diag. i oczywiście to nie wina gazu Jedyna możliwość problemów z gazem to w/g niego, że gaz idzie do układu przez reduktor, ale podobno nigdy się z tym nie spotkał w tych reduktorach (shark?) nawet po duzych przebiegach a tym bardziej w nowych.
                              Last edited by danthe; 21-08-2024, 16:07.

                              Comment

                              Working...
                              X