Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Układ chłodzenia - poziom płynu w zbiorniczku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez JabolQ Zobacz posta
    Trochę jednak zgłupiałem. Zrobiłem ponowny test upg, z tą różnicą, że zamiast testować na wlewie od chłodnicy testowałem na zbiorniczku wyrównawczym. Tym razem nie zadziało się kompletnie nic. Nawet bąbelków nie puszczało, a w chłodnicy tak. W instrukcji było napisane, że test można robić na wlewie od chłodnicy, albo na zbiorniczku wyrównawczym. Poza tym, jak robiłem na chłodnicy, to płyn zaczął zmieniać kolor dopiero po około 10 minutach. Fakt, że włozyłem przyrząd na zimnym silniku, bo po rozgrzaniu jest tam ciśnienie i nie chciałem ryzykować poparzeniem, ale jednak wydaje mi się, że i tak długo musiałem czekać.
    Jak myślicie dlaczego wynik testu różni się w zależności od miejsca jego wykonania i który wynik jest właściwy?
    Bo robisz to nie właściwie i łudzisz się oby nie było UPG.
    A Hondzie test wykonuje się tak:
    - rozgrzać silnik do temperatury nominalnej
    - zgasić silnik
    - delikatnie odkręcić korek chłodnicy na 1 stopień aby zeszło ciśnienie, następnie całkiem wykręcić. Najlepiej wykonać to przez grubą szmatkę
    - włożyć przyrząd pomiarowy zalany płynem.
    - Odpalić silnik i obserwować pomiar.
    Tyle w temacie.
    Zrób to jak napisałem i nie kombinuj

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez JarkoCivic Zobacz posta
      Zrób to jak napisałem i nie kombinuj
      Dzięki. Jutro ogarnę i zdam relację.

      Comment


      • #18
        Wykonałem test na rozgrzanym silniku i klapa. Płyn reakcyjny zmienił kolor w ciągu kilki sekund, więc nie mam już wątpliwości co do szczelności UPG. Jutro jadę z autem na warsztat.

        Comment


        • #19
          Wymiana UPG to nie dramat. Natomiast trzeba wyciągnąć właściwe wnioski dlaczego doszło do tego. Wymiana UPG i zapomnienie o sprawie to proszenie się o dalsze wydatki. Przy okazji jak będzie ściągana głowica, zastanów się czy warto przy okazji wymienić pierścienie. Ściągasz misę olejową, wyciągasz tłoki i wiesz co z panewkami i pierścieniami.
          Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
          Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

          Comment


          • #20
            Witam,
            czy wymiana UPG załatwiło sprawę?
            Mam do tego dodatkowe pytanie. Czy zapowietrzenie układu chłodzenia może spowodować niedziałanie klimatyzacji. Czy te układy są zależne od siebie?

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez marian551 Zobacz posta
              Czy zapowietrzenie układu chłodzenia może spowodować niedziałanie klimatyzacji.
              w pewnym sensie tak, zaraz powiem w jakim. Natomiast rozpatrując układ chłodzenia silnika a układ chłodzenia kabiny to są zupełnie odrębne układy które w żaden spósob nie są ze sobą związane.
              Co mają wspólnego?
              Częścią wspólną jest obszar w którym stykają się czynniki na drodze wymiany cieplnej. Mam na myśli komorę obudowy nagrzewnicy.
              W tej części (tam w środku) znajdują się 2 chłodnice. Jedna od układu chłodzenia silnika - zwana nagrzewnicą, druga od układu klimatyzacji zwana parownikiem. Pierwsza daje ciepło do kabiny jako uboczny produkt spalania paliwa, druga daje zimno które powstaje w procesie rozprężania sprężonego gazu przy pomocy sprężarki.
              Co tu jest wspólne? no to że jak masz zapowietrzony układ chłodzenia silnika to Klimatyzacja może nie działać. Uwaga - Klimatyzacja to nie sprężarka!!!
              Zatem jeśli układ chłodzenia silnika jest zapowietrzony to Klimatyzacja (Układ zarządzania Klimatem (sprężarka, skraplacz, osuszacz, parownik, wiatraki itd) może nie realizować działania Klimatyzacji, czyli Klima nie działa).
              Klimatyzacja to dawkowanie trochę ciepłego z układu chłodzenia silnika (mamy to jakoby za darmo z procesu roboczego pracy silnika spalinowego jako strata ciepła) do tego dawkowanie chłodu z układu wymuszonego pracą sprężarki.
              Ustawiając zatem 22stC w kabinie układ korzysta z obu źródeł, mieszając nimi tak, aby uzyskać 22stC.
              Jeśli układ chłodzenia silnika nie będzie działał to w pewnych warunkach temperatury zewnętrznej Klimatyzacja nie będzie potrafiła realizować zadanych nastaw temperatur.
              Czyli, jest zima jest -12stC (załączysz A/C ale sprężarka nie ruszy bo za zimno) ale Układ Klimatyzacji będzie chciał grzać, ale z powodu zapowietrzenia układu chłodzenia - czyli grzania - nie zagrzeje. Czyli w takiej sytuacji Klima nie działa.
              Podobnie jest gdy mamy +28stC na podwórku nastawisz A/C na "Lo" - Max chłodzenie to zaczną marznąc nogi. Wtedy dasz na 22stC albo jak Klimatyzacja jest Manualna to pokrętłem ogrzewania ustawisz na 1/3 ogrzewania. To właśnie realizuje układ ogrzewania. Czyli dawkujesz ogrzewanie z układu chłodzenia silnika w celu wymieszania powietrza schłodzonego abyś nie marzł.
              (niektórym się wydaje ze klima grzeje, (klima to nie sprężarka! mówiłem), nie, nie, "klima nigdy nie grzeje", (bo klima to nie sprężarka) bo sprężarka wyłącznie chłodzi.
              Zatem jak masz zapowietrzony układ chłodzenia to szkodzisz silnikowi bo nie ma on chłodzenia i do tego Klima nie może realizować działania Klimatyzacji bo nie ma ciepłego czynnika do mieszania powietrza.
              W tym sensie są zależne od siebie.

              Układ chłodzenia silnika (większość o tym zapomina) to nie tylko chłodzenie silnika, to też ogrzewanie kabiny. Im lepsze grzanie - tym skuteczniejsza praca Klimatyzacji.
              Dlatego wszyscy wiedzą że klimę to w zimę trzeba załączać, ale bardzo mało osób wie że ogrzewanie w lato też trzeba załączać. Im lepsze grzanie w lato tym 100% pewności że układ chłodzenia silnika działa prawidłowo.
              Nie ma w lato mocnego ogrzewania (po rozgrzaniu silnika) oznacza to kłopoty z silnikiem, najczęściej z wypaloną UPG.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #22
                Ok dzięki za wyjaśnienie.
                Rozumiem przez to, że nie ma jakiegoś czujnika, który "mówi" układowi klimatyzacji (tego od chłodzenia kabiny) że coś jest nie tak z układem chłodzenia silnika i ma się nie włączać? Pytam bo klima wcześniej u mnie działał, a wydaje mi się jak pootwierałem różne korki od chłodnicy to przestała, ale to może przypadek.

                Comment


                • #23
                  nie, nie ma, takiego procesu ani czujnika nie ma.
                  Tak jak mówiłem, Klima to nie sprężarka, tak? ..no wiec mówisz że
                  Zamieszczone przez marian551 Zobacz posta
                  klima wcześniej u mnie działał
                  chciałeś powiedzieć, "sprężarka wcześniej u mnie działała, teraz się nie uruchamia?" tak? o to chodzi? (Sprężarka to nie klima! JESZCZE RAZ MÓWIĘ.) (( to tak jak byś powiedział "rower u mnie nie działa", czujesz to? mogą nie działać pedały, przerzutki łańcuch ale nie rower. Tak samo może nie działać wiatrak, wentylator, skraplacz, czujnik sprężarka, ale nie Klima. ))).
                  Nie wierzę w to co piszesz bo ja nie spotkałem nigdy w życiu samochodu w którym klima nie działa. Spotkałem takie w których sprężarka nie działa, wiatrak nie działa lub skraplacz , to tak.
                  Wiec co który z elementów działał wcześniej... a teraz nie działa? konkretnie nazwij ten element.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #24
                    "nie, nie ma, takiego procesu ani czujnika nie ma."
                    To dla mnie była najistotniejsza informacja - bo niedziałanie chłodzenia w kabinie zgrało się z moim grzebaniem przy chłodnicy.

                    W takim razie szukam dalej co nie działa w tym całym układzie - pewnie tradycyjnie będzie to brak czynnika i jakaś nieszczelność.

                    Comment


                    • #25
                      tu wiele nie sprawdzisz sam. Musisz podjechać do servisu od klimatyzacji (poszukaj dobrych opinii i takiego co ma szeroki zakres napraw! nie szukaj taniości bo ktoś kto ma tylko maszynę to za mało, musi być warsztat co ma w zakresie: spawanie aluminium, ma kontrast, różne czynniki, uszczelki i kompleksowo zajmuje sie A/C)
                      i standardowo poprosić o sprawdzenie:
                      - szczelności - są 2 sposoby próżnia 30 min lub azot i wysokie ciśnienie, zapytaj o sposób.
                      - sprawdź w jakim stanie masz skraplacz? czy wygląda podobnie: Uszkodzony Radiator skraplacza (chłodnicy) klimatyzacji.
                      - poproś o wprowadzenie "kontrastu" aby wyłapać nieszczelności. (wpisz w wyszukiwarkę "kontrast do klimatyzacji" i poczytaj o co chodzi.
                      - poproś by podali informację ile było czynnika w układzie A/C? powinno być około 480-500g.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #26
                        Dodam jeszcze, że sprawdzanie azotem i wysokim ciśnieniem jest jednak lepsze. Miałem dziurę w chłodnicy klimy i próżniowy test 30 minutowy nic nie wykazał i został mi wtedy dobity tylko czynnik, a po 2 tygodniach uciekł cały(pomimo tego, że układ niby ciśnienie miał). A na próbie azotowej od razu wyszło co jest nie tak. Szukaj jakiegoś lepszego serwisu. Pamiętaj aby, przy wymianie jakiegoś elementu dodatkowo wymieni origni na łączeniach elementów.

                        Comment


                        • #27
                          Ok, dzięki za rady.
                          Ciężko będzie z takim warsztatem w okolicy, ale trzeba poszukać.

                          Comment


                          • #28
                            Witam, czy po tych uciskaniach węży zauważyłeś że temperatura na wskaźniku podniosła się do góry o jakąś kreskę? Mam ten sam problem wskazówka jest na taki samym poziomie co u Ciebie. Wąż górny ciepły dolny zimny.

                            Comment


                            • #29
                              jest jesień i jeśli mamy temp rano na polu +11stC i jeśli po przejechaniu ok nawet 9km dolny wąż jest zimny to jeszcze o niczym nie świadczy. Pytanie, czy masz skuteczne ogrzewanie? Temp na wskaźniku to tylko informacja poglądowa to nie pomiar laboratoryjny a orientacyjny.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X