Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

możliwość regulacji temperatury nawiewu poza pokrętłem ogrzewania

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Panowie, przepraszam, trochę namieszałem bo naprawiałem to w pośpiechu i pewnie nie byłem precyzyjny w tłumaczeniu o co mi chodzi, zwłaszcza, że się nie znam.

    Rambo, nie wiem czy mówimy o tym samym:

    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    Zamieszczone przez Wojciech_k
    znalazłem informacje, że w VII ta regulacja jest w kabinie pod kierownicą
    NIE! NIE!!
    zawór jest pod maską, nie pod kierownicą!!! pod kierownicą nie ma żadnej regulacji !!!!!!!!!!!!!!!!
    nie wiem co tam znalazłeś ale pod kierownicą zaworu nagrzewnicy nie ma, ani żadnej regulacji !

    Zawór jest pod filtrem powietrza, zdjąłeś wieczko - dobrze, wyjąłeś filtr powietrza, dobrze, teraz odkręć dolną część obudowy powietrza - będzie w głębi widać dokładnie zawór nagrzewnicy - czyli to co pokazałem we wpisie #2 ! (czyli dokładnie to co tu na kolejnym foto)
    Otóż, zdjęcia z manula nr 3 i 4 są robione pod kolumną kierownicy i pokazują miejsce gdzie znalazłem małą dźwignię do regulacji temperatury nawiewu (niebieska i czerwona strzałka).

    https://www.civicforum.pl/showthread...-VII-Manual-II

    Jako, że mamy zimę to ustawiłem dźwignię na maksymalne ciepło (teraz po chwili ogrzewania ciężko wytrzymać samochodzie po, a wcześniej było ledwo letnio). Niemniej jednak problem nie jest rozwiązany. Nie mogę regulować temperatury z panelu sterowania. Jestem na 99% przekonany, że to wina tylko mechanizmu pokrętła, a linka nie jest zerwana. Wnioskuje to po tym, że przekręcając pokrętło do max temperatury linka odrobinę "dociąga w górę" tę dźwignie, która jest za kolumną kierowniczą. Tak więc pewnie czeka mnie wymiana całego panelu, a znalezienie używanego nie jest łatwe ani tanie.

    Co do kontrolki i czujnika to już tym bardziej nieaktualne, ale dziękuję za cenne informacje. Dzięki również za pomoc w całym wątku.

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez Wojciech_k Zobacz posta
      zdjęcia z manula nr 3 i 4 są robione pod kolumną kierownicy i pokazują miejsce gdzie znalazłem małą dźwignię do regulacji temperatury nawiewu (niebieska i czerwona strzałka).
      tak jest zgadza się tyle że to jest odcinek ten:
      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      1. linka regulacji >> od zaworu nagrzewnicy do klapy regulacji temp. powietrza?
      tu nie ma żadnej regulacji w sensie takim że ta linka jest łącznikiem między pokrętłem a zaworem nagrzewnicy. Więc regulując pokrętłem tj.: linka nr
      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      2. linka regulacji >> od klapy regulacji powietrza do pokrętła temperatury?
      to poprzez klapy przekazuje naciąg lince 1 i wtedy regulujesz zaworem na wężu pod maską. Czyli tu są 2 linki które tworzą odcinek od pokrętła do zaworu na gumowym wężu pod maską.
      Zamieszczone przez Wojciech_k Zobacz posta
      Niemniej jednak problem nie jest rozwiązany. Nie mogę regulować temperatury z panelu sterowania. Jestem na 99% przekonany, że to wina tylko mechanizmu pokrętła, a linka nie jest zerwana.
      no więc właśnie, to objaw nietrzymania pancerza linki. Układ działa tylko w "jedną stronę" czyli nastawić na Max ciepło się da ale ustawić na max zimno się nie da. Dlatego że zawsze łatwiej wyjąć linkę z pancerza niż ją tam wepchać, aby wepchać pancerz musi być nieruchomo zamocowany. Jak nie jest dobrze zamocowany to się wygina i linka nie chce wejść do pancerza.
      Jasno to prawda?
      Zamieszczone przez Wojciech_k Zobacz posta
      Tak więc pewnie czeka mnie wymiana całego panelu, a znalezienie używanego nie jest łatwe ani tanie.
      Zanim wymienisz to widziałeś jak sobie poradziłem, możliwe że ktoś tam grzebał, i wypadła spinka mocująca pancerz? i to jest mocno prawdopodobne,, albo jak u mnie pękło pokrętło ale to wtedy ani w jedną ani w drugą nie dało się regulować.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #18
        Witajcie, Chciałbym się podpiąć pod ten wątek, bo mój problem również dotyczy linki.

        Problemem jest brak ciepłego nawiewu, nie możliwa jest regulacja w całym zakresie gałki ciepłe/zimne na desce rozdzielczej. Przy próbie skrajnego ustawienia pokrętło odbija i wraca w to miejsce. Maksymalne ustawienie na ciepło na poniższym zdjęciu numer 1.

        Dodatkowo miałem wrażenie że w praktyce mimo całkiem dużego obrotu gałki, w rzeczywistości linka przesuwała się minimalnie.
        W związku z tym zajrzałem pod schowek na miejsce mocowania owej linki. Wygląda to dziwnie, linka się zagięła i przy kręceniu pokrętłem wchodzi w bardzo małym stopniu, jednocześnie mocno się wyginając w bok w ten sposób tracąc siłę przesuwania. Zdjęcie 2.

        Dzięki tutorialom na forum, pod maską znalazłem zawór odpowiadający za ciepły nawiew. Zdjęcie 3. Próbowałem długim śrubokrętem pchnąć ten zawór w lewą stronę, tak jakby linka go dopychała, nie da się, jest mocny opór.


        Jak myślicie, w którym miejscu jest problem? Może linka się wygięła bo coś ją blokuje, stąd też niemożliwość przesunięcia zaworu w komorze silnika. Czy mogę jeszcze coś sprawdzić? Zanim zabiorę się za zdejmowanie radia chciałbym żebyście ocenili czy w ten sposób to w ogóle załatwię.

        1.
        IMG_20190207_001747841.jpg

        2.
        IMG_20190207_002011297.jpg

        3.
        Screenshot_20190208-111036.jpg
        Last edited by strucel; 08-02-2019, 11:47.

        Comment


        • #19
          Na wstępie jest dobrze, bo masz rozpoznanie co jest gdzie. Więc, co mamy:
          Foto 1 - widać w czym rzecz pokrętło nie pracuje w pełnym zakresie i nie robi "klik" Max zimne i "klik" Max gorące, zatrzymuje się przed pełnym otwarciem. Przykładając większą siłę wraca do położenia foto 1.
          Coś nie pracuje prawidłowo na trasie od zaworu ogrzewania pod maską do pokrętła. Widać jak wygina się linka - foto 2. Tu jest pierwszy problem, w wyniku podejmowanych prób przekręcenia "do końca" linka się wygięła, i obawiam się że jest uszkodzona. Konkretnie jest sztywność, to miejsce tyle razy wyginane że nastąpiło zmęczenie materiału i teraz będzie się to wyginać cały czas. (nie wiem jak to utwardzić by była sztywna jak drut?)
          Każde przyłożenie siły nawet niewiele od razu ta linka się wygina jak na foto 2.
          Kolejna sprawa to widać że ewidentnie tam ktoś wcześniej grzebał, nieudolnie. Zaczep linki (foto 2) posiada jakąś "spinkę z drutu" - to rzeźba, to nie jest fabryczny element, widać ktoś z tym walczył bo pewnie oczko linki spadało z zaczepu przy mocniejszym kręceniu pokrętłem. (co tam było robione i jak jest teraz nie wiadomo?).
          Foto 3 - ładnie widać zawór nagrzewnicy, tu wszystko wydaje się ok.

          Jak działa ta część konsoli w zakresie regulacji temperatury?
          Układ po stronie regulacji temperatury ma 2 linki ("jedna ciągnie i pcha drugą").


          Od pokrętła do klap regulacji idzie linka co zrobiłeś foto 2. Czyli, na foto 2 pokazałeś jeden koniec tej linki a ja pokazuję drugi koniec tej linki, (wpis #16 wyżej - jest link do "Maniual II"). Wchodzisz tam i drugi koniec linki jest pokazany w Punkcie 4 - FOTO żółtą kropką - tam jest oczko. Ta linka jest czarna - od pokrętła do miejsca klap [żółta kropka].

          Natomiast druga linka to jest ta niebieska (zaznaczona czerwoną strzałką) i ona idzie do zaworu pod maską - twoje Foto 3.

          ... i teraz ... wiesz już gdzie wszystko jest.

          Jeśli zatem, kręcąc pokrętłem wyginasz ją w miejscu gdzie zrobiłeś foto 2. - to nurkuj pod kierownicę i zlokalizuj jej koniec - czyli miejsce oznaczone żółtą kropką.
          Zdejmij oczko z zaczepu (żółta kropka) tak jak to pokazałem na FOTO 5. i pokręć teraz pokrętłem temperatury?
          - jak pracuje ? - lekko?

          To teraz złap za zaczep z którego zdjąłeś tą linkę (FOTO - żółta kropka wg Manual II) ... tym zaczepem ruszaj ... pytanie: czy udało się ruszyć zaworem pod maską (twoje foto 3)??

          Klu sprawy to jest ustalić:

          1. czy tak duże opory są w miejscu (żółtej kropki) to jest miejscu regulacji Klapami !! (jeśli tego palcami nie jesteś w stanie przestawić? - to dlatego linka się wygięła!)
          // zakładam teraz sytuację że linka wisi zdjęta (masz to rozpięte) i kręcisz pokrętłem temperatury a ona - linka chodzi lekko? - powinna chodzić lekko jak masz drugi koniec odpięty !!//
          2. czy tak duże są opory w Klapach Regulacji Powietrza - że palcami - dłonią masz problem je przestawić - trzymając za wystający tam bolec??

          Teraz ... TY próbowałeś kręcąc pokrętłem poprzez linkę czarną - wywrzeć nacisk na klapy aby te kalpy ... przestawiły (za pomocą linki niebieskiej) zawór pod maską.
          Tak to wygląda... Pytanie: kto stawia opór?

          CZy to co napisałem ...a śledziłeś... jest jasne?
          Jeśli coś jest niejasne, czytaj jeszcze raz ... oglądaj Foty, śledź z treścią Manual II i jego opis! - i działaj.

          Tu jasnowidzów nie ma, musisz to fizycznie sprawdzić kto tam co spierniczył? bo grzebane było ewidentnie.
          Last edited by rambo7; 08-02-2019, 13:56.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #20
            Podepne się pod temat, dziś zauważyłem brak ogrzewania u siebie. Poczytałem kilka tematów tu na forum, zastosowałem się do tyh nawet z tego wątku o ustawieniu ręcznym i... Nic. Przestawiłem zawór na max w prawo i dalej brak ogrzewania ( kręcąc pokrętłem, zawór nie reaguje ) Stan płynu chłodniczego jest ok, rury gorące i miękkie... Jakieś pomysły co się mogło zepsuć? Nie rozbierałem jeszcze panelu, ale dziwnym mi się wydaje brak reakcji po ręcznym ustawieniu. Silnik się nagrzewa jak należy do normalnej temperatury. Bulgotów żadnych nie odnotowałem.

            Wysłane z mojego moto x4 przy użyciu Tapatalka
            Last edited by PapcioChmiel; 03-09-2019, 19:40.

            Comment


            • #21
              Jeszcze ja spróbuje podbić temat.
              Też chciałbym zadać ciepłe powietrze do wnętrza za pomocą regulacji zaworka pod maską. No i jakkolwiek bym go nie przekręcił tak ciepłego powietrza nie jestem w stanie wytworzyć. Wężyk który przechodzi przez gródź do nagrzewnicy jest gorący, ten co od niej wraca również jest gorący... Co jeszcze można sprawdzić? Jakaś diagnostyka nagrzewnicy lub cokolwiek?


              mod.
              Kolego zapoznaj się z regulaminem(http://www.civicforum.pl/showthread....egulamin-Forum) oraz przywitaj się w odpowiednim dziale(http://www.civicforum.pl/forumdispla...edstaw-się%21) zanim zaczniesz korzystać z forum
              Last edited by grzes41gt; 14-11-2019, 21:35.

              Comment


              • #22
                Skoro regulacja zaworkiem w komorze nie daje efektów to najprawdopodobniej masz zamknięte klapy w nagrzewnicy i je musisz również ręcznie otworzyć. Dostęp jest kiepski ale da się to zrobić, trzeba tylko zanurkować pod kierownicę, oczywiście najpierw zdejmij plastiki pod kierownicą
                Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                sigpic

                Comment

                Working...
                X