Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

możliwość regulacji temperatury nawiewu poza pokrętłem ogrzewania

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • możliwość regulacji temperatury nawiewu poza pokrętłem ogrzewania

    W mojej Hondzie zerwała się linka regulacji temperatury. Na tę chwilę nie mam opcji naprawy.
    Próbowałem ustawić temperaturę "dźwignią" pod kierownicą (do niej przyczepiona jest linka). Niestety trudny dostęp i silny opór tego regulatora nie pozwoliły mi zmienić temperatury na tyle aby nie marznąć.
    Czy jest możliwość regulacji temperatury w innym miejscu? Słyszałem, że w komorze silnika można to zrobić.
    Jeśli nie, to w którą stronę przesunąć ten regulator przy nagrzewnicy? W kierunku komory silnika czy do wnętrza pojazdu?

  • #2
    pewnie coś połamałeś, Manual co do tej operacji znasz?
    Tak, ogrzewanie możesz ustawić zaworem który wpuszcza płyn do nagrzewnicy, który jest pod maską.
    Zerknij na te tematy:
    Nie można ruszać pokrętłem od nawiewu

    pod maską na gumowej rurze co wchodzi do grodzi kabiny (za sinikiem) jest taki zawór a do trzpienia przymocowana taka sama niebieska linka (znajdziesz bo jest tylko jedna). Zdejmij oczko, albo spróbuj przestawić zawór, to co widzisz to pozycja zamknięte. Przesuń uchwyt równolegle z kierunkiem - płyn będzie płynął, będzie ogrzewanie.




    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Dzięki wielkie Rambo (mam nadzieję, że znajdę. Manual znam. Ale po powrocie oddaję do serwisu Hondy bo nie mam warunków i czasu na samodzielne grzebanie.
      Jeszcze jedno pytanie. Zlokalizowałem zawór ale z góry go nie dostanę. Szukać kanału i z dołu sięgać czy zostaje zdjęcie filtra powietrza?
      Last edited by Theng; 15-11-2018, 16:52.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Theng Zobacz posta
        Zlokalizowałem zawór ale z góry go nie dostanę.
        a mechanik w ASO to jakiś chińczyk z małymi wąskimi łapkami? ... tak samo jak Ty będzie się do niego dobierał od góry.
        Zdejmij kurtkę bo fakt z rękawami trudniej, jak się pochylisz nieco połozysz to 1 ręką do niego sięgniesz, on chodzi dość lekko, więc wystarczy że spróbujesz przestawić palcem i to jest cała robota.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Mój chodzi ciężko. I jest skierowany do góry tym trzpieniem co linka jest zaczepiona. Może to ułożenie ma wpływ na działanie ?
          Poradziłem sobie zagiętym drutem bo jednak ręka nie chciała wejść. I tylko na połowę (kąt blisko 45 stopni) udało się przestawić. Linkę odpiąłem oczywiście.

          Comment


          • #6
            Serwis hondy poskładał wszystko do kupy i ustawił ciepło na max. Wg nich łopatki (?) ciężko chodzą i nagrzewnica do wymiany.
            Nie da się ich rozruszać (łopatek)?

            Comment


            • #7
              jeśli ASO tam grzebało ok, z pewnością ich uwagi trzeba przyjąć. Nie rozumie kwestii co mają łopatki do nagrzewnicy? co ma jedno wspólnego z drugim? nie wiem o co chodzi?
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                jeśli ASO tam grzebało ok, z pewnością ich uwagi trzeba przyjąć. Nie rozumie kwestii co mają łopatki do nagrzewnicy? co ma jedno wspólnego z drugim? nie wiem o co chodzi?
                Na tę chwilę zostawiam jak jest. Na wiosnę ogarnę te "łopatki".

                Comment


                • #9
                  "łopatki"
                  Pewnie chodzi im o przepustnice w mieszalniku,ale żeby to wymieniać od razu to trochę nie teges chyba.

                  Comment


                  • #10
                    Zawór ten pod maską można psiknąć wd40 i go rozruszać, linki nowe i po sprawie. To toporny mechanizm a lata lecą..... ewentualnie zawór do wymiany

                    Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

                    Comment


                    • #11
                      Czy może mi ktoś pomóc i wskazać na poniższych zdjęciach gdzie tego szukać? Czy trzeba coś odkręcić? Jak możecie zobaczyć, zamontowana jest instalacja LPG co trochę utrudnia dostęp.

                      IMG_20181227_100726.jpgIMG_20181227_100718.jpg

                      Pytanie o regulacje już nie aktualne - przepatrzyłem dokładniej forum i znalazłem informacje, że w VII ta regulacja jest w kabinie pod kierownicą, wątek:

                      Ustawiam pokrętło na minimum, zdejmuję linkę z cięgna zaworu nagrzewnicy. Potem mam zdjąć linkę tu pod deską rozdzielczą, to jest ta linka na FOTO nr 1 w tym manualu? https://www.civicforum.pl/showthread.php/25437-Demonta%C5%BC-konsoli-centralnej-Civic-VII-Manual-II https://www.civicforum.pl/zalaczniki/zaimportowane/2011/05/2416597600_1305271091-1.jpg Dobrze rozumiem? Może ktoś opisać tą regulację? Grzeje mi dobrze, ale w lato zmieniałem linkę gazu i brat mi tą linkę od grzania zdjął


                      Nie mniej jednak, zanim to znalazłem zdążyłem pogrzebać pod maską, mni. ściagnąłem filtr powietrza. Jest do niego doprowadzony jakiś czujnik, który odpiąłem. Po zamontowaniu wszystkiego i odpaleniu, na zegarach zapala się żółta kontrolka silnika. Czy możliwe jest, że to przez czujnik? Co to może być za problem?

                      Dodam jeszcze, że silnik został odpalony na moment przed założeniem filtra - stawiam, że to przez to błąd się pojawił. Jest wątek na temat kontrolki tutaj:

                      no właśnie. Zapaliła się w czasie jazdy (po mieście), nie wiadomo dlaczego. Stary chwyt: wyłącz, poczekaj, ponownie włącz - nic nie dał. W pozycji zapłonu kontrolka się zapala (to normalne - zapala się jak pozostałe), potem z innymi na moment gaśnie, po sekundzie zapala się znowu i świeci również po zapaleniu silnika. Pytania: 1/ co może być przyczyną zapalenia się kontrolki? 2/ czy usunięcie przyczyny wymaga odwiedzenia ASO? Na razie tyle. PS A miała się nie psuć...


                      Po odłączeniu na moment akumulatora i podłączeniu spowrotem błąd póki co zniknął.

                      pisząc po sobie stosuj edycję!
                      r7
                      Last edited by rambo7; 27-12-2018, 12:23.

                      Comment


                      • #12
                        Tak,to wina odłączenia czujnika bez uprzedniego odłączenia akumulatora. Odłącz akumulator na parę minut i błąd powinien się skasować.

                        Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

                        Comment


                        • #13
                          Widzę że faktycznie nawigowanie po komorze silnika jest potrzebne...
                          Zamieszczone przez Wojciech_k Zobacz posta
                          Czy może mi ktoś pomóc i wskazać na poniższych zdjęciach gdzie tego szukać?
                          mówisz o zaworze nagrzewnicy???? czy pytasz o element który pokazałem w tym wątku we wpisie #2 ????
                          jeśli tak, to
                          Zamieszczone przez Wojciech_k Zobacz posta
                          znalazłem informacje, że w VII ta regulacja jest w kabinie pod kierownicą
                          NIE! NIE!!
                          zawór jest pod maską, nie pod kierownicą!!! pod kierownicą nie ma żadnej regulacji !!!!!!!!!!!!!!!!
                          nie wiem co tam znalazłeś ale pod kierownicą zaworu nagrzewnicy nie ma, ani żadnej regulacji !

                          Zawór jest pod filtrem powietrza, zdjąłeś wieczko - dobrze, wyjąłeś filtr powietrza, dobrze, teraz odkręć dolną część obudowy powietrza - będzie w głębi widać dokładnie zawór nagrzewnicy - czyli to co pokazałem we wpisie #2 ! (czyli dokładnie to co tu na kolejnym foto)

                          Zamieszczone przez Wojciech_k Zobacz posta
                          ściagnąłem filtr powietrza. Jest do niego doprowadzony jakiś czujnik, który odpiąłem. Po zamontowaniu wszystkiego i odpaleniu, na zegarach zapala się żółta kontrolka silnika. Czy możliwe jest, że to przez czujnik? Co to może być za problem?
                          to jest czujnik IAT - czujnik powietrza dolotowego, jak go wypniesz na podpiętym akumulatorze i uruchomisz silnik System diagnostyki wyłapie te twoje działanie. Zakomunikuje poprzez kontrolkę Check Engine - informację o treści: "komunikuję tobie użytkowniku że ktoś grzebał w połączeniach czujnika temperatury powietrza dolotowego"
                          Nie ma to absolutnie nic związane z tematem który przytoczyłeś - to co przytoczyłeś tyczy się Informacji z usterki sondy lambda P0171 a twój kod od czujnika temp. powietrza dolotowego będzie całkowicie inny.
                          Czy to jest zrozumiałe?
                          Zamieszczone przez Wojciech_k Zobacz posta
                          Po odłączeniu na moment akumulatora i podłączeniu spowrotem błąd póki co zniknął.
                          System diagnostyki monitoruje nieustannie pracę silnika - non stop, więc jeśli zapiąłeś czujnik z powrotem, to System nadzoru nad pracą silnika uznał że: "zauważyłem że silnik ma zapewniony prawidłowy sygnał z czujnika temp. powietrza dolotowego - informuję cię użytkowniku że wszystko gra - kontrolkę wyłączam".

                          Tak że, wynika z twojego wpisu że: coś tam robiłeś, ale nic nie zrobiłeś z tego co pierwotnie chciałeś zrobić.

                          Chcesz się dostać do zaworu nagrzewnicy ???
                          no to musisz sobie zrobić dostęp aby było go widać i łatwo przy nim grzebać:
                          Foto przedstawia zawór nagrzewnicy z niebieskim pancerzem linki regulującej otwarcie zaworu.
                          Czerwone - trasa gorącej cieczy i wychładzanej w nagrzewnicy,
                          Żółte - trasa cieczy po przejściu przez nagrzewnicę w kabinie.
                          Załączone pliki
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Jakby co to mam tę linkę regulacji temperatury oemową i nową jak ktoś jest chętny.


                            EIDT:
                            Sam już zapomniałem. Po pracy mógłbym zrobić zdjęcie i wskazać nr oemowy produktu. Pamiętam że u mnie doszło do uszkodzenia linki w postaci jej wygięcia na łączeniu z końcówką w wyniku zastosowania zbyt dużej siły na zawilgotniały i zamarznięty osprzęt. Mogłem wtedy kręcić. Uszkodzenie było widoczne z pozycji zdemontowanego schowka i wystarczyło wyprostować linkę na łączeniu z tą sprasowaną końcówką, moje paluch ledwo wlazły. Wszystko widoczne z pozycji pasażera przez wyjęty schowek. Pamiętam że tymczasowo ustawiłem ręcznie pod maską zawór nagrzewnicy na max. Chyba to będzie linka nr 2 ale na wszelki wypadek wrzucę zdjęcie.
                            Last edited by rambo7; 27-12-2018, 13:55.

                            Comment


                            • #15
                              gkill, napisz precyzyjnie - w trybie edycji którą??? którą masz ???:

                              1. linka regulacji >> od zaworu nagrzewnicy do klapy regulacji temp. powietrza?
                              2. linka regulacji >> od klapy regulacji powietrza do pokrętła temperatury?
                              3. linka regulacji >> od klap kierunku nawiewu do pokrętła kierunku nawiewu?

                              ta linka co pokazałem tu na foto #13 to linka nr 1.

                              EDIT:
                              to prawdopodobnie masz linkę nr 3. a ta o której tu piszemy to linka nr 1. Nie wiem czy są identyczne, jakoś nie przyszło mi do głowy zmierzyć gdy rozbierałem. W każdym razie jeśli handlowanie to do działu Giełda zapraszam. Natomiast wpis zostawiam aby potencjalny czytający się zorientował że linka line nie równa.
                              Last edited by rambo7; 27-12-2018, 13:55.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X