Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

D16v1 jak sprawdzić czy działa pompa wody?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • D16v1 jak sprawdzić czy działa pompa wody?

    Czołem wszystkim.
    Słabo mi grzeje - im więcej obrotów tym lepsze grzanie. Mam pytanie do tego co napisał rambo7 w wątku https://www.civicforum.pl/showthread...dem-chlodzenia
    - jedno sprawdzenie można zrobić na pełnym układzie (jeśli szkoda płynu to po jego spuszczeniu zalej cały wodą) odpal silnik (na pracującym) zdejmij górny króciec przy bloku silnika i sprawdź (najlepiej niech na chwilę ktoś podgazuje auto) sprawdź czy jest fontanna ? - musimy być pewni że pompa wody daje ciśnienie w układ, trzeba to sprawdzić.
    który wężyk zdjąć by sprawdzić czy pompa działa prawidłowo?

    blok od lewej nr.jpg

    blok od przodu nr.jpg



    i przy okazji pytanie, czy wężyk nr 6 to dolot do nagrzewnicy a 7 to wylot, który idzie do bloku silnika?

    grodź i zawór temp nawiewu nr.jpg


    i czy nagrzewnica powinna być raczej drożna jeżeli naciskam wąż nr 7 (przy zagrzanym silniku przy otwartym termostacie - podczas odpowietrzania) a płyn w chłodnicy po zdjęciu korka zmienia swój poziom?
    Bo 6 jest gorąca, a 7 zimna.
    Last edited by krzyku; 19-07-2018, 18:07.

  • #2
    Pompa wody na pewno działa.

    Comment


    • #3
      Dzięki za odpowiedź. Wnioskujesz, że pompa działa po tym, że jest różnica temperatur? Bo zdjąłem na jałowych obrotach wężyk nr 3 (który chyba jest tożsamy z 6 - mogłem lepiej ponumerować) i coś tam wylatywało z bloku silnika ale wyglądało to bardziej na grawitacyjne wylewanie się a nie fontanna, może dzisiaj jeszcze podgazuje i zobaczę.

      Comment


      • #4
        Sprawdź termostat

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez krzyku Zobacz posta
          Wnioskujesz, że pompa działa po tym, że jest różnica temperatur?
          Jedyne powdy niedziałania pompy to kiedy silnik stoi,albo połamane po zamarźnięciu silnika łopatki,ale wtedy silnik też zaraz stanie (po jakimś góra kwadransie i to przy 25-ciu st. mrozu) po prostu będzie jak czajnik z gwizdkiem jak węże rozerwie.
          N ścianie grodziowej jest zawór na linkę,zobacz czy do końca się otwiera.
          Oczywiście problemów z temperaturą silnika nie stwierdzasz.
          Last edited by m26; 19-07-2018, 22:37.

          Comment


          • #6
            Masz rzecz jasna rację o ile pompa się kręci, jakby nie było jest teoretycznie szansa, że łopatki nie będą się kręcić nawet jak pasek będzie

            thumb.png

            Co do zaworka - jest ok, bo widac różnicę w grzaniu przy zmianie temp na klimatroniku. Samo cięgno ładnie się przesuwa, a zapadka w zaworze chyba też - nie sprawdzałem.
            Jeżeli chodzi o sam problem to słabe grzanie mam od ponad roku, ale że auto jest zapasowe - 3 tyś km rocznie, to się nie przejmowalem. Temperatura silnika była ok, do ostatniego razu (staram się raz na dwa tygodnie przejechać się żeby się smarowalo) kiedy po ostrej jezdzie temp sie podniosła powyżej normalnego stanu (trochę ponad połowy skali) i słychać było że się gotuje i wyrzuciło troche płynu - to skłoniło mnie do zabrania się za problem.

            Comment


            • #7
              Nagrzewnica przepłukana przy użyciu kamiksa i pompy od pralki i węży ogrodowych 3/4 cala i mufy 32mm
              Grunt, że się udało, teraz bucha żarem.
              Dla potomnych - łatwiej było rozpiąć odpływ z nagrzewnicy z tyłu bloku silnika niż z grodzi.
              Można zamknąć, dzięki.

              Comment

              Working...
              X