Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Słabe dogrzanie silnika i słabe ogrzewanie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Słabe dogrzanie silnika i słabe ogrzewanie

    Wiem, że tamat był już wałkowany wiele razy, przeczytałem wszystkie wątki z tym związane.
    Objawy: temepratura silnika (wskaznik) jest zawsze poniżej polowy - ile km byl nie przejechał,
    zwiększone spalanie, tak licze ze z 11l/100 benznyzy żłopie w mieście, ogrzewanie na postoju jest slabe - jak przygazuje - grzeje bardzo dobrze - bucha gorącym i podczas jazdy tez jest bardzo dobrze, wystartczy stanąc na światłach i zaraz leci letnie powietrze. Po rozgrzaniu auta - płynu w zbiorniczku jest prawie pod korek (chociaz nigdy do samej szyjki). Po rozgrzaniu silnika obie rury gumowe są gorące.
    Po oględzinach mojego znajomego mechanika (nie jest to typowy mirek:P) stwierdził, że na 100% problem z termostatem i należy wymienic, co wy na to? Ma rację czy niepotrzebnie kase wydam?

  • #2
    Objaw by się zgadzał. Wkaźnik powinien być w połowie lub bardzo nieznacznie pod.
    Macałeś chłodnicę?.

    Comment


    • #3
      po przeczytaniu innych wątków da się zrobić analizę danej sytuacji i tu jest tak samo:
      Zamieszczone przez pieciak Zobacz posta
      temepratura silnika (wskaznik) jest zawsze poniżej polowy - ile km byl nie przejechał,
      typowe dla civic i tak ma być! (jest dużo foto na ten temat: prześledź fotki wpis #26 https://www.civicforum.pl/showthread...2owe+wskazanie
      tak jak pokazano na foto wpis #26 to nie jest w Hondach.
      Tu jest ok: https://www.civicforum.pl/showthread...nie-termostatu
      Zamieszczone przez pieciak Zobacz posta
      zwiększone spalanie, tak licze ze z 11l/100 benznyzy żłopie w mieście
      ok, ale moja żona też potrafi zrobić w mieście 10l mniejszym autem z silnikiem 1,2, a jeszcze nie ma zimy.
      Zamieszczone przez pieciak Zobacz posta
      ogrzewanie na postoju jest slabe - jak przygazuje - grzeje bardzo dobrze - bucha gorącym i podczas jazdy tez jest bardzo dobrze,
      no to jak w 99% tematów, dokładnie tak samo. Świadczy to o tym że jak pompa cieczy zwiększa obroty proporcjonalnie do obrotów silnika (napędzana tym samym paskiem co rozrząd) to przepycha więcej cieczy do nagrzewnicy i do innych części układu.
      Jak obroty maleją ilość tłoczonej cieczy maleje, a tym że może być tak że na mniejszych obrotach silnika w ogóle nie tłoczy cieczy jeśli jest poduszka powietrzna w układzie. Czyli tłoczy gdy jedziesz nie tłoczy gdy stoisz na biegu jałowym.
      Zamieszczone przez pieciak Zobacz posta
      Po rozgrzaniu auta - płynu w zbiorniczku jest prawie pod korek
      nie ma prawa, świadczy to o gazach w układzie chłodzenia.
      Zamieszczone przez pieciak Zobacz posta
      Po rozgrzaniu silnika obie rury gumowe są gorące.
      rur jest kilka - które konkretnie?
      - wejście do chłodnicy? góra,
      - wyjście z chłodnicy? dół?
      - wejście do nagrzewnicy ? tam gdzie zawór?
      - wyjście z nagrzewnicy tam gdzie nie ma zaworu?

      które rury? ..a tak naprawdę informacja jest potrzeba z każdej tej rury.

      Zamieszczone przez pieciak Zobacz posta
      oględzinach mojego znajomego mechanika (nie jest to typowy mirek:P) stwierdził, że na 100% problem z termostatem i należy wymienic,
      jak można wymieniać cokolwiek nie dokonawszy diagnozy ?

      Termostat gdy jest zablokowany-zamknięty nie wpuszcza gorącej cieczy do dużego obiegu - czyli spodziewamy się że rura górna chłodnicy jest zimnawa/ciepława a chłodnica na górze zimna/letnia. - jest tak?
      Termostat jest zablokowany-otwarty ciecz krąży po całym układzie nie ma gorących rur - wszystkie są letnie a wskazówka temp. nie potrafi się podnieść powyżej 1/3, spalanie wyraźnie większe, obroty lekko podwyższone jak na ssaniu na zimnym silniku.
      Termostat gdy pracuje dobrze a ciecz w zb. wyrównawczym po rozgrzaniu silnika podnosi się pod korek lub jest wyrzucana w układzie są gazy które po osiągnięciu temp. wrzenia wypychają ciecz w kierunku przeciwnym do wymuszonego pompą obiegu cieczy, (ciśnienie gazów jest większe od ciśnienia wytwarzanego przez pompę) wskazówka może iść na czerwone pole albo opadać w zależności w której części układu znajdują się gazy. Przy otwarciu ogrzewania na full słychać czasem bulgotanie cieczy. Rury wejścia i wyjścia z nagrzewnicy mają temperaturę zależną od obrotów silnika, im większe obroty tym przez chwilę te rury są gorące i leci ciepło, im mniejsze obroty silnika rury są chłodniejsze wręcz zimne.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        allegro_5393995453.jpg

        te obie rury są gorące jednakowo po rozgrzaniu - innych nie sprawdzałem

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez pieciak Zobacz posta
          te obie rury są gorące jednakowo po rozgrzaniu
          To wiemy,ale jakie są przed rozgrzaniem,bo powinny być zimne (jedna)aż do prawie całkowitego nagrzania silnika.
          Płyn w zbiorniku może się nieznacznie podnosić,ale ma się potem zatrzymać i nie wychlapywać,jednym słowem ma być tak żebyś nie musiał ciągle dolewać.Jeśli codziennie rośnie do tego samego poziomu to jest dobrze.
          Last edited by m26; 03-11-2017, 10:47.

          Comment


          • #6
            czyli zgodzimy się z Twoim mechanikiem co do diagnozy (termostat), jeśli te 2 rury do uzyskania przez silnik temp 82stC będą już ciepłe. One nie mają prawa być gorące zanim silnik uzyska 82stC.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
              To wiemy,ale jakie są przed rozgrzaniem,bo powinny być zimne (jedna)aż do prawie całkowitego nagrzania silnika.
              Płyn w zbiorniku może się nieznacznie podnosić,ale ma się potem zatrzymać i nie wychlapywać,jednym słowem ma być tak żebyś nie musiał ciągle dolewać.Jeśli codziennie rośnie do tego samego poziomu to jest dobrze.
              nic nie wychlapuje - dochodzi do tego samego poziomu co zawsze...



              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              czyli zgodzimy się z Twoim mechanikiem co do diagnozy (termostat), jeśli te 2 rury do uzyskania przez silnik temp 82stC będą już ciepłe. One nie mają prawa być gorące zanim silnik uzyska 82stC.
              ok tylko jak rozszyfrować że silnik ma już temp: 82stopnie skoro tam nie ma zadnej podzialki obok wskaznika....

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez pieciak Zobacz posta
                nic nie wychlapuje - dochodzi do tego samego poziomu co zawsze...





                ok tylko jak rozszyfrować że silnik ma już temp: 82stopnie skoro tam nie ma zadnej podzialki obok wskaznika....
                Trochę ciężka sprawa. Zamontowałem sobie taki termometr , taki prosty żebym wiedział kiedy na gaz się przełączyć. Na zdjęciu wskazówka pokazuje już temp. roboczą a płyn ma dopiero 78 czyli brakuje jeszcze 10-15 stopni. Termometr sprawdzany z programem honda pc scaner i różnice miałem dwóch stopni.
                Najpewniej jest przejechać jakiś dystans ,tego akurat u siebie nie sprawdzałem.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez pieciak Zobacz posta
                  nic nie wychlapuje - dochodzi do tego samego poziomu co zawsze...
                  ale to jeszcze nie oznacza prawidłowości,
                  Zamieszczone przez pieciak Zobacz posta
                  płynu w zbiorniczku jest prawie pod korek (chociaz nigdy do samej szyjki)
                  czyli nie jest między Min-Max. Różnica poziomów między całkowicie zimnym silnikiem a mocno rozgrzanym może być góra 3cm.
                  Wskazówka temp. jak tylko zaczyna się podnosić oznacza temp. około 67ctC (i pokazuje już takie wskazanie które niewiele się zmieni aż do momentu otwarcia termostatu), dlatego wskazówka to tylko informacja obarczona błędem pomiarowym. Więc jak zacznie ona rosnąć, to stawaj (oszacuj te 5-6km jazdy) podnoś maskę i macaj, 67stC jeszcze utrzymasz w ręce, nie parzy, mówiąc krótko po 5km wszystko co jest za termostatem w kierunku chłodnicy ma być zimne. Zmierzyć można takim czymś:
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Panowie ja mam podobny problem. Miałem tak samo jak kolega pieciak do dnia wczorajszego, czyli np jazda po autostradzie dmuchało gorącym , a gdy tylko obroty spadały dmuchoało coraz zimniejszym . A od wczoraj nawet na wysokich obrotach dmucha zimnym cały czas i silnik się przegrzewa , myślę że zamulona nagrzewnica a wy co myślicie?
                    Last edited by d_juras; 05-12-2017, 13:38.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez d_juras Zobacz posta
                      myślę że zamulona nagrzewnica a wy co myślicie
                      To można sprawdzić badając ręką temperaturę węża który dochodzi do nagrzewnicy, ale najpierw bym proponował sprawdzić poziom płynu chłodniczego w układzie, a wskaźnik temperatury płynu chłodniczego osiąga normalny poziom i nie skacze?
                      Last edited by Grzechu; 05-12-2017, 13:21.
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • #12
                        Poziom płynu w porządku. A które to węże do nagrzewnicy ? bo od chłodnicy górny ciepły dolny zimny. Silnik się przegrzewa i gdy włączam dmuchawe temperatura minimalnie spada .
                        Last edited by d_juras; 05-12-2017, 14:58.

                        Comment


                        • #13
                          Do nagrzewnicy idą węże z tyłu silnika i wchodzą do ściany grodziowej (nagrzewnica jest za kokpitem). Poznasz je po tym, że idą obok siebie i na jednym z nich jest zaworek sterowany linką (poprzez pokrętło w kabinie).

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez d_juras Zobacz posta
                            Silnik się przegrzewa i gdy włączam dmuchawe temperatura minimalnie spada .
                            To raczej masz gdzie indziej problem.. może termostat słabo ci się otwiera..
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez d_juras Zobacz posta
                              silnik się przegrzewa , myślę że zamulona nagrzewnica a wy co myślicie?
                              a co ma piernik do wiatraka?
                              Nagrzewnica ma swój osobny obieg i może być nawet zatkana a sprawny układ obiegu silnika nadal robi swoje. Możesz nawet wyjąc nagrzewnice a rury zaślepić a układ chłodzenia silnika nie ma prawa przegrzewać silnika. Nie nagrzewnica jest problemem a niesprawny układ obiegu cieczy silnika dlatego silnik się przegrzewa.
                              Zamieszczone przez d_juras Zobacz posta
                              od chłodnicy górny ciepły dolny zimny
                              sam sobie odpowiedziałeś.
                              Jakim cudem możesz podejrzewać nagrzewnicę skoro spód chłodnicy zimy??
                              - nagrzewnica nie ma z tym absolutni nic wspólnego.
                              Widać niezbicie że nie ma obiegu cieczy przez chłodnicę, silnik sie przegrzewa bo ciecz w twoim układzie zamiast krążyć stoi w miejscu. to jest powód przegrzewania się silnika.
                              Zostaw nagrzewnice w spokoju.
                              Last edited by rambo7; 05-12-2017, 22:20.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X