Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nagrzewanie silnika.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Nagrzewanie silnika.

    Witam.
    Mój problem jest taki samochód bardzo wolno się nagrzewa.
    Po przejechaniu szybkim tempem 4 km z ciepłym na maxa nawiewem z (obiegiem zamkniętym) samochód nagrzal się tylko do 67stopni jak stałem już przy celu to stopniowo się rozgrzewal. Przy temp. Około 80 c sprawdziłem rurę drugą z chlodnicy była całkowicie zimna. Więc to nie jest raczej termostat.

    Temperatura na dworzu około 1 stopień.

  • #2
    Masz to auto pierwszy rok?

    Comment


    • #3
      ... .. m26 w zasadzie wyczerpał temat .
      Zamieszczone przez tomasz661 Zobacz posta
      Po przejechaniu (...) 4 km (...) nagrzal się tylko do 67stopni (...) Przy temp. Około 80 c sprawdziłem rurę drugą z chlodnicy była całkowicie zimna.
      ... ale ty masz auto z silnikiem spalinowym które to (spalinowce) mają ponad 100 lat, czego się spodziewałeś? ... to nie jest perpetuum mobile. Dziś -2stC nad ranem zrobiłeś raptem 4km .. i co jest nie tak?? ...jaki termostat? ...halo.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Wydawało mi się zawsze w zimę jak do pracy już dojechałem to był ciepły

        Comment


        • #5
          ...e... chyba nie.
          Zamieszczone przez tomasz661 Zobacz posta
          Po przejechaniu szybkim tempem 4 km z ciepłym na maxa nawiewem z (obiegiem zamkniętym) samochód nagrzal się tylko do 67stopni jak stałem już przy celu to stopniowo się rozgrzewal.
          czyli po przejechaniu 4km, mały obieg + nagrzewnica złapał 67stC, świetny wynik! (obieg zamknięty ? - nie wiem co masz na myśli? obieg chłodzenia w całości jest obiegiem zamkniętym).
          dalej,
          Zamieszczone przez tomasz661 Zobacz posta
          Przy temp. Około 80 c sprawdziłem rurę drugą z chlodnicy była całkowicie zimna.
          rewelacyjna informacja. Oznacza że termostat jest 100% sprawny.
          Słowo"ciepły" jest trudne do zdefiniowania. Raz może to oznaczać że ledwo złapał temperaturę, czasem ciepły to taki co już się otwarł termostat, a czasem ciepły to prawie zimny.
          Wszystko gra, nie grzeb w nim. Jak zrobisz 24km albo przynajmniej 14km i nadal ta rura będzie zimna... no, to będziemy myśleć.
          Może było wcześniej tak że nie otwierałeś ogrzewania na max a temp zewnętrzna była nieco wyższa no to jasne że się szybciej będzie zagrzewać.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Mi ogrzewanie już czuć po 2km, jadąc drogą gruntową 500m i 1,5km szosą. Oczywiście kiedyś po 10km ledwo co było czuć. Po wymianie termostatu od razu silnik sie nagrzewa jak trzeba.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez tomasz661 Zobacz posta
              Około 80 c sprawdziłem rurę drugą z chlodnicy była całkowicie zimna.
              Rura będzie zimna nawet przy lekko uchylonym termostacie,bo zanim na dół doleci to wystygnie,jednak góra chlodnicy bedzie wtedy ciepla.
              Ja bym za bardzo na termostat nie stawiał,bo włączanie nawiewow na max przy zimnym silniku to akurat w nagrzewaniu nie pomaga.

              Comment


              • #8
                Pewnie zawór nagrzewnicy się nie zamyka no i wtedy nagrzewanie będzie trwało dłużej jasne jak słońce. Dziękuje.

                Comment


                • #9
                  Panowie.
                  Zauważyłem, że przybywa płynu chłodzącego w zbiorniczku. Nie wiem, czy ma to związek z temperaturą otoczenia. Jesienią wymieniony rozrząd z pompą. Płynu nie pamiętam ile było w zbiorniczku chyba między min a max. Zostawiłem płukankę do układów chłodzenia Prestone i płyn Prestone. Podobno płukali specyfikiem i potem wodą destylowaną i wlali płyn, ale że nie dało się odkręcić korka w bloku, to coś tam zostało w pompie i mierzył temperaturę zamarzania płynu to było -29 *C. Teraz na zimnym mam 1 cm ponad max, na gorącym ze 3-4 cm ponad max. Na zimnym płyn w chłodnicy pod korek. Na gorącym węże nie twarde, nie miękkie - da się ścisnąć, ale nie do końca. Na zimnym węże nie są zapadnięte. Tuż po jeździe górny wąż gorący, dolny zimny, tylko przy samym bloku letni. Na postoju oba gorące. Wentylator włącza się przy 96 *C, schładza do 90 *C (wg scanmastera). Wskazówka cały czas w pozycji typowej dla 7 gen na rozgrzanym. Dość długo trwa zanim wentylator się włączy - około 10 minut od zatrzymania na rozgrzanym. Podczas jazdy 80-82 *C, z nawiewów leci gorące powietrze. Po rozgrzaniu silnika widzę bąbelki w zbiorniczku, ale to w takim tempie, że musi być już naprawdę gorący, zeby było je widać - w tempie jeden na 5-10 sekund? Ogólnie płyn w zbiorniczku ciemny, pod latarką zielony przezroczysty. Na dnie zbiorniczka pod latarką troszeczkę ciemnego osadu. W chłodnicy płyn przezroczysty, widać żeberka bez problemu. Olej ma kolor olejowaty. Pod korkiem oleju, jak i chłodnicy brak masła.
                  Czy są powody do obaw? Korek od chłodnicy zepsuty? Wtedy chyba nie było by płynu w chłodnicy. UPG? Z rury nie ma dymu, czyste spaliny. Im zimniej, tym więcej pary wodnej. Żadne przesłanki nie wskazują też na termostat. Zawartość wody w płynie chłodzącym? Mogę odessać trochę ze zbiorniczka i zrobić test - grzać na gazie, kontrolować temperaturę termometrem winiarskim i sprawdzić, czy będą bąbelki przy ~90 *C.
                  Dodam, że słychać warkot z silnika przy jeździe z jednostajną prędkością miedzy 2 a 3 tys obr., wydaje mi się że z okolic rozrządu. Objaw z miesiąca na miesiąc przybiera na sile. Jest uciążliwe jechać np. 100 km/h przy 3 tys. obr. Nie wiem, czy to z cylindra, czy z osprzętu, nasłuchując kolektor przy głowicy, słychać to przy delikatnej przygazówce - wg tłumikarzy wszystko jest tam ok.
                  Last edited by kubsztyk; 08-03-2018, 00:00.

                  Comment


                  • #10
                    Co do płynu to zostaw i nic na razie nie rób,w tym silniku nie leci woda do oleju ani nie zaciąga wody do cylindra przy uszkodzonej uszczelce,więc jeśli stanu będziesz pilnował to nic się nie stanie.Często jest tak ze stan w zbiorniczku podnosi sie o 2-3 cm ,a pelne zamkniecie zaworka nastepuje dopiero po tym jak jest juz cisnienie w ukladzie.To objaw nie groźny,powszechnie wystepujacy i zależny indywidualnie od egzemplarza korka i o niczym nie świadczy.
                    Niebawem bedzie ciepło na dworze ,wtedy przegoń auto zdrowo i porównaj czy zachowanie odnośnie poziomu sie nie zmienia.
                    Blaszana uszczelka w poczatkowej fazie awarii powoduje pompowanie węży tylko przy ostrym pałowaniu,wiec jesli po serii ciężkich obciażeń nie wywali plynu ,to wszystko jest dobrze.

                    Comment


                    • #11
                      Pełne zamknięcie jakiego zaworka?
                      Wiem, że po zagrzaniu może wzrosnąć poziom płynu w zbiorniczku, jak w każdym aucie. Ale mi ogólnie zwiększył się poziom przez pół roku. Dziś na zimnym poziom w zbiorniczku był do góry napisu MAX, jak odkręciłem korek od chłodnicy, to w zbiorniczku spadł o jakieś 0,5 cm. Czy to jest oryginalny korek chłodnicy?

                      IMG_20180308_072203.jpg

                      Tylko dlaczego mi bąbluje po zagrzaniu? Wczoraj trochę pojeździłem, gdzieś niecałą godzinkę 80-100 km/h, raz przeciągnąłem do 6 tys. obr. na 2 biegach.

                      Comment


                      • #12
                        Ale jajca. Dziś po zagrzaniu i włączeniu wentylatora spojrzałem na zbiorniczek, a tam poniżej MAX. I żadnego bąblowania. Nic z tego nie rozumiem. Fakt faktem auto stało delikatesowo przodem do góry, ale przy odpowietrzonym układzie to jakie to ma znaczenie.

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez kubsztyk Zobacz posta
                          Pełne zamknięcie jakiego zaworka?
                          Tego małego po środku korka.Zanim w układzie nie zrobi się ciśnienie i go nie dociśnie to puszcza.

                          Comment


                          • #14
                            Wybacz, ale albo chcesz mi zrobić wodę z mózgu albo piszemy o różnych elementach... Albo po prostu używamy odmiennych określeń... Jakie zamykanie zaworka? Jakie dociskanie? Zaworek jest dociskany sprężyną, która ma taką charakterystykę, że gdy płyn zwiększy swoją objętość i jego ciśnienie w chłodnicy osiągnie 1.1 bar, to sprężyna się ugina rozszczelniając zaworek i płyn sobie przepływa przelewem do zbiorniczka...
                            Last edited by kubsztyk; 10-03-2018, 09:23.

                            Comment


                            • #15
                              Wyjmij korek i obluaj go dokładnie.
                              Są dwa zawory,jeden nadmiarowy ze sprężyną i mniejszy po środku ,ale bez sprężyny,działający w drugą stronę.
                              Ten mały zamyka się dopiero jak go płyn,albo ciśnienie podniesie.
                              Taki korek to całkiem ciekawe ustrojstwo.
                              Last edited by m26; 10-03-2018, 15:09.

                              Comment

                              Working...
                              X