Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

różne temparatury ogrzewania z nawiewów

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • różne temparatury ogrzewania z nawiewów

    Witam wszystkich
    Auto niedawno kupione, przyszło ciepło to zaczęły się schodki z nawiewem i klimatyzacją. Pacjent to civic z roku 2004 1.4
    Napiszę może po kolei wszystko jak było, aż do sedna.

    Na początku linka ogrzewania dawała jaja, została wymieniona przez majstrów hondy
    Później został wymieniony osuszacz klimatyzacji, jakiś zaworek nie trzymał od chłodnicy, napełniona klimatyzacja i sprawdzona. Wszystko wg. mechaników dobrze w klimatyzacji zrobione, nawet gwarancja jest na płyn w układzie na rok.

    Następnego problemu mechanik mój tak nie do końca chce się podejmować, więc chciałbym się dowiedzieć co z tym mogę zrobić. Włączam klimatyzacje i zamknięty obieg, ustawiam by chłodziło na twarz. Z środkowego panelu wieje zaledwie 13/14 stopni, więc szału nie ma (tylko tyle sprawdzałem termometrem). Po tygodniu jazdy zauważyłem kilka objawów, wszystkie objawy oczywiście na włączonej klimatyzacji i włączonym zamkniętym obiegu. Na włączonym nadmuchu na nogi wieje ciepłe powietrze, jeśli otworzę nawiew ręcznie na twarz kierowcy (to po lewej stronie obok kierownicy), to jest jedyny moment w którym czuję że leci mi na twarz takie mroźne powietrze, tak jak powinna chodzić klimatyzacja wg mnie. Po przekręceniu nadmuchu na szybie, czuje że z lewej bocznej kratki tej na twarz kierowcy zaczyna lecieć już cieplejsze powietrze, tak że w mocne lato nie za bardzo schłodzi samochód. Dodatkowo na szybę leci również takie cieplejsze powietrze, w cieplejszy dzień wolałem otworzyć okno niż chłodzić tym samochód. Jakieś rady? Czy nie zostaje nic innego jak rozbierać wszystko, całą deske i szukać problemu?

  • #2
    powiem tak, jak czytam to nie wszystko trzyma się kupy... otóż, masz auto od niedawna
    Zamieszczone przez DajMiBit Zobacz posta
    Auto niedawno kupione,
    a piszesz
    Zamieszczone przez DajMiBit Zobacz posta
    w mocne lato nie za bardzo schłodzi samochód. (...) w cieplejszy dzień wolałem otworzyć okno niż chłodzić tym samochód
    ale jeszcze nie było w tym roku cieplejszych dni!
    Zatem nie mogłeś tego sprawdzić.
    Za krótko masz auto by od razu szukać usterki, ten mechanik
    Zamieszczone przez DajMiBit Zobacz posta
    mechanik mój tak nie do końca chce się podejmować
    ma rację i czuje że szukasz problemu tam gdzie go nie ma. Ja też bym nie chciał się tym zajmować...
    Zamieszczone przez DajMiBit Zobacz posta
    Włączam klimatyzacje i zamknięty obieg, ustawiam by chłodziło na twarz. Z środkowego panelu wieje zaledwie 13/14 stopni, więc szału nie ma
    czytam,
    załączyłeś klimę (ona chodzi dopiero co) obieg ustawiony wewnętrzny (ten co nazywasz zamknięty???) i 13/14 stc nie ma szału?! .... przestań ! toż to zajebiście zimno! to lepiej niż normalnie!
    Normalnie klima jak da temp. 16 stC to jest bardzo dobrze, wręcz idealnie.
    Wyobraź sobie nagrzane wnętrze do 52stC gdy na polu +36stC ...a ty mówisz szału nie ma !!??? .... Ty nie wiesz co ty mówisz 13/14 stC to jest dosłownie szok termiczny!
    To ile byś chciał by wyleciało?
    dodam że klima raptem włączona ...toż w lodówce jest +4 / +6 stC po 1 godzinie pracy.
    ... spokojnie ... nie szalej, jeśli masz 13/14 stC to masz takie chłodzenie że ciężko mi w to uwierzyć bo chłodzi nieprzeciętnie mocno, a tobie mało? no bo nie orientujesz się widzę ile być powinno.
    ok, to ustalono problemu nie ma bo jest lepiej niż przeciętnie... i nie dziwię się że mechanik unika podejmowania tematu, no bo musiałby to skomentować a widać kulturalny był .

    Zamieszczone przez DajMiBit Zobacz posta
    Na włączonym nadmuchu na nogi wieje ciepłe powietrze, jeśli otworzę nawiew ręcznie na twarz kierowcy
    nie rozumiem tego zapisu?
    - tzn automatycznie też da się to ustawić? - nie kapuję co i jak.

    Zamieszczone przez DajMiBit Zobacz posta
    Po przekręceniu nadmuchu na szybie, czuje że z lewej bocznej kratki tej na twarz kierowcy
    nie, nie, ta boczna pojedyncza kratka jest do oszraniania okna kierowcy, ewentualnie chłodzenia dłoni, na twarz to środkowa-lewa kratka.

    Ten obraz calej sytuacji jest trochę zamazany. Nie jest jasne bo nie wiadomo tego, jak długo pracowała sprężarka? po jak długim okresie pracy sprężarki opisujesz sytuację? Obecnie zima nie puszcza więc mamy w szczycie dnia góra 12-15stC. - to nie są warunki do sprawdzania układu A/C.
    Na tym etapie nie grzebałbym i nie szukał problemu na siłę.
    Musisz się zapoznać z zasadami pracy układu A/C.
    Żeby podpowiedzieć, zasugerować jakieś działania naprawcze, to musi się coś dziać, a z opisu wynika niewiele, a przynajmniej obraz bardzo dobrze działającej A/C. Wiem że sięz tym nie zgadzasz, ale tak jest to opisane, czyli albo niedopisane albo nie wszystko co Ci się wydaje jest nieprawidłowo.

    A/C nie będzie działać "tak jak byś chciał" gdy na polu mamy +12stC ...zdajesz sobie z tego sprawę? ...no musisz trochę popatrzeć na realia.

    Na polu mamy +12stC.
    Ty chcesz chłodzić do ...ilu? (Klima potrafi schłodzić do +16stC i ani 1 stopień mniej, a twoja dała rade do 13/14! szok! to rekord świata! zajebiście mocno chłodzący układ, wręcz niespotykany - mechanior co to robił to Mistrz! ).

    I teraz ....
    z opisu wynika że "stanowczo domagasz się mrozu!"
    ... ale jakim prawem? - dlaczego? dlaczego uważasz że A/C musi schłodzić do ....? no ilu? tu nie wiem ile byś chciał bo A/C ma prawo chłodzić do +16ctC .. i w ogóle to się dziwię że się uruchomiła.
    ok,
    mówisz że gdy przełączasz (tak jak pisałeś) to ona czujesz że leci ciepłe powietrze .... nie ,nie .... przyznaj ciepłe to nie leci! ...czujesz po prostu że leci nie tak mroźne jak w momencie gdy leciało np. środkowa kratką? prawda?
    no.
    Więc ona nie grzeje ona chłodzi ...tylko, układ jest tak mocno sprawny i skuteczny że uznał, że nie ma co załączać sprężarki bo gdy na polu jest +12stC a daje chłodzenia +14stC ...no to po co chłodzić? skoro na polu jest zimniej?
    W tym momencie Ty czujesz że leciało ciepłe... tzn cieplejsze niż w momencie pracy sprężarki A/C i to jest naturalne. ale nie ma mowy o ciepłym. Po prostu czuć (bo to czuć) że sprężarka się wyłączyła.
    Tak jak mówię to nie są warunki do testów A/C.

    Sprawny układ jak twój teraz, ma prawo i obowiązek załączać się cyklicznie - to świadczy o prawidłowej pracy układu A/C.
    Sprężarka A/C nie ma prawa !!!! pracować non stop!
    To że twierdzisz leci ciepłe, to nieprawda, leci bez chłodzenia, ..a to nie jest ciepłe, to jest powietrze bez agregatu. Naturalnie to wyczułeś.

    Zatem przy tak niskich różnicach temperatur, nie ma mowy o tym że A/C źle pracuje.
    Jeśli mamy na polu +12stC a Ty chcesz mrozu (13/14stC dla ciebie szału niema) ...sorry ...ale nie ma takich samochodów które by to spełniły.
    Dla mnie to jest odwrotnie, taki wynik to lepiej niż doskonały!

    Twoja sprężarka widać że sprawna i układ widać że sprawny pracuje doskonale, przy takich warunkach zewnętrznych jakie ostatnio mamy około 10stC potrafi się załączać - to medal dla układu i medal dla faceta co to przeglądał.

    Możesz jeździć po wszystkich mechanikach w Polsce i gwarantuję Ci że nikt się nie podejmie (bo tu nie ma się czego podejmować) aby zwiększyć skuteczność chłodzenia poniżej która już jest obecnie, jest to technicznie niewykonalne.

    Zacznijmy od tego że, nikt o zdrowych zmysłach nie podejmuje ustawień Maxymalnych Ujemnych a takie przyjmuje się +16stC nie znam nikogo kto by wytrzymał jazdę z takim ustawieniem.
    Niektórzy próbowali i albo zapalenie płuc albo angina - murowana!

    Normalne ustawienie komfortowe to 21stC .

    Czyli jeśli mamy na polu +15stC to raczej proponowałbym Ci grzać! a nie chłodzić ! Obecnie A/C jest kompletnie do niczego nie potrzebna, jedynie korzyść przyniesie gdy będzie padał deszcz - to pozwoli odrosić szyby, i to tyle.
    Natomiast w obecnych warunkach pogodowych A/C nie ma uzasadnienia.
    Zatem nie ma mowy o chłodzeniu!
    Jak jest zima, to wystawiasz lodówkę na podwórko? ...nie! ...trzymasz ją w domu bo w domu jest ciepło i tak duża różnica temp. że lodówka będzie chłodzić. Natomiast jak ją wystawisz na podwórko to gdyby miała czujnik temp. zewnętrznej (jak twój bolid) to by się wcale nie załączała .
    To teraz właśnie robi twój samochód, on wie jaka jest temp zewnętrza, dlatego nie będzie chłodził poniżej tej temp. a do tego nie potrafi chłodzić poniżej 16stC.
    Więc to że teraz się załącza i to cyklicznie to świetna informacja - to doskonała kondycja układu A/C.

    Proponuje grzać do 21tC A/C na OFF i czekać... jak na polu lub w kabinie zrobi się powyżej 15stC to sobie załącz A/C a teraz ... nie psuj jej, nie dręcz nikogo z mechaników i daj jej spokój .

    Ok, czy nie za dosadnie? . Czy to jest jasne? ... u mnie obecnie +11stC i do głowy mi nie przychodzi załączać A/C. Z utęsknieniem czekam kiedy będzie chociaż 18stC. Jak komuś będzie za ciepło to już będzie szansa się schłodzić o 2stC bo do 16stC A/C potrafi.
    W książce obsługi o tym nie piszą, ale warto wiedzieć że nie wymagamy od urządzenia rzeczy niemożliwych technicznie, bo potem wychodzimy na idiotów na serwisie, i popłoch wzbudzamy u wszystkich a oni nie jedno pod nosem komentują ... .

    Sprawdź raczej ogrzewanie i czy płynu jest w układzie chłodzenia tyle co trzeba, bo aby układ A/C pracował dobrze musi najpierw byś skutecznie chłodzony silnik! bo aby przejąć zadanie napędzania sprężarki musi się zgrzać bardziej niż normalnie, a jak np. mało płynu i przepalisz upg to i nie schłodzisz się ani nie pojedziesz a silnik do remontu.
    Last edited by rambo7; 06-05-2017, 23:18. Powód: literówka
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Autem jeżdżę już "sprawnym" jakieś około półtorej tygodnia, potrafiło już być momentami z 23 stopnie na zewnątrz... Dobrze, więc przy jeździe w mieście, jak włączę klimatyzację w taką temperaturę, ustawie klime na szybę przy temperaturze zewnętrznej 20 stopni, słońce grzeje dość mocno i nie da się w aucie wysiedziec to jest okej? Ustawiając maksymalne zimno i jeżdżąc tak godzinę czasu nawet? Jeździłem już kilkoma samochodami z klimatyzacją i na prawdę wiem jak powinno chłodzić, a największe doświadczenie mam właśnie z honda civic VI, którą ostatnie kilka lat przejeżdzilem.

      Klimatyzacja mi chłodzi tylko jeśli ustawie ją na twarz, więc tutaj z działaniem problemów ogólnie klimatyzacji nie wiem czy jest sens szukać, w tym samym momencie przelacze klimatyzację na szybę, nie chce za bardzo chłodzić, dmucha tak że lepiej otworzyć okno, niż z niej korzystać. Jak ustawie na koniec na nogi, to wieje dosłownie ciepłym powietrzem, mówisz że tak ma być i szukam problemów na siłę?

      Jesteśmy tutaj od tego żeby się przyczepiac do wszystkiego? Auto kupione w grudniu, jak teraz przy temperaturze jak była momentami te 20 stopni na zewnątrz to nie dało się ujechac z klima włączona na szybę, a z tego najczęściej się korzysta, więc napisałem że w lato to będzie już w ogóle masakra, a nie ze w lato jeździłem już.

      Ostatnia rzecz to że ja popłoch robię? Idę do serwisu klimatyzacji o dość dobrych opiniach, mówią mi dokładnie że nowe samochody, jak się termometr da w kratkę wentylacyjna to daje około 5 stopni zimna, w autach używanych, tylu letnich jak moje mówi że powinno być około 9 stopni, ale na chlopski rozum dla mnie jest, że to temperatura w kratkach, rozchodzi się na cały samochód i będzie temperatura odczuwalna większą, więc przez to napisałem że mając te 13 to szału nie ma. Powtórzę to jest dokładniej 4 auto, w którym korzystam z klimatyzacji i objawy są gorsze w aktualnym aucie, nadmuch na szybę chłodzi za mało, nadmuch na nogi grzeje dosłownie.

      Comment


      • #4
        Opisałem tak jak to widzę ale nie twierdzę stanowczo że wszystko gra - skoro coś nie tak?
        Nie będę się dochodził o to gdzie było te 23stC? bo mieszkam w jednym z najcieplejszym regionie PL w miarę śledzę pogodę i nie było cieplej niż 12stC. Te 23stC to było chyba we wnętrzu jak się słońce przebiło. Kluczowe jest ile jest na zewnątrz ... a nie wewnątrz kabiny.
        Moim zdaniem "naciągasz" tę temperaturę, jeśli żyjesz w PL to nigdzie nie było więcej niż 13stC. Od połowy Kwietnia jest praktycznie tak jak na schyłku zimy, nad ranem około 5Stc w szczycie dnia 11-13stC.
        Zamieszczone przez DajMiBit Zobacz posta
        ustawie klime na szybę przy temperaturze zewnętrznej 20 stopni, słońce grzeje dość mocno i nie da się w aucie wysiedziec to jest okej?
        nie jest okej. (zakładając że chcesz mieć chłodniej).
        Co do 2go akapitu: jeśli faktycznie tak jest to: no jest coś nie tak. Tutaj brakuje jednak kilka rzeczy.
        Czy w tym momencie gdy przełączasz kierunki nawiewów pracuje sprężarka? (sprężarka! nie klima / klima jest na ON - ale czy fizycznie pracuje sprężarka???)
        - jak pracuje sprężarka (w co wątpię) a leci ciepło - no to masz uszkodzone coś w elementach klap nawiewów? Czy było tam kiedykolwiek grzebane? (masz taką wiedzę? Ktoś przed tobą grzebał w pokrętłach, żarówkach itp.).
        Rozumiem że w takiej sytuacji gdybyś przełączył ponownie na twarz (kratki na prost to od razu chłodzi? ).
        Jeśli tak - no to nie A/C a układ regulacji klap nawiewów szwankuje.

        Czyli obraz jest taki: A/C ON i masz chłodek tylko i wyłącznie w 1-dnym ustawieniu, w pozostałych ciepło. No to nie A/C jest winna. Jeśli leci zimno tylko w jednym miejscu a w innym cipło, no to nie A/C a to układ klap.

        Zamieszczone przez DajMiBit Zobacz posta
        Jesteśmy tutaj od tego żeby się przyczepiac do wszystkiego?
        no, analizować, "rozbierać" na czynniki pierwsze i pomagać jak ktoś potrafi pomóc .
        Zamieszczone przez DajMiBit Zobacz posta
        jak teraz przy temperaturze jak była momentami te 20 stopni na zewnątrz to nie dało się ujechac
        będzie to kość niezgody. W Kwietniu i maju nie było w PL 20 stC. ale ok.
        Zamieszczone przez DajMiBit Zobacz posta
        mówią mi dokładnie że nowe samochody, jak się termometr da w kratkę wentylacyjna to daje około 5 stopni zimna, w autach używanych, tylu letnich jak moje mówi że powinno być około 9 stopni
        dyskusyjne, układy A/C nie zmieniły się od 50 lat. (nie zgadzam się z tą opinią mimo że nie prowadzę servisu A/C).
        Podtrzymuję tutaj swoje zdanie że obecnie jest za mała różnica między temp. zewnętrzną a wyraźnym chłodzeniem A/C.

        Zamieszczone przez DajMiBit Zobacz posta
        nadmuch na szybę chłodzi za mało, nadmuch na nogi grzeje dosłownie.
        wynika z tego wpisu że nie masz kłopotów z A/C a z układem klap regulacji powietrza.

        (sprawdź to co pisałem wyżej, jak zacznie lecieć ciepło, a sprężarka pracuje, no to 100% masz coś nie tak z klapami. Na rurce ze sprężarki musi być prawie "szron" (no aż nie tak mocno) ale rurka musi być bardzo zimna - macałeś ją? - to jak zacznie lecieć ciepło na nogi , zatrzymaj się podnieś maskę złap w dłoń tę rurkę).
        Kierownik Działu Diesla

        Comment

        Working...
        X