Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik się grzeje przy skręconym ogrzewaniu w kabinie - Honda Civic 1.6 benzyna

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Silnik się grzeje przy skręconym ogrzewaniu w kabinie - Honda Civic 1.6 benzyna

    Witam

    Od pewnego czasu mam problem z przegrzewającym się silnikiem w mojej hondzie (1.6 benzyna bez gazu). Problem pojawił się w zimie i objawił się brakiem ogrzewania w kabinie podczas jazdy do pracy. Poziom płynu był w normie, wracając do domu temperatura silnika wzrosła do 140 stopni , brak ogrzewania w kabinie i wywaliło płyn przez zakrętkę zbiorniczka wyrównawczego. Poczekałem, aż temperatura spadnie i dojechałem do domu z temperaturą 126 stopni (temperatury sczytane przez czujnik OBD bluetooth i aplikację na telefonie). Rano przed pracą sprawdziłem czy dalej się grzeje i o dziwo wszystko było ok i tak było przez ok. 2 miesiące przez, które przejechałem ok 2000 km. Po tym czasie znowu temperatura silnika zaczęła rosnąć, brak ogrzewania w kabinie.

    Wymieniłem termostat, pompę wody, oleju nie przybywa, nie ma białego dymu z wydechu. Mechanik sprawdził czy w układzie nie ma spalin i wszystko było w porządku więc to nie uszczelka pod głowicą. Po wymianie pompy, termostatu i płynu problem nie ustąpił, ale zauważyłem, że kiedy ogrzewanie jest ustawione na full to silnik trzyma temperaturę w granicach 90 stopni bez znaczenia czy na postoju czy podczas dynamicznej jazdy pow. 5000 obrotów. Ale gdy tylko przykręcę ogrzewanie to temperatura silnika zaczyna rosnąć do ponad 100 stopni.
    Czy jest możliwość, że coś się gdzieś przytkało i jeżeli obieg nie idzie przez nagrzewnice to nie ma przepływu w ogóle?

    forum odnalezione fajnie ale,
    Pierwszy wpis dział powitań, nie witamy się w działach technicznych, Regulaminy czytamy chociaż do pkt 2.
    Potem sprawdzamy zasoby forum korzystamy z wyszukiwarki pkt 3.
    Last edited by rambo7; 05-04-2017, 09:34. Powód: Regulamin.

  • #2
    Zamieszczone przez rep003 Zobacz posta
    temperatura silnika zaczęła rosnąć, brak ogrzewania w kabinie.
    czy zdarzyło się w tym dokładnie momencie zatrzymać auto, podnieść maskę i fizycznie pomacać 2 węże - wejście i wyjście z nagrzewnicy?? (masz przecież ogrzewanie ustawione na MAX)!)
    Czy pomacałeś w tym momencie tej sytuacji - wejście / wyjście za termostatem?
    Czy pomacałeś górny i dolny wąż chłodnicy wody ?
    w tych działaniach kontrolnych masz odpowiedź na problem.
    Zamieszczone przez rep003 Zobacz posta
    Czy jest możliwość, że coś się gdzieś przytkało i jeżeli obieg nie idzie przez nagrzewnice to nie ma przepływu w ogóle?
    mało prawdopodobne.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Z wejściem i wyjściem nagrzewnicy jest problem bo nie bardzo mogę je zlokalizować nie znalazłem niestety nigdzie schematu co jest co.
      Reszty nie macałem niestety. Natomiast przy wymianie pompy i termostatu mechanik wszystko niby sprawdził i termostat działa i załącza się wentylator chłodnicy. Niestety sprawdzał zapewne na ogrzewaniu ustawionym na full.
      Last edited by rep003; 05-04-2017, 09:50.

      Comment


      • #4
        właśnie dlatego warto skorzystać z wyszukiwarki tematów bo układ chłodzenia i jego potencjalne niedomagania nie różnią się od siebie co do zasady działania od 100 lat. W każdej z generacji są identyczne wątki tylko inaczej napisane, a finał jest zawsze taki sam.
        przykładowo: problem z temperaturą silnika 1.6 110KM
        otwierasz taki watek i wpis nr 4, pokazuje cały schemat obiegu cieczy w twoim bolidzie.
        Zamieszczone przez rep003 Zobacz posta
        mechanik (...) Niestety sprawdzał zapewne na ogrzewaniu ustawionym na full
        bardzo dobrze! bo tak się sprawdza.
        Czy to pomoże w lokalizacji odpowiednich przewodów?

        Musisz sobie to przyswoić i gdy zajdzie sytuacja jak opisałeś we wpisie #1, zatrzymaj się i pomacaj ostrożnie by się nie poparzyć o rozgrzane elementy silnika. Informacje które uzyskasz są kluczowe, najważniejsze i niezbędne dla prawidłowej oceny sytuacji. Taką wiedzę chce mieć każdy mechanik, ktoś kto chce naprawić a przede wszystkim zlokalizować przyczyny takiego stanu rzeczy.

        rozumiem że problem obecnie jest następujący:
        Zamieszczone przez rep003 Zobacz posta
        gdy tylko przykręcę ogrzewanie to temperatura silnika zaczyna rosnąć do ponad 100 stopni.
        tak jest teraz?

        No to potrzebne jest info. też tego nie napisałeś: jeśli temp silnika sięga 100stC to otwarcie nagrzewnicy spowoduje dmuchanie rządkiem w dłonie - czy z kratek nawiewu leci ukrop???? to jest 100stC !!!
        to jest temp cieczy na wejściu do nagrzewnicy!
        - czyli pierwsze co sprawdzasz czy fizycznie - faktycznie nie dotkniesz węża zasilającego (wejście) do nagrzewnicy?!
        - spodziewany efekt - nie dotkniesz go.
        - z kratki leci ukrop? czy tylko ciepłe lub gorące ale do wytrzymania ?
        - no jak tylko ciepłe ...no to gdzie jest te 100stC? gdzie ono się straciło na odcinku 20cm?? tyle jest od czujnika do nagrzewnicy.

        Wymiana pompy sprawnej na sprawną ni termostatu sprawnego na sprawny niczego w ukłądzie nie poprawi jeśli ten jest np. zapowietrzony. Taka wymiana jest kompletnie bez sensu.

        Sprawa jest banalna, jeśli silnik sięga 100stC to na pewno są różnice na poszczególnych odcinkach układu chłodzenia - i to trzeba wymacać, wtedy masz 100% odpowiedź gdzie!
        Jeśli temp silnika sięga 140stC to na 100% są elementy układu chłodzenia które są zimne/letnie!!! będzie wyraźna - ba, bardzo wyraźna różnica w danych odcinkach układu! Czyli mając temp powyżej 100stC to już wiesz że coś jest nie tak! ... i na 100% któryś odcinek musi być chłodny/letni/ciepławy na pewno na 100% nie ma wszędzie 100stC.!
        Jak układ ma 100stC i jest sprawny to na polu musi być jakieś +38stC ..ale nie zima... jak w twoim przypadku.
        Nie ma fizycznej możliwości zagrzać taki sprawny normalnie jeżdżony silnik do 140stC w okresie zima/wiosna.

        W związku z tym że w tym momencie rozmawiamy/dywagujemy z pozycji "nie wiem bo nie sprawdziłem" a po drugiej stronie "ktoś biegły" to za dużo mamy niewiadomych.
        Proponuję poczytaj wątki z działu 7 gen, dużo ich bo każdy pisze swój wątek a każdy wątek "o tym samym", a piszący sądzi że jego problem to jedyny i indywidualny - wyjątkowy, innych nie było - tak się piszącym wydaje .
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Witam
          Usterka zlokalizowana i usunięta. Powodem przegrzewania się była uszczelka pod głowicą, która "przepuszczała". Z jakiegoś powody delikatnie skrzywiły się cylindry w bloku silnika i standardowa uszczelka była za cienka żeby zniwelować tą deformację i czasem gdzieś pojawiały się przedmuchy powodujące ww. "dolegliwości". Mechanik zamówił wykonanie delikatnie grubszej uszczelki i wszystko jest w porządku.

          Comment

          Working...
          X