Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Przegrzewanie silnika na postoju

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jedna ważna rzecz, rozrząd robiłem na początku lipca 2015 roku i po tym zaczęły się moje problemy. Dość rzadko jeżdżę daleko więc nie było tych "przegrzań" wiele. Zimą zdarzyło mi się jechać raz większy kawałek ( jakieś 200 km) i problemu nie zaobserwowałem więc pomyślałem dość naiwnie, że się poprawiło. Jednak teraz problem niestety powrócił a ja muszę wreszcie coś zrobić bo tak na dłuższą metę być nie powinno...
    Najdziwniejsze jest w tym wszystkim to, że jak jeżdże na miejscu wszystko jest w porządku. Oczywiście gdyby występowało to cały czas pewnie od razu wymieniłbym chłodnicę, może faktycznie jest ona zakamieniona...
    Jednak zimą wymieniałem chłodnicę klimatyzacji i powiedzaiłem facetowi który to robił żeby przy okazji przepłukał chłodnicę wody. Zrobił to i stwierdził, że jest w dobrym stanie praktycznie nie było osadu...
    Na pewno w najbliższym czasie coś zrobię i dam znać.

    Comment


    • #17
      W zimie jest o tyle dobrze że sam silnik też oddaje dobrze ciepło,zimny olej też je zabiera i oddaje przez miskę ,bo jest odkryta,a najistotniejsze jest to że masz włączone ogrzewanie przeważnie na maksa.W zimie nawet skrawek chłodnicy potrafi wychłodzić silnik skutecznie,wymiana jest tak intensywna że jak ktoś ma stary albo rozcieńczony płyn to może wystąpić paradoks -przegrzanie

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez Marek_S84 Zobacz posta
        Najdziwniejsze jest w tym wszystkim to, że jak jeżdże na miejscu wszystko jest w porządku.
        to jest normalne, to nie jest dziwne, tak po prostu jest.
        Co do układów starszych niż 10 lat, one naprawdę są zakamienione.
        Słuchaj, masz sporą wiedzę i dostałeś kilka sugestii od nas, teraz czas na Cibie, zmobilizuj się i jak będziesz jeździł przez najbliższe 2 tygodnie obserwuj pracę układu - tzn. na czym ta obserwacja ma polegać???
        - na macaniu ! na macaniu węży i chłodnicy.
        Jak dojedzie do sytuacji przegrzewania otwórz nagrzewnice macaj wejścia i wyjścia z nagrzewnicy, macaj wtedy chłodnicę wody w środku po bokach - dookoła.
        Gwarantuję Ci że jak zaczniesz macać to przypomni Ci się co tu pisaliśmy jestem przekonany w 100% tak że przyznasz nam rację i bedzie tak jak mówi m26 ... przy przegrzewaniu zobaczysz że chłodnica wody będzie miał rożne temperatury w różnych miejscach rury gumowe też i nagrzewnica też ...
        zacznij od macania ... a sie przekonasz.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #19
          Ok kupiłem chłodnice nrf w środę będę miał ją wymienioną, co do pomp to wszystkie mają tą samą wielkość wirnika ( mechanik zamówił kilka żeby sprawdzić)

          Comment


          • #20
            Ok chłodnica już wymieniona teraz pozostaje tylko gdzieś dalej pojechać i się okażę czy to faktycznie ona sprawiała problem. Po wyciągnięciu starej okazało się że faktycznie jest to oryginalna denso...
            Wczoraj jak pojechałem do miasta jakieś 25 km w jedną stronę to odniosłem wrażenie, że jakby silnik wolniej się nagrzewa ale to zbyt mała odległość aby się przekonać czy już wszystko jest ok.

            Comment


            • #21
              Daj znać czy jest ok;d

              Comment


              • #22
                Dzisiaj zrobiłem większy kawałek autem i znowu to samo temperatura leci do góry na postoju po przegazowaniu spada...
                Jutro umawia się z mechanikiem na wymianę pompy...
                Jeśli ktoś wie co to może być to byłbym wdzięczny za ewenetualne sugestie.
                Układ na bank odpowietrzony zalane 2 l płynu

                Aha przewody od chłodnicy gorące jak diabli ( oby dwa)
                Last edited by rambo7; 22-05-2016, 20:42. Powód: edycja

                Comment


                • #23
                  A patrzyles przy ilu stopniach wentylator sie wlacza? Ja tak mialem z tym ze w innym samochodzie to za pozno sie wlaczal jak jechalem bylo ok jak stawalem w korku czerwone prawie pole i zbijal delikatnie ale zaraz znowu to samo

                  Comment


                  • #24
                    Trudno powiedzieć ale wentylator raczej nie ma nic do tego bo włącza się a temperatura dalej rośnie, przegazowanie pomaga - wtedy zaczyna spadać dość szybko. Coś jest nie tak z biegiem płynu... i to po dłuższej trasie. Jak jeździ się na miejscu wszystko jest ok...
                    Problem zaczał się po wymianie rozrządu wtedy wymieniana była też pompa wody. Jeśli to nie ona to obawiam się że problem może być nie do rozwiązania. Po pewnym czasie coś jakby blokuje przepływ płynu i tyle.
                    Oczywiście czujniki, termostat wymieniane i dalej to samo...

                    Wcześniej jednak zrobię test na obecność CO2 w płynie chłodzącym trafiłem na identyczny przypadek na forum Fiata. Tam winę za to ponosiła uszczelka pod głowicą ( chociaż było przypuszczenie o wadliwa pompę wody).
                    Last edited by rambo7; 22-05-2016, 20:43. Powód: po sobie stosuj Edycję

                    Comment


                    • #25
                      też mamy wątek z testem na obecność CO2: #79 https://www.civicforum.pl/showthread...D16V1%29/page8
                      staneło na tym że jednak upg. Sprawa jest taka że wystarczy 1 raz przegrzać silnik i już może dojść do wypalenia upg. Tak że nie spiesz się z pompa bo wyraźnie z opisu wynika że masz obieg jak dodasz gazu.

                      a co się dzieje kiedy
                      Zamieszczone przez Marek_S84 Zobacz posta
                      przewody od chłodnicy gorące jak diabli ( oby dwa)
                      w tym momencie otwierasz ogrzewanie w aucie i masz ukrop z kratek? czy raczej ciepławe ale nie wrzątek ?
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #26
                        Kurczę nie sprawdzałem, ale z tego co pamiętam to było powietrze ciepłe/gorące ale na pewno nie parzyło...

                        Zamówiłem test co2 na allegro, zobaczymy co pokaże. Chociaż nie wiem czy można aufac testowi za 26 zł.
                        Last edited by rambo7; 23-05-2016, 18:11. Powód: po sobie stosuj Edycję

                        Comment


                        • #27
                          pytania które zadaję nie sa dla samego zadawania, to jest jedno z kluczowych pytań? na to, powinieneś wpaść sam . Silnik się przegrzewa ...co robisz? ...otwierasz ogrzewanie! po co ?
                          - by schłodzić silnik,
                          - by sprawdzić czy cały układ jest gorący ? czy tylko część układu,
                          - czy jest obieg w nagrzewnicy?
                          - czy po otwarciu ogrzewania obie rury wejście i wyjście z nagrzewnicy są tak samo gorące jak górna część chłodnicy wody?
                          to jest klu sytuacji - to są bardzo istotne informacje dla ciebie w ty momencie kiedy jest przegrzewanie. Macanko da ci pojecie co się dzieje i gdzie się dzieje - to są informacje które chciałby mieć na "dzień dobry" każdy mechanik pchający łapy lub szukający jakiegoś punku zaczepienia.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #28
                            Jeśli chodzi o ogrzewanie to raz włączyłem ale temperatura wtedy nie spadła

                            Comment


                            • #29
                              no więc jakie wnioski...?
                              (generalnie jak sie silnik przegrzewa to pierwsze co sie robi to otwiera ogrzewanie na MAX, kolejny krok to szukanie bezpiecznego miejsca na poboczu i diagnoza po kolei każdego odcinka układu łącznie z nagrzewnica która już jest ustawiona na max!!a już szczególnie wtedy macanko gdy jest max silnik przegrzany a z nagrzewnicy leci ciepłe a nie wrzątek).
                              To musi dać do myślenia.

                              Więc jakie wnioski?
                              temp. na silniku nie spada, z nawiewu lecie letnie lub ciepłe, mało piszesz wiec napisze za Ciebie , no i teraz pytanie a czy jak się silnik nie przegrzewa to są takie warunki pracy układu że leci gorące z nagrzewnicy? czy nigdy sobie tego nie przypominasz? Mówiąc krótko z nagrzewnicy musi lecieć takie ciepło jak wtedy gdy dotykasz (a w zasadzie to dotknąć nie idzie bo parzy) górna część chłodnicy wody - leci taka temp. z kratek nawiewu? ... nie przypominasz sobie? pewnie nigdy nie leciało aż tak gorące?
                              Zamieszczone przez Marek_S84 Zobacz posta
                              Kurczę nie sprawdzałem, ale z tego co pamiętam to było powietrze ciepłe/gorące ale na pewno nie parzyło...
                              no to od dawna jest coś nie tak.

                              Od dziś będziesz wiedział.
                              Silnik się przegrzewa -> otwierasz ogrzewanie na MAx -> lecisz macać węże, wejście / wyjście z nagrzewnicy -> są letnie = nie ma przepływu !
                              nie ma przepływu = nie ma obiegu.
                              Nie ma obiegu:
                              = jest zapowietrzenie ?
                              = jest zablokowanie termostatu?
                              = jest zaczopowana nagrzewnica?
                              = jest wypalona upg,?

                              główną przyczyną niekontrolowanego wzrostu temp silnika jest brak obiegu cieczy. Pytanie jest jedno - kto/co spowodowało że nie ma obiegu? (sprawa jest prosta silnik się rozgrzewa rośnie temp. silnika rośnie temp cieczy która nie jest wymieniana pracująca pompą, - ciecz stoi w miejscu grzeje się i odbiera temp. silnika.

                              Tyle razy miałeś przegrzany silnik że nie można wykluczyć wypalonej upg. która dozuje spaliny w obieg chłodzenie stąd powstaje poduszka gazowa przed termostatem !
                              jak będziesz macał węże za i przed termostatem to jeśli za - jest gorące a przed jest wyraźnie inna temp. - nie parzy w łapy, to masz tam poduszkę gazową. Pytanie do "jasnowidza" - skąd ona się tam wzięła????
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • #30
                                Na razie musze zrobić test CO2, dzisiaj byłem u mechanika a ten się skłania raczej ku wymianie pompy wody. Ja myslę, że będzie to albo pompa wody albo uszczelka.
                                Trafiłem tu ( już dawno) na podobny wątek https://www.civicforum.pl/archive/in...p?t-36155.html
                                szkoda tylko że nie rozwiązany...
                                Ok tylko co do tego ma nagrzewnica, przecież jak ogrzewanie jest wyłączone to woda przez nią nie przechodzi.

                                Jeszcze jedna hipoteza.
                                Pamiętam jak zaraz po wymianie rozrządu po pierwszej dłuższej trasie, wskazówka temp. na wolnych doszła do czerwonej kreski, wentylator się nie włączył ( wcale). Wtedy myślałem że to przez nie włączający się wentylator. Oddałem samochód do mechanika zrobił coś ( nie wiem co) że wentylator zaczął się włączać, ale niestety problem pozostał. Moze wtedy doszło do uszkodzenia uszczelki, a teraz dzieje się tak bo jest uszkodzona.
                                Jednak ja raczej w to wątpie bo wtedy też tak było, że zaraz po ruszeniu temp. spadła. Właściwie było identycznie jak teraz.
                                Najbardziej zabawne jest to że ja właściwie nie mam żadnych objawów uszkodzenia uszczelki, nie kopci, nie wybija płynu, przewody nie są sztywne...
                                Tak się zastanawiam czy możliwe jest aby pompa po dłuższej pracy się jakoś rozszczelnia... Mechanik twierdzi, że jakby to była uszczelka to przegazowanie nic by nie dało...

                                Chyba znalazłem rozwiązanie na zagranicznym forum https://www.civicforums.com/forums/3...erheating.html
                                jednak upg
                                Last edited by rambo7; 25-05-2016, 18:04. Powód: po sobie stosuj Edycję

                                Comment

                                Working...
                                X