Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wskazanie temperatury cieczy chłodzącej - wskazówka poniżej połowy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wskazanie temperatury cieczy chłodzącej - wskazówka poniżej połowy

    Po generalnym remoncie silnika. tj. głowica, uszczelka pod głowicą, wymiana oleju, filtr oleju, czujnik temperatury, panewki korbowodowe, rozrząd, pierścinie, dalej mam problem z tym że nie dochodzi mi wskazówka do 90 stopni. dodam że mechanik sprawdzał komputerowo i jest tak jak być powinno, że niby komputer po podpięciu do samochodu pokazuje ze termostat sie otwiera, zamyka, a wskazówka nie pokazuje tylu stopni ile jest na prawde. Teraz bede jezdzic 1000 km na tym oleju 10w40, bo jest na opłukanie, i na wymiane beda mi sprawdzac ten termostat. Czy waszym zdaniem to wina licznika? mozna to jakos skorektowac? czy termostatu. Dodam ze leci ciepłe powietrze z nawiewu, i mechanik powiedział mi ze jesli bede stałna swiatłach na jałowym biegu i wskazówka ta bedzie mi schodzic gdzies do 70 stopni to bankowo mam do wymiany termostat, ale sprawdzał to na komputerze i do 92 sie nagrzewa, potem sie otwiera obieg i normalnie chłodzi, wentylatory się załączaja. Sam juz nie wiem czy jezdzic tak na tych 87 stopniach około czy doszukiwac sie zeby pokazywalo tyle ile jest na silniku? pomóżcie błagam. Wyłożyłem na nią juz 3300 zł i ta wskazówka jeszcze mnie kole w oczy.

    Witam Od niedawna mam Civica VIII 1.8 i chciałem się zapytać Was o wskaźnik temperatury. Przejrzałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanie. Na jakiej wysokości zatrzymuje się wskaźnik? U mnie nie chce dojść do połowy.. Zatrzymuje się nieco poniżej i stoi. Nie ma żadnego wahania. Nieważne jak długo jeżdżę, szybko czy wolno. Dodam, że ogrzewanie w kabinie działa jak należy. Załączam zdjęcie.


    Tu jest rozwiązanie, ale mi ulżyło teraz sprawdzałem. szybciutko zaczyna po odpaleniu napływać stopniowo coraz cieplejsze powietrze z nawiewów. nie że od razu gorące czy coś, i wskazówka leży na zimnym poniżej skali a potem dochodzi do tej "połowy poniżej połowy" Civici tak mają Po takim kapitalnym remoncie jaki ja miałem nie ma prawa nic sie psuć.
    Last edited by rambo7; 22-04-2016, 11:16.

  • #2
    Zamieszczone przez adamek940225 Zobacz posta
    dalej mam problem z tym że nie dochodzi mi wskazówka do 90 stopni.
    skąd wziąłeś tą zależność? że konkretne położenie wskazówki = 90 stC? ??? skąd masz to ustalenie? gdzie to wyczytałeś i skąd to się wzięło? prosto mówiąc pokaż mi diagram, zapis w instrukcji cokolwiek co jest wiarogodne co mówi i pokazuje np. Wskazówkę - jej położenie i informacje = to jest 90 stC?
    Zamieszczone przez adamek940225 Zobacz posta
    wskazówka nie pokazuje tylu stopni ile jest na prawde
    do czego odnosisz to kryterium? muszę to zobaczyć.

    Zamieszczone przez adamek940225 Zobacz posta
    Teraz bede jezdzic 1000 km na tym oleju 10w40, bo jest na opłukanie, i na wymiane beda mi sprawdzac ten termostat.
    nic z tego nie kapuje, po jaką cholerę sprawdzać termostat? skoro
    Zamieszczone przez adamek940225 Zobacz posta
    mechanik sprawdzał komputerowo i jest tak jak być powinno, że niby komputer po podpięciu do samochodu pokazuje ze termostat sie otwiera, zamyka
    co ma wspólnego termostat, komputer, rozbieranie termostatu i wytyczne 90stC?
    Zamieszczone przez adamek940225 Zobacz posta
    mechanik powiedział mi ze jesli bede stałna swiatłach na jałowym biegu i wskazówka ta bedzie mi schodzic gdzies do 70 stopni to bankowo mam do wymiany termostat
    o tym mówię, i o to dokładnie pytam ...skąd wzięło się ????????? skąd pomysł i idea by na podstawie położenia wskazówki określać temperaturę w stopniach [C] ?????
    pokaż mi zapis instrukcji, zarządzenia, dyrektywy ... nie wiem czego ???? bo nie wiem skad się to wzięło?
    Wychylenie wskazówki a stC ? - skąd to jest ????
    Zamieszczone przez adamek940225 Zobacz posta
    ta wskazówka jeszcze mnie kole w oczy
    .....aaaaaaaaaaa .... fobia? , obsesja ...? ....nie masz innych zmartwień ? .
    Skoro już wiadomo że jest ok to dokąłdnie dla Twojej 7 gen polecam ten wątek: https://www.civicforum.pl/showthread...nie-termostatu
    Ludzie się robią strasznie czujni po remontach widzą rzeczy na które wcześniej nie zwracali uwagi .

    Ok ale żeby nie stanęło na tym że "inni mają tak samo więc śpię spokojnie" to rozważ co z tym zrobić tj. "wskazówka = stC" ... rozumiem że sam to wymyśliłeś? ...bo w życiu naroda! to równanie nie jest prawdziwe .
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      Ludzie się robią strasznie czujni po remontach widzą rzeczy na które wcześniej nie zwracali uwagi
      I tu cały pies pogrzebanyświęte słowa Ile razy bym się ludzi nie zapytał: "jak było wcześniej" ,to slyszę: "nie wiem"

      Comment


      • #4
        jak sprawdzałeś pod kompem to możesz spać spokojnie, temperatura pracy jest prawidłowa.
        Jeździć i obserwować to wszystko co możesz teraz zrobić. Nie gorączkuj się, obserwuj tylko czy czasem wskazówka nie opada podczas jazdy w trasie bez większego obciążenia. Jeśli auto rozgrzewa się szybko w lecie i po przejechaniu 5-6 km w zimie, a wskazówka stoi jak wryta na połowie skali lub poniżej to oznacza sprawny układ. W korkach czy na postoju powinny też załączać się wentylatory aby wspomóc proces schładzania do temperatury roboczej (90st).
        W poprzednich wozach wymieniłem kupę termostatów, te tańsze wytrzymywały kilka miesięcy, te droższe do 2-3 lata, raz króciec trzeba było zmieniać.
        pozdrawiam
        rat4
        Last edited by rat4; 22-04-2016, 20:17.
        4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
        Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
        https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

        Comment


        • #5
          Jesli by kogos bardzo interesowala temp cieczy chlodzacej, z obd mozna ja wyciagnac



          Stad np wiem, ze wentyl przy 95'C u mnie sie wlacza

          Comment


          • #6
            Zrobiłem już po tym remoncie 250 km, i moim zdaniem nie ten samochód, inaczej pracuje, obroty nie wariują, pewnie przez uszczelke i głowice, olej 10w40 taki jaki powinien byc. Pierscienie wymienione i teraz do 1000 km je docieram. Panewki korbowodowe też nowe, rozrząd, Całkowity koszt remontu z robocizną to 3300zł ale myślę że mi się odwdzięczy.

            Comment


            • #7
              Temperatura silnika.

              Dzień dobry.
              Mam pytanie odnośnie temperatury jaką mi wskazuje zegar w samochodzie. Mianowicie chodzi mi o to że jest chyba za wysoka. Około 60k km temu miałem wymienianą UPG (olej poszedł do płynu), 2k km temu znowu grzał mi się silnik, jak się okazało znowu UPG (głowica sprawdzona jest szczelna) więc została wymieniona uszczelka co na razie pomogło i tu moje pytanie. Czy ta awaria może być spowodowana? Moim zdaniem jest ona zawyżona (jak na załączonym obrazku). Czy może to być wina oleju na jakim jeżdżę? Motul 10W40 (planuje zmienić na Motul 5w40). Nadmienię, że jej nie katuje maks 4,5k obrotów. Honda Civic EP2 1,6 benz + gaz 210k km przebiegu.

              temp.jpg

              Comment


              • #8
                moim zdaniem jest właściwe wskazanie wskazówki. Jakie jest naprawdę to dowiesz sie po podłączeniu ELM327 lub innego interfejsu.
                Zerknij na ostatnie foto zagrzany silnik, w jakim jest położeniu wskazówka temp silnika (a tak naprawdę cieczy chłodzącej).
                Zegary INDIGLO

                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  U mnie wskazówka po nagrzaniu wskazuje to samo, nie wiem czy nie nawet o kreseczkę wyżej, nie korzystając z ogrzewania, czy to jadę spokojnie 2500rpm czy w pośpiechu średnio >4000 rpm (w zasadzie przez długi czas zastanawiałem się czy czasem ta wskazówka albo czujnik mi się nie popsuł, że wskazówka nie idzie wyżej niż określona kreska, dopóki pewnego razu w korku się płyn nie zagotował po tym jak pojawiła się nieszczelność układu przy łączeniu z parownikiem od instalacji lpg i trochę płynu wykapało na podłoże;o ). Od 60k jeżdżę na valvoline 5w30, gaz od 80k.

                  Comment

                  Working...
                  X