Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kontrolka SRS i niedziałający klakson

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kontrolka SRS i niedziałający klakson

    Witam, od pewnego czasu swieci mi sie kontrolka SRS - pewnego dnia po odpaleniu silnika po prostu nie zgasła. Po jakiś 3-4 tygodniach przestał mi równiez działać klakson. Znajomy mechanik podpiął sie pod OBD i zczytał bład: przerwa w obwodzie czujnika gazowego poduszki kierowcy (niestety nie pamietam nr błedu). Błędu nie udało sie skasować - po skasowaniu bład momentalnie wyskoczyl ponownie. Wszystko wskazuje na to, ze przerwana jest tasma SRS po kierownica. Czy ktoś orientuje sie jaka jest cena takiej tasmy (nowej) i gdzie ja można dostać? Szukałem w internecie, ale znalazlem tylko uzywki po okolo 50zł, nowej nie widzialem w zadnym sklepie internetowym. Moja Honda to Civic VII HB 1.4 90KM, 2004 rok.

    Kolejne pytanie: czy podczas wymiany tej taśmy trzeba odłączyć akumulator? Mechanik twierdzi, ze nie trzeba i że poduszka nie wystrzeli przy demontazu kierownicy (no chyba ze sie w nia przywali :P). Jak to właściwie jest? W postach na tym forum widzialem ze wszyscy zalecaja odlaczenie akumulatora.

  • #2
    Przekręć do ASO ile krzykną za tą taśmę, bo raczej ciężko taki element będzie dostać w sklepach internetowych. Co do odpinania akumulatora... Nie zajmie ci to więcej niż 3 minuty + 3 minuty na kodowanie rada. Łącznie daje 6 minut. Wystrzelone poduszki idąc reklamą bezcenne. Szczerze, ja nawet jak fotele wyciągałem odpiąłem. Wystrzelić nie powinno ale jeśli jednak wystrzeli? Warto oszczędzić 6 minut?
    Moja es-ka http://www.civicforum.pl/showthread....ivic-ES7-D16V1 AVE T27 http://www.civicforum.pl/showthread....561#post372561

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez Adaszek123 Zobacz posta
      Mechanik twierdzi, ze nie trzeba i że poduszka nie wystrzeli
      pod warunkiem żę on to będzie robił .
      W instrukcji pisze że wszystkie operacje na systemie SRS należy bezwzględnie odłączyć akumulator i poczekać nawet 5 min przed wykonywaniem jakichkolwiek prac. Załóżmy że nie wystrzeli (pozostaje się o to modlić) to pozostaną na pewno Błędy SRS i ich usuwanie może okazać się trudne, generalnie każde odpięcie wtyczki będzie przez system zauważone! Więc jeśli mechanik mówi że nie trzeba to ok, ale on jeśli ma urządzenie do usuwania błędów SRS to sobie poradzi ...a Ty?
      System na pewno widzie przerwę w obwodzie dlatego masz komunikat SRS, jak wymienisz na sprawną taśmę to powinno być wsio ok. Taką taśmę możesz poszukać na allegro, w ASO będzie drogo jak szlag.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Ok, dziekuje za odpowiedzi

        Comment


        • #5
          Złączka trąby jest tuż pod górną atrapą kierownicy, może się rozłączyła. Na Allegro są całe poduchy jakby coś, widziałem za 95zł.

          Comment

          Working...
          X